Peruutusvalo ei pala

missä vika

Ford Focuksessa alhaalla puskurissa oleva peruutusvalo ei syty. Olen vaihtanut polttimon ja mitään ei auttanut. Johto/johdot voivat tietysti olla rikkinäisiä tai sitten vika on muualla. Kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

11

7483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulenpa

Kun laitat peruutusvaihteen päälle, niin siellä jossain laatikossa on sellainen antura, joka tunnistaa peruutusvaihteen ja sytyttää valon. Se taitaapi olla rikki. En ole ihan sata varma.

• foc

Polttimon kannan ja sen pohjan ruostuminen on yleinen ongelma. Tutki ne vielä kerran.

• missä vika

Kiitos vinkistä.

Joo, saattaa todellakin olla ruostetta. Nimittäin ainakin tuossa mallissa millä ajelen niin se peruutusvalon paikkahan todellakin on siellä puskurin alaosassa jonne näkyi kertyvän melkoiset määrät kuraa ja muuta töhnää, kun sen valokotelon sieltä irroitin.

Tuli muuten mieleen semmoinen juttu, että onkohan noille takavaloille omat sulakkeet molemmille puolille? En äkkiä ohjekirjasta katsomalla löytänyt, mutta saattoi olla, etten siinä kiireessä todellakaan huomannut. Pitää tarkistaa uudelleen.

• Kaaleppi

Vetareissa vika,ovien kitit saattaa myös olla vikana.

• Luuvitonen

IP:n voisi sulkea.
        Sälli aukoo kitusiaan enemmän kuin laki sallii.

• päässä

on Kaalepin

• koriaaja

Mistäs ton anturin löytää laatikon päältä? On niin saatanan ahdas konehuone focuksessa!

• sfrwrwqrwr

mul oli sama vika lampun kanta oli ruostunu hain voortilta uude kympin makso senkään jälkeen ei toiminu mut sit katoin sulakkeet peruutusvalolle löytyy kaks sulaketta ohjekirjasta toinen oli sämähtäny oli varmaan menny oikariin ku oli niin hapettunu ja ruastunu

• aamiainenonvarattu

Mulla Mondeossa ilmeisesti anturivikaa, kun peruutusvalo toisinaan syttyy ja toisinaan ei. Nyt jäi katsastuksessa kiinni.
      Semmoisen havainnon tein, että jos laittaa pakin päälle viemällä vaihdekepin oikein kaukaa oikealta taakse, niin silloin ei valo syty. Mutta, jos yrittää kolistella mahdollisimman vasenta reunaa, niin silloin useimmiten/joskus valo syttyy.

Löytyiskö vinkkejä, mistä päin vikaa kannattaa etsiä?

• puuhis20102

Ihan tyyppi vika focuksessa. Yleensä anturivika.

• Peruutusvalo

Mulla Focuksen peruutusvalon kanta rikki. Mistä sellaisen löytää? Kun en ole vielä löytänyt mistään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      126
      7130
    2. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      90
      4937
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      73
      3791
    4. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      27
      3024
    5. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      45
      2596
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      28
      1989
    7. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      209
      1515
    8. Martinan prinsessahäät peruuntui

Seiska uutisoi Kauneus ja Terveyslehden artikkeliin perustuen mihin nämä häät kosahti.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      325
      1334
    9. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      167
      1133
    10. Vakavasti psyykkisesti sairas on pakkohoidossa - Ja asuu silti kotona

Miten käy, kun vakavasti psyykkisesti sairas "hoidetaan" kotona? Norjassa psyykkisesti sairaiden vuodepaikkojen määrä on
      47
      1126
    Aihe