Mopon käsittelykoe vaikeus?

PekkaJansson

Kuinka vaikea mopon käsittelykoe on? Ja onko ne tutkinnon vastaanottajat kovin ankaria?
Itsellä ongelmana on tasaisen nopeuden ylläpito. Eli esim. käsittelyharjoittelutunnilla porteissa väkisinkin nopeus kasvoi 30->40 .
Vinkkejä?
Kiitos etukäteen vastanneille.

7

12461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • quippiSappi

Aika helppo,jos pyörällä osaat ajaa niin pääset kyllä mopon käsittely kokeenkin läpi.

aikoinaan ainakin kun ite vedin niin sai kyllä ajaa vaikka sen 45km/h porteista kunhan vaa minimi nopeus oli se 30km/h portin kohdalla, en sitten tiedä miten nää on muuttunut nykyää että pitkääkö se koko portti ajaa sit muka noin 30km/h ja jos menee yli niin hylättäis mukamas. mikäli se 30 pitäis koko portti juttu ajaa niin ota talpeeksi etäältä vauhtia ja kiihtydä 30 ja pidät vauhdin ja kaasukahvan siinä kohdalla jossa se noin 30km/h mopo kulkee etkä väännä enempää kaasukahvaa.

• PekkaJansson

Kiitoksia quippiSappi.

• kylänpoikii

miten hidasajossa saako aluksi ottaa vauhtia ja sitten hidastaa hitaaseen ajoon?

• sadsadasasd

kyllä saa.

• rahatloppuu

Mulla oli käsittelykokeessa ihan erilainen mopo kuin tunneilla hirveän painava ja niin pieni että otti polvet tankoon ei menny läpi feilasin het ekan osion hidasajon joka meni tunnilla tosi hyvin. Se skootteri oli tosi hankala ajaa eikä sillä saanut edes harjoitella. En kyllä sillä tuu pääsemään muitakaan osioita läpi. Meillä se valvoja oli kyllä aika tiukka. No, nyt tulee päälle sadan euron lasku uusinnasta perässä. Meitä oli siinä kolme ja vaan yks pääs läpi hyväksytysti. En taia saaha kortttia jos ei ala koe menemään läpi, kun lopuu rahat kesken. Ei olla kato mistään rikkaimmasta päästä! Ei niistä ajotunneistakaan paljon hyötyä ole kun mopo on kuitenkin kokeessa ihan erilainen. Sillä on tosi hankala ajaa edes normaalisti satikka sitten jossain kokeessa. Hätä jarrutus on varmaan ainut minkä sillä pääsee läpi! Taitaa jäähä kortti saamatta. Aluks jännitin teoriakoetta ja aattelin että tää menee heittämällä läpi. Kävikin sitten päinvastoin:( Teoria kokeen uusintahan ois maksanu ~20, mutta tää! voi jumalauta yli sata euroa! ei kyllä rahat riitä kovin moneen uusintaan! Joutuu viellä lopettaa mopokoulun kesken tässä vaiheessa kun käyttäny~500€ siihen! Hirveetä rahastusta! Taitaajäähä kortti vaa haaveeks:( Ei mulla muuta:/

• J1912

Mullakin otti käsittelykokeessa tanko törkeesti polviin, meni silti läpi suhtkoht helposti. Meet kokeeseen sillä fiiliksellä että kyllä menee läpi! Niin varmasti menee.

• rahatloppuu

Ok kiitti kannustuksesta! Voin sitten ilmotella tännekkin että menikö läpi. Oli kyllä aika angstinen toi mun edellinen kirjotus o_O

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1778
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1194
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1070
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      946
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      866
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      808
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      806
    8. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      800
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      46
      800
    10. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      763
    Aihe