Apua!! Runsaat kuukautiset

Kärsimys

Tietääkö joku teistä naisista sen tunteen kun kuukautiset on aivan järkyttävän runsaat? Olen sen verran nuori naisen alku,että tämä on eka kerta kun veri sotkee ihan kaiken. Aiemmin kuukautiseni on pysynyt aisoissa hyvin, mutta nyt!!!! Joudut käymään vessassa puolentunnin välein ja yöllä heräät monta kertaa siihen,että tunnet olevasi ihan "täynnä" ... Veri kokkareistuu. Suihkussakin veri valuu jalkojani pitkin. Mikään ei auta:( Antakaa vinkkejä ja kertokaa omista kokemuksista, että tiedän etten ole ainoa joka kärsii tästä!

10

3653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvaan456

No hui että, kuullostaa aika hirveältä. Itselläni on kuitenkin ei niukat muttei runsaatkaan, ja olen 13vuotias. Välillä tule pelkkää ruskeaa vuotoa, ja sitten välillä tuntuu että oikein turskahtaa hirveästi verta. Oon ahdistunut miten kestän koulussa kun on menkat. Mutta nyt kun mietin sinun tilannettasi niin en ole niin huolissani. Ja en osaa sanoa muuta kuin että käytä paksuja siteitä / tampooneja. :/

• Adonnew

Tiedän.
      Avuksi olen ottanut kaksoissuojauksen eli imukykyisin tamponi ja vielä side siihen mukaan. Sen kanssa oppii ajan myötä olemaan eikä sitä pidä enää mitenkään poikkeavana. Usko pois, et ole ainoa.

• varaa

Gynekologille aika, eiköhän sieltä apu löydy. Mulle ainakin löyti.

• vihaanmenkkoja

mullaki on iha sairaan runsaat kuukautiset :( oon siis koht 14v ja oikeesti kaikis yöhousuis ja muis on ain hirveet verijäljet ku herään aamul ja tamponi imeytyy iha täytee tyylii 2 tunnis ja siteitki pitää vaihtaa kokoaja ja oikeesti en jaksa sitä :( kans tosi tosi tosi kivuliaat ne menkat et joudun ottaa 3 särkylääkettä päiväs et selviin niist ja siis joo pitäis varmaa mennä johki tyylii gynelle mut en oikee viittis alkaa avautuu äitillekkää ku en oo ees saanu kerrottuu sille mun menkoist :/ oon iha sikahuono avautuu silee face2face kellekkää ni en oikee aatellu mennä puhuu siit :I tulipas hirvee romaani XD mutjoo

• gfhxdgfjgfj

Joskus satunnaisesti voi tulla runsaampi vuoto kelle vaan. Hormonikierto on sen verran monivaiheinen juttu, että siinä voi mennä joku pieleen. Jos olet alaikäinen, niin mitäpä jos kertoisit äidillesi. Voit myös itse soittaa terveyskeskukseen. Välttämättä yhdelle runsaalle vuodolle ei vielä tehdä mitään, vaikka itsestä se kamalaa onkin. Joka tapauksessa olisi hyvä tarkastaa, onko veriarvosi asialliset. Nuori nainen anemisoituu helposti, koska rautavarastot ovat vielä pienet. Anemiassa vuoto lisääntyy entisestään. Eli kannattaa tehdä asialle jotain! Välttämättä runsas vuoto ei toistu, mutta hoitokeinoja on, jos runsas vuoto on sinulle luontaista.

• 1234566
    • 85223699
    • kauhumenkat

Mä oon 15vuotias, ja mun kuukautiset on jotain niin tuskallista että huhhu. Yöllä mulla ei melkein koskaan tuu yhtään verta, koska nukun aina selällään ja epämukavassa asennossa näiden aikaan. Aamulla kun herään mun on oltava vessassa alle 2 sekunnin kuluttua, tai kaikki tämä yön verimäärä humahtaa housuihini.. useasti olenkin kerennyt vessaan..mutta se verimäärä o ihan kauhea, sitä tulee ja tuulee kuin suihkusta sinne pönttöön.. Ja päivisin yritän vältellä kotonta lähtemistä..aina kun nousen seisomaan vuodan hirveästi. Näiden jälkeen olen todella väsyyt ku en saa nukuttua n.6 yönä peräjälkeen.. Anemiakin todettu..

• yjvgb

Onko sinun sitten pakko nukkua juuri selällään? Veri ei selvästikään pääse valumaan sisältäsi pois tuossa asennossa ja kerääntyy kaikki aamua varten odottamaan.

• tushkaa

OI KYLLÄ TIEDÄN! oon 15 ja menkat ollu täyttä helvettiä aina. Kivut kovat ja verta paljon. Yleensä vaan makaan vessan lattialla.... Kaksoissuojaud eli tamponi ja side. Vaihettava tunnin välein. Onneks mulle alotettiin pillerit ni tarvii ietää menkkoi harvemmin... Yleensä menkkojen väli oli 2.5vko...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      17
      982
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      93
      797
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe