metsästystutkinto

naisen___alku

Eli siis, olen hommaamassa metsästyskorttia. Ja kysymys on, että mitä kaikkea siinä kokeessa kysytään ja minkä tyylinen se koe on? Oon kyllä kuullut siitä mutta en oo ihan varma. Aion kyllä mennä sinne kursseille mitä järjestetään.

Nii ja mitä kaikkea kirjallisuutta kannattaa lukea. Oon lukemassa metästysopasta, ja oon aikonu lukea jtn pienriistaa käsitteleviä kirjoja koska sitä aion tulevaisuudessa metsästää.
Mistä kirjasta löytyy perusteellisesti kaikki haulikoista ja kivääreistä/luodikoista?
Tosin en varmaan ole vielä tälle syksyä hommaamassa asetta tai lupia. Aion vaan aluksi mennä mukaan metille tutun kans. Ennenki oon kyllä ollu.

21

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HeviMetsuri91
      • naisen___alku

Kiitos linkistä, en tosiaan oo hoksannu käyä tuolla.
        Ja kiitoksia kannustuksesta (:
        (toisin kuin tuo Susianalyytikko joka he ti haukkumassa apinaksi ilman mitään perusteita.)

• HeviMetsuri91

Joo, no sen filosofin ajatusmaailman voi jättää omaan arvoonsa. :) Kaikilla saa olla mielipiteensä.

• Kanahaukka1

Sääkin apina, jos lihaa syöt, niin syöt sen varmaan elävältä.

• Kanahaukka1
        Kanahaukka1 kirjoitti:

Sääkin apina, jos lihaa syöt, niin syöt sen varmaan elävältä.

Päätit sitten käyttää Kanahaukka1:n nimimerkkiä. Säälittävää.....

• Kanahaukka1
        Kanahaukka1 kirjoitti:

Päätit sitten käyttää Kanahaukka1:n nimimerkkiä. Säälittävää.....

Sääkin varmaan syöt sitä aiv rehulla ruokittua sikaa, joka elää neliön kokosessa lätissä kavereittensa kanssa. Tosi inhimillistä.

• Kanahaukka1
        Kanahaukka1 kirjoitti:

Sääkin varmaan syöt sitä aiv rehulla ruokittua sikaa, joka elää neliön kokosessa lätissä kavereittensa kanssa. Tosi inhimillistä.

Edelleen säälittävä käyttää toisen nimimerkkiä. Taidat olla pedofiili ja oletkin, muut eivät alennu moiseen.

• Kanahaukka1

Tosi säälittävää. Minä olen aito ja ehta. Kaikki muut valehtelee päin naamaa. Minä en ikinä söisi sikaa, jota on rääkätty. Järki päähän nyt ja kuka alentuu toisen nimimerkkiä käyttämään on on raukka.

• Kanahaukka1

Samaa mieltä Kanahaukka1:n kanssa.

• Kanahaukka1

Minäkin olen samaa mieltä. Minä olen oikeasti Kanahaukka1, mutta kuka sinä sitten olet? Voiko olla yhtä aikaa kahta Kanahaukka1:stä. Hienoa, että olemme samaa mieltä asioista, mutta minä voisin olla se Kanahaukka1 ja sinä vaikkapa Kanahaukka2 ja sitten täällä on joku muukin Kanahaukka, niin voisko se olla vaikka Kanahaukka3? Tietysti, jos haluat sata lasissa olla Kanahaukka1, niin voin myöntyä ja olla Kanahaukka2. Me metsästäjät pääsemme aina sopuun asioista. Meillä on veljeshenkeä. Nyt mulla jo hirvittää, että olenkohan minä Kanahaukka4? Kuinka älyttömän monta meitä oikeasti on olemassa? Mutta kyllä me pojat selvitellään nämä asiat keskenämme. Mehän olemme metsästäjäpoikia ja sorsametillä asiat ratkeavat. Tulkoon vaikka Kanahaukka4532234, niin me pojat tuokin haukka hoidellaan, mitä enemmän haukkoja, niin sitä villimmät kemut. Pojat on poikia ja meillä on niin mahtavaa ilman akkoja.

• Kanahaukka1

Olen oikea Kanahaukka1, alkuperäinen Kanahaukka1.

• Kanahaukka1

Minä olen Kanahaukka1 !!! Alkuperäinen Kanahaukka1.

• novoitaasyksi

Olisit oikea ihminen jos voisit harrastaa jotakin muuta kuin eläinten tappamista. Viisastu ja ota selvää mikä on karman laki.

• a.pa

Siinä täytyy tunnistaa naurulokki ja supi. On vaikea koje ;)
      Propaganda valheet lintujen ruokinnasta täytyy myöskin olla hallussa jne. Vaikka ne elukat ovat pärjänneet tuhansia vuosia aivan omillaan ruokkimattakin.

• valkeet

Kyseessähän on lähinnä yhtä naurettava asia kuin että kalastaja alkaisi ruokkimaan kaloja, että saisi pulskempia kaloja merestä ;)

• valkeet kirjoitti:

Kyseessähän on lähinnä yhtä naurettava asia kuin että kalastaja alkaisi ruokkimaan kaloja, että saisi pulskempia kaloja merestä ;)

Ootko kuullu mäskäyksestä särkikalojen pyynnissä? ;)

• Kanahaukka1

Lajitunnistus on hankalin osuus. Eli opettele elukat kesä- ja talvipuvussa niin läpi menee.

Onnea vielä kerran hyvän harrastuksen valinnasta!

• naisen___alku

Joo tässä on opiskeltu sorsalintuja ja kaikki on kyllä niin saman näköisiä syyspuvuissaan... :D
        Varmaan lajintunnistus ja asekysymykset hankalimpia?
        Paljoko mistäkin aihepiiristä on kysymyksiä? Kokeessahan on yht. 60 kysymystä.

• 700tuntiametsässävuodess
        naisen___alku kirjoitti:

Joo tässä on opiskeltu sorsalintuja ja kaikki on kyllä niin saman näköisiä syyspuvuissaan... :D
        Varmaan lajintunnistus ja asekysymykset hankalimpia?
        Paljoko mistäkin aihepiiristä on kysymyksiä? Kokeessahan on yht. 60 kysymystä.

Ei ne ole kaikki saman näköisiä syyspuvussa ja ei se pelkkä syyspuku ole ainoa tunnistus menetelmä. Katso minkä väriset jalat, katso nokkaa, katso onko päässä "hiustupsu" jos on niin se voi olla naapurimetsästäjäkin :)
        Lentotapa myös on yksi tunniste, telkän lennon useimmiten kuulee kun siivet viheltää kuuluvasti. Pään muoto jne..

Järvellä kannattaa käydä kiikaroimassa vesilintuja kesäisin ja syksyisin ja samaten metsässä kannattaa liikkua paljon ikään kuin olisi metsästämässä, näkee tilanteet ja samalla voi harjoittaa niissä tilanteissa nopeaa tunnistamista, metson ja teeren lentoon lähdön erottaa kyllä.

• kalleenkallellaan

Kysymykset ovat pelkkä muodollisuus, pyyhkeellä niskan punaiseksi hinkaaminen riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      85
      4858
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3582
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3159
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      202
      2043
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1871
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      28
      1808
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1803
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1704
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18
      1631
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19