Toimeentulotuki ja laskujen maksu

Ti3452

Hei!

Olen jäänyt nyt työttömäksi noin kuukausi sitten. Ns tuloa minulla ei ole eikä säästöjä. Laskuja on kuitenkin olemassa, ja olen lainanut rahaa vanhemmilta niiden maksuun. Miten "omat panot" tilille vaikuttaa toimeentulotuki -hakemukseen? Jos esim näkyy että olen laittanut tililleni 200e ja maksanut niillä rahoilla laskuja?

Kiitoksia vastauksista!

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SossullePataan

Valitettavasti vaikuttavat tai ainakin melkoinen kuulustelu ja paperisota siitä tulee. R-kioskilla maksaa laskun maksu 3 €/lasku. Ehkä kannattaa maksaa R-kioskilla jonne käteinen käy. Pankeissa kalliimpaa.

• 1411

Uskoisin, että tulee ongelmia. Voisitko maksaa vaikka vanhempien tililtä.

• SossullePataan

Ei ainakaan sellaisia laskuja joista sossu vaatii kuitit tai niiden maksu pitää näkyä tilillä voi maksaa vanhempien tililtä, mutta esin puhelilaskun voi.

• 34343434t4

Jos saat vanhemmiltasi käteistä vaikka 500e ja laitat sen laskujen maksuun omalta tililtäsi käteispanona niin kyllä se vain on sinulle tuloa. Mihin sinä oikein tarvitset edes tuossa tapauksessa rahaa sossusta jos kerta saat tuloja vanhemmiltasi? Kyllä se vain niin on että normaali laskujen maksamisjärjestys on vuokra, ruoka, sähkö, lääkkeet ja terveydenhoito ja vasta sitten kaikku muut laskut, siis jos sossusssa haluat asioida ja noihin alussa mainittuihin asioihin sieltä tukea saada. Parempi vain että vanhempasi maksavat suoraan nuo "muut" laskusi tai sitten käyt ne maksamassa r-kioskilla käteisellä jos haluat sossua huijata. Käteispanot on aina tuloa sossussa.

• vanhaviisas

Laskut poikki, jos ei ole tuloja! Ei niitä laskuja väkisin tule.

Menot on siis suunniteltava tulojen mukaan, kun kerran et osaa hankkia tuloja menojen mukaan.

• asdfga

Itsellä oli kerran 200euron lasku johon lainasin koko summan kaverilta että saan maksettua. Tiliotteeseen täytyi merkitä mitä varten laina oli ja mihin raha on mennyt ja koska maksoin takaisin, päätöksessä tuo oli hyväksytty eikä tukea leikattu sen takia. Tosin olen kuullut että kunnallisesti on suuria eroja näissä.

• living_alone_now

mulla meni samoin, mutta tuo lainan takaisinmaksu näkyi saman kuun tiliotteella niin se oli helposti todettavissa, veljelle kävi niin että kun oli maksanut minulta saamansa lainan käteisellä takaisin niin sossu katsoi sen tulona eikä siinä mitkään selittelyt auttaneet

• huhuh
        living_alone_now kirjoitti:

mulla meni samoin, mutta tuo lainan takaisinmaksu näkyi saman kuun tiliotteella niin se oli helposti todettavissa, veljelle kävi niin että kun oli maksanut minulta saamansa lainan käteisellä takaisin niin sossu katsoi sen tulona eikä siinä mitkään selittelyt auttaneet

Siis koko suku sossun elättejä. Taitaa olla perinnöllistä. Pitäisiköhän sossun asiakkaat...

• nojuu____
        huhuh kirjoitti:

Siis koko suku sossun elättejä. Taitaa olla perinnöllistä. Pitäisiköhän sossun asiakkaat...

Kaikki työttömät alle 25v vailla ammattia olevat, esim. ylioppilaat ovat sossun asiakkaita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4660
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3847
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      184
      3673
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      69
      2098
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1162
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      148
      1109
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1020
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      914
    Aihe