varasijat liikkuneet!

ollipottti

Ihmiset peruneet joihinkin kouluihin paikkansa jo nyt ;o

23

1215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sadasdasfdv14

      Eikä oo, vaa ottaneet paikan jostain muualta vastaan. Tuskin aallon paikkoja 6kpl:ää jätetty ottamatta kun sen verran on oma varasija noussut.

    • keskiviik

      Mitä, jättääkö joku muka ottamatta paikkaa vastaan, jos pääsee aaltoon? :o

      • ehele

        Onpas sulla suuret luulot aallosta!


      • hyhyyyhy

        ei ne teidän varasijat mihinkään oikeasti ole liikkuneet ;) oisitte lukenu kovemmin


      • Jokutinfie

        Kyse on ennemmin siitä, että joku on esim. 5 varasijalla aaltoon, huomaa ettei varasijat liiku, ottaa paikan muualta vastaan, joku toinen nousee varasijalle 5.


      • keskiviik

        Nyt ymmärrän asian laidan. Tietenkään aaltoon ei kukaan varasijalta pääse sisään (ellei joku kuole!) :]


    • vartokee

      Kyllä, moni vaan kokeilee ja laittaa sen kakkosvaihtoehdoksi. Menee sitten ykköseen. Tuo Aalto on niin ylimainostettu, että moni ei oikeasti sinne halua. Kun varmistuu ykköspaikka niin luonnollisesti Aallon paikka vapautuu. Yli hyväksytty on otettava vastaan tai ei mitään.
      Toisaalta opiskelupaikan vastaanottamattomuus voi johtua siitä, että menettää ensikertalaisuus mahdollisuutensa kun ensi vuonna taas pakkaa sekoitetaan. On vaikea päästä kouluun, ja varsinkin jos nyt ei tärpännyt se only one.
      Tämä opiskelupaikka systeemi on todellista peliä, ja pitää osata pelata sekä tietää, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Toisaalta hallituksemme ministeri ei ehkä vielä tiedä miten jättää merkkinsä ministerinä eli voi olla, että muutoksia ropisee taas ennen loppu vuotta.

      • 45325

        tätä kuulee vaan niiltä jotka ei päässy sisään hah


      • edelleenaallossa

        Onko ymmärryksessä jotain vikaa ? Eli JOS pelaa varman päälle, niin laittaa ykkösvaihtoehdoksi vaikka TURKU ja kakkoseksi AALTO.... ja tulokset alkaa varmistua vaikkapa näin: olet Aaltoon varalla, Turku kesken.... Turku valmistuu eli valintasi on ykkösvaihtoehdon sääntöjen mukaan Turku ja Aallon varasija vapautuu.
        Totta kai ensikertalaiskiintiöillä voi pelailla, mutta mikään ei ole niiden suhteen ensi vuonnakaan varmaa. Nimittäin nythän olisi jo voinut ottaa sen kiintiön käyttöön, eikä monikaan ottanut.

        Ihminen, joka kommentoi tyyliisi on hieman erikoinen. Itse olen Aallossa, ei hätää sen suhteen mutta ongelmasi ei olekaan meidän muiden ongelma.


      • dsfdsvdfvfd
        edelleenaallossa kirjoitti:

        Onko ymmärryksessä jotain vikaa ? Eli JOS pelaa varman päälle, niin laittaa ykkösvaihtoehdoksi vaikka TURKU ja kakkoseksi AALTO.... ja tulokset alkaa varmistua vaikkapa näin: olet Aaltoon varalla, Turku kesken.... Turku valmistuu eli valintasi on ykkösvaihtoehdon sääntöjen mukaan Turku ja Aallon varasija vapautuu.
        Totta kai ensikertalaiskiintiöillä voi pelailla, mutta mikään ei ole niiden suhteen ensi vuonnakaan varmaa. Nimittäin nythän olisi jo voinut ottaa sen kiintiön käyttöön, eikä monikaan ottanut.

        Ihminen, joka kommentoi tyyliisi on hieman erikoinen. Itse olen Aallossa, ei hätää sen suhteen mutta ongelmasi ei olekaan meidän muiden ongelma.

        Lain mukaan kiintiöt pakko ottaa käyttöön 2016 kevään haussa, eli kyllä ne ovat sillon käytössä.


      • näinmenee

        En usko lakiin, sillä ministeri voi päättää asiasta toisin ja taas ollaan pisteessä A. Kun virkamiehet huomaa, ettei tämä uusi yhteisvalinta järjestelmä oikein pelittänyt niin muutoksia tulee. Kunhan op.ministeri kotiutuu sorvin ääreen niin asiaan palataan on villi veikkaukseni.
        Ensi vuosi on siis ensi vuosi. JOS kiintiöt todella tulee 100 % varmasti niin nyt nyt kannatti pelata. Ensi vuonna on vaikeampaa jos olet jo jonkun paikan ehtinyt ottaa vastaan.


      • tietoadd
        näinmenee kirjoitti:

        En usko lakiin, sillä ministeri voi päättää asiasta toisin ja taas ollaan pisteessä A. Kun virkamiehet huomaa, ettei tämä uusi yhteisvalinta järjestelmä oikein pelittänyt niin muutoksia tulee. Kunhan op.ministeri kotiutuu sorvin ääreen niin asiaan palataan on villi veikkaukseni.
        Ensi vuosi on siis ensi vuosi. JOS kiintiöt todella tulee 100 % varmasti niin nyt nyt kannatti pelata. Ensi vuonna on vaikeampaa jos olet jo jonkun paikan ehtinyt ottaa vastaan.

        Yliopistojen sivuilla lukee, että 2015 haussa saivat yliopistot itse päättää, ottivatko kiintiöt käyttöön vai ei. 2016 osalta lukee että se tulee silloin voimaan, en usko että esim. UTU:n sivuilla olisi kyseistä tekstiä ensikertalaiskiintiöstä jos asiat olisivat vielä niin epävarmat. Se on tiedetty jo pitkään että "nykyiset" opiskelijat vievät usein Abeilta ja muilta joilla ei ole koulupaikkaa olemassa, niin sen takia muutoksia on tulossa. Tässä vielä suora lainaus:

        Yliopistolain mukaan korkeakoulujen tulee varata yhteishaussa aloituspaikkoja ensimmäistä korkeakoulupaikkaansa hakeville vuodesta 2016 alkaen.

        Huomaathan, että sinua ei pidetä ensikertalaisena, jos olet ottanut opiskelupaikan vastaan korkeakoulusta kesällä 2014 tai sen jälkeen taikka olet suorittanut Suomen koulutusjärjestelmän mukaisen korkeakoulututkinnon.

        Ensikertalaiskiintiö tarkoittaa sitä, että yhteishaussa, jossa hakija hakee samalla kertaa kandidaatin ja maisterin tutkintoon, varataan hakukohteen kiintiöstä osa paikoista ensikertalaisille. Turun yliopiston tiedekunnissa ensikertalaisille varataan paikkoja vuodesta 2016 alkaen, mikäli hakukohteen kokonaiskiintiö on enemmän kuin 16.

        Näitä tekstejä TUSKIN olisi olemassa koulujen nettisivuilla jo, ellei asia olisi "kirkossa kuulutettu". Mietihän millainen huuto tulisi, jos kaikki koulut tiedottavat tälläisestä uudistuksesta ja myöhemmin päätettäisiin jättää se väliin? Aivan. Ensi kevät tulee olemaan se kokeilu vuosi tämän suhteen, ja luultavasti sitten päätetään jatketaanko tätä vai ei. Esimerkiksi lääkiksen hakua oli tutkittu, ja oli huomattu että jopa 70% sisäänpäässeistä oli sellaisia, jolla oli jo koulupaikka jossain.


    • arggggh

      Hmmh olen ollut koko ajan 1. varasijalla ja nyt äsken kun kävin katsomassa niin sijoitukseni on laskenut 2. varasijaan. Mitähän hemmettiä nyt taas?

    • Itrrre

      Onko kenelläkään tänään liikkunut varasijat? Mulla oli eilen aamusta liikkunu, mut ei vielä tänään. Ei kai ne kaikilla joka päivä muutukaan, saati muuttuuko ollenkaan.

      • 3sijaa

        Mulla muuttunu tänää kolme sijaa, mistä johtuu? Onks joku oikeesti sit jo perunu :o


      • jfjfjfkfk

        kuinka vituillaan tuo sivu on kun muuttui 1->2


      • zzzzzzzzzz1213143243
        jfjfjfkfk kirjoitti:

        kuinka vituillaan tuo sivu on kun muuttui 1->2

        Sivu on vain huonosti toteutettu. Se ei näytä kaikki jonoja, vaan ja ainoastaan sen varasijajonon jossa olet parhaalla sijalla. Jos tämä kiintiö sit esim täyttyy niin sen jälkeen näkyviin tulee se toinen kiintiö jossa olit huonommalla varasijalla. Kotian tulleesta kirjeestä kuitenkin näät millä varasijalla missäkin kiintiössä olit alunperin. Esim itse olin yhteispistekiintiössä varasijalla 11 ja pelkän valintakokeen pistekiintiössä varasijalla 5. Joista opintopolku näyttää tämän paremman koska kiintiö ei ole vielä täynnä. tällä hetkellä siis olen varasijala 3. Tänään muuttunut.


      • jfjfjfkfk
        zzzzzzzzzz1213143243 kirjoitti:

        Sivu on vain huonosti toteutettu. Se ei näytä kaikki jonoja, vaan ja ainoastaan sen varasijajonon jossa olet parhaalla sijalla. Jos tämä kiintiö sit esim täyttyy niin sen jälkeen näkyviin tulee se toinen kiintiö jossa olit huonommalla varasijalla. Kotian tulleesta kirjeestä kuitenkin näät millä varasijalla missäkin kiintiössä olit alunperin. Esim itse olin yhteispistekiintiössä varasijalla 11 ja pelkän valintakokeen pistekiintiössä varasijalla 5. Joista opintopolku näyttää tämän paremman koska kiintiö ei ole vielä täynnä. tällä hetkellä siis olen varasijala 3. Tänään muuttunut.

        olin koepistekiintiössä sijalla 1 näin luki myös kirjeessä mutta tänään se muuttui että olisin sijalla 2. yhteispistekiintiössä en ollut edes varalla koska niin onnettomat pisteet.


      • grgshrshrshrs
        jfjfjfkfk kirjoitti:

        olin koepistekiintiössä sijalla 1 näin luki myös kirjeessä mutta tänään se muuttui että olisin sijalla 2. yhteispistekiintiössä en ollut edes varalla koska niin onnettomat pisteet.

        Okei.. itselläni oli kyllä sama tilanne edellisviikolla kun tipuin 4. varasijalta 5. varasijalle, mutta pistin asian sen piikkiin, ettei virallinen tulosten julkaisupäivä ollut vielä. Harmillista kyllä.


    • RoopeSetäääää

      Itse pääsin eilen 1. varasijalta sisään Turkuun ;)

      • tsekylteri151515

        Onnittelut. Tuosta tulee kyllä aivan mahtava fiilis! :)


    • tornadosgero

      Varasijat humpaavat edes takaisin ja niitä liikuttelee ihmisten paikkojen vastaanottaminen sekä peruminen. Lisäksi ehdollisesti paikkansa ottaneiden muuttaminen puolesta toiseen , odotellaan varasijoja eli muutosta tapahtuu....
      Suurin rumba kohdistuu 17.7 kun rysähtää vapaille paikoille kaikki ne, jotka eivät muistaneet ajoissa paikkaansa ottaa.

    • Kuuris

      Itsellä liikkuneet varasijat tällä viikolla Tampereelle 20=>16.

      Eipä sillä edelleen olen varma, että kakkosvaihtoehto kutsuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe