Onks teillä Adobe Acrobat Reader DC?

Ärsyttäväilmoitus

En ymmärrä kun sen jälkeen kun olin asentavinani jonkin uudemman version niin nyt mun koneeni herjaaa jatkuvasti tuossa sivun ylälaidassa : Tumman harmaalla pohjalla on punainen kielletty ajosuunta-merkki ja alapuolella lukee Adobe Acrobat Reader DC
Tämä liitännäinen on haavoittuvainen ja pitäisi päivittää.
Käynnistä liitännäinen Adobe Flash.
Hae päivityksiä.

Olen yrittänyt päivittää jo vaikka kuinka monta kertaa, ja se kelaa vaan jatkuvasti kolmen pisteen välillä. Kauan kestää mun mielestäni, ja lopetan sen aina jossain vaiheessa. En pääse tuosta herjausilmoituksesta eroon, vaan se seuraa täällä keskustelupalstan yläosassa, Iltalehden sivun yläosasssa ja sivussa...
Varsinainen riesa! Miten siitä ilmoituksesta pääsee eroon? Mikä mättää kun en onnistu lataamaan sitä, eli päivitykset ei onnistu? Onko teillä kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa?

23

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ärsyttäväilmoitus

Äskenkin oli 6 erikokoista ilmoitusta siitä Iltalehden sivulla. Yksi iso ylhäällä, 2 pienempää sivussa ja 2 keskellä rinnakkain ja 1 keskikokoinen keskellä sivua.

• Ärsyttäväilmoitus

Nyt on tämän sivun yläosassa ja kun laitan kursorin kulmassa olevan poistoruksin päälle niin tulee pienellä teksti "mainokseni". Ihmeissäni olen:O

• 0941

• Kaikki ohjelmat tarttis päivittää silloin tällöin, ne haavoittuu ajan mittaan kun hakkerit keksii taas uusia bugeja niitä varten.
      Jos se ei anna päivittää, se voi johtua sun omista asetuksistakin, oletko tarkistanut ettei sulla ole joku latausesto päällä selaimessa? Jos et tällaista löydä, voi olla helpointa poistaa tuo ohjelma ja ladata uusi. Osaatko poistaa ohjelmia koneestasi?

• Ärsyttäväilmoitus

Nyt toimii. Yritin ladata sitä, mutta mun mielestäni junnasi vain paikoillaan. Kai se jotenkin kuitenkin on latautunut tai päivittynyt kun Avastkin pyysi päivittämään illalla ja päivitin sen.
        En kyllä ymmärrä hölkäsen pöläystä näistä ohjelmista. Aluksi edelleen näkyi se sama kommentti Iltalehden sivulla, mutta sitten klikkasin jotain videota katsoakseni ja tuli jokin kommentti että "salli", ja klikkasin sitä, ja alkoi toimia. Olin kyllä eilen käynyt jo moneen kertaan läpi ne sallimiset, mutta nyt onneksi häipyi se harmaataustainen kommentti haavoittuvaisesta liitännäisestä.
        Ei ole koskaan aikaisemmin sellaista ollut, joten sen takia olin ihmeissäni

• Ärsyttäväilmoitus kirjoitti:

Nyt toimii. Yritin ladata sitä, mutta mun mielestäni junnasi vain paikoillaan. Kai se jotenkin kuitenkin on latautunut tai päivittynyt kun Avastkin pyysi päivittämään illalla ja päivitin sen.
        En kyllä ymmärrä hölkäsen pöläystä näistä ohjelmista. Aluksi edelleen näkyi se sama kommentti Iltalehden sivulla, mutta sitten klikkasin jotain videota katsoakseni ja tuli jokin kommentti että "salli", ja klikkasin sitä, ja alkoi toimia. Olin kyllä eilen käynyt jo moneen kertaan läpi ne sallimiset, mutta nyt onneksi häipyi se harmaataustainen kommentti haavoittuvaisesta liitännäisestä.
        Ei ole koskaan aikaisemmin sellaista ollut, joten sen takia olin ihmeissäni

No hyvä kun sait toimimaan. Mua on Explorer selaimena alkanut nyppimään, se ei aina näytä niitä kommentteja minkä varten sitten joku lataus tai sivun avaus ei onnistu. Just se sellainen viesti missä voi sallia. Ja kun työkalut avaa ja pitää katsoa onko ruksit oikeissa ruuduissa, niitä eri asetuksia on varmaan 30.
        Silleen kun sulle tarjottiin, että lataa vaan uusi ohjelma vanhan rinnalle, ei kannata tehdä. Suurin osa tietokone-ongelmista johtuu kait siitä, että tiedostot ovat siivoamatta. On polut sekaisin, tiedostoja hukassa ja liikaa päällekkäisiä ohjelmia. Kone täynnä väliaikaisia tiedostoja. Nuo vaikuttaa koneen nopeuteenkin.
        Kannattaa tutustua omaan koneeseen, lukea tarkasti ohjeet ja hakea netistä lisä-apua. Silleen mä olen oppinut "nörtiksi", lukemalla ja kokeilemalla. Enkä ole vielä yhtäkään konetta saanut jumiin :) Että rohkeasti vaan! Ei nää koneet niin monimutkaisia ole, loppujen lopuksi. Kun vaan on tarkkana eikä tee mitään luulojen perusteella.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

No hyvä kun sait toimimaan. Mua on Explorer selaimena alkanut nyppimään, se ei aina näytä niitä kommentteja minkä varten sitten joku lataus tai sivun avaus ei onnistu. Just se sellainen viesti missä voi sallia. Ja kun työkalut avaa ja pitää katsoa onko ruksit oikeissa ruuduissa, niitä eri asetuksia on varmaan 30.
        Silleen kun sulle tarjottiin, että lataa vaan uusi ohjelma vanhan rinnalle, ei kannata tehdä. Suurin osa tietokone-ongelmista johtuu kait siitä, että tiedostot ovat siivoamatta. On polut sekaisin, tiedostoja hukassa ja liikaa päällekkäisiä ohjelmia. Kone täynnä väliaikaisia tiedostoja. Nuo vaikuttaa koneen nopeuteenkin.
        Kannattaa tutustua omaan koneeseen, lukea tarkasti ohjeet ja hakea netistä lisä-apua. Silleen mä olen oppinut "nörtiksi", lukemalla ja kokeilemalla. Enkä ole vielä yhtäkään konetta saanut jumiin :) Että rohkeasti vaan! Ei nää koneet niin monimutkaisia ole, loppujen lopuksi. Kun vaan on tarkkana eikä tee mitään luulojen perusteella.

Noin meillekin aikoinaan tietskarikurssilla opetettiin; kokeilkaa, kokeilkaa, mitään tuhoa ette pysty saamaan aikaan. Minä tein aikani työtä käskettyä, mutta sitten alkoi tapahtumaan jotain kummallista näytössä. Se alkoi niinkuin itsestään syytämään tekstiä pikavauhtia. Odottelin vähän aikaa, että se asettuisi ja sitten kutsuin opettajan paikalle. Olin kuulemma tyhjentämässä koko purkin...

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Noin meillekin aikoinaan tietskarikurssilla opetettiin; kokeilkaa, kokeilkaa, mitään tuhoa ette pysty saamaan aikaan. Minä tein aikani työtä käskettyä, mutta sitten alkoi tapahtumaan jotain kummallista näytössä. Se alkoi niinkuin itsestään syytämään tekstiä pikavauhtia. Odottelin vähän aikaa, että se asettuisi ja sitten kutsuin opettajan paikalle. Olin kuulemma tyhjentämässä koko purkin...

No hups. Sä sitten siivosit oikein kunnolla. Tyhjä kone on suht ongelmaton kone. Mutta ihan noin en kehottanut, pelkästään kokeilemaan. Siinä oli se maaginen LUE mukana, kone jakelee auliisti vaihtoehtoja ja ohjeita. Oisko vielä pitänyt laittaa että ymmärrä mitä luet :) ja jos ei ymmärrä, pitää ottaa selvää ennen kuin tekee jotain.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

No hups. Sä sitten siivosit oikein kunnolla. Tyhjä kone on suht ongelmaton kone. Mutta ihan noin en kehottanut, pelkästään kokeilemaan. Siinä oli se maaginen LUE mukana, kone jakelee auliisti vaihtoehtoja ja ohjeita. Oisko vielä pitänyt laittaa että ymmärrä mitä luet :) ja jos ei ymmärrä, pitää ottaa selvää ennen kuin tekee jotain.

Kun ymmärtäisit, miten epätekniselle ihmiselle nyt kirjoitat.
        On siitä vedetty vitsiä kavereilleen, kun minulla oli vedenkeittimen käyttöohjeet keittiön pöydällä keittimen vieressä vielä viikkoja sen ostamisen jälkeen; "pitääkö mutsin siis joka kerran lukee nuo ohjeet uudestaan, kun keittää vettä?"

Kun ymmärtäisit, miten epätekniselle ihmiselle nyt kirjoitat.
        On siitä vedetty vitsiä kavereilleen, kun minulla oli vedenkeittimen käyttöohjeet keittiön pöydällä keittimen vieressä vielä viikkoja sen ostamisen jälkeen; "pitääkö mutsin siis joka kerran lukee nuo ohjeet uudestaan, kun keittää vettä?"

Siis tarkoitit sanoa että sua ei kiinnosta tekniset jutut :) hymyä perään ettei näytä niin syyttelevältä. Ihminen pystyy ihan melkein mihin vain jos tahtoa piisaa. Jotkut asiat voi olla vähän vaikeammat tajuta ja oppia, mutta aivojaan kannattaa harjoittaa. Sitä paitsi, mitä vaikeamman homman klaaraa, sitä onnellisempi on onnistumisestaan.

On tietty ihmisiä joiden aivokapasiteetti ei vaan riitä, mutta sä et vaikuta sellaiselta ihmiseltä.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Siis tarkoitit sanoa että sua ei kiinnosta tekniset jutut :) hymyä perään ettei näytä niin syyttelevältä. Ihminen pystyy ihan melkein mihin vain jos tahtoa piisaa. Jotkut asiat voi olla vähän vaikeammat tajuta ja oppia, mutta aivojaan kannattaa harjoittaa. Sitä paitsi, mitä vaikeamman homman klaaraa, sitä onnellisempi on onnistumisestaan.

On tietty ihmisiä joiden aivokapasiteetti ei vaan riitä, mutta sä et vaikuta sellaiselta ihmiseltä.

Miksi minä rasittaisin aivojani opettelemalla sellaista, mihin on jo olemassa omat ammattilaisensa? Symppiksenä annan toisten kokea pätemisen ilon.
        On muuten aika aavemainen tunne, kun antaa ekspertin hakkeroida konettaan ja nuoli liikkuu itsestään sinne tänne fiksaamassa konetta vaikka itse istuu nojatuolissa kädet niskan takana rennossa asennossa.
        Aina pitää ensin odottaa, että hommat hoituu itsestään, ennenkuin alkaa itse toimiin. Se on minun mottoni ja jotakuinkin hyvin tässä on pärjäilty tänne asti.

Miksi minä rasittaisin aivojani opettelemalla sellaista, mihin on jo olemassa omat ammattilaisensa? Symppiksenä annan toisten kokea pätemisen ilon.
        On muuten aika aavemainen tunne, kun antaa ekspertin hakkeroida konettaan ja nuoli liikkuu itsestään sinne tänne fiksaamassa konetta vaikka itse istuu nojatuolissa kädet niskan takana rennossa asennossa.
        Aina pitää ensin odottaa, että hommat hoituu itsestään, ennenkuin alkaa itse toimiin. Se on minun mottoni ja jotakuinkin hyvin tässä on pärjäilty tänne asti.

No siksi kun lompakko on ainoa ihmisen elimistä joka surkastuu käytössä :)) Vanhemmiten varsinkin.
        Tai en mä nyt sittenkään tiedä. Ei kai se maksakaan rasituksesta tykkää. Vähän puhun palturia. Mutta lihakset ja aivot ainakin tykkää.

• enmilläänkeksi

Liekö Akrobaatti haavoittunut jossain sodassa, kun tuon saman teki minullakin.
      Enpä mainoksien näkemistä kaivannut mutta, kun en päässyt pelaamaan :D ennenkuin päivitin.

• pitää-epäillä-ensiksi

Jos kellä koneellaan on explorer joka yhtä herkkä virusimuri kuin sonni punaiselle vaatteelle, kannattaa hankkiutua eroon jos ei heti niin minuutin kuluttua saattaa olla myöhäistä. "plorerri" ei ole muutenkaan paras mahdollinen selain, hyvä jos neljänneksi tai viidenneksi pääsisi, mitä tulee eri sivujen ja ohjelmien pyörittämiseen. Itse olen käyttänyt safaria ja chromea pääselaimina jo monta vuotta, fiba foxiakin käytin mutta se tuntuu olevan yksi ongelmapesä, toimii ja tökkii ja pysähtyy ja jarruttaa ja...p a s k a
      Parastahan olisi jos selviäisi A-4 paperilla, muistivihkolla, kalenterilla ja kirjoituskoneella, jäisi virukset mustenauhaan ja kuulakärkikynään.

• vlatimer

Ei kannata uskoa kaikkea mitä lukee. Ei IE ole yhtään sen herkempi viruksille,tms.
        Samanlailla ne virustorjuntaohjelmat pelaa, oli selain mikä tahansa.

• KetjunAloittaja

Eilen tullut moneen kertaan Novan uutisissa että Adobe FlashIssä on todettu turvallisuusaukko ja sitä on jo käytetty virushyökkäyksiin ja että pitäis ladata uusimpaan versioon. PMä just latasin sen muutama päivä sitten kun mulla kenkkuili se ohjelma. Pitäiskö se taas ladata vai olikohan se häiriö jo tämän alkusoittoa?

• Ikuinen-projekti

Lataa ja varmista. Varmuuden vuoksi. Jotkut ohjelmat ja selaimet tarvitsevat päivityksiä turhan usein. Veikkaanpa, että tuo Adobe Flash ei ole läheskään valmis. Vasta nyt, hyökkäyksien jo tapahtuessa, heräsivät valvomaan.

• henrjii

avastia herjaa jos on ladannut, ja ottanut tai ei laittanut raksia ruutuu Afree tai joku semmoinen.
      Mitään muuta kakkaa ei kannata ladata samalla kertaa

• KetjunAloittaja

Taas se sama ongelma on päällänsä eli sama harmaalla pohjalla oleva ilmotus. Iltalehdessä oli tällainen juttu että Adobe Flash lakkaa toimimasta Firefox selaimessa ja mulla on Firefox. On mulla Chromekin asennettuna mutta olen niin tottunut tähän Firefoxiin. Tarkoittaaako se tosiaan sitä ettei enää Fllah toimi Firefoxissa?

http://www.iltalehti.fi/digi/2015071420033775_du.shtml

• Ostin kaksi viikkoa sitten läppärin.
      Lenovon.
      Entinen IBM.
      Kallis malli tietenkin.
      Vaihdettavalla näyttö-kortilla.
      RAM 8mb.
      Fixed 1Tb.
      Läppä painaakin 2,3kg.
      Eihän sitä koskaan tiedä mitä sitä tuleman pitää.
      Samasta syystä siinä ei ole SIM-kortille paikkaa.
      Tilasin Mokkulan.
      Mokkulakin on helppo vaihtaa tekniikan edistyessä.
      Myöskään läppärissäni ei ole DVD-asemaa.
      Ostin siihen USB-levyn, 1Tb.
      4k ja 5k leffat eivät enää mahdu edes BluRay-levyille.
      Minulla on F-Securen lisenssi 3 laitteelle.
      Voimassa 2019 vuoteen saakka.
      Asensin sen uuteen läppäriini.
      Minun laite-maailmani on Windows, kännykkää myöten.
      Känny on kylläkin Nokia 1520.

IKäni nörttinä olleena ja edelleen olevana, ei minulla koskaan ole ollut ongelmaa laitteideni kanssa.
      Minua aina tuppaa huvittamaan tolkuton mainostaminen.

H.

• äijä-

Adobe flash, joo...jotain on vikaa, ei näy feispuukin videoita, harmaata vaan...antinörtti ihmeessä....öh.

• KetjunAloittaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5785
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5295
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3688
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3643
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3161
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3116
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2864
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57