Hallissa on ihan hullu kukko joka huutaa kaiket päivät. Alkaa nyppiä kun haluaisi joskus työn takia levätä päivälläkin, mutta ei voi olla ikkuna auki. Kun ääni kaikuu ympäri kylää. Kummasti se vain häiritsee sopivalla kelillä vaikka ei ole ihan lähelläkään-. Onkohan tuo ihan laillistakaan pitää kukkoa taajamassa? Eikö se muita häiritse?
Kukko taajamassa
17
581
Vastaukset
- aamuvirkkukukko
On laillista. Myös taajamiin kuuluu kukot, kanat kuin koirat ja kissatkin. Täällä ainakin on perustettu kesäisin esim. vanhusten palvelutalolle pienoinen kanala vanhusten iloksi. Talo sijaitsee aivan taajaman keskustassa.Äänet kuuluu elämään. On tietysti harmillista jos kukko kiekuu kaiken aikaa hereille.
- aamuvirkkuväärässä
Ei ole laillista. Tarvitaan lupa.
- kommarituralintaa
Jep el'äimet heräilevät yleensä sianpierun ja kukonlaulun aikaan. paree niidenkin ääni ku kuunnella ikäviä ja kamalia kommareita kitisemässä ja valittamassa.
- liekösittenkään
Missäspäin Hallia tälläinen kukko on? Mä en oo kuullu mitään täällä. Rauhallista on.
- liekösittenkin
liekösittenkään ei ainakaan asu Hallin keskustas :) Tyhjällä urheilukentällä kävin pari päivää sitten kesävieraan ja lasten kanssa ja samaa kukkoa ihmeteltiin. Lapset luli että sillä on joku hätä.
- kiekuu
se reenaa lylyn kisoihin.
- lylynsusi
Treenako lylyn talvi ja vai kesäkisoihin.kuolla kuulemma kohtuu kova takapotku ja kimakka äänitorvi??
- hieno-ääni
ja se on loistavaääninen sillä on tulevaisuutta kiekujana.
- Munatonkukko
Ei ole kukko taajamassa ja jos olisikin hyvä että herättelisi maalta vieraantuneet ihmiset! Päinvastoin lapsetkin saavat kuulla kukon kiekaisun muuallakin kuin kotieläinpuistoissa...kiekuuko tosin lainkaan kaltereiden takana??Enemmän minua häiritsee kevätkesällä aamuisin pikkulintujen soidinmenot pihapuissa mutta ennen sitä liikennemelua.
- kiekuuseperkele
Kävin myös kuuntelemassa ja on se aika raikas kiekuja. Jos olisi minun naapurissa noin v-mäinen ääni niin tekisin ilmoituksen terveysviranomaisille tai kenelle se kuuluu.
- kiekuu
ääni on kerrassaan upii.
- häiriköi
Teitä on huijattu. Kukko on virtuaalikukko mikä toimii pattereilla. Ei oikea kukko kieju koko aikaa. Sellaisia on myynnissä. Täällä toisella paikkakunnalla on, myös sellainen, joka kiekuu yhtenään aamusta iltaan.
- Jämpsänäijii
Ilmoittakaa ihmeessä :) ette kuitenkaan ilmoita :) Jämsäläiset vaan puhuu, teot on vähissä.
- eikopahan
Jos siellä oikeasti kukko kiekuu, niin eiköhän kannattais mennä kertomaa omistajille, että sen kiekuminen häiritsee.
Turha sitä on täällä valittaa nimettömänä- eikopahan_niin
Niinpä!
http://www.forssanlehti.fi/uutiset/7655-kiekuva-kukko-arsyttaa-tammelassa
"Poliisi" tulee ja vihjaa hienosti että katkaiskaa kaula!
Kyllä omistajien pitäisi itsekin jotain tajuta että asia ei ole kunnossa jos koko ajan huutaa niinkuin tästä keskustelusta voi ymmärtää. Täytynee ajella Himoksesta katsomaan tuota kuuluisuutta. Missä päin se tarkemmin on?
- Ranettaako
Kyllä se kuule laumaansa paimentaa ja antaa kukon kiekua kyllä ääntä mahtuu!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232