Mietittävää sen suhteen ottaako paikkaa vastaan

onnellinenekonomi

Hei, en halua ärsyttää ketään. Mutta ottaako paikkaa vastaan, jos se ei ole haluamansa eka sija niin kannattaa todella miettiä. Meidän yliopistosta on kokemusta, että opiskelijoita on tullut hieman vastenmielisesti tai jopa innokkaasti toka sijalta. Mutta syksyn kuluessa joko koti ikävä, kaverit, taloudellinen tilanne tai joku muu syy saa lopettamaan opinnot kesken. Sanotaankin, että haenkin sitten sinne todella haluaamani oppilaitokseen ja keskeyttää opinnot, hei, onks siinä järkeä..seuraavana ayksynä aloitettu opinnot haluamassa paikassa. Nyt kun vielä tulee ens hakuun nuo kiintiöt, niin se todennäköisesti helpottaa opiskelupaikan saantia haluamalta paikkakunnalta ja yliopistosta. Kokemus osoittaa että opiskelu sen verran intensiivistä että haluaa mennä todella haluamaansa paikkaan. Joten ymmärrän aaltolaisia, turkulaisia jne. Jos eivät ota paikkaa vastaan. Itse opiskelen suuressa yliopistossa 3vuotta. Toinen ammatti kohta jo näköpiirissä. Please, miettikää mitä todella haluatte ja missä opiskella ja tehkää päätöksenne siltä kannalta. Älkää antako muiden vaikuttaa päätöksiinne. Itse olen tosi tyytyväinen että en aikonani ottanut toista paikkaa vastaan vaan hain uudelleen samalle alalle haluamaani yliopistoon.

12

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annanpaikkani

      Selkeää tekstiä..

    • eteläsuomessaopisk

      Meidänkn yliopistossa joka syksy 3-4lopettaa kun ei olenkaan ollut haluamassa paikassa

    • sdfsdf

      Joku jäänyt Turkuun/Vaasaan varasijalle ja yrittää houkutella ihmisiä pois..?

      • gfgjd

        Ajattelin jo otsikon nähtyäni samaa.


    • pohjoisenlyyli

      Kysyin meidän opolta ja hän oli sitä mieltä että uudet kiintiöt helpottaa huomattavasti ensikertalaisten pääsyä kauppatieteelliseen. Olen nyt 1.varalla isompaan yliopistoon joka toinen vaihtoehto, mutta taidan jättää ottamatta paikan jos sitä edes tullaan tarjoamaan. Haluan kotipaikkakunnalle pohjoiseen

      • leKylder

        Yritätkö minut saada luopumaan Turun paikastani?


      • pohjoisenlyyli

        Miks aina Turku tai Aalto? Omahyväiset


      • 2jdksfd
        leKylder kirjoitti:

        Yritätkö minut saada luopumaan Turun paikastani?

        1.Varasija Turku, vien muuten ton paikan, joten joku onnekas saa Vaasasta paikan.


    • huonoyritys

      No just... Tuolla äidinkielellä ei kyllä olla opiskeltu ekonomiksi kolmea vuotta

    • vaasaanyess

      Minä puolestani muistutan siitä, että kaikki nyt jaetut opiskelupaikat ovat sentään suomalaisissa kouluissa Suomessa. Voiko joku ylioppilas olla niin äidin helmoissa vielä, ettei selviydy kotimaassa vieraalla paikkakunnalla? Jotkut sentään ovat olleet vaihdossakin ja/tai menevät vaihtoon opiskeluaikana ulkomaille.

      Ikävä voi tulla ja rahat olla vähissä, mutta nämä menevät normaalilla ihmisellä ohi aika nopeasti. Uusi opiskelu, uudet riennot ja uudet ystävät tempaavat mukaansa. Jos näin ei käy, ehkä sitten on syytä palata vielä kotiin vanhempien hoiviin kasvamaan, mutta normaalia se ei ole. Jotkut vaan sairastuvat ja vetävät itsensä hirteen hyvissäkin oloissa, myös siinä ekassa toivepaikassa.

      Minä ainakin otan saamani opiskelupaikan vastaan kaukaa kotoa, vaikka se oli vasta 3. sijalla. On mielenkiintoista päästä uusiin maisemiin stadista.

      • iagreeyesyes

        naulan kantaan


    • munpaikks

      "Älkää antako muiden vaikuttaa päätöksiinne."

      En tosiaan anna sun höpinöiden vaikuttaa päätöksiini, vaan otan vastaan sen paikan, jonka sain, vaikkei ollu ykköstoive. Viiden vuoden kuluttua olen maisteri ja menen töihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe