matka turkiin

kysyjä

Miten on ! nykyään tehään sähköisiä reseptejä itellä olis lääkeitä joita pitäis ottaa mukaan apteekin sivuilta saa vain listan lääkeistä mitä käytän.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ceepeeteus

      kanta.fi

      • sossuntäti

        siellä on juuri se lista. ei alkuperäistä lääkärin kirjoittamaa. lista ei kelpaa missään.


    • Ollionkoova

      Käyt vaan paikallisessa pitseriassa turkissa niin siellä kyllä uusivat samalla kaikki sun e-reseptisikin.

    • öglötioglu

      Menet apteekkiin ja pyydät reseptit paperisina matkaa varten-hoituu parissa minuutissa ja ei maksa mitään.

    • Ceepeeteus

      Älä turhaan näe vaivaa resepteistä, elleivät ole huumaavia tai mielialalääkkeitä. Kukaan ei ole missään kiinnostunut sinun tavanomaisista reseptilääkkeistäsi esim. verenpaine, betasalpaajat, kolesteroli ym.

      • elinikäinen_hullu

        Kukaan ei ole ikinä ollut kiinnostunut mielialalääkkeistäni, olen kuljettanut niitä useamman kymmenen vuoden ajan eri maissa, myös Turkkiin olen niitä vienyt. Joskus on ollut reseptit mukana, useimmiten ei.

        Periaatteessa niiden pitäisi olla mukana, mutta kuka hemmetissä niitä tutkisi ja missä vaiheessa?


      • Ceepeeteus
        elinikäinen_hullu kirjoitti:

        Kukaan ei ole ikinä ollut kiinnostunut mielialalääkkeistäni, olen kuljettanut niitä useamman kymmenen vuoden ajan eri maissa, myös Turkkiin olen niitä vienyt. Joskus on ollut reseptit mukana, useimmiten ei.

        Periaatteessa niiden pitäisi olla mukana, mutta kuka hemmetissä niitä tutkisi ja missä vaiheessa?

        Selvä. Olikin vain olettama. Ei ollut parempaa tietoa asiasta, mutta nyt on. Lähtökohtana siis, että normaalien henkilökohtaisten lääkkeiden reseptien roudaaminen mukana on ihan turhanpäiväistä ylimääräistä vaivaa.


      • Tulostetutreseptit

        Lääkerespteistä pitää olla reseptit mukana ja kolmiolääkkeistä myös apteekin leima reseptissä.
        Minulta on tarkistettu reseptit ja lääkkeet sekä Istanbulin että Antalyan tullissa. Koska unilääkkeet ja kolmiolääkkeistä osa on nk vihreällä reseptillä Turkissa niistä tarvitaan apteekin leimalla varustetut tulostetut reseptit allekirjoituksella.


      • elinikäinen_hullu
        Tulostetutreseptit kirjoitti:

        Lääkerespteistä pitää olla reseptit mukana ja kolmiolääkkeistä myös apteekin leima reseptissä.
        Minulta on tarkistettu reseptit ja lääkkeet sekä Istanbulin että Antalyan tullissa. Koska unilääkkeet ja kolmiolääkkeistä osa on nk vihreällä reseptillä Turkissa niistä tarvitaan apteekin leimalla varustetut tulostetut reseptit allekirjoituksella.

        Kysyn ihan vain uteliaisuudesta, että missä vaiheessa ja miksi ne on tarkistettu? Olen käynyt sekä Istanbulissa että Antalyassa eikä kukaan tutkinut yhtään mitään. Jouduitko tarkistukseen ja miksi?


    • Johnu

      Reseptejä ei saa paperisina jokaista erikseen vaan kaikki lääkkeet tulee peräkkäin samalle paperille. Ainaki näin mulle kerrottiin, ku reseptejä pyysin. Pyyä vaikka apteekin leima paperiin. Näillä olen itte menny, mut tosiaan koskaan ei oo mittään todistuksia pitäny näyttää. Piän niitä silti aina mukana, koska ei ikinä voi tietää.

    • hyrylä

      Aion itse ottaa apteekista saadut e-reseptit ja mukana on myös mielialalääkkeitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe