Vaikuttaako ajokiellot seuraavaan ajokieltoon?

Kyselyää

Ajokorttini lähti viime joulukuussa ja se oli 2kk hyllyllä. Syynä vakava piittamattomuus liikenneturvallisuutta kohtaan. Ja 24 päiväsakkoa lisäksi.
Onko minulla nyt joku "koeaika", että jos ajan vaikka 20km/h ylinopeutta niin kortti voi lähteä?

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amg63m5

Vastaus on joo ja ei.

Ei vaikuta sikäli, että kyseistä sakkoa ei huomioida toistuvien rikkomusten yhteydessä. Tämä johtuu siitä, että kärsit jo ajokiellon suoraan vakavasta piittaamattomuudesta johtuen. Toisin sanoen, jos sinulla on pitkäaikainen ajokortti voit saada kaksi rike/päiväsakkoa vuodessa, tai kolme kahdessa vuodessa etkä joudu ajokieltoon. Mikäli kortti on lyhytaikainen niin sama kuin edellä, mutta sietää vain yhden sakon vähemmän. Sama tilanne siis kuin kaikilla muillakin rikkeettömillä.

Vaikutusta sen sijaan on sen suhteen, että mikäli joudut ajokieltoon uudestaan syystä tai toisesta, poliisi huomioi aiemman annetun 24 päiväsakkoa koventavana perusteena ajokiellon pituutta määrättäessä. Tämä on voimassa kolme (3) vuotta kyseisen sakon päivämäärästä eteenpäin.

https://www.poliisi.fi/liikenneturvallisuus/ajokiellon_maaraaminen_toistuvien_rikkomusten_vuoksi

• kyselyää

Kiitos tyhjentävästä vastauksesta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1988
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1390
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1177
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1057
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1052
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      48
      827
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      771
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe