Ford Focuksessa alhaalla puskurissa oleva peruutusvalo ei syty. Olen vaihtanut polttimon ja mitään ei auttanut. Johto/johdot voivat tietysti olla rikkinäisiä tai sitten vika on muualla. Kenelläkään kokemuksia vastaavasta?
Peruutusvalo ei pala
11
6977
Vastaukset
- luulenpa
Kun laitat peruutusvaihteen päälle, niin siellä jossain laatikossa on sellainen antura, joka tunnistaa peruutusvaihteen ja sytyttää valon. Se taitaapi olla rikki. En ole ihan sata varma.
- foc
Polttimon kannan ja sen pohjan ruostuminen on yleinen ongelma. Tutki ne vielä kerran.
- missä vika
Kiitos vinkistä.
Joo, saattaa todellakin olla ruostetta. Nimittäin ainakin tuossa mallissa millä ajelen niin se peruutusvalon paikkahan todellakin on siellä puskurin alaosassa jonne näkyi kertyvän melkoiset määrät kuraa ja muuta töhnää, kun sen valokotelon sieltä irroitin.
Tuli muuten mieleen semmoinen juttu, että onkohan noille takavaloille omat sulakkeet molemmille puolille? En äkkiä ohjekirjasta katsomalla löytänyt, mutta saattoi olla, etten siinä kiireessä todellakaan huomannut. Pitää tarkistaa uudelleen.
- Kaaleppi
Vetareissa vika,ovien kitit saattaa myös olla vikana.
- Luuvitonen
IP:n voisi sulkea.
Sälli aukoo kitusiaan enemmän kuin laki sallii. - päässä
on Kaalepin
- koriaaja
Mistäs ton anturin löytää laatikon päältä? On niin saatanan ahdas konehuone focuksessa!
- sfrwrwqrwr
mul oli sama vika lampun kanta oli ruostunu hain voortilta uude kympin makso senkään jälkeen ei toiminu mut sit katoin sulakkeet peruutusvalolle löytyy kaks sulaketta ohjekirjasta toinen oli sämähtäny oli varmaan menny oikariin ku oli niin hapettunu ja ruastunu
- aamiainenonvarattu
Mulla Mondeossa ilmeisesti anturivikaa, kun peruutusvalo toisinaan syttyy ja toisinaan ei. Nyt jäi katsastuksessa kiinni.
Semmoisen havainnon tein, että jos laittaa pakin päälle viemällä vaihdekepin oikein kaukaa oikealta taakse, niin silloin ei valo syty. Mutta, jos yrittää kolistella mahdollisimman vasenta reunaa, niin silloin useimmiten/joskus valo syttyy.
Löytyiskö vinkkejä, mistä päin vikaa kannattaa etsiä? - puuhis20102
Ihan tyyppi vika focuksessa. Yleensä anturivika.
- Peruutusvalo
Mulla Focuksen peruutusvalon kanta rikki. Mistä sellaisen löytää? Kun en ole vielä löytänyt mistään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818