Varasijat, onko vie mahdollista päästä?

Bronso

3.7 ja vielä varasijalla eli ei voi enää päästä sisään?

93

8753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varasijalla

      Varasijoilta voidaan ottaa 12.8. saakka.

    • älähähätäile

      Varasijoilta pääsee sisään sitä mukaa, kun tulee ilmoituksia, ettei joku vastaanota saamaansa opiskelupaikkaa. Vapautuneet paikat jaetaan varasijoilla oleville järjestyksessä. Paikkoja jaetaan 12.8. asti.

    • kjhvkjhv

      Mahikset päästä varasijoilta kouluun ilmeisesti kuitenkin pienenivät nyt, kun kaikkien koulujen tulokset on tullu(?) Nyt sinun täytyy toivoa että joku jättää ottamatta opiskelupaikan vastaan (viimeistään 17.7), sillä tavoin ilm. nyt vapautuu opiskelupaikkoja(?)

    • Mklmk

      Varasijoilta varmasti vaikeampi päästä, koska uuden järjestelmän kautta ei ole mahdollista tulla hyväksytyksi useampaan ammattikorkeakoulun linjaan saman aikaisesti. Muihin kouluihin hakeneiden/päässeiden paikkoja voi avautua, mutta ilmeisesti monista tuli tulokset ennen ammattikorkean tuloksia. Joten aika nihkeältä näyttää päästä varasijoilta.

    • Confuseeeed

      Sekin riippuu monennellako varasijalla on . Ainakin Mamkissa sanottiin että tiettyihin koulutuksiin on ihan hyvät mahdollisuudet päästä varasijalta

    • Maimai12345

      Varmasti osa porukasta on lomilla jossain ulkomailla tai mökeillä, eikä ole vielä päättänyt ottaako paikkaa vastaan vai ei. Muutamalla varmaan menee ohi koko hyväksymisen aikaraja. Voihan sitä myös soittaa hakijapalveluun ja kysyä onko moni paikka vielä hyväksymättä.

    • öyh

      Luin jostain että teknillisiin ei oteta varasijoilta sisään ketään, onko tämä totta? Haluan vankkumatonta faktaa pöytään.

      nimim. kuudentena jonossa TTY:n tijoon ja kyrpii

      • Timp3_

        Paskapuhetta. Riippuu täysin vuodesta. Lähetin mailia hakutoimistoon ja Oulun Energiatekniikassa (AMK) käytettiin 10. varasijaa vuonna 2013, mutta viime vuonna ei käytetty yhtään varasijaa. Riippuu täysin vuodesta.


      • Sisäpiiritietoapääsee

        Koulun intressi on saada kaikki opiskelupaikat täyteen, joten ihan varmasti varasijoilta pääsee paikkaan kuin paikkaan. Kaikki riippuu omasta aktiivisuudesta. Kannattaa kysellä niitä paikkoja, vielä kun ilmoittautuminen on ohi.


    • Sekava

      Jos on hyväksytty viimeiseen hakutoiveeseen ja 5:llä varasijalla ylempään toiveeseen. Miten tuo ehdollinen opiskelupaikan vastaanottaminen toteutetaan? Eli menee siihen johon hyväksytty, jos ei pääse ylempään varasijalta?

    • jep5888

      Näihin varasijojen saantiin vaikuttaa varmasti osalla myös se, että huomioiko paikan saanut esim. ensi vuoden ensikertalaiskiintiöitä ja ei siksi mahd. ota paikkaansa vastaan (jos paikka ei ole se mieluisin vaihtoehto). Tietyillä aloilla varmasti taktikoidaan pitkällekin paikkojen vastaanottamisessa.

      Jos koulupaikat on täytetty ja vastaanotettu, tulee kyseiseen hakuvaihtoehtoon lukemaan opintopolkuun, että peruuntunut ja opiskelupaikat täynnä.

      Kannattaa siis odotella, kyllä niitä paikkoja voi vapautuakin vielä. Asia ratkeaa viim. 12.8.

    • jännittäää

      Varasijalla 4, saa nähdä pääseekö vai ei.

    • Jmjgajnk

      Varasijalla 11 röntgenhoitajaks.. =||

    • Heheheh

      Kyllä kaverini ainakin pääsi 7. Varasijalta jo nyt opiskeleen pohjoismaista filologiaa. Että kyllä niiltä varasijoilta on edellee useilla aloilla mahd päästä :) tietenkin ei oikis, lääkis tms jossa tuskin kukaan jättää ottamatta vastaan.

    • Kandeof

      Varasijat elää ainakin sinne 12.8 asti eli ole huoletta. Nyt vaan pitää odotella rauhassa.
      Aika moni unohti kuitata paikkansa otetuksi viime vuonna ja ne paikat menee varasijoille jääneille. Jotkut on ehdollisella valinnalla eli nekin elää vielä varasijoihin nähden.

      Mielenkiintoista on se, ettei kaikkia paikkoja ole täytetty kun ihmiset eivät ole saaneet vaadittuja minimipisteitä edes kasaan. Eli monenkirjavaa joukkoa sitä hakee.

    • Jällkihaku

      Jos on ollut niin heikkoja hakijoita, että paikkoja ei saa täytetyksi, niin ne paikathan menee jälkihakuun ...

      • Jagjnhdndo

        Kaveri pääsi viime vuonna kätilöks turkuun 18 varasijalta!!


    • Koulussa

      Yliopisto ei tee jälkihakuja... Taitaa olla amis-Amkin eikä nekään enää välttämättä.

      • log1c

        Otappa huomioon, että varasija ≠ jälkihaku. Varasijoilla vaan täytetään ne paikat, jotka on alunperin määrätty. Jälkihaku taas tarkottaa sitä, että se suoritetaan vaan siinä tapauksessa, jos varasijoilta ei saatu tarpeeksi porukkaa koulutusohjelmaan.


      • log1c

        Sori, jäi lukematta toi ylempi postaus. Jep, Yliopisto ei järjestä jälkihakuja ja AMK:ssa riippuu vuodesta.


    • aaapuaaa

      Onko kellään liikkunu tilanne opintopolussa?

      • Oottaja

        2. Varasijalla oon ollut ykkösvaihtoehtoon viime keskiviikosta lähtien (AMK), ja ei oikein ole uskoa, että kukaan paikasta luopuisi :( eilen illalla kävin viimeksi katsomassa, mutta mitään ei ollu tapahtunut.


      • Jfjfjfjf

        Opintopolkua päivitetään seuraavan kerran vasta tänä iltana, jotta oph:n pe lähetetyissä kirjeissä olisi tuoretta tietoa varasijasijoituksesta. Näin lukee Humakin sivuilla.


      • aaaaapuaaa

        Kiitos tiedosta!


      • msldbf
        Jfjfjfjf kirjoitti:

        Opintopolkua päivitetään seuraavan kerran vasta tänä iltana, jotta oph:n pe lähetetyissä kirjeissä olisi tuoretta tietoa varasijasijoituksesta. Näin lukee Humakin sivuilla.

        Jaa, mihinköhän aikaan illasta?


      • Anonyymi

        Itse kun viimeksi kävin katsomassa niin olin noussu 10 varasijaa ylöspäin. Jännitys tiivistyy


    • Qwertyboo123

      Onks opintopolku vielä kellää päivittynyt? :/

      • Pnjo

        Ei ole. Turku amk


    • Jjfii

      On tämäkin,laittaisivat sinne opintopolun etusivulle reilusti näkyville,milloin tietoja aikovat päivittää

      • Yrdghxjhkh

        Älä. Meinaa hermot lähtee ku päivittää jatkuvasti opintopolkua että näkis onko päässyt sitten yhtää eteenpäin sijalla. :( tosiaankin sanokaa jos huomaatte että se sivusto sitten päivittyy. Tää odotus tekee mut hulluks! :(


    • Seiskasija

      Sieltä tulee sähköpostia JOS pääsee varasijalta sisään. Tuskin pääsee...

    • Qwetyiovxd

      Oks kellää päivittynyt opintopolku? X(

      • hddhbdöd

        Ei oo ei! Eikä postii oo vieläkään tullu :(


      • hiiohoijoijoi

        Ei... Turhauttavaa. Kyllä on niin pohjanoteeraus koko opintopolku.


      • Oottaja

        Ei oo mitään muutoksia tullu meikäläiselle.


      • bshdvd
        Oottaja kirjoitti:

        Ei oo mitään muutoksia tullu meikäläiselle.

        Uuvuttavaa tää odottaminen.


      • Tulenhulluksikohta

        Oikeesti, eikö vieläkään? -.-


      • Ddhlllögfdb

        Alkaa jo vähän vituttaa tää touhu.


      • gagguli
        Tulenhulluksikohta kirjoitti:

        Oikeesti, eikö vieläkään? -.-

        Alan olemaan jo melko varma että päivitystä ei tänä päivänä enää edes tule.


    • laiskat_vätykset

      Heh, näyttää tarttuneen tuo Kreikan "millään ei oo mitään väliä" meininki myös Suomeen kun ei opetushallituksella kiinnosta ees sivuja päivittää, vaikka monet jonottaa paikkaa ja pitäs saada tietoja nopeesti esim. asunnon hankinnan takia.

      • Kdkdjj

        Mistä tiedätte ettei ole päivitetty? Jos kukaan ei peru paikkaansa ei teidän sijoituksenne muutu mihinkään.


      • Jake_
        Kdkdjj kirjoitti:

        Mistä tiedätte ettei ole päivitetty? Jos kukaan ei peru paikkaansa ei teidän sijoituksenne muutu mihinkään.

        Siitähän sen tietää kun kukaan ei eilen postannu, että ois sijoitukset muuttuneet ja jos ne ois eilen muuttuneet, niin varmaan olis ollu postauksia.


      • Jake_
        Kdkdjj kirjoitti:

        Mistä tiedätte ettei ole päivitetty? Jos kukaan ei peru paikkaansa ei teidän sijoituksenne muutu mihinkään.

        Ei taida logiikka olla sun vahvin laji?


    • kuivarusina

      Poistin evästeet opintopolun osalta niin heti päivittyi :) eikyllä päivittynyt tarpeeksi, kun olen vieläkin 10.varasijalla

      • fgkkv

        Mulla myös päivittynyt aamulla.


    • fddgfdgfdg

      nyt olen jo 9 varasijalla röntgenhoitajaksi!

      • Hsksjfbf

        Varasijalla 4 sairaanhoitajaksi!


      • Omgmgn

        Millä sijalla olit alunperin?


      • Eiautamuukuodotella
        Omgmgn kirjoitti:

        Millä sijalla olit alunperin?

        Varasijalla 5 olin, mut toiseen hakutoiveeseen olin varasijalla 61 ja nyt varasija 51. Luulis et viimeistään sillon 17.7. alkaa enemmän porukkaa pääsee varasijoilta sisään, kun on viimeinen päivä aikaa ottaa paikka vastaan.


      • Omgdnd

        Toivottavasti käy tuuri ja varasijalta pääsis opiskelee.


      • Hoitajaentuudestaan

        Täällä myös sairaanhoitajaks varasijalla 4.. viidennellä varasijalla alunerin. Edistystä tämäkin, katsoo nyt... Työt jatkuu ja syksyllä uudestaan jos ei nyt tärppää.


      • Jaikkkkkkkks

        Itellä oli alunperin 22.varasija ja tänpäiväsen päivityksen jälkeen oon 9.varasijalla. Tiukaks menee.


      • Dreamcometrue

        ?? Mikä ala? :)


    • jepsjepsjepsjeps

      Varasijalla 2. Sairaanhoitajaksi!

      • csksxjdnd

        Minkä kaupungin korkeakouluun ootte varalla sairaanhoitajaksi?


      • jepsjepsjepsjeps
        csksxjdnd kirjoitti:

        Minkä kaupungin korkeakouluun ootte varalla sairaanhoitajaksi?

        Kokkolaan


    • Tsörtö

      Varasijalta päästy sisään tänä aamuna! Jeeeeee!

      • Jshdbdks

        Millä varasijalla olit alunperin? Ja mihin pääsit opiskelee? Onnea opiskelupaikasta!


    • tiukuuu

      Onko tietoa mitkä olivat lopulliset pisterajat Metropoliaan ja Laureaan liiketalouteen?

    • sdfsdfdsf

      Onko opintopolku kellään päivittynyt tänään?

    • iiiiiikkk

      Mulla oli päivittyny. Ekaan hakutoiveeseen oon nyt 3. Varasijalla (aluksi 6. Sija) ja tokaan 4. Varasija (ensin 7. varasija). Kolmanteen oon hyväksytty, mut haluisin niin tohon ekaan toiveeseen!

    • Qqqquuu

      Ei oo mulla ainakaan, eilen oli. Voi olla tietty että on päivitetty, mut omas sijas ei muutoksia.

    • aip456

      Olen ollut viime viikon tiistaista lähtien varasijalla 1. Joko käy tuuri ja joku peruu, tai sitten ei.

      Saako noihin valintatoimistoihin soittaa ja udella, että joko on kaikki ottaneet paikan vastaan? Vai suuttuvatkohan moisesta... Vai muuttuuko opintopolun status perutuksi, jos kaikki ottavat paikkansa vastaan?

    • Qqqquuu

      Mulle ainakin kertoi koulun hakijapalveluista viime viikon perjantaina kuinka moni oli jo ottanut sitovasti paikan vastaan. Kannattaa soittaa ja kysyä, koska se antaa jonkun verran osviittaa siitä onko omat mahdollisuudet päästä varasijalta sisään realistiset vaiko ei! :)

    • jep9999999

      Kyllä se tulee lukemaan opintopolkuun, jos kaikki paikat ovat täytetty, että varasija peruuntunut. Itsellä lääkis oli eka ja en päässyt kuin varasijalle, joten kun kaikki ovat jo ottaneet paikat vastaan lääkiksessä (yllätys, yllätys) niin kohta on peruuntunut opintopolussa ja varasijaa ei enää näy.

    • hodor21

      10.varasijalla Saimia tradenomi, onkohan mahiksia? Ei ainakaa tänään ole päivittynyt tai sitten ei ole tapahtunut mitään että päivittyisi omalla kohdalla.

    • Dreamcometrue

      Hei! Täällä ei laurean sijat oo muuttuneet 3.7 jälkeen mut metropoliassa olin varasijalla 49 ja nyt luki 39

      • tiukuuu

        Mitkä oli pääsypisterajat Metropolia ja Laurea?


      • Dreamcometrue

        Hmm.. Niin minne? Ne jotenkin vaihteli toimipisteen mukaan. Mut siis metropoliaan th alin oli 49,5p ja Otaniemi th 44,5 ja tikkurilaan sh olikohan 43? Ja otaniemeen sh 41,5p.


    • Malttamatonn

      Sanokaa jos jollain on tänään päivittynyt opintopolku!

      • Tmlotjpj

        Mulla!! 8sijalla olen rtg hoitajaks


    • Odottavatyttö

      Enpä tiennyt, että varasija voi huonontua! Keskiviikkona oli varasijalla 8. ja tänään torstaina olenkin varasijalla 9. Ihan alussa olin varasijalla 11. Näin Oulun sotealalla.

      • hakija88

        Juu mullaki eilen oli tippunu yksi hakukohde 16. 17. sijaan. Soitin hakijapalveluihin ja mulle kerrottiin ettei opintopolku toimi niinkuin pitäisi. SInne ajetaan manuaalisesti tiedot sisään ja siksi voi olla heittoja. Joten ei muuta kun odotellaan.... :(


      • Jjuvnkubk
        hakija88 kirjoitti:

        Juu mullaki eilen oli tippunu yksi hakukohde 16. 17. sijaan. Soitin hakijapalveluihin ja mulle kerrottiin ettei opintopolku toimi niinkuin pitäisi. SInne ajetaan manuaalisesti tiedot sisään ja siksi voi olla heittoja. Joten ei muuta kun odotellaan.... :(

        Jos ajot tehdään manuaalisesti, tarkoittaako se että ihmisillä päivittyvät tiedot eri aikoihin? :/


      • hakija88

        Niin uskosin, koska tänään olin sitten 15. sijalla... ehkä se putosi väliaikasesti sijan alaspäin ennen ku päivitty oikeeseen... :O


      • Hkooo
        Jjuvnkubk kirjoitti:

        Jos ajot tehdään manuaalisesti, tarkoittaako se että ihmisillä päivittyvät tiedot eri aikoihin? :/

        Joo varmaankin, ja niiden tietojen näkymisessä voi olla viivettäkin koska mulla oli päivittynyt opintopolku nyt viime yönä (pe-la yö) kello 00:30 ja 8:00 välillä!

        Kannattaa käydä siis ihan joka päivä (myös viikonloppuisin) sitä opintopolkua kattelemassa.


    • sweat

      Mulla oli viimeyönä varasija 1. muuttunut 2. sairaanhoito päivätoteutus.

    • Onnellinennn

      Itse pääsin tänään sisään tekniikan alalle, alunperin olin sijalla 28.. Sähköpostia ei ole koskaan tullut sieltä.

      • Ffyy

        Onneks olkoon!! :)


      • Onnellinennn

        Mutta näköjään on mahdollista päästä sisään varasijoilta. Ensin en päässyt mihinkään, eilen pääsin konetekniikkaan ja tänään tietotekniikkaan :)

        Että älkää vielä luopuko toivosta! Mitä enemmän otetaan sisään, sitä suurempi mahdollisuus päästä varasijoilta.


      • Utelias56386

        Paikkakunta?


      • Onnellinennn

        Turku


    • tinttervintter

      Se on varmaa että lääkiksen ja oikiksen varasijoille päässeet ei ainakaan pääse noihin opiskelemaan ellei joku satu kuolemaan.

      • tahtooopiskelemaan

        Ja psykologia ja luokanopettaja jajaja...onhan näitä.


    • Toivotonterttu

      Biotekniikka on varmaankin hyvinkin suosittu kun ei kyllä varasijat ole liikkuneet sitten edes milliäkään x(

    • Tiukillemenee

      Mitä mieltä olette onko mahdollisuuksia päästä sisään? Olen 2. varasijalla ollut lähes kokoajan (alunperin sijalla 3.). Jonosta jossa olen varasijalla valitaan 20. Viime perjantaina 9 oli ottanut paikan sitovasti, 5 ehdollisesti ja 6 ei ollut vielä ottanut ollenkaan paikkaa vastaan. Käsittääkseni ei mitenkään kovin "suosittu" opiskelupaikka ja aika pieni kaupunki.

      • tahtooopiskelemaan

        Mistä sait tiedot kuinka moni on paikan ottanut vastaan? Kiinnostaisi tselläkin. Uskon että tulet pääsemään, mahdollisuudet on ihan realistiset tuolta vara-sijalta


      • muljoosi

        Rohkenen epäillä että kyseessä saattaapi olla joko Centria tai SAMK.


      • Tiukillemenee

        Hakijapalvelusta sain tiedon. Ja epäilysi osui aikalailla oikeaan.


    • oispavaan

      Oisko mul teijän mielestä mahdollista päästä 8 varasijalta liiketaloutta opiskelemaan? :D

      • Grandheit

        Riippuu vähän mihin päin. Voi olla että on tai ei, vähän vaihtelee sanoisin 50/50


    • jepjep1211

      Tänään oli mun varasija 2 päivittynyt 1 (alusta asti ollut tuo 2 siis), en kestä jos oon eka joka jää rannalle :((

      Melkein soitin jo hakijapalveluihin ja kysyin, että onko vielä monta ottamatta paikan vastaan, mutta en kuitenkaan kehdannut olla niin hysteerinen. No viikonloppuun mennessä taitaa olla aika selvä peli sitten. Tietääkö kukaan, että tuleeko tieto kaikkien opiskelupaikkojen täyttymisestä lukemaan opintopolkuun? Eli voinko itse sieltä katsomalla tietää, missä vaiheessa kaikki valitut on ottaneet oman paikkansa vastaan? Kun vielä ainakin siellä lukee, että opiskelijavalinta kesken.

      • YesOrNo321

        Mäkin oon 1. varasijalla mieluisimpaan korkeakouluun. Ahdistaa niin paljon, jos jään rannalle, ku muutenki jäi niin pienestä kii (alle 1 piste), etten päässy heti sisään. Hakijapalveluiden mukaan toivoo on vielä ihan 12.8. asti, mut ei jaksais millään odottaa! Opintopolkuun tulee joo mun käsittääkseni kyl sit tieto, kun kaikki paikat on täytetty. Ää, hajoo pää tästä stressistä! :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4274
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1799
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe