Hiivatulehdus

Kiusallista

Olen 13 vuotta ja minulla on hiivatulehduksen oireita.( kutinaa valkoisia paakkuja alapäässä ja jne.) Äitini on puhunut hiivatulehduksesta ja muusta sellaisesta, mutta en haluaisi sanoa äidilleni sillä hän laittaa minut kynekologille ja se minua pelottaa todella paljon. Vastailkaa mitä minun kannattaisi tehdä?

3

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mthesweetheart

No herrajumala mennä sinne lääkärii :D

• Saippuaaa

Oon 14 ja mulla ei oo ollu hiivatulehdusta. Ja ite kans oelkään gyneä ja sen pitkiä sormia.. ja suosittelen menemään gynelle ei se välttämättä sun alapäähän mitään työnnä. Mutta joskus sinne on kuitenkin pakko mennä. Ja kerro äitilles ni se auttaa. Tsemppiä!

• makeavähennä

Vähennät makeisten, virvoitusjuomien ja jäätelön syöntiä. Kaikki, missä on paljon sokeria, saa hiivan innostumaan.

Ensimmäisellä kerralla hiiva olisi hyvä todeta lääkärissä. Hiivanäytettä varten olen saanut lääkäriltä lähetteen laboratorioon. Sieltä on annettu välineet, joilla olen laboratorion vessassa saanut itse ottaa hiivanäytteen saamieni ohjeen mukaan.
      Eri terveyskeskuksissa ja eri lääkäreillä on omia tapojaan.

Lisäksi huomasin, että hiiva tulee herkemmin lähellä kuukautisia eli hormoneilla on jotain vaikutusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      184
      5052
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      24
      4453
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      257
      3034
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2922
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2531
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27