Omenaviinietikka, onko huijausta..?

Kiinostunnut

Onkos Omenaviinietikka huijaustuote jota ei kannata edes kokeilla. Vai onkos joku saannut siittä apua kokemusten perusteella..? Onkos tuotetta tutkittu koskaan missään..?

15

11625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annu

      liukenevat.
      Tuskin on mitään hyötyä.

    • Kokeillut

      Ei ole huijausta ainakaan minun kohdallani. Olen saanut siitä apua nuorena virtsavaivoihini. Suosittelen kokeilemaan.

      • annu

        Virtsatieinfektiota voi estää turvallisemminkin, esim karpalomehulla. Mikä tahansa, mikä tekee virtsa happamammaksi, auttaa.

        Muutama vuosi sitten omenaviinietikka sai palkinnon:
        Skepsiksin huuhaa-palkinnon innoittamana Suomen Lihavuustutkijat ry. jakoi ensimmäisen laihdutuslimbo-palkinnon maaliskuussa 2000. Lihavuustutkijat ry:n hallitus päätyi siihen, että palkintoa ei jaeta sellaisille tuotteille, joiden tehottomuus on ilmeinen. Silti palkinnon valinnassa ongelmana oli runsas tarjonta.

        Laihdutuslimbo-palkinnon valintaperusteena oli, että tuotetta on markkinoitu näennäistieteellisin perustein, minkä vuoksi kuluttaja menee helposti lankaan. Keskustelun alaisina olivat mm. tänä vuonna paljon esillä olleet omenaviinietikka, kalsiumpyruvaatti, sitriini ja kitosaani sekä eräät laihdutusbisnestä estottomasti esittelevät lehdet. Limbo-palkinnon saajaksi valittiin talven muotituote omenaviinietikka. Sen mainonnassa käytetään tyypillisiä laihdutusbisneksen väittämiä:

        Omenaviinietikkakapselit toimivat eräänlaisena 'rasvapoliisina'. Niiden vaikuttavat aineet antavat täysille rasvasoluille käskyn tyhjentyä ja luovuttaa rasva vereen lihaksiin kuljetettavaksi

        Omenaviinietikkakapselit avaavat vatsan, lanteiden, reisien ja takamusten rasvavarastot

        Laihdu jopa 5 kiloa 8 päivässä.

        Ilmoittelussa käytetään epäasiallista mielikuvamainontaa, jota tuetaan naisvartalon kuvilla:

        Katso uskomattomia tuloksia. Nyt miehet viheltävät perääni kaupungilla. Minua ei enää kutsuta miss Piggyksi.

        Mitään mainittuja ominaisuuksia ei etikalla tai omenaviinietikalla tiedetä olevan. Halpaa pullotavaraa myydään kalliina kapseleina. Omenaviinietikkakapseleita myy mm. Salg Direkt postimyyntinä.


      • eloveena

        Minäkin olen saanut apua kiihdyttämään aineenvaihduntaa. Muistaa vaan huuhdella suun vedellä omenaviinietikan jälkeen. Ja muista katsoa että etikkapitoisuus on sen 5 %. Se on ihanteellinen pitoisuus. Toinen vaihtoehto on Molkosan mitä olen käyttänyt kiihdyttämään aineenvaihduntaa. Ja se sis. maitohappobakteereja.


      • lyyli
        annu kirjoitti:

        Virtsatieinfektiota voi estää turvallisemminkin, esim karpalomehulla. Mikä tahansa, mikä tekee virtsa happamammaksi, auttaa.

        Muutama vuosi sitten omenaviinietikka sai palkinnon:
        Skepsiksin huuhaa-palkinnon innoittamana Suomen Lihavuustutkijat ry. jakoi ensimmäisen laihdutuslimbo-palkinnon maaliskuussa 2000. Lihavuustutkijat ry:n hallitus päätyi siihen, että palkintoa ei jaeta sellaisille tuotteille, joiden tehottomuus on ilmeinen. Silti palkinnon valinnassa ongelmana oli runsas tarjonta.

        Laihdutuslimbo-palkinnon valintaperusteena oli, että tuotetta on markkinoitu näennäistieteellisin perustein, minkä vuoksi kuluttaja menee helposti lankaan. Keskustelun alaisina olivat mm. tänä vuonna paljon esillä olleet omenaviinietikka, kalsiumpyruvaatti, sitriini ja kitosaani sekä eräät laihdutusbisnestä estottomasti esittelevät lehdet. Limbo-palkinnon saajaksi valittiin talven muotituote omenaviinietikka. Sen mainonnassa käytetään tyypillisiä laihdutusbisneksen väittämiä:

        Omenaviinietikkakapselit toimivat eräänlaisena 'rasvapoliisina'. Niiden vaikuttavat aineet antavat täysille rasvasoluille käskyn tyhjentyä ja luovuttaa rasva vereen lihaksiin kuljetettavaksi

        Omenaviinietikkakapselit avaavat vatsan, lanteiden, reisien ja takamusten rasvavarastot

        Laihdu jopa 5 kiloa 8 päivässä.

        Ilmoittelussa käytetään epäasiallista mielikuvamainontaa, jota tuetaan naisvartalon kuvilla:

        Katso uskomattomia tuloksia. Nyt miehet viheltävät perääni kaupungilla. Minua ei enää kutsuta miss Piggyksi.

        Mitään mainittuja ominaisuuksia ei etikalla tai omenaviinietikalla tiedetä olevan. Halpaa pullotavaraa myydään kalliina kapseleina. Omenaviinietikkakapseleita myy mm. Salg Direkt postimyyntinä.

        Virtsatieinfektioihin on karpalomehu todella hyvä. Tai jos mehu ei mene alas, olen minä syönyt karpalotabletteja(Urisan), on vahva ja hyvä tuote.

        Omenaviinietikkakapseleita (kalliita) en ole koskaan uskaltanut syödä sillä niistä ei tiedä mitä ne oikeasti sisältää, mutta etikka etikkana (ei kallista) on 100%.


      • Kiinostunnut
        annu kirjoitti:

        Virtsatieinfektiota voi estää turvallisemminkin, esim karpalomehulla. Mikä tahansa, mikä tekee virtsa happamammaksi, auttaa.

        Muutama vuosi sitten omenaviinietikka sai palkinnon:
        Skepsiksin huuhaa-palkinnon innoittamana Suomen Lihavuustutkijat ry. jakoi ensimmäisen laihdutuslimbo-palkinnon maaliskuussa 2000. Lihavuustutkijat ry:n hallitus päätyi siihen, että palkintoa ei jaeta sellaisille tuotteille, joiden tehottomuus on ilmeinen. Silti palkinnon valinnassa ongelmana oli runsas tarjonta.

        Laihdutuslimbo-palkinnon valintaperusteena oli, että tuotetta on markkinoitu näennäistieteellisin perustein, minkä vuoksi kuluttaja menee helposti lankaan. Keskustelun alaisina olivat mm. tänä vuonna paljon esillä olleet omenaviinietikka, kalsiumpyruvaatti, sitriini ja kitosaani sekä eräät laihdutusbisnestä estottomasti esittelevät lehdet. Limbo-palkinnon saajaksi valittiin talven muotituote omenaviinietikka. Sen mainonnassa käytetään tyypillisiä laihdutusbisneksen väittämiä:

        Omenaviinietikkakapselit toimivat eräänlaisena 'rasvapoliisina'. Niiden vaikuttavat aineet antavat täysille rasvasoluille käskyn tyhjentyä ja luovuttaa rasva vereen lihaksiin kuljetettavaksi

        Omenaviinietikkakapselit avaavat vatsan, lanteiden, reisien ja takamusten rasvavarastot

        Laihdu jopa 5 kiloa 8 päivässä.

        Ilmoittelussa käytetään epäasiallista mielikuvamainontaa, jota tuetaan naisvartalon kuvilla:

        Katso uskomattomia tuloksia. Nyt miehet viheltävät perääni kaupungilla. Minua ei enää kutsuta miss Piggyksi.

        Mitään mainittuja ominaisuuksia ei etikalla tai omenaviinietikalla tiedetä olevan. Halpaa pullotavaraa myydään kalliina kapseleina. Omenaviinietikkakapseleita myy mm. Salg Direkt postimyyntinä.

        No mikäs voisi olla sellainen luontaistuote joka vilkastuttaa ainevaihduntaa ja samalla sopisi painonpudotukseen ?
        Löysin uuden luontais tuotteen. Colonic plus kehonpuhdistjan,, siinä on yhdistetty kaikkia koivua , nokkosta , voikukkaa ,inuliinia ja persiljanlehti ainetta.
        Mulla on n. 4 kg norm. painon yli. Liikkun ja kuntoilen aika paljon eikä paino putoaa vaikka syön vähemmän kuin vaimoni joka on vieläpä erittäin hoikka.


    • vain kuurina

      Omenaviinietikka hunaja vesi ok parin viikon kuurina - vaikutta mm. maksan toimintaan ja aineenvaihduntaan. Mutta ota niin, ettet pese hampaitasi heti samantien, saattaa todella vaikuttaa hampaisiin haitallisesti.
      Colonin tuotteet vaikuttavat liialliseen nestekertymään, eli poistavat nesteitä.
      Vihreän teen sanotaan nykyisin vaikuttavan laihduttavasti muita hyödyllisiä vaikutuksia noin yleensä ottaen terveyteen (kolesteroli, veranpaine ym.) Eli jos ei laihduta, on ainakin jotain hyötyä. Itse aloitin teen juonnin ja parin ensimmäisen viikon aikana putosi pari kiloa - joskin sitten pysähtyi.

    • kapseleina

      Olen käyttänyt omenaviinietikkakapseleita nyt vuoden päivät laihdutuksen "tukena" ja olen saanut tänä vuonna (04) 14 kg pois painoa. Toki olen muuttanut myös ruokailutottomuksiani, liikuntaa en pahemmin ajanpuutteen vuoksi harrasta. Sivuvaikutuksia tms. ei ole tullut. Aion jatkaa kapseleiden ottamista vielä. En tiedä onko kapseleista ollut todellista apua painonpudotuksessa vai johtuuko se uusista ruokailutottumuksistani vai kummastakin yhteensä mutta eipä niistä ainakaan haittaa ole ollut. :))

    • Vaaraksi

      Ei ole mitään näyttöä että Omenaviinietikalla on terveyteen liittyviä vaikutuksia.
      Päin vastoin tuote on tutkitusti haitallista hampaille ja vatsan toiminalle.
      Välttäkää omena viinietikkaa.

      • Kangasrousku

        Kokeilin omenaviinietikkaa aivan pieninä määrinä kahden kuukauden ajan, eli ruokalusikka joka aamu lasilliseen vettä sekoitettuna. Laihdutusvaikutuksista en ole ihan varma, mutta ei siitä haittaakaan ollut. Aineenvaihdunta kiihtyi, tukkavahvistui ja kuivat silmäni eivät tarvinneet enää samaa määrää silmätippoja, kuin ennemmin. Parin kuukauden kuluttua kuitenkin vatsai alkoi olla omituisen pinkeä, jopa kipeä ja tuntui että se täyttyi omituisen nopeasti. Muistin silloin varoitukset omenaviinietikan vaaroista, eli äitini tuttavan sukulainen oli joutunut omenaviinietikan käytöstä sairaalaan kuukaudeksi ja hänelle oli jouduttu tekemään vatsa-avanne. Lopetin sitten peloissani etikan käytön sillä seurauksella että silmät alkoivat olla taas kuivat jne. Kyllä minua pelotti nuo sivuvaikutukset, vaikka muuten etikasta oli kyllä hyötyä.


      • toimitoo

        Olen samaa mieltä, välttäkää kyseistä tuotetta. Äitini käytti omenaviinietikkaa monet monet vuodet ja sai haimasyövän. Eli muuten täysin terveellisesti.


      • kateus
        toimitoo kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, välttäkää kyseistä tuotetta. Äitini käytti omenaviinietikkaa monet monet vuodet ja sai haimasyövän. Eli muuten täysin terveellisesti.

        No nyt meni apteekkarilla överiksi , äiti sai syövän hah hah............


    • pekka-2

      http://tinyurl.com/66e7g

      "Viinietikan glykeemistä indeksiä alentava vaikutus johtuu käsittääkseni
      siitä, että tärkkelystä pilkkovat entsyymit regoivat herkästi pH-muutoksiin.
      Happamat aineet aikaansaavat sen, että tärkkelyksen ja glukoosin pilkkominen
      kestää kauemmin."

    • Herneetpoisnenistä

      ENSINNÄKIN: On aivan eri asia käyttää omenaviinietikkaa, jota ei ole kuumennettu yli 36 celsiusasteen eikä suodatettu, jotta tärkeät ravinteet säilyisivät ja omenaviinietikka olisi vai sitä itseään. Yleensä kaikki peruspäivittäistavarakaupan etikat ovat kuumennettuja, kirkkaita litkuja, joista on poistettu kaikki se hyvä ja tärkeä.

      Pitäisi muistaa että kaikki luontaistuotteet toimivat jokaisen kohdalla eri tavoin. Jos joku on todennut omenaviinietikan tehon ja saanut siitä apua esimerkiksi virtsatievaivoihin, ei se tarkoita että se toimisi juuri samalla tavalla kaikilla muillakin.

      Jokaisen kehon omat kemikaalit reagoivat eri tavalla eri tuotteisiin, kokeilemalla löytää sen mitä oma kroppa ja mieli kaipaavat.

      Esimerkiksi jos henkilö A on huomannut tiettyjen luontaistuotekapseleiden tehoavan hiusten, kynsien ja ihon hyvinvointiin, mutta samat kapselit eivät toimi henkilöllä B, tarkoittaa se usein sitä että henkilön A ruokavalio ei ole tarpeeksi ravinnerikas. Henkilön B ei siis tarvitse vetää herneitä nokkaan ja syyttää luontaistuoteliikkeitä huijauksesta, jos hän tietämättään saakin ruokavaliostaan tarpeeksi ravinteita.

      Niin ja itse käytän sakkaista luomuomenaviinietikkaa hiusten hoitoaineena pesun jälkeen. Tasoittaa kivasti pörröistä kiharaa ja tuo kiiltoa. Ei sisällä vaarallisia ihmiskehoon kuulumattomia silikoneja ja muita synteettisiä kemikaaleja, jotka imeytyvät verenkiertoon ja aiheuttavat ajan kuluessa kaikenmualiman syöpiä ja muita sairauksia :)

      • Nunneli

        Kun hiukset huuhtelee omenaviinietikka vesi, niin ne tulevat puhtaiksi ja kiiltaviksi.
        Itse juon sitä myös veden raikastamiseksi ja kun kaipaan hapanta, mutta jos sillä on edellisissä kuvattuja sivuvaikutuksia, enpä enää uskalla.
        Hankin kirjan, joka puoltaa omenaviinietikan terveyttä edistävänä juomana.
        Mutta, suhtaudun siihen nyt varauksella.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe