Jännittäminen hieronnan aikana

jännittäjä

Olen käynyt nyt kolmesti samalla hierojalla ja nyt on tulossa neljäs kerta. Ongelmana on, että jännitän hyvin voimakkaasti kosketusta ja etenkin tiettyjen alueiden (kyljet ja käsivarsi vanhan trauman takia) ja nämä alueet hieroja myös hieroo. Kyseessä on siis trigger pisteitä käsittelevä hieroja, joten hoito on välillä hyvinkin kivuliasta. Viime kerta etenkin oli todella kivulias, mutta olin niin jännittynyt etten kyennyt asiasta sanomaan. Tämän tuloksena nyt jännitän vielä enemmän sinne menemistä. Olisikohan mitään keinoa saada tätä jännitystä helpottamaan niin, että kykenisin rentouttamaan lihakseni ja kommunikoimaan hierojan kanssa?

8

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieevaaan

      Sinun kannattaa ennen hieronnan aloitusta kertoa asiasta hierojallesi, niin se varmaan jo asiaa helpottaa

      • jännittäjä

        Mietin vain kehtaako siinä oikein enää sanoa, että jännittää kun kuitenkin käynyt jo niin monesti...


      • Koulutettuhieroja

        Hei, todellakin kannattaa sanoa! Jos kyseessä on ammattitaitoinen tekijä, niin pitäisi kyllä huomata muutoinkin, että asiakas jännittää kovasti.

        Et tule saamaan hoidosta kyllä juuri minkäänlaista hyötyä, jos jännität todella paljon hoidon aikana tai jopa jo ennen sitä. Liiallinen kipu ei muutoinkaan kuulu suoranaisesti hierontaan, muutoin kuin sellaisena makeana tuntemuksena. Normaalisti kipua aistiessaan lihakset jännittyvät puolustusrefleksinä pyrkiessään suojaamaan kehoa, joten rentoutumaan siinä ei ainakaan pääse.

        Onko jokin erityinen syy, miksi juuri haluat pelkkää trigger-pistekäsittelyä? Tuohon voisi aluksi tehdä ihan perushieronnan ja kuten itse teen, niin siinä samalla käydä noita triggereitä läpi. Keinoja ja tekniikoita on monia, joten kannattaa kokeilla muitakin hoitomuotoja/tekniikoita.

        En ole tutustunut tuohon varsinaiseen trigger-pistehoitoon, siis pelkkänä hoitomuotona, sillä en näe mitään syytä, miksi yrittäisin pelkästään niitä sieltä kaivella.

        Ihminen on kuitenkin kokonaisuus, joten itse pyrin tekemään homman hieman kokonaisvaltaisemmin tutkien, palpiden, kokeillen. Mutta kuten sanottu, koska en tilanteestasi tiedä, niin vaikea ottaa sen enempää kantaa.

        Terveisin
        Toni Ilola
        Koulutettu hieroja, sosionomi AMK
        www.studioeudokia.fi


      • jännittäjä

        Ammattitaitoinen ja hyvin pidetty hieroja tosiaankin on kyseessä. Tilanne on siis vähän kokonaisvaltaisemmin minulla se, että olen kärsinyt tietyn tyylisestä sosiaalisten tilanteiden pelosta jo kauan. Eniten se on vaikuttanut juuri siihen, että jopa pelkää vieraiden ihmisten kosketusta, enkä myöskään uskalla useinkaan suutani aukaista. Myös tämän takia hierojan vaihto ei oikein houkuta kun kuitenkin nyt tiedän kyseisen hierojan toimintatyylin pystyn hieman ennakoimaan.
        Ja kyseinen hieroja siis ikään kuin lämmittelee lihaksen, jonka jälkeen etsii mahdollisen triggerpisteen, käsittelee sen ja ilmeisesti palauttaa tai rentouttaa lihasta sitten taas hieroen. Näin olen sen siinä pöydällä ollessani käsittänyt. Ja kipu kyllä oli viimeksi todella kova eikä mitenkään makia vaan tosiaan kova.
        Itsestä tuntuu tosiaan hieman typerälle mennä enää tässä vaiheessa sanomaan että jännitän... pitäisi kyllä, mutta puhuminen tilanteessa on muutenkin vaikeaa.


      • jännittäjä

        Niin ja siis tuo miksi haluan juuri tätä käsittelyä, niin jotenkin kun aina hetkeksi hieroja pysähtyy vain painamaan yhtä kohtaa antaa se minulle tilaisuuden edes vähän hengähtää kun ei tarvitse jännittää mitä tekee yms.


      • Koulutettuhieroja

        Iltoja, ei hieronnan pitäisi olla kokoaikaista jännittämistä tai "pelkäämistä" sen suhteen, että mitä hieroja tekee seuraavaksi. Ymmärrän toki, että se voi joillekin asiakkaille tilanteena olla tuon tyyppinenkin kokemus.

        Triggerpiste-hieronnassa kyllä painellaan niitä pisteitä, mutta esimerkiksi shiatsun tai akupainannan tekniikoilla voidaan toteuttaa ihan samantyyppistä hierontaa, ilman sitä turhan kipeää tuntemusta. Kuten jo mainitsin, niin hierontatekniikoita on erilaisia ja niitä hoitokokonaisuuksia pystytään mukauttamaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

        Aivan liian usein asiakas ei vain halua heti tuoda esiin, usein kohteliaisuuttaan, tai edes välttämättä tiedä, miten sitä hierontaa kannattaisi muuttaa tai mistä tekniikoista pitää itse eniten.

        Keskustele asiasta ihan reilusti hierojasi kanssa, niin hän osaa ottaa asian paremmin huomioon. Ei me hierojatkaan nyt sentään ajatustenlukijoita olla, vaikka hyvä tatsi hommaan tai vuosien kokemus taustalla olisikin. Sä oot kuitenkin se maksava asiakas, joten varmasti saat rahoillesi paremman katteenkin, kun avaat suusi ensi kerralla. :)

        Terveisin
        Toni Ilola
        Koulutettu hieroja, sosionomi AMK
        www.studioeudokia.fi


      • LievitäKipuasiEnnakolta

        Ota kipulääkeannos ennenn toimitusta.


    • TurrutaKipua

      Ota kipulääkeannos hieman ennen käsittelyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      8992
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2400
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe