Peruutusvalo ei pala

missä vika

Ford Focuksessa alhaalla puskurissa oleva peruutusvalo ei syty. Olen vaihtanut polttimon ja mitään ei auttanut. Johto/johdot voivat tietysti olla rikkinäisiä tai sitten vika on muualla. Kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

11

6365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulenpa

      Kun laitat peruutusvaihteen päälle, niin siellä jossain laatikossa on sellainen antura, joka tunnistaa peruutusvaihteen ja sytyttää valon. Se taitaapi olla rikki. En ole ihan sata varma.

    • foc

      Polttimon kannan ja sen pohjan ruostuminen on yleinen ongelma. Tutki ne vielä kerran.

      • missä vika

        Kiitos vinkistä.

        Joo, saattaa todellakin olla ruostetta. Nimittäin ainakin tuossa mallissa millä ajelen niin se peruutusvalon paikkahan todellakin on siellä puskurin alaosassa jonne näkyi kertyvän melkoiset määrät kuraa ja muuta töhnää, kun sen valokotelon sieltä irroitin.

        Tuli muuten mieleen semmoinen juttu, että onkohan noille takavaloille omat sulakkeet molemmille puolille? En äkkiä ohjekirjasta katsomalla löytänyt, mutta saattoi olla, etten siinä kiireessä todellakaan huomannut. Pitää tarkistaa uudelleen.


    • Kaaleppi

      Vetareissa vika,ovien kitit saattaa myös olla vikana.

      • Luuvitonen

        IP:n voisi sulkea.
        Sälli aukoo kitusiaan enemmän kuin laki sallii.


      • päässä

        on Kaalepin


    • koriaaja

      Mistäs ton anturin löytää laatikon päältä? On niin saatanan ahdas konehuone focuksessa!

    • sfrwrwqrwr

      mul oli sama vika lampun kanta oli ruostunu hain voortilta uude kympin makso senkään jälkeen ei toiminu mut sit katoin sulakkeet peruutusvalolle löytyy kaks sulaketta ohjekirjasta toinen oli sämähtäny oli varmaan menny oikariin ku oli niin hapettunu ja ruastunu

    • aamiainenonvarattu

      Mulla Mondeossa ilmeisesti anturivikaa, kun peruutusvalo toisinaan syttyy ja toisinaan ei. Nyt jäi katsastuksessa kiinni.
      Semmoisen havainnon tein, että jos laittaa pakin päälle viemällä vaihdekepin oikein kaukaa oikealta taakse, niin silloin ei valo syty. Mutta, jos yrittää kolistella mahdollisimman vasenta reunaa, niin silloin useimmiten/joskus valo syttyy.

      Löytyiskö vinkkejä, mistä päin vikaa kannattaa etsiä?

    • puuhis20102

      Ihan tyyppi vika focuksessa. Yleensä anturivika.

    • Peruutusvalo

      Mulla Focuksen peruutusvalon kanta rikki. Mistä sellaisen löytää? Kun en ole vielä löytänyt mistään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2102
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      171
      1630
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1312
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1172
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1058
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe