Asuntomessuilla paljon kivitaloja

asuntomessututkija

Asuntomessuilla näyttäisi olevan paljon kivitaloja... todella järkevästikin tehtyjä. On siellä pari uima-allashässäkkääkin, mutta muuten ihan asuttavia koteja varsinkin näillä perinteisillä talomerkeillä, kuten Lammilla, Jämerällä ja Lakalla tuntui olevan homma hanskassa. Mitä muut mieltä

8

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennakkokatsaus

      Hirveän näköistä työnjälkeä. Onko ryssien vai varttiryssien räpeltämiä?

    • BauHerr

      Muutaman kerran näyttelyalueen rakennuksilla käydessäni puhuin enimmäkseen viroa. Vastaan ei tullut yhtään kantasuomalaista rakentajaa pois lukien johtoporras.

      Itse en nähnyt huonoa työtä lainkaan. Otos oli tosin pieni ja rajoittunut.

    • remppamies1

      Kysyit mitä mieltä, on messutalo järjestäjille hyvä bisnes, saavat varman voiton muille tulee tappioita paljon (kaupunki/veronmaksajat).

    • kivionpop

      Öö... Ihan on ok kohteita ja järkevämpään suuntaan ollaan menossa... Puutalot ovat yrittäneet väkisin laittaa fiiniä allasta ja muuta, mutta kyllä kalpenevat kunnon kivitaloille, joita ei tarvii koristella.

    • Entinenmessukävijä

      Vieläkö asuntomessutaloissa on ne huijaus hintalappu tolpat oven pielessä. Niillä ei ole mitään tekemistä talojen kustannusten kanssa. Ovat laskettu optimistisella kustannusarvio-ohjelmalla ja vakio/perus materiaaleilla. Käytännössä halvimmilla mahdollisilla ratkaisuilla.
      Toimittajat kilvan toimittaa messutaloihin kalleinta mahdollista puoli-ilmaiseksi ja yleisö luulee ilmoitetulla hintalapulla saavansa tuon kaiken.

      • BauHerr

        Hinnat ovat "koneellisesti" laskettuja, ts. arvio-ohjelmalla tehtyjä. Ne olivat selkeästi korkeampia kuin minun arvioni omasta omaksutannushinnasta.

        Sinänsä kyllä ihmettelen sitä, mistä ne asiakkaat löytyvät taloille, joiden rakennushinnat liikkuvat 500.000 - 900.000 € haitarissa?


      • Hyihemmetti

        Ei kunnon kivitaloa tehdä alle millin. Köyhien puuhastelua asuntomessut ja vielä Vantaalla. Eihän siellä asu kuin sossuja ja piilosossuja( kokoomuslaisia veronkorottajia)


    • PuuhPuuh

      Asuntomessutalojen kustannusarviot eivät kyllä ole optimistisia. Jossain Muurame-purkissa oli kustannusarvio 136 neliöstä yli 400 000€ - ilman tonttia ja muutoksia? Jos se ei kuulosta realistiselta tai siis jopa yliampuvalta, niin sitten elämme eri planeetoilla.

      Myös useassa kivitalossa ne hinnat oli ihan överiarviota, samassa siinä on pari kivitaloa myynnissä 479 000€-499 000€ asuntomessualueelta hintaan (omalla tontilla) ja vieressä on kivitalo hinta-arviolla 600 000€ tontti. Että häh?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe