Mistä lähtien poliisi on vaatinut henkkareita?

mitä_vittua

http://www.jokamies.fi/turun-poliisien-kaytos-ihmetyttaa-simputettiinko-mopopoikaa/

Pojan pysäyttäneet poliisit olivat Kiisken kertomuksen mukaan myös kommentoineet pojan saamaa väliaikaista todistusta mopokortin suorittamisesta seuraavasti: “täl sun paperilapullas ei oo mitään virkaa ellet näytä henkkareitas et mä voin pyyhkii perseeni tähän sun paperiis.”, koska pojalla ei ollut näyttää henkilötodistusta vaan ainoastaan Kela-kortti.

-Siis mitä helvettiä? Kenen oikeudella poliisi vaatii pitämään henkilöllisyystodistuksen mukana? Kaikilla ei ole laissa hyväksyttyjä papereita ollenkaan ja itsekään en pidä mukanani esimerkiksi ikinä kun lähden lenkille. Kaulassani roikkuu lenkillä ollessa vain ja ainoastaan raatolevyt ja sen pitää riittää myös poliisin pikkusieluisille mulkuille. Mikään laki ei edellytä henkilöllisyystodistusten mukana pitämistä eikä niiden näyttämistä edes pyydettäessä poliisille. Ja jos poliisi kysyy nimeä niin sen saatanan kela-kortin pitää riittää silloin jos se kerran terveyskeskuksessakin ja sairaaloissa riittää.
Itse jos joudun ulkoillessani tai kaupungilla ollessani poliisin pysäyttämäksi niin saavat tyytyä juuri tasan siihen mitä raatolevyt kertovat. Siinähän sitten tavaavat mitä niihin on stanssattu. Suomalaisella miehellä ei tarvitse olla ajokorttia jolla todistaa henkilöllisyytensä, koska meillä on raatolevyt kaulassa.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trfdgx

      Jaha. Somekansa raivoaa taas yhden äidin teiniltään kuuleman ja eteenpäin kertoman tarinan perusteella. Eipä yllätä. Suattaapi olla, että asioiden todellinen kulku ei ollut ihan tuon kertomuksen mukainen.

    • nöyryyttä
      • trfdgx

        Hahhah. Ja lähteenä on sama some-raivoaja kuin alkuperäisessäkin uutisessa. Ihan yhtä uskottavaa.


      • uskosi_ei_kiinnosta

        Sinun uskoasi ei kukaan kysy, muut uskovat kertomuksen todeksi. Eikä sillä oikeastaan ole edes väliä onko kertomus tosi, poliisi sai aiheesta silti paskat niskaansa. Ei somelta voi edellyttää tarinoilta totuutta.


    • kusipääkytät

      Ei kun vaan vaatimaan kulut korvattavaksi ja pitäisi laskuttaa niiltä idiooteilta itseltään. laittaa myös viralta tai vähintään uudelleen koulutukseen. Mopopoikia uskaltavat simputtaa, mutta aikuisten läskien antavat ihan vapaasti ajaa vanhoilla moottoripyörän romuillaan suorilla putkilla ja melua varmasti ainakin 120 desibeliä. Silloin harvoin kun mittaavat niin pelkästään pintakaasulla, melu on aivan eri luokkaa kun läskit lähtee risteyksistä hana auki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe