Vaarilla on vaippa

RIUKU

Olen yli 6o vuotias ja muutama vuosi sitten alkoi pissa karkaila housuun. Vaimo huomatteli asiasta ja hän osti vaippoja . Melko pian hän toi vaippa housu paketin ja melko pian rupesin käyttämään niitä. Lähipiirissä riittää vaippa mutta kylässsä ja matkalla vaippa housut tuntuu mukavammalta. Ja jos tulee tilanne että joutuu laskemaan ison pissan vaippaan niin tilaa on. Olisi kiva kuulla miten homma toisilla toimii. Ja oletteko tilanteeseen tyytyväisiä.

121

11692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • housussajo

      Ikä vasta 51 ja vaipat housussa jo kolmisen vuotta. Vaimo sairaanhoitaja
      ja toi silloin ensimmäiset vaippahousut kokeeksi töistä kun sitä alkoi
      hermostuttaa ainainen vessan etsintä ja vessassa ramppaus. Nyt kun
      nolottaminen vaipoista on hellittänyt on tehty matkojakin ja stressi ja
      elämänlaatu parantunut. En luopuisi enää Tena Pant plus housuvaipoista
      sillä parempi varmuus kuin ainainen pelko noloista tilanteista.

    • Tenamen

      Itsellä samoin pissa pääsi housuun aina silloin tällöin ja löysin Tenat Tokmannin hyllystä, kokeilin ja siitä saakka käyttänyt. Voi taas käydä
      urheilutapahtumissa ja jopa kaljalla, että silleen.

    • Bussitaksari

      Yllättävän monella samoja ongelmia, noloja tilanteita kaihtavana itsekin
      käytän noita Tenan housuvaippoja taksia kun ajelen. Ei koskaan tiedä
      mihin kyyti vie ja koska pääset vessaan niin ei voi vain pysäyttää keskustaan asiakaskyydissä ja lorottaa renkaalle. Vanhoilla miehillä on
      vanhojen vaivat.

    • turina

      Olen 50v mies ja minulla joskus rakko hermostuu ja pissa uhkaa tulla housuun. 3vuotta sitten aloin käyttää vaippa housuja ja melko pian huomasin vahinkojen harvenevan. Koska nyt ei tarvitse pelätä että joku huomaa vahingon. Vahinkoja sattuu vieläkin mutta isokin pissa pysyy hyvin vaipassa ja olo on rauhallinen.

    • huoliteltu

      Olen monta vuotta käyttänyt vaippahousuja matkoilla lentoneessa ja
      isompiin juhliinkaan en lähde ilman niitä. Ei tarvitse hermoilla karkaako housuihin.

    • Tenankäyttäjä

      Minulla alkoi virtsakarkailla selkäkivun seurauksena ja vaikka selkäleikattiin niin karkailu ei loppunut. Oli pakko ruveta käyttämään suojia ja nyt käytän Tena suojaavia alushousuja jokapäiväisessä käytössä
      ja en niistä luopuisi ovat varmat ja mukavat.

      • syöpäpotilas123

        Täälä kun 32 vuotias mies mitä joutuu käytämään vaippoja päivällä sekä yöllä kin. Olen käyttänyt vaippoja 7 vuotta.


    • eienääeturauhassyöpää

      Olen melkein 70 v isovaari nyt, mutta 6 - 7 vuotta sitten leikattiin eturauhas syöpä. Totaalinen leikkaus oli, ei enää eturauhasta eikä syöpää. Lääkäri antoi ohjeen silloin vähän tehdä jalkaliikkeitä, ihan helppoja tuon karkailun estämiseksi. Katetri oli noin kaksi viikkoa ja kun otettiin pois, jouduin käyttämään vaippoja. Mutta niillä kuntoliikkeillä on asia korjaantunut. Kysyin silloin lääkäriltä, kuinka kauan pitää näitä liikkeitä tehdä? Niin vastasi mahdollisimman kauan, muuten voi uusiintua. Meni monta vuotta ok, mutta sitten taas alkoi ja muistin liikkeet ja nyt teen niitä jatkuvasti ja ei ole ollut vaippoja ollenkaan.
      Liikkeet oli ja on: Sängyssä selällään jalat suorana, liikuttaen oikeaa jalkaterää oikealle puolelle, pikkuvarvas patjaan, jos menee ( mulla ei mene niin pitkälle) ja takaisin 10 kertaa. Sama vasemmalla jalkaterällä vasemmalle 10 kertaa.
      toinen liike: selällään taas ja nyt nostetaan polvi ylös kantapää pehvaan kiinni jos menee, (mulla ei mene) 10 kertaa kummallakin jalalla.
      Kolmas liike: selällään taas ja polvet koukussa. Oikean polven kääntö nyt oikealle patjaa kohden 10 x ja sama vasemmalla vasemmalle 10 x.
      Tämä ottaa kokonaisuudessa aikaa noin 2 minuuttia.
      Alkuun tein aina 2 tunnin välein, myöhemmin 2 kertaa päivässä.
      Tämä on auttanut minua ja monia muitakin.
      Toivottavasti tästä saa selvän, kun olen asunut pois suomesta yli 30 vuotta.

    • maranello

      Minulla on ollut koulu ajoista asti ollut paha tapa tiputella kovassa hädässä hiljaa housuihin. Muutaman kerran vuodessa tulin pissat housussa kotiin. Nyt olen kolmisen vuotta laittanut vaippahousut jalkaan kun olen lähtenyt sellaiselle reissulle jossa pissa vahinko on mahdollinen. Joskus on tultu vaippa kuivana kotiin, mutta pissat housussa vain pari kertaa

    • yliaktiivijnen

      Yliaktiivinen rakko aikaansaa sen että sillointällöin ei ehdi vessaan kun tarvitsisi, eli pääsee niinsanotusti housuun. Lääkäri suositteli rakkokoulutusta että pidättelisi niinkauan kuin karkaa, suojat housussa niin kukaan ei huomaisi. Teen/tein ohjeen mukaan ja pidätyskyky on parantunut huomattavasti, ennen kastelin housut/vaipan
      päivittäin, nykyisin voi Tena Pantsi kastua vasta kolmantena päivänä.

    • nytsekarkasi

      Ostin eilen paketin Tenan housuvaippoja paikallisesta Tokmannista -kiitos vinkistä. Kokeilin niitä eilen ja tuntuivat mukavilta,ajattelin laittaa ne tänään jalkaan töihin ja
      illalla elokuviin. Eiköhän stressi housujen kastumisesta ala helpottaa -toivon ainakin
      niin, sillä jos pissa karkaa se pysyy vaipassa ja kukaan ei huomaa.

    • vaippami

      Kiitos palstalle vastanneille, Teidän neuvoista viisastuneena kokeilin vaippoja kun matkustin joulureissulle Lappiin. Oli helpottavaa olla lentoasemalla kuin muut,
      kahvitellen ja stressaantumatta matkustaa kun ei tarvinnut pelätä että housut kastuu.

      Kun sitten lento oli ohi ja laskeuduimme niin koneen tyhjentymisen viivästyessä pissa
      sitten karkasi,mutta vaippa hoiti homman ja ei tullut noloa tilannetta. Ei sitten kuin
      vaippa lentokentän vessan roskikseen ja matka jatkui. Olen nyt vaippamies kun matkustan tai on vaara että voi käydä kosteasti.

    • tenoissa

      56v mies pitkä historia vaipoissa.
      nykyään tenan slipit

    • vanharekka

      60v Olen käyttänyt pari vuotta vaippoja jajoskus miettinyt yhtä asiaa voiko vaipan laittaa uudelleen jos se eka reissulla kastukkaan. Olen enempi tykännyt vaipoista kun nevoi helposti ottaa pois eikä tarvitse aina mennä pissa vaipassa kotiin jos on vaippa housut jalassa.

    • Kroooninen

      Housuvaipat ovat varmat ja mukavat, itse sairastan kronin tautia eli suolistosairautta
      jossa voi tulla isohätä housuun alle minuutin varoitusajalla. Housuvaipat mahdollistaa
      että voi elää jokseenkin normaalia elämää sen ajan kun sairaus ei akuutissa vaiheessa.

      On loistavaa että hätä pieni tai isompi imeytyy ja pysyy vaipassa ja mahdollistaa
      siirtymisen ilman suurta kramatiikkaa kotiin tai ainakin lähimpään vessaan. Vessapassi
      on pieni lohtu jos lasti on jo housussa.

    • karkauspäivä

      Karkauspäivä on jokapäivä, harmittaa ainainen virtsankarkailu. Vaikka olenkin jo tottunut käyttämään suojia ja luotan niihin vahingonsattuessa. Mutta kun harrastat
      ja joudut pukuhuoneessa vaihtamaan urheiluvarusteet ja niin aina on se mahdollisuus
      että muut huomaa. Olen huomannut että on niitä muitakin mutta näistä jutuista kun
      ei puhuta noloillaan vaan.

      Arkisin minulla on käytössä Tenan suojaavat alushousut ja kun matkustan laitan Tenan Pantsplussat ja hommat hoituu.

    • Linjuria

      Tena Pants Plussat ovat minulla käytössä kun ei meinaa keritä vessaan pissahädän
      yllätettyä. Paikallisliikenteen bussikuskina kun ei voi renkaallekaan lorotella vaan
      pitää taukopaikoille sinnitellä joten usein housuun lirahtaa. Suojien käyttöön olen
      tottunut ja noloilu niiden ostamisesta loppunut. Eikä niiden käyttöä tarvi hävetä
      vaan nolompaa on pienikin näkyvä läikkä etumuksessa.

    • hätähinen

      Olen 45v ja joudun pitämään pari kertaa viikossa jutun joka aina jännittää, ja saa housut kostumaan ja joskus karkaa pissaakin, N yt olen pari vuotta laittanut jo kotona vaipan housuihin, ja olen ratkaisuuni tyytyväinen. Housut on koko päivän kuivat vaipan otan pois tilaisuuden jälkeen. Aivan kuiva vaippa ei ole koskaan ollut joten tarpeen se on ja ompa vaippaan joskus tullut pienet pissatkin , mutta koskaan kukaan ei ole asiaa huomannut. Vaippa housujakin olen kokeillut laitoin ne aamulla jalkaan ilman alushousuja. Aamu oli tiukka ja minulla karkasi pienet pissat vaippaan. Ja kun varahousuja ei ollut olin sitten loppu päivän pissat housussa. Mutta onneksi kukaan ei huomannut vahinkoa. Ne ovat minusta ainakin hankalampia käyttää. Vaimo on tyytyväinen kun en tule pissat housussa kotiin.

    • elämänlaatu

      Elämisen laatu on parantunut roimasti sen jälkeen kun keksi että meille miehille on saatavilla virtsankarkailuun tenan housuvaippoja. Sitä meinasi ihan erakoitua kun aina piti olla vessan lähettyvillä ja aina se ensimmäisenä mielessä että jos housu kastuu. Suojia käyttämällä olen niinkuin muutkin, ja ei se muille kuulu jos välillä käyn
      vaipanvaihdossa, voin olla töissä ja vapaalla ilman stressiä. Nykyisin on luonnollista
      että laittaa tena pantsit alushousujen sijaan ja jos karkaa pissa niin se siitä.

    • vm43

      Vaippa toiseen tarkoitukseen.

      73v vaari käyttää vaippoja heikon itseluottamuksen vuoksi.
      Pakoputkeni lyhentämisen seurauksena sulkijan leikkausominaisuus heikkeni ja ulosteen viskositetti vaihtelee.
      Äärimmäisen harvoin tulee vaippan tuhrua. Tavallisesti menee useita viikkoja ilman merkkiä mutta menneiden vuosien karmeat kokemukset söivät itseluottamusta.

      Silloin harvoin kun tahra ilmestyy vaippaan se on rankan ponnistuksen seurausta.
      Maksimipainoilla tehty maastaveto tai hack-kyykky tangolla aiheuttaa ilman vyötäkin vatsaonteloon niin paljon painetta, että joskus vaipassa näkyy ruskeaa.

      • Anonyymi

        Itsellä IBS eli ärtyvän suolen oireyhtymä, eli käytännössä ripulia, ummetusta sekä ilmavaivoja.
        Välistä tuppaa ilmaa kertyvän siten että vatsa on kuin jalkapallo kova ja pyöreä, kun koitat
        päästellä ilmoja vatsa voikin olla ykskaks ripulilla tai sitten ei pieru kulje vain kiertää.

        Yritän lenkkeillä paljon jotta pierulle tulisi tilaa karata, mutta valitettavan usein siihen
        liittyy ripulipäästö ja housupyykki.

        Viime aikoina olen alkanut käyttää Tenan Pants Plus inkohousuja ja niiden hyvän imukyvyn
        vuoksi kun karkaava ripuli on hyvin vesimäistä. Käytännössä kuljen vaipoissa 24/7.


    • boxer

      Jääkiekko-ottelu, pikkujouluteatteri, kauneimmat joululaulut tilaisuus olisi jääneet
      väliin jos ei olisi ollut tenat housussa. Kun mielessä on mahdollisuus että käy nolosti
      niin mielellään jättää tilaisuuden ennenmin väliin kun kastelee housunsa ja häpeillen
      lähtee kesken kotiin. Kyllä inkohousut ovat loistava tuote mutta boxerivaippakin on
      kätevä meille miehille.

      • Aktive

        Tosi on, vaikka vaippahousut illalla kastuivatkin oli ilta joululaulukonsertissa mitä ihanin.
        Konsertin jälkeen vielä lasilliset ravintolassa ja sitten kotiin, kukaan ei huomannut ja olo
        oli stressitön.


    • inkohoi

      Olen vasta alle 50 ja vaikeuksia on ollut jo parisenvuotta, vaikka kuinka suojaudut
      kylmältä eturauhanen ärtyy ja sitten alkaa vuotamaan housuun tippa tipalta tai
      välillä koko lastikin. Olen käyttänyt jokusen kuukauden nyt noita housuvaippoja ja
      pikkuhiljaa on niihin tottunut ja oppinut luottamaan, ovat aika helppoja käyttää ja
      imukyky riittää kokopäiväksi. Ja käyttöähän helpottaa kun niitä saa supermarketeista.

      Sanon kyllä inkohousuille ennemmin kuin noloilen.

    • Virtsankarkailu yleensä on iän tuoma kiusallinen vaiva mutta toki sitä on myös nuoremmillakin. Iän myötä eturauhasen liikakasvu aiheuttaa tuota hyvin usein ja toki se yleensä on myös hyvälaatuista joten suurta huolta ei ole. Myös monet muut asiat kuten sairaudet ja loukkaantumiset aiheuttavat samaa kiusallista ongelmaa. Pants-mallin vaippahousut ovat kätevä käyttää ja usein myös riittävän hyvä mutta pidemmille reissuiile ym voi olla riittämätön. Pants on myös suht huomaamaton käytössä ja se on helppo tarvittaessa vaihtaa vessassa. Ihan pieneen karkailuun on myös olemassa kalukukkaron mallinen suoja joka yleensä riittää esim jos ilmenee pelkästään pientä jälkitiputtelua yms pientä karkailua. Se on myös käytössä kätevä. Kannattaa rohkeasti vertailla ja kokeilla eri malleja. Niitä löytyy esim www.tenakauppa.fi

    • Herkkäiho

      Olen käyttänyt Tenaa, mutta iho ei oikein tykkää niistä. Alkoi punottamaan ja tulla herkäksi.
      Kokeilin Attendsin Pull-Onseja ja tykästyin. Ne eivät ärsytä ihoa samalla tavalla. Valiettavasti hinta on hiukan korkeampi, mutta onneksi ei tarvitse käyttää jatkuvasti.

    • vihreäkasvis

      No nyt on sitten uusi vaippahousu eduskunnassakin kun Pekkarisen Maukka liittyi joukkoomme,
      ahkerana edustajana heti leikkauksen jälkeen ensiviikolla duuniin. Itsellä on nyt leikkauksen
      jälkeen tarvinnut vaippahousuja jo yli vuoden ja tuppaavat kastumaan vaikka mitä tekisi.

      Kaiken kaikkiaan loistava tuote nuo vaippahousut aikuisille. Imukyky loistava ja huomaamattomat käytössä. Ja niihin kun oppii luottamaan ja nolostuminen hellittää on se
      vaipanvaihto ihan ok.

    • paljonnähnyt

      Miehet pissaavat housuunsa lähes samoin kuin naiset ikääntyessään, mutta miehet eivät käytä
      suojia eikä hae apua lääkäriltä vaan mieluummin vaikka erakoituvat vaivoineen. On ilo huomata
      että asiasta keskustellaan ja vertaillaan kokemuksia. Rohkeasti käyttämään inkohousuja ei ne
      naiset niitä näe mutta kyllä haistavat ja näkevät jos kuseksitte housuun ilman että käytätte
      suojia. Sopivat suojat löytyy kyllä jokaiselle.

      • Anonyymi

        Miksiköhän se on niin vaikeaa miehille nämä asiat, sillä ne on yhtä epämiellyttäviä naisille. Meillä oli yksi tuttu mies ennen kylässä aina joskus ja ei ollut vielä 60 täyttänyt, haisi aina pissalta . Sanoin miehelleni että puhuisi hänelle siitä kahden kesken kuten mies miehelle , silloin kun minua ei ole samassa seurassa jos häntä jotenkin hävettäisi kertoa niistä asioista naisten läsnäollessa . Ei alkanut käyttämään mitään vaan kasteli housunsa joka päivä monet kerrat, kunnes joku sukulaisenne hommasi hänet hoitokotiin


    • vm43

      Jäykempää kamaa.

      6 vuotta sitten pakoputkeani lyhennettiin loppupäästä 30cm. Sulkija säästyi mutta vaurioitui kuitenkin sen verran, että sen "leikkausominisuus" heikkeni ja samalla sulkutehokkuus pieneni.

      Tuon jälkeen en ole puntilla käyttänyt nostovyötä koska vatsaontelon paine purkautuu alakautta.
      Pidän housuissani Espanjan syys- ja kevätreisuilta tuomiani, paksuja, tehokkaita vaippoja.
      Yleensä uloste on niin kovaa, ettei vaippaan jää jälkeä mutta joskus, kuten tänään, huomasin kotona mojovan purkauksen jäljen joka toki oli rajautunut vaippaa,
      Tein salilla kevyen maastavetotreenin. 5 x 10 x 100kg ja smithissä pohjakyykyt jalat jalkaterän verran johteiden etupuolella, 5 x 10 x kelkka 40kg.
      Molemmat liikkeet rauhallisesti, varsinkin alaspäin hitaasti jarrutellen.
      Kyse ei siis ollut mitään "rutistamisesta" mutta siitä huolimatta vaipassa oli kohtuullinen satsi eikä kyse ollut myöskään ripulista vaan normaalijäykkyydestä.

      Virtsaamisen kanssa minulla ei ole ollut hankaluuksia, ei tiputellenkaan.

      Aloitus koski vaipan käyttöä. Sitähän tämä on.
      Nimimerkistä on helppo päätellä, että täytän tänä vuotena 74v.

      • vm43

        Tulipa huomaamattani toistoa.


    • eivielä50

      Minullakin alkoi pissa karata housuun kun työssä ollessani tuli joku äkkinäinen homma ja ykskaks
      ei kerinnytkään enää vessaan vaan housu kastui. Kun vaimo on pessyt pyykit vuosia, niin hän osasi myös huomata tapahtuneen hetimiten ja otti asian puheeksi ja siinä sitä punastellen alettiin
      etsiä/kokeilla sopivia vaippoja. Tena Pantsit tuntui mukavilta, ensin aloin pitää niitä töissä, sitten
      lomamatkoilla ja tapahtumissa, nyttemmin käytän niitä kuin alushousuja eli lähes aina suojaamassa noloilta tilanteilta. Nyt nämä uutuudet "laivastonsiniset" ovat kuin alushousut, ei niitä vaipoiksi uskoisi jos ei tietäisi.

    • Edustajaukko

      Kiitos Suomalaisille itsenäisestä 100 vuotiaasta Suomesta, uhrauksia se on vaatinut ja vaatii edelleen menestyäkseen. Samoin vaatii että säilyttää arvokkuutensa ja ei tarvi pelätä että
      housujen kastuminen pilaa illan tai työpäivän joten housuvaipat vain jalkaan ja menoksi.
      Itsellä on ollut Tena Pantsit käytössä jo pari vuotta ja ovat osoittautuneet loistotuotteiksi, ovat
      mukavat ja varmat käyttää ja mikä parasta lähes huomaamattomat.

    • 48vuotiasvaippahousu

      Kerrankin oli ilo huomata että Tena markkinoi tuotteitaan näyttävästi, kun oli tullut uusi tuote
      "Laivaston siniset" Aktiv fit inkohousut miehille. Kokeilin heti niitä kun lähettivät näytteen ja
      nyt kun niitä saa Tokmanniltakin niin aloin käyttää niitä.
      Kyllä on olo rentoa, kun ei tarvi olla aina juomatta tai olla vessan vieressä kaiken aikaa ja ei
      tarvi pelätä että laskee alleen että muut huomaa.

    • ihmeihme

      mistä edullisemmat housuvaipat löytyy suurpakkaus?
      90vuotias isäni joka ikänsä maksanut verot Suomeen, ei kaupunki anna vaippoja ennenkuin todellinen tarve :( Eikö ole todellinen tarve kun pissi tulee milloin sattuu, ei ehdi vessaan, sängystä ylös... Nyt sitten pissanhajuisena ja märkänä lähtee/tulee päiväkerhosta.
      Ihimmillisyys toivotaan kotihoitoon.

    • Vappuvaippa

      Kävin eilen ostamassa pitkään harkittuani Tenan housuvaippa paketin, ja aion tänään kokeilla ja
      lähteä juhlimaan vappua. Saasnähdä kuinka äijän käy, pääseekö housuun vai tullaanko kuivana
      kotiin. Monena vuonna on housu kastunut ja nolona kotiin tultu mutta nyt toivottavasti tuli muutos ja karkailun imee Tena, jos ei ehdi/pääse vessaan.

      • Kyssärix

        Kerro miten kävi.


      • Kyssärix

        Kerro miten kävi.


      • Vappunavaippa

        Kyllä sitä pissaa siinä hulinassa parikin kertaa karkasi mutta kyllä AktivFit suojat kaiken imaisi sisälleen pissat eikä tuntunut edes kosteilta iholla. Luottamus suojiin kyllä kasvoi ja lonkero
        maistui paremmalta.


    • palaverivaippailija

      Onnekseni laitoin jalkaan aaamulla tena pants plussat, ilman niitä olisi tullut katastrofi palaverissä joka venyi tuli housuun kolmesti tunnin aikana mutta tena hoiti hommansa ja
      Kukaaan ei huomannut vaikka vaippaan meni.

    • Komeekundivaipassa

      Tahkon juhannus.. Päällä tena slip teippivaippa. Bilettäessä ei tarvii jonottaa vessaan vaan voi laskea alleen. Pari kertaa rakko oli niin täysi, että lorahti tietämättä. Jatkossa festareille vaipat matkassa. Niin monesti housuun päässyt. Muita tahkolla vaipat matkassa?

      • Inkonsininen

        En pidä itseäni komeana, mutta oli mullakin Tahkolla Tena Pantsit jalassa ja siinä ruuhkassa myös
        pissat pääs housuun/Tenaan tahtomattakin. Mulla oli repussa parit vara Pantsit ja kaikki tuli
        käytetyiksi ja lähellä oli etten kotimatkalla kastellut housujani kun ei ollutkaaan enää vaippahousuja turvana.


      • Anonyymi

        Himos juhannus tuli ja meni ja inkohousuja kului koko pakkaus. Kyllä kannatti investoida
        inkohousuihin, multa pääsi useesti housuun ja inkohousut imi kaiken virtsan eikä tarvinnut
        vaeltaa ja jonotella älyttömyyksiä. Lonkeroa kului ja hauskaa oli.


    • Tänäkesänävaippahousuna

      Olen tänäkesänä käyttänyt housuvaippoja kesäteatterissa, Ruotsi-Suomi maaottelussa, sekä Cheekin
      lopettajaiskonsertissa, ei ole pantsit pettäneet vaan varmistaneet onnistuneen illan. On otettu juomaa, naurettu ystävien kanssa nautittu elämästä. Pöksyyn on karannut mutta mitä siitä, kukaan
      ei ole huomannut ja noloja tilanteita ei ole itselle tullut. Olen varma ja vapaa ja käytän Tena Aktiv Fit
      vaippahousuja.

    • Tenailija

      Kävimme vaimon kanssa StandUp illassa, itse olin varustautunut inkohousuilla kuten tapanani on jos
      lähden illaniloihin mutta vaimoni naureskellessaan kastelikin itse housunsa ja nolostellen asian myöntäessään sanoi ettei itsekkään lähde enää ilman suojia liikenteeseen. Jokaisen yli 50 vuotta
      täyttäneen pitäisi kysyä oletko valmis jos pissa karkaa, me olemme Tenailijoita.

    • Anonyymi

      Jälleen kerran Tena men active fit pelasti minut noloilta tilanteilta juhannuksena Tahkolla. Armotonta bilettämistä useampi päivä niin festarialueella kuin mökillä. Festarialueella olis päässy housuun ja tulikin, mutta onneksi housuvaippa pelasti tilanteet. Olikohan muita bilettäjiä Tahkolla joilla oli vaipat turvaamassa bilettämistä?

    • Anonyymi

      Viimeksi eilen taas karkasi pissa housuun, mutta onneksi oli inkohousut varmuudeksi
      laitettu. Urheilutapahtumissa kun kaikki änkeää samaanaikaan vessajonoon niin
      me yliaktiivisenrakon omaavien pidätyskyky on koetuksella ja ainakin itselle käy
      valitettavan usein että pääsee housuun.

      Onneksi on Tenat keksitty.

      • Anonyymi

        Olen 55.v ja minä joudun käyttämään vaipat ja ne ovat hyviä soja minulle on hyvä kun on kuiva


    • Anonyymi

      Ikä 55vuotta, inkohousut jalassa jo parivuotta ja suoja on tarpeeseen. Itsellä kastui
      housut ensikerran kun olin vaimon kanssa juhlistamassa 50 vuotispäiviä Tamperetalossa konsertissa, hätä alkoi painaa mutta vaimo vain sanoi että odota nyt
      kohta on tauko, housuun tuli ennenkuin tauko alkoi. Sama toistui sitten muutaman
      kerran kunnes sattumalta Tokmannin myymälässä vahingossa huomasin aikuisille
      tarkoitetut inkohousut. Ostin samantien ja en ole katunut. Lääkärissäkin käyty ja
      ohjeita saatu, stressittömin vaihtoehto on inkohousut. Pistä jalkaan kastuu tai ei,
      ei kuulu muille.

    • Anonyymi

      Olen vuonna 1964 syntynyt, eli jo vaariksi nimetty. Oma tarina on lähes samanmoinen
      kuin alkukirjoittajan. Karkailuja alkoi käydä työssä ollessa, milloin ei kerinnyt vessaan, ja milloin ponnistellessa jotakin vaan yhtäkkiä lirahti housuun. Silloin havahduin
      ja löysin suojat Kärkkäisen hyllystä. Kyllähän niitä ensin nolotti ostaa, mutta kun
      hyväksi on havainnut niin se on varmuudesta pienihinta. Käytän alushousuna
      inkohousuja, vaihdan tarvittaessa ja intiimihygienia on kunnossa. Eikä vaimokaan
      ole asiasta mitään kielteistä sanonut, onhan hän itsekin koko ikänsä käyttänyt
      kuukautissuojia ja nyttemmin myös inkontinenssisuojia.

    • Anonyymi

      Itse kohta 58 ja tarvin jo vaippoja. Pakkoinkotinenssi vaivaa, hätä yllättää ja housuun
      menee pissa jos ei heti pääse vessaan. Inkohousut tuppaa kastumaan päivittäin,
      on turha yrittääkään pysyä kuivana jos lähdet asioille, tai johonkin tapahtumaan
      jossa et ole ns. vessan lähimaastossa.
      Käyttelen Tenan Activ Fit inkohousuja ja ovat mielestäni mukavat käyttää ja melko
      huomaamattomat.

    • Anonyymi

      Hyvin menee kun on vain inkohousut jalassa, kukaan ei huomaa vaikka housuun
      lirahtaisikin. Itse olen 63 vuotias ja eturauhas-syöpä leikattiin maaliskuussa, sadetyshoito on paraikaa menossa ja muutoin on olo ihan ok. Tosin suojia on vähän
      pakko käyttää mutta onhan sitä pidätyskykykin jo osittain palautunutkin.

      Mutta kaikenkaikkiaan suojien käyttö on pieni hinta siitä jos selättää syövän ja saa
      jatkoaikaa ehkä 10-20 vuotta.

    • Anonyymi

      Toinen syy. Samantyyppinen seuraus.
      Peräsuolen syöpäni leikattiin 67v ikäisenä. Sulkijalihas säästyi mutta loppupää jäi horoksi.
      Joskus, onneksi harvoin, kun uloste on löysempää niin vaippa on välttämätön.
      Itsevarmuus on kateissa ja nämä viimeiset 10 vuotta olen liikkunut vaipoitettuna.
      Hyvin harvoin tulee tuhrua mutta, kuten sanoin, itsevarmuus on kateissa.

      Punttitreeneissä oli tietenkin unohdettava vyön käyttö ja varsinkin maastavedossa ja kyykyissä pullistuu peräsuoli muutenkin saatikka sitten kun sen loppupää on puolilöysä.
      Yöksi laitan vaippahousut.

    • Anonyymi

      Itselle kävi pari pientä vahinkoa tossa kesällä, toisen kerran pissatti kovasti bussissa
      matkatessa ja vain yhtäkkiä tunsin kuinka märkätunne levisi haaruihin ja toisen
      kerran kun meinasin pudota telineeltä pelästyksestä pääsi pissa housuun. Onko nyt
      siis peli menetetty ja vaippahousut jalkaan? Kävin kyllä marketissa jo katsomassa
      mutta en kehdannut ostaa.

    • Anonyymi

      Kotioloissa medium vaippa ja pitemmille reissuille vaippahousut näin ainakin minä pärjään hyvin en tee asiasta ongelmaa pitää olla pragmaattinen realisti

    • Anonyymi

      Vaari jo itsekin. Itelle kävi tossa nolosti kun olin lapsenlapsien kanssa Mäkkärissä ja
      siellä tuli juotua hanakokista lasillinen hamppariaterian kanssa. Se kokishan saa
      elimistön aivan sekaisin, se kun alkoi pissattaa niin puolentunnin bussimatkalla
      minulta pääsi pissa housuun kahdesti eikä mitään voinut. Ja kyllä nolotti tapahtunut.

    • Anonyymi

      Kun kohta koittaa 60 rajapyykki, alkaa olla taas vaippaikäinen. Itsellä vaivana
      jälkitiputtelu ja jonkinasteinen pakkoinkotenssi. Lääkkeitä on syöty, mutta vaiva
      ei tunnu helpottavan. Inkohousujakin on matkatessa ja töissä jo kokeiltu mutta
      jotenkin ei niiden käyttö ei vaan tunnu hyvältä. Auttaako leikkaus vai pahentaako
      vain vaivoja, tiedä sitä.

    • Anonyymi

      57 vuotinen vaippahousu kirjottelee, että hyviä ovat nuo Tenan suojaavat
      alushousut. Olen kokeillut niitä sinisiä miesten housuja ja naisille tarkoitettuja
      mustia inkohousuja, mielestäni aivan samanlaisia ovat, mukavia käyttää ja
      imukykyisiä ja vielä asiallisen näköisiä. Kyllä arki olisi ankea ilman niitä.

    • Anonyymi

      Suojat ovat hyviä ja ihan ok käyttää, mutta niiden ostaminen tai tilaaminen nolottaa.
      Itse olen käyttänyt suojia jo kolmisen vuotta ja nyttemmin tykästynyt activ fit
      inkohousuihin. Käytän niitä alushousuina, aamuisin laitan aina puhtaat housut ja kestävät päivän touhut , tipat ja liraukset ja iltaisin pesulle ja intiimialueiden rasvaukseen niin ihokin tykkää.

      Kyllähän suojat ovat itseni pelastaneet monilta noloilta tilanteilta ja varmasti ilman
      niitä ei tulisi lähdettyä kylille kuin pakosta.

    • Anonyymi

      Suojat on itsellänikin housussa varmistamassa "turvallisen arjen". Tenan siniset
      antavat turvallisen olon pissan livahtaessa housuun arvaamatta.
      Olen käyttänyt suojia vuoden verran ja en ole katunut sillä melkoisesta stressistä
      on päässyt kun ei tarvi kokoajan olla selvillä missä lähin vessa on.

    • Anonyymi

      Kyllä nuo inkohousut ovat oiva stressinpoistaja, kun suojat on housuna niin ei tarvi
      eikä mielessäpyöri kokoajan ajatus että missä lähin vessa on. Keskittyminen
      tärkeimpiin asioihin helpottuu ja voi jopa nauttia tapahtumista, tilanteista ja
      muiden läsnäolosta.
      Niin monta noloa tilannetta kokeneena en enää lähtisi "kokeilemaan onneani"
      tapahtumiin tai töihin ilman inkohousujen antamaa varmuutta.

    • Anonyymi

      Inkohousut ovat käytössä minullakin, käyttö oli ensin matkustaessa ja kokouksissa
      tai illanvietoissa mutta on nykyisellään päivittäistä varmuuden vuoksi.

      Se on niin kummallista missä tilanteissa voi hätä yllättää ja aikaansaada allelaskun.

    • Anonyymi

      Kun istunto kestää sitä ei keskeytetä jos joku asianosaisista kärsii tiheä virtsaisuudesta vaan on pidäteltävä tai hiljaa laskettava housuun. Suojat ovat
      tulleet tutuiksi koska yksinkertaisesti karkaa ja suoja imee karanneen virtsan ja
      kukaan ei sitä huomaa.
      Itse olen tykästynyt alushousumaisiin suojiin koska ne suojaavat hyvin, ovat
      asialliset käyttää ja niitä on helppo hankkia. Activ Fit suojat ovat minusta yliveto.

    • Anonyymi

      Jos joku olisi vaikka vuosi sitten sanonut että vuoden päästä käytät säännöllisesti
      vaippoja ja ihan omasta tahdosta olisin sanonut että hulluja puhut.

      Mutta nykyisin on itelleni aivan selvä, etten lähde ilman inkohousuja oikein mihinkään
      en matkalle enkä yleisötapahtumiin.

      Helppo ja varma suoja käytössä nuo Tenan inkohousut.

    • Anonyymi

      On mukava lukea kokemuksia miksi käyttää suojia arkea helpottamaan. Itse käytän
      myös inkohousuja arkikäytössä, antamassa suojaa virtsankarkailulta. Työssäni
      virkamiehenä ei koskaan tiedä mihin häly vie ja miten tilanteet kehittyy joten
      mieluummin varmana kuin nolona. Olen huomannut että stressitaso työssä on alentunut
      huomattavasti sen jälkeen kun aloitin suojien käytön.

    • Anonyymi

      Kyllä mokoma vaiva hallitsee elämää. Olin yökastelija lapsena alakouluikäiseksi.
      Rippikouluikäisenä pääsi pissa housuun ensikerran nuorena. Aikuisiän ensimmäinen
      virtsankarkaus tapahtui armeijassa.

      Olen varmasti yksi eniten tutkituista virtsankarkailuvaivasta kärsiviä, mutta parasasia
      on vaivaan kehittyneet suojat. Inkohousut ovat oiva keksintö, niissä normiarki luistaa
      ja voi olla kuten muut.

      • Anonyymi

        Tämä ei ole kyllä kommentti vaan kysymys.Pitäisi löytää kotimaisen valmistajan aikuisten vaippahousuja mutta mistä.Tähän mennessä ei vielä ei niitä ole löytynyt vaikka joissakin niin mainitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei ole kyllä kommentti vaan kysymys.Pitäisi löytää kotimaisen valmistajan aikuisten vaippahousuja mutta mistä.Tähän mennessä ei vielä ei niitä ole löytynyt vaikka joissakin niin mainitaan.

        Ei löydy kotimaisia vaippahousuja siis Suomessa valmistettuja.Ehkä sitten 20 vuoden päästä..


    • Anonyymi

      Minä käytän vaippahousuja talvella lämpöhousuna . Eturauhanen tykkää.

      • Anonyymi

        Talvella kun olen käynyt pilkillä kun on paksu haalari pukineena olen aina laittanut paksuimman
        ja imukykyisimmät inkohousut jalkaan. Ja kun hätä ilmoittaa itsestään olen antanut vain
        tulla inkohousuun. Inkohousut imevät ja tuntuvat hetken lämpimiltäkin mutta jos kauan
        on kostuneissa housuissa niin helposti tulee hiertymiä.


    • Anonyymi

      Se on metka juttu, nimittäin se että treenatessa saa hikoilla ja haista, naama saa punottaa mutta housuun ei saa lirahtaa. Itsellä kuitenkin lähes aina lirahtaa pienet
      housuun kun teet jalkakyykkyä tai penkillä , joten hallille mennessä laitan inkohousut
      kotona jalkaan ja treenin jälkeen heti vessassa pois. Tosin muutaman kerran olen
      jättänyt inkohousut jalkaan ja testannut niiden imukykyä kotimatkalla. Hyvin
      tuntuvat toimivan.

      • Anonyymi

        Paljonko miehellä on ikää?


    • Anonyymi

      Mulla on vaippa märkä vaihto kuiva vaippan pani takaisi mulla no pullet housut kisari pikkari huppari t paita villasukkat rinsikat pikkarien vaippa

    • Anonyymi

      Inkohousut kalsareina, toimii vallan hyvin. Nyt oon käyttänyt parivuotta ja ei ole
      kertaakaan pettänyt ei ole housut näkyvästi kastunut.

    • Anonyymi

      Vaarilla on vaippahousut vakiona jalassa, eihän sitä "toriparlamenttiin" voisi edes
      osallistua kastelun pelossa jollei olisi suojat housussa. Vaikka kaverit kokoontuu
      säännöllisesti, puhutaan vaikka mistä, muttei koskaan esim. pissavaivoista vaikka
      ne ovat lähes jokaisen ongelmana.

    • Anonyymi

      Meilläkin vaimo yllätti, kun yritin peitellä "pientä lirahtelua" otti reilusti puheeksi,
      että tiesinkö että housumallisia suojia on aikuisille ja ettei se ole noloa niitä käyttää.

      Sitten kerran ostoksilla ollessa hän pysähtyi hyllynluo missä oli noita Tenan ActivFit
      inkohousuja ja sanoi että nyt on aika kokeilla ja ostettiinhan niitä.

      Kertoi myös itse käyttävänsä kuukautissuojien tilalla paremmin imeviä Tenan suojia, kun hänelläkin joskus tippakaksi karkaa.

      Sitten niitä kokeiltiin ja nyt niitä sitten käytetään. Yhtenä päivänä vaimo kysyi
      yllättäen että onko kastunut tena housut. Ei voinut kuin myöntää että on jo.

    • Anonyymi

      No etkö ole ollut lääkärissä vaivastasi, monesti helposti korjattava vika, niin ei tartte mitään vaippoja .

    • Anonyymi

      Kyl mullakin tuppaa housuun lirahtamaan aika useinkin pikkupissa. Nuo housunmalliset voisivat ollakin helpot käyttää, missähän niitä myyrään vaiko
      tarvitteeko reseptin?

    • Anonyymi

      On taas vuoden loppu ja tilinpäätöksenä on todettava että menihän se tämäkin vuosi.
      Mutta olisi se ollut huomattavasti surkeampi jos en olisi aikanani sattumalta lukenut
      tätä Vaarilla on vaippa kirjoitusta. Tästä älysin että housuvaippoja on meille aikuisille,
      ja vielä montaa imukykyä karkailuvaivaan.
      Nykyisin arkikäytössäni on nuo Tenan AktivFit inkohousut ja kyllä niiden antama
      suoja on loistava, voi olla kuin muutkin ja ei tarvi miettiä kaiken aikaa vessan sijaintia.
      Ja sekin on helpottanut itsetuntoa että onhan meitä varmasti tuhansia joilla samoin
      vaipat ovat tarpeen ja käytössä ja silti normiarki luistaa. Hyvää uutta-vuotta
      kaikille inkontinenssistä huolimatta, suoja housuun ja juhlimaan.

    • Anonyymi

      Vaimo kysyi, kastuko housut? Ei voinut kuin myöntää että kastuihan ne pissaa pääsi
      housuun. Silloin hän sanoi, että onhan niitä suojia tuohon vaivaan niin ei tarvi
      nolostella, housuvaipat sopisi varmasti minulle parhaiten ja olisivat mukavimmat
      käyttää. Jo seuraavana päivänä hän oli ostanut Tenan sinisiä paketin ja siitä asti
      olen käyttänyt niitä "alushousuina". Eihän niitä enää edes enää huomaa käyttävänsä.

      • Anonyymi

        Me oltiin viikonloppuna elokuvissa, kesken elokuvaa tunsin tarvetta wc asiointiin, vaimo sanoi
        että et kyllä lähde mihinkään onhan sulla "ne" housussa. No en lähtenyt ja oli pakko siinä
        elokuvan aikana rakko tyhjentää inkohousuun. Hyvinhän ne aktiv fit housut pissan imivät
        ja eipä kukaan varmasti sitä huomannut. Varmuus käyttää tosipaikantullen housujen imukykyä
        parani mun mielessä.
        Elokuvan jälkeen vaimo kommentoi, että tälläisten tilanteiden takiahan niitä inkohousuja
        alettiin käyttää.


    • Anonyymi

      58 on ikää ja pissaa tuppaa lirahtelemaan housuun aina silloin tällöin. On tosi että
      vaimot huomaa mitä tapahtuu ja mitä piilottelee. Vaimo ne ensimmäiset inkohousut
      osti minullekin, itselläänkin on samoja vaivoja joten kun kertoi minulle tietämättömälle niistä niin oli tosi helppo alkaa puhua asiasta ja etsiä ratkaisua
      molemmille.
      Tätä nykyä käytämme molemmat inkohousuja minä Activ Fit ja hän Silhuette
      Tenoja. Käytön seurauksena olemme alkaneet käydä enemmän elokuvissa,
      teatterissa, ulkona syömässä jne, olemme alkaneet jälleen elää emmekä käperry
      kotiin.

      • Anonyymi

        Meilläkin alkoi sosiaalinen elämä elpyä kun tunnustimme vaivamme ja siihen ratkaisun.
        Tenan suojat alushousuiksi ja ei tarvi stressata että missä on lähin vessa ja voiko ottaa
        yhdet juomat.
        Kuluneena kesänä tuli käytyä kuten nuorempana niin kesäteatterissa kuin TammerFestissäkin
        ja ei haitannut vaikka housuun livahtikin liraus jos toinenkin.


    • Anonyymi

      Joopa joo, salailu vaivasta on turhaa sillä samassa taloudessa asuvat kyllä huomaa
      jos "pikkupyykki" alkaa haisemaan virtsalle. Joskus se on tosi helpottavaakin että
      toinen reilusti kysyy että näinkö on käynyt sillä harva meistä muutenvaan housuun
      pissoja päästelee. Meillä asiasta kerran puhuttiin ja sittemmin suojien käyttö
      on arkipäivää, itse ostetaan ja käytetään ja pyykkikorin hajut on minimoitu.
      Itse käytän ihan niitä valkoisia Tena Pants Plus inkohousuja ja boxerit päälle, pysyy
      hyvin paikallaan ja ei ole kertaakaan vuotanut ohi. Kun käytän kerran suojia niin
      ei haittaa vaikka ne näyttääkin vaipoilta sillä onhan ne niitä.

    • Anonyymi

      minultaleikattiin paksuolen syöpä ja nyt ruokailun iälkeen tulee paskat vaippaan joka on hankalawc pöntollä

    • Anonyymi

      Sama harmituksen aihe, kukahan meistä haluaisi vaipoissa kulkea jos ei olisi pakko.
      Mutta onhan se selvä että nuo housunmalliset suojat meille aikuisille miehille
      ovat hyvät ja helpot käyttää ja antavat hyvän suojan noloilta tilanteilta.
      Ainakin minulle ja itsetunnolleni oli vaippojen käyttö iso ja arka juttu, edelleen
      siitä on vaikea puhua vaikka sama ongelma koskettaa aika monia kanssaihmisiä.

    • Anonyymi

      Iso ja arka juttu tämä suojien käyttö. Tuntuu ettei hallitse itseään kun pissa vaan
      tahtomatta pääsee housuun. Suojan housussa kyllä tuntee ja se kyllä rauhoittaa
      mieltä noloista tilanteista. Mutta sitten kun olet märkä vaippa housussa vaikkei
      kukaan huomaisi niin onhan sekin noloa kun meet kotoon vaipan vaihdolle/suihkuun
      ja vaipparoskis täyttyy ja uusia on käytävä ostamassa. Joten ainakin minulla vaiva
      on aina mielessä.
      Koska on olut Kustavissa? Silloin kun lasti karkaa.

    • Anonyymi

      Puolenkymmentä vahinkoa on käynyt kesän aikana, olisi se noloa ollut jos ei olisi
      ollut inkosuojia housussa. Nyt sitä on selvitty pelkällä vaipanvaihdolla joten Tenat
      kyllä on maineensa väärtit.

    • Anonyymi

      Suojat housussa itsekin kuljen, antavat varmuutta olla kuten muutkin. Sen verran
      noloa on housunsa kastella näkyvästi että en ainakaan Tenoista luopuisi vähästä.
      Ja tietysti sekin puoltaa suojien käyttöä kun ne on niin ohuita mutta silti imukykyisiä.
      ettei niitä muut huomaa ohuidenkin housujen kanssa.

    • Anonyymi

      Vaarilla oli vaippahousut Juha Tapion jäähallikeikalla ja pitivät minut kuivana ja
      suojasi kuten TENA. Kun tuli otetuksi hallilla muutama lonkero niin vessaan tarvi
      monesti jonottaa ja silti vielä housuunkin lirahti mutta kotiin selvittiin ettei kukaan
      moista huomannut mutta vaippahousutkin oli kyllä imenyt melkoisesti.

    • Anonyymi

      Jouduin pahaan kevytliikenneonnettomuuteen. Kovassa vauhdissa, alamäessä ja kaarteessa syöksyin tiepenkkaan.
      Joudun käyttämään vaippoja loppuikäni. Kaikki "kama" tulee arvaamatta ja yllättäen vaippoihin. Kiitän terveyslainsäädäntöämme siitä, että vaipat saan ilmaiseksi.

      Sosiaalinen osallistuminen tyssäsi suurimmalta osaltaan tähän. Olen yli 70v, yksinasuva mieshenkilö.

    • Anonyymi

      Ikää vasta 26 ja oon käyttäny vaippoja säännöllisesti 3 vuoden ajan. Alko housut kastumaan usein, melkein päivittäin.

      • Anonyymi

        pidätkö housuvaippaa vai teippareita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pidätkö housuvaippaa vai teippareita?

        Käytän molempia. Housu- ja teippivaippoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytän molempia. Housu- ja teippivaippoja.

        juu, onko yökasteluu myös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu, onko yökasteluu myös

        Välillä kastuu myös yöllä nukkuessa. Yleensä herään 1-2 kertaa yössä hädän tunteeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välillä kastuu myös yöllä nukkuessa. Yleensä herään 1-2 kertaa yössä hädän tunteeseen

        jos heräät yöllä hätään niin annatko vaan tulla vaippaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos heräät yöllä hätään niin annatko vaan tulla vaippaan?

        Juu. Sen takia ne yöllä yleensä on että voin vaan tehdä vaippaan. Helpompaa niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Sen takia ne yöllä yleensä on että voin vaan tehdä vaippaan. Helpompaa niin

        Mulla sama, teippareihin mahtuu monet pisut, minkälaisii teippareita käytät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama, teippareihin mahtuu monet pisut, minkälaisii teippareita käytät?

        Tena ultimaa, maxia ja superia tulee käytettyä usein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tena ultimaa, maxia ja superia tulee käytettyä usein

        juu, mulla sama, joskus tykkään kuviollisista muovipintasista, kuten megamax, abu, tai crincles


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu, mulla sama, joskus tykkään kuviollisista muovipintasista, kuten megamax, abu, tai crincles

        Okei. Kastuuks sulla vaippa miten helposti esim yöllä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Kastuuks sulla vaippa miten helposti esim yöllä?

        aika harvoin unessa, mutta myös herään hätään ja annan tulla vaippaan, ja myös aamupisut ennen sängystä nousemista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aika harvoin unessa, mutta myös herään hätään ja annan tulla vaippaan, ja myös aamupisut ennen sängystä nousemista

        Se on oikein :) jos ei yöllä ole heränny kastelee niin viimestään aamulla sitten vaippa kasteltava. Käytätkö kui usein vaippoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on oikein :) jos ei yöllä ole heränny kastelee niin viimestään aamulla sitten vaippa kasteltava. Käytätkö kui usein vaippoja?

        Jos oon pitempää ulkona, niin pitää laittaa, samoin jos ottaa oluet, niin hätä yllättää, pahin kun tulee ulkonta hissiin, niin ei kerkee kotii ilman kastumista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oon pitempää ulkona, niin pitää laittaa, samoin jos ottaa oluet, niin hätä yllättää, pahin kun tulee ulkonta hissiin, niin ei kerkee kotii ilman kastumista

        Miten sul lähipiirit suhtautunu vaippoihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oon pitempää ulkona, niin pitää laittaa, samoin jos ottaa oluet, niin hätä yllättää, pahin kun tulee ulkonta hissiin, niin ei kerkee kotii ilman kastumista

        Ootko minkä ikänen kaveri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko minkä ikänen kaveri?

        noin 50


    • Anonyymi

      Kyllä 60 taitaa olla rajapyykki meillä miehillä, pikkuvaivat alkavat olla arkipäivää,
      koska henkeä ahdistaa tai housuun lirahtaa tai ainakin on muukin kuin ulkonäkö
      historiaa.
      Mutta onneksi on "nitrot", housuvaipat sekä silmälasit kaikkien saatavilla, niin minulla
      kuin monella muullakin ikämiehellä.

    • Anonyymi

      miten on onko teillekkin lääkkeitä määrätty että elämä olisi kivuton ja elämä
      maistuu.

    • Anonyymi

      Mulla on ollu yö ja päiväkastelua jo lapsuudesta asti ja olen käyttän tenan housuvaippoja ja drynites yövaippaa ja päivällä myös. Hyvin on pysynyt pissit ja kakat vaipassa ja ikää on vasta 32.

      • Anonyymi

        Et ilmeisesti kastele paljon kerralla jos housuvaipat riittää?


    • Teippareita öin ja päivisin

    • Anonyymi

      Vahinkoja tuppaa sattumaan, onneksi on inkohousut, niin kukaan ei huomaa vaikka
      karkaisi isompikin pissa. Sitä kun nolottaa jos pienikin näkyvä läikkä ilmaantuu ja
      pissasissa housuissa on muutoinkin ikävä olla.

      • Anonyymi

        Myös minä kastelisin housuni lähes päivittäin jos ei olisi käytössä nuo inkohousut. On tärkeää
        että suojaan voi luottaa ja näkyviä merkkejä virtsankarkailusta ei näy. On riittävän noloa
        ostaa ja käyttää inkohousuja alushousuina, tosin käyttöön tottuu helposti.
        Mutta parempi käyttää kuin katua kastuneita housuja.


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan että miten tenan side kestää jos tulee pissit siihe että imeekö kaiken kerralla

      • Anonyymi

        aika rajallinen on siteiden imukyky, ei paljoo mahdu


      • Anonyymi

        Jos tulee paineella niin reunat vuotaa.


    • Anonyymi

      Miehille myydän miesten Tena vaippa housuja.Kätevät ja hyvät, Paketissa lukee Men ja ne on saatavilla kokona S/ M/ L / jne. Käytä nitä,Myydän marketit ja apteekit.

    • Anonyymi

      Itsekin vaippojen käyttäjänä tiedän millanen tabu suojien käyttö on. Nyt vuosia käyttäneenä sitä huomaa miten kaikki menot täytyi suunnitella vessojen sijainnin
      perusteella ja kuinka sitä jäikin mieluummin kotiin jos oli pienikin riski housujen
      kastumiselle. Nyt kun on oppinut luottamaan inkohousujen pitävyyteen niin elämä
      on kuin auennut uudelleen, voi vapaasti olla töissä, käydä vapaalla elokuvissa tai
      teatterissa tai urheilutapahtumissa jne. Eli jos ei vessaa niin pisut vaippaan ja tilanne
      jatkuu.

    • Anonyymi

      Meillä se on että vaari tarvii vaipan. Hyviä ovat nuo housunmalliset Tenat, mukavia
      käyttää ja imukykyisiä. Itsellä Tena housujen käyttö alkoi kun päivittäin oli
      "lähellä oli" tilanteita ja joskus kastuikin housut. Ensin käyttö alkoi valikoivasti
      tiettyihin tapahtumiin, mutta sitten käyttö arkipäiväistyi ja nykyisin kuljen aina
      inkohousuissa varmuudeksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe