Vinkkejä kaivataan Dubliniin

yksinmatkassa

Mitä Dublinissa on nähtävää? Minne kannattaa mennä? Aikaa olisi pain viikonlopun verran ja yksin olen matkassa.

7

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HavaNagilaa

      No nyt ei ihan selvinnyt että oletko mies vai nainen:) Mutta itse olen käynyt siellä muutaman kerran ja miehenä ehdottomiin must juttuihin kuuluu käydä Guinnessin tehdasmuseossa ja joka sijaitsee aivan keskustassa, Old Jemesonin viskitehdas museoineen on jäänyt jostain syystä väliin, mutta kuulema käymisen arvoinen. Halvin olut on Trinity yliopiston kampuksen baarissa mistä saa juoda tölkistä olutta ja seurata kentän vieressä kuinka yliopistojoukkue tai jokin muu pelaa viereisellä krikettikentällä irkuissa suosittua peliä. Temble Barin alue keskustassa on koko Dublinin musiikin keskus ja jos siellä et käy, elä kerro kellekkään edes käyneesi Dublinissa:) Jos taas kyse on naisihmisestä, niin shoppailumahdollisuudet ovat rajattomat. Dublin on hieno paikka ja kannattaa ottaa selvää paikasta kattavammin ennekuin menee sinne niin saa enemmän irti lomastaan.

    • HavaNagilaa

      Ainiin, ja Penney´s tavaratalo keskustassa on shoppailijan paratiisi, edullisempaa merkki ym vaatetta ei muualta löydy.

    • yksinmatkassa

      Hava, kiitos vinkeistä. Olen nainen.

    • Kymysys

      Jos olet vähänkään patikoijatyyppiä niin ota Taran asemalta paikallisjunakyyti Howthiin, kävele niemen ympäri ja ihastele ja kauhistele suoraa pudotusta mereen ja upeita maisemia. Ole varovainen, ne hullut pyöräilee siellä. Tää vetää kyllä vertoja kaikenlaisen halpisvaatteen metsästyksen Penneysillä. Satamassa myös myynnissä kaikenlaista merenelävää. Entivanhaan Howthin asemalla oli hyvä ravintola. Sitten pubeista, aika komee on kirkosta tehty pub, kysymällä löytää, keskustan liepeillä.

      • yksinmatkassa

        Hurja kiitos! Tää on mun juttu! Menen ehdottomasti tonne. Kiinnostaa "suora pudotus mereen". Näitä "cliffejä" juuri olin metsästämässä ... niitä on siellä länsi-costalla, mutta sinne ei taida ny ehtiä. :)

        Ja se National gallery kiinnostaa .. ainakin mainoksissa näyttää olevan Vermeer heillä siellä. No sen näkee sitten. Perjantaina Dubliniin. :)


    • suklaasydän70

      Naisena arvostat takuulla laadukasta suklaata, vai mitä? Sellaista löytyy mahan töydeltä Butlerin suklaatehtaalta, jossa pääsee sinuiksi suklaanvalmistuksen kanssa ja tietysti samalla herkuttelemaan. Toisaalta Dublinissa on loistavia vanhoja rakennuksia ja niissä olevia museoita, kuten Dublinin linna, Pyhän Patrickin katedraali tai Yeates-museo ja Trinity College ikivanhoine käsikirjoituksineen.

      Lisää Dublinin nähtävyyksiä pääsee katsastamaan sivulla:

      http://irlanti.org/nahtavyydet

      Ne ovat siellä sivun puolivälissä erikseen!!

    • aefe

      -baarit, erityisesti temple bar alue
      -guinnes panimo
      -trinity college
      -suosittelen myös ilmaisia kävelykierroksia oppaan kanssa, ainakin abigails hostellin luota lähtee monesti viikossa. Ihan päviäkävelyjä missä katsotaan keskustan nähtävyydet ja iltaisin on pub crawl, molemmat tosi hyviä. Opas oli tosi hauska ja mielnkiintoisesti kertoi irlannista yleisesti ja esitteli keskustan päänähtävyydet.
      -paikallisjunalla pääsee pieneen kalastajakylään missä näkee irlanninmerta ja on kalaruokaa ravintoloissa tarjolla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      35
      7774
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4606
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3271
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1498
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1496
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      277
      1088
    Aihe