Muutosta masennuksen hoidossa?

dfbffffffffffff

Yritin itsemurhaa keväällä ja en siitä ole kenellekkään kertonut koska koen hoidon melkoisen turhana. Oikeastaan mikään ei ole koskaan muuttunut "hoidossa" sanoi siellä mitä tahansa ja mitään todellista muutosta ei elämän muutokseen tai parannukseen ole saatavilla..oikeastaan asiat on niin umpikujassa kuin olla voi.
Kysynkin niiltä ketkä on itsemurhan yrityksestä kertonut, onko mikään muuttunut hoidossa vai onko se vain keskustelua ja pillereitä ja kenties hetki suljetulla?

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pokke

Hei. Itse olen useamman kerran yrittänyt. Ja asiasta hyvin suoraan lääkäreille kertonut. Hyvin pitkään (liian kauan) antavat vaan asian olla. Lääkkeitäkään eivät ole tuputtaneet. Osastolla olen ollut 3 krt eikä auttanut. Nyt joudun jälleen osastolle ensi viikolla. Hetki suljetulla saattaakin olla 3kk. En jaksa sielläkään olla koska olen niin väsynyt, loppuunpalanut. Itselläni hoito ollut jo kauan kotona sillä en jaksa enää liikkua. Voimahalaukset!

• toivotaanparanemista

Kannattaa sinun varmaan kertoa: ei ne ainakaan pakolla sinua osastolle. Osaavat ottaa huomioon ja yhdessä voitte miettiä, mikä on sinun hyvinvointisi kannalta parasta. Ainakin tuo tarkoittaa, että sinulla on todella paha olla.

• samankaltainen

Kyllä ''asiantuntijoiden'' keinot auttaa ovat vähäiset ja tahtoa vielä vähemmän. Psykiatrit ovat maailman turhimpia ihmisiä, eivät edes katso potilaaseen. Sairaaloissa vain harvat hoitajat ovat inhimillisiä, ovat leipääntyneitä, työpäivä koostuu tupakalla käynneistä.
      Kysymykseesi vastaan että mikään ei ole muuttunut. Mulla kaksi yritystä takana. Jouduin suljetulle kun ensin minut elvytettiin, teho-osastohoitoa ja sitten psykiatriselle. Teholla hoitajat olivat nyrpeitä, käsitin että he pitivät minua turhana taakkana. Aavistin tämän, olin aivan herkässä mielentilassa ja pyysin anteeksi kun olin ''vienyt vuodepaikan joltain joka olisi tarvinnut sitä kipeämmin''.
      Silti sanon että psykiatriselle kannattaa mennä. Siellä saa levätä, ennenkaikkea siellä ei tarvitse teeskennellä mitään. Voimattomuutta ei tarvitse peitellä, niinkuin ''siviilissä''.
      Hoitajilta ei kannata odottaa ymmärrystä, heiltä ei apua heru paitsi ehkä joltain harvalta. Jos joku on inhimillinen ja sanoo muutaman ystävällisen sanan, sen muistaa vielä vuosien jälkeen, ehkä koko loppuelämän.
      Ennenkaikkea kannattaa puhua muiden potilaitten kanssa. Se on parasta hoitoa kun saa vaihtaa kokemuksia sen jälkeen kun on levännyt ja nukkunut peitto korvissa muutaman päivän. Samanlaisia on muitakin ja sen tajuaminen auttaa paljon.
      Sanonpa vaan, että meidän kaltaisia eivät ymmärrä lääkärit eivätkä hoitajat eivätkä sukulaiset ja ystävät vaan ainoastaan he jotka ovat samassa tilanteessa.

• samakuinedellä

Vielä sanoisin, että jos itsetuhoisuus jatkuu, kannattaa vaatia lääkkeiden vaihtoa. Minulla zoloft meni monta vuotta, olin itsetuhoinen eikä lääke auttanut vähääkään. Sitten lääke vaihdettiin ja itsariyritykset ja viiltelyt loppuivat siihen. Enkä ole muuten mikään nuori enää, onhan se tunnettu tosiseikka että mielialalääkkeet aiheuttavat itsetuhoisuutta. Mutta se pätee kaikenikäisien kohdalla.
      Voimia kaikille!

• dffdfd

Kiitos vastauksista.
      Aika monia lääkkeitä jo kokeillut ja niistä ollut enenmän haittaa kuin hyötyä..
      Mutta oikeastaan kuulemani varmisti jo sen minkä tiesin, eli "hoito" ei ole minua varten..

• söpöolet

Pakko muuten kommentoida kuvaasi.
        Jos tuo on sinun kuvasi, niin oletpa sinä soma ^^

• "vai onko se vain keskustelua ja pillereitä ja kenties hetki suljetulla?"
      Mulla oli juurikin näin, jokaisella kerralla. Mutta minulla nuo auttoivat. Olin turvassa itseltäni ja sain aina pahan olon tullen keskusteluapua. Ja mahdollisesti tarvittavan lääkkeen, jos tuntui ettei mikään muu auta.

• söpöolet

• söpöolet kirjoitti:

Wää, kiitos paljon! :3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      147
      3201
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2603
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2581
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2248
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      482
      2092
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1901
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1885
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1724
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1637
    10. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      111
      1558
    Aihe