Hei, en halua ärsyttää ketään. Mutta ottaako paikkaa vastaan, jos se ei ole haluamansa eka sija niin kannattaa todella miettiä. Meidän yliopistosta on kokemusta, että opiskelijoita on tullut hieman vastenmielisesti tai jopa innokkaasti toka sijalta. Mutta syksyn kuluessa joko koti ikävä, kaverit, taloudellinen tilanne tai joku muu syy saa lopettamaan opinnot kesken. Sanotaankin, että haenkin sitten sinne todella haluaamani oppilaitokseen ja keskeyttää opinnot, hei, onks siinä järkeä..seuraavana ayksynä aloitettu opinnot haluamassa paikassa. Nyt kun vielä tulee ens hakuun nuo kiintiöt, niin se todennäköisesti helpottaa opiskelupaikan saantia haluamalta paikkakunnalta ja yliopistosta. Kokemus osoittaa että opiskelu sen verran intensiivistä että haluaa mennä todella haluamaansa paikkaan. Joten ymmärrän aaltolaisia, turkulaisia jne. Jos eivät ota paikkaa vastaan. Itse opiskelen suuressa yliopistossa 3vuotta. Toinen ammatti kohta jo näköpiirissä. Please, miettikää mitä todella haluatte ja missä opiskella ja tehkää päätöksenne siltä kannalta. Älkää antako muiden vaikuttaa päätöksiinne. Itse olen tosi tyytyväinen että en aikonani ottanut toista paikkaa vastaan vaan hain uudelleen samalle alalle haluamaani yliopistoon.
Mietittävää sen suhteen ottaako paikkaa vastaan
12
70
Vastaukset
- annanpaikkani
Selkeää tekstiä..
- eteläsuomessaopisk
Meidänkn yliopistossa joka syksy 3-4lopettaa kun ei olenkaan ollut haluamassa paikassa
- sdfsdf
Joku jäänyt Turkuun/Vaasaan varasijalle ja yrittää houkutella ihmisiä pois..?
- gfgjd
Ajattelin jo otsikon nähtyäni samaa.
- pohjoisenlyyli
Kysyin meidän opolta ja hän oli sitä mieltä että uudet kiintiöt helpottaa huomattavasti ensikertalaisten pääsyä kauppatieteelliseen. Olen nyt 1.varalla isompaan yliopistoon joka toinen vaihtoehto, mutta taidan jättää ottamatta paikan jos sitä edes tullaan tarjoamaan. Haluan kotipaikkakunnalle pohjoiseen
- leKylder
Yritätkö minut saada luopumaan Turun paikastani?
- pohjoisenlyyli
Miks aina Turku tai Aalto? Omahyväiset
- 2jdksfd
leKylder kirjoitti:
Yritätkö minut saada luopumaan Turun paikastani?
1.Varasija Turku, vien muuten ton paikan, joten joku onnekas saa Vaasasta paikan.
- huonoyritys
No just... Tuolla äidinkielellä ei kyllä olla opiskeltu ekonomiksi kolmea vuotta
- vaasaanyess
Minä puolestani muistutan siitä, että kaikki nyt jaetut opiskelupaikat ovat sentään suomalaisissa kouluissa Suomessa. Voiko joku ylioppilas olla niin äidin helmoissa vielä, ettei selviydy kotimaassa vieraalla paikkakunnalla? Jotkut sentään ovat olleet vaihdossakin ja/tai menevät vaihtoon opiskeluaikana ulkomaille.
Ikävä voi tulla ja rahat olla vähissä, mutta nämä menevät normaalilla ihmisellä ohi aika nopeasti. Uusi opiskelu, uudet riennot ja uudet ystävät tempaavat mukaansa. Jos näin ei käy, ehkä sitten on syytä palata vielä kotiin vanhempien hoiviin kasvamaan, mutta normaalia se ei ole. Jotkut vaan sairastuvat ja vetävät itsensä hirteen hyvissäkin oloissa, myös siinä ekassa toivepaikassa.
Minä ainakin otan saamani opiskelupaikan vastaan kaukaa kotoa, vaikka se oli vasta 3. sijalla. On mielenkiintoista päästä uusiin maisemiin stadista.- iagreeyesyes
naulan kantaan
- munpaikks
"Älkää antako muiden vaikuttaa päätöksiinne."
En tosiaan anna sun höpinöiden vaikuttaa päätöksiini, vaan otan vastaan sen paikan, jonka sain, vaikkei ollu ykköstoive. Viiden vuoden kuluttua olen maisteri ja menen töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019