En ole livenä kyseistä konetta nähnyt, mutta olisiko kellään kokemuksia Pilkemaster Evo 30 klapikoneesta? Onko halkaisu toimiva ja riitävän nopea isoimmalla sylinterillä, etenkin jos halkoo puut vain kahteen osaan? Meillä puiden paksuudet vaihtelee 5 cm:stä lähes 30 cm:iin. Pyörittääkö nivelakseli hydrauliikkapumppua suoraan, vai jonkin vaihteiston välityksellä, jos on vaihteisto, niin minkä merkkinen mahtaa olla ja onko niissä ollut ongelmia kestävyyden suhteen, esim. sirkkelikoneista välillä kulmavaihteet paukkuneet? Entä onko tässä koneessa kuinka paljon massoja nivelakselin pyöritettävänä, eli tarviiko nivelakseliin vapaakytkintä, jos traktorissa on jarru, joka pysäyttää voimanulosoton?Kuumeneeko hydrauliikkaöljyt kuinka herkästi, jos ei ota lisävarusteena olevaa jäähdytintä. Kuinka pitkä jatkopöytä (jossa puunnostin) on nivelpisteestä uloinpaan rullaan ja pystyykö konetta siirtelemään muutamia metrejä pöytä alhaalla rankakasan mukana, vai pitääkö pöytä nostaa siirron ajaksi kuljetusasentoon? Onko jatkopöydän pituus säädettävissä, vai onko pituus kiineä?
Kannattaako teräketjuna olla kovapalaketju, jos puissa on välillä "maa-aikeksia" mukana? Sirkkelissä kovapalaterä kestänyt ajaa satoja motteja ilman mitää huoltoa, mutta minkälainen tuo teräketju on kovapalana ja paljonko sellaiset maksaa? Kestääkö laippa ja vetoratas kuinka pitkään?
Ei tule ammattikäyttöön, vaan normaali maatilakäyttöön.
Pilkemaster Evo 30
Klapiukko
0
2559
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351