Outo isäni

Onkonormaalii

Olen 12 vuotias tyttö. Meidän perheeseemme kuuluu isä,äiti puoli,pikkusiskoni (12v)Ajettelin tulla kysymään onko ihan normaalia että isä sanoo koko ajan mulle "isin pikkunen" yms. Se tuntuu tosi ärsyttävältä. En meikkaa,koska tiedän isän ennakkoluulot ja en koe sitä tarpeelliseksi. Minusta tuntuu että isäni pelkää lähestyä tätä asiaa. Mitä tekisin? Heti kun puhun se vaihtaa aihetta. On todella tympeä kun haluaisin kertoa mutta hän vain "pelkää" sitten se on kuin maailman ihanin isä. Menen siis syksyllä ylä asteelle ja pojat yms alkaa silloin jo kiinnostaa. Pelkään jo mitä isäni reagoi siihen. Ja sitten se on todella ärsyttävää kun kaikki sukulaiset kyselee onko poikaystävää,mutta isää ei voisi vähempää kiinnostaa,kun ei uskalla. Totta kai hänen pitäisi tietää mikä vaihe on meneillään. En itse ole mikään vihainen,nirsoileva. Tissitkään eivät vielä oikein isot ole,mutta alku kehityksessä kyllä. Ja siskon tissit ovat isommat, eikö hän huomaa?;) onko teillä vinkkejä? Halusin tulla jo kysymään vinkkejä pahaa päivää varten:DD

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaaaaaaaaaanna

      Öö tota.. Ite oon menossa ysil. Ja voin sanoo nyt ku nään kaikki seiskat yms ni must on tyhmää jos jotku meikkaa ja yrittää oikeedti liikaa et niist pidettäis. Toivottavast sust ei tuu sellasta! Ja siis monien isät ei haluu tietää oman lapsen seurusteluista jos on varsinki 7 luokalla. En sano pahalla mitään. Ja jos haluut seurustella älä muuta ittestä mitäö. Koska anna sil henkilöl mahis ihastuu siihe henkilöö mikä oikeesti oot :)

    • Tätsy52

      Hei, sinä 12-vuotias! Minä olen 52-vuotias nainen ja siis kokenut elämää 40 vuotta enemmän kuin sinä. Ajattelin antaa sinulle muutaman neuvon, joita minä pidän tärkeinä. Minullakin oli vaikea isä. Hän ei hyväksynyt yhtäkään nuoruudenihastustani. Aina niissä pojissa oli joku vika. Olin niin tyhmä, että odotin isäni hyväksyntää. Siinä meni moni hyvä miesehdokas ohi. Ollessani 17-vuotias olin USAssa vaihdossa. Siellä seurustelin melkein koko vuoden ihanan pojan kanssa. Mutta kun tulin Suomeen, odotin jälleen isäni hyväksyntää. Sitä ei ole tullut tähän päivään mennessä. Mennessäni 10 vuotta sitten kihloihin, isäni totesi ääneen, että kihlathan voi purkaa...
      Tuohon meikkaamiseen ehdottaisin seuraavaa: Jos haluat meikata niin meikkaa. Ole rohkea. Isäsi ei ymmärrä naisten meikkaamisesta mitään. Jos kotona nousee kauhea älämölö, älä pelästy sitä. Murrosiän tarkoitus on itsenäistyminen vanhemmista. Riidat kuuluvat asiaan. Olisin enemmän huolissani siitä, mitä luokkatoverisi ajattelevat sinusta. Tuon ikäisenä kaverit ovat tärkeitä, eikä porukkaan pääse, jos on erilainen. Valitettavasti. Koko loppuelämäsi muistelet kuitenkin kouluaikoja ja hyvät vanhat kaverit ovat arvokkaita. Kun tulette ikätovereitesi kanssa vanhemmiksi, alatte ymmärtää myös erilaisuutta. Mutta tuossa iässä se on vaikeata.
      Tässä sinulle muutama ajatus. Isäsi ei ole ehkä oikea ihminen arvioimaan tytön kehitystä. Hän ehkä haluaisi pitää sinut vielä pienenä, jos olet nuorin tyttö perheessä. Ole rohkeasti mitä olet!Harkitse myös äitipuolesi puoleen kääntymistä, jos vain mahdollista. kaikkea hyvää sinulle!

    • Kiitoskiitoss

      Okei! Kiitos paljon vinkeistä:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5899
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      514
      3690
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      184
      3512
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2714
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 276
      2116
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1563
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe