Ilmankos on hiljaista!

odotettu_kehitys

Täällä ollaan kuin kusi sukassa, eikä ilakoida Toyotan ylivoimaisesta menestyksestä Suomen markkinoilla! Eipä ole ihmekään kun katsoo viimeisintä rekisteröintitilastoa. Kesäkuu ja koko 1 vuosipuolisko ovat olleet yhtä murhenäytelmää aikaisempiin vuosiin verrattuna. Vielä toukokuussa hyvässä nosteessa ollut uudistettu Auris hyytyi totaalisesti. Kesäkuun saldo oli enää 93 autoa, kun esim. Golfia meni kuusinkertainen määrä. Auriksen sakkaus tarkoittaa vain sitä, että tojoterot ovat pitkään unelmoineet turbomoottorista ja nyt kun sellainen on luvassa lähiaikoina, kukaan ei halua enää väännötöntä vaparia ostaa.
Rekisteröintimäärissä olla jo n. 1000kpl jäljessä viime vuotta. Kappalemääräisesti Toyota onkin tämän vuoden ylivoimaisesti suurin menettäjä.
Toyotan markkinaosuus laskee kuin lehmän häntä ja yt-neuvottelut kolkuttavat ovella.
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/files/1010/Kesakuu_2015.pdf

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TheKöle

      Hyvänkin taru hiipuu..... ennemmin tai myöhemmin!

      Velipoika "Toyota"-mies henkeen ja vereen asian kiteytti:

      "jos ostaa tänä päivänä Avensiksen kokoisen auton, on valmis maksamaan siitä, että se myös lähtee" -tällä hän tarkoitti sitä, että moottoritehot ovat jääneet 90-luvulle. Pienen kulutuksen saa paljon helpompin pinentämällä autoa.

      Itse olen sitä mieltä, että normiautoilija ei kaipaa "liikennemerkkien tunnistusjärjestelmää" ect. mutta toimiva automaattivaihto on tätä päivää......

    • QuoVadisToyota

      Ei Toyotan osa ole aivan niin karu kuin mitä tilastot nyt näyttävät. "Uudet" mallit ovat juuri tulossa ja niitä odotellessa pieni notkahdus on yleistä.
      Joka tapauksessaToyota on nyt siirtynyt kamppailemaan himmeimmistä mitaleista ja kisa on nyt Skodan kanssa, VW on omassa ylhäisessä yksinäisyydessään.

      Kaiken kaikkiaan Toyota on saamassa Euroopassa sitä mitä on tilannutkin. Vanhalla kalustolla ja vanhentuneella tekniikalla ei voi odottaa kovin suurta myyntimenestystä. Näyttää siltä että Toyota ei edes yritä esitellä mitään uutta ja menestyskelpoista autoa ala Qashqai tai oikeasti varteenotettavaa Golfintappajaa. Samoin Avensiksen annetaan nilkuttaa vanhentuneena markkinoilla ja lopulta kuolla pois.
      Olisi mielenkiintoista tietää mikä Toyotan suunnitelma Euroopan suhteen on. Nyt näyttää siltä että Eurooppa ei kiinnosta pätkän vertaa. Taitaa olla niin että vaativa eurooppalainen kulutaja on liian kova pala Toyotan komiteasuunnittelu-ryhmälle ja korealaiset ja kiinalaiset ovat oppineet paremmiksi halpa auto pitkät takuut pelissä.

    • Karponaattori

      Vokkelovillet uskaltavat taas ostaa Golfia, kun aikapommina tunnettua ketjukonetta ei ole enää keulalla. Vuosia on odoteltu, että milloin taas uskaltaisi ostaa Volkkarin. Sellaisen, jonka merkkiliikekin saattaa huolia sitten myöhemmin vaihdossa. Nyt vuosien jälkeen taas uskaltaa ja myyntitilastossa näkyy piikki. Iloitkaamme nyt tästä hetkellisestä menestyksestä, ennen kuin uuden tuotantosarjan tyyppiviat paljastuu.

      • HetkellinenMenestyjä

        "Iloitkaamme nyt tästä hetkellisestä menestyksestä"
        "Hetkellinen menestys" kohta herätti suurta hilpeyttä. Golf on dominoinut luokkaansa jo 40 vuotta suvereenisti.
        Nimeäpä joku toinen auto joka on luonut, määritellyt ja jonka mukaan on nimetty kokonainen autoluokka.
        Niitä ei taida hirveän montaa olla.


    • Jarru_jumissa

      "Auriksen sakkaus tarkoittaa vain sitä, että tojoterot ovat pitkään unelmoineet turbomoottorista ja nyt kun sellainen on luvassa lähiaikoina, kukaan ei halua enää väännötöntä vaparia ostaa."
      Tuo on niin totta! Vaikka tojoterot vannovat kirjoituksissaan vanhan tekniikan nimeen, mielessään kuitenkin kadehtivat turbomoottorien matalien kierrosten murskaavaa voimaa omien sirkkeliensä hengettömyyteen verrattuna. Nyt kun Toyota on ilmoittanut omilla korulauseillaan kuorrutettuna tuovansa markkinoille omat turbomoottorinsa, tojotero lamaantuu täysin, eikä uskalla vaihtaa 3-vuotiasta, pahasti pohjastaan jo ruostevammaista Auristaan uuteen varastosta löytyvään, vaan jää odottamaan aikaa kun saisi alleen turbomoottorisen ihmeen. Tästä ilmiöstä kertoo kesäkuun rekisteröintitilasto.

      • Jhfdfjkll

        Uuden moottorin idea ei ole turbo. Idea on se, että se perustuu Atkinsonin kiertoon. Tällä saavutetaan yli 40 % termodynaaminen hyötysuhde bensiinimoottorissa. Eurokotterot eivät pääse lähellekään samaa. Idea ei ole tehon maksimointi vaan taloudellisuuden maksimointi, joka ymmärrettävästi eurokotteron valtavia korjauskuluja joka tapauksessa maksavalle autoilijalle on sivuseikka.


      • Ghjkgfhjjk
        Jhfdfjkll kirjoitti:

        Uuden moottorin idea ei ole turbo. Idea on se, että se perustuu Atkinsonin kiertoon. Tällä saavutetaan yli 40 % termodynaaminen hyötysuhde bensiinimoottorissa. Eurokotterot eivät pääse lähellekään samaa. Idea ei ole tehon maksimointi vaan taloudellisuuden maksimointi, joka ymmärrettävästi eurokotteron valtavia korjauskuluja joka tapauksessa maksavalle autoilijalle on sivuseikka.

        Tuo kone ei ole Atkinsonin kiertoa nähnytkään. Toyota käyttää termiä modified koska tietää että muuten tulisi turpaan niin että tukka lähtee.
        Termit sikseen, katsotaan mihin kone mitatusti pystyy.
        Odotusarvot eivät ole kovin korkealla. TSI-kopio joka on tehty halvemmalla.


      • dasdaa
        Ghjkgfhjjk kirjoitti:

        Tuo kone ei ole Atkinsonin kiertoa nähnytkään. Toyota käyttää termiä modified koska tietää että muuten tulisi turpaan niin että tukka lähtee.
        Termit sikseen, katsotaan mihin kone mitatusti pystyy.
        Odotusarvot eivät ole kovin korkealla. TSI-kopio joka on tehty halvemmalla.

        Voi olla TSI-kopio, mutta varmaankin ovat saaneet sen kestämään vrt. alkuperäinen.


      • KaruTotuus
        dasdaa kirjoitti:

        Voi olla TSI-kopio, mutta varmaankin ovat saaneet sen kestämään vrt. alkuperäinen.

        "Voi olla TSI-kopio, mutta varmaankin ovat saaneet sen kestämään vrt. alkuperäinen."

        Tämä on se mantra mitä tero hokee aina ja iänkaikkisesti. Ei se mitään vaikka auto kulkee mutkille ja häviää kaikki vertailut. Kun se kuitenkin kestää.
        Ikävä herätys teille lahkolaisille mutta jos toyota oikeasti kestäisi paremmin kuin muut niin sitä olisi ammattikäytössä paljon enemmän. Totuus on se että ammattikäyttöön Toyota on liian heppoinen ja vaatii paljon huoltoa.
        Raha ei valehtele.


    • Paska_kinneri

      Turbo koneita ei tarvita muualla kuin Diesel autoissa ja veneissä! omaan autoon en ikinä ole turboa halunnut ! Eikä nämä surkeat bensaturbot nykyään ole mitään säästöpossuja kyllä niille bensa maistuu ihan samalla tavalla ku vaparikoneelle ala vääntöä ehkä on enemmän mutta siihen se sit jääkin! Kestävyydessa vapari on omalla tasollaan!

      • Vääääntäääää

        " omaan autoon en ikinä ole turboa halunnut !"
        Oma valintasi. Siinähän kihnutat ohuella väännöllä ja hämmennät vaihdekeppiä.
        Mulle ei sellainen oikein nappaa, nuhaiset potkulaudat on eri ihmisille.


      • VAG

        Turbo-automaatilla 4 aikuista tavarat päällä ka.nopeus 63km/h mäkisessä maastossa, 16C pouta 4,9l bensaa/100km. Auto kulkee tarvittaessa paremmin kuin uusi 2,0 Avensis manuaali ja vääntää 200Nm "koko ajan". Kerropa Toyotan vastaava. Niin, ei sellaista ole.
        PS. huoltokulut 4v/55000km =170e.


    • usanykkönen

      http://www.kauppalehti.fi/uutiset/amerikkalaiset-innostuivat-toyotasta/EikzDbRJ

    • ureaa

      Älähän viellä nuolaise. Odotetaan pari kuukautta, kun malli vaihdokkien myynti lähtee rullaamaan. Taitaa palstan vakio provolla kusi virtaamaan kiivasta tahtia päässä sen jälkeen.

    • mitävittuaaa

      Miksei bensakoneista tehdä dieselkoneita? Mitä korkeampi puristus sen parempi hyötysuhde, ja turbo lisää puristusta ainakin dieselissä. Dieselkoneen keksijähän alunperin tavoitteli mahdollisimman hyvää hyötysuhdetta. Eikö bensa syty ihan yhtälailla itse jos se syötetään moottoriin puristettuun ilmaan?

      • kokeilemalla_selviää

        Tätähän voi terot kokeilla D4D -pommikoneen kanssa. Eikun bensaa tankkiin. Ei tule sen isompaa vahinkoa kuin 150 tkm ajollakaan ja korjaus tapahtuu kätsysti uusimalla moottori.


      • paniikkimuutos
        kokeilemalla_selviää kirjoitti:

        Tätähän voi terot kokeilla D4D -pommikoneen kanssa. Eikun bensaa tankkiin. Ei tule sen isompaa vahinkoa kuin 150 tkm ajollakaan ja korjaus tapahtuu kätsysti uusimalla moottori.

        Eikös näitä TSI koneita vaihdeta ihan kolmessa vuorossa asiakkaan piikkiin?
        Paluu 80-luvun remmikoneeseenko on nykyaikaa vikavaagenilla? Nykymoottoreissa on auton koko iän kestävä ketju.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe