apuaa? ???

helphelp.p

Moi! Oon 15v poika joka on käynny metsöstyskortin yli vuosi sitten mutta kuinkas on pitikö rinnakkaislupa olla huoltajan aseeseen vai saako se olla esimerkiksi ukki puolen haulikkoon?

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiavuton

Kuule, kyllä sun ikästen pitäs osata vähän kooklettaa vai oletko saanut aina äiteeltä kaiken valmiina pöytään?

Rinnakkaislupa

Ampuma-aseeseen tai aseen osaan, johon on annettu hallussapitolupa, voidaan hallussapitoluvanhaltijan suostumuksella antaa luonnolliselle henkilölle rinnakkainen oikeus hallussapitoon (rinnakkaislupa).

Huoltajien suostumuksella lupa haulikkoon, kivääriin, pienoiskivääriin tai yhdistelmäaseeseen voidaan kuitenkin antaa metsästyslainsäädännön mukaan sallittua eläinten ampumista taikka ampumaurheilua ja -harrastusta varten myös 15 vuotta vaan ei 18 vuotta täyttäneelle henkilölle, joka muuten täyttää luvan saajaa koskevat edellytykset.

Huoltajan suostumus -lomake

Rinnakkaislupa voidaan erityisen painavasta syystä antaa ampumaurheilua ja -harrastusta varten 18 vuotta vaan ei 20 täyttäneelle henkilölle pistooliin, pienoispistooliin, revolveriin ja pienoisrevolveriin.

Rinnakkaislupa annetaan 10 vuodeksi, kuitenkin enintään hallussapitoluvan voimassaoloajaksi, jollei sitä ole erityisestä syystä annettava lyhyemmäksi ajaksi. Pistooliin, pienoispistooliin, revolveriin sekä pienoisrevolveriin lupa annetaan kuitenkin enintään viideksi vuodeksi.

• uusavuton

Juu kiitti oishan sitä toki voinu googlettaa mut aattelin kysästä vaan. :)

• mohu

Terve tuloa mukaan metsästäjien joukkoon ja kysyvä ei tieltä eksy sanoi äitee aikoinaan mulle ja aloitin metsästyksen myös 15 vuotiaana ja mukana olin jo vesilinnustuksessa 11 vuotiaana.

• Metsällemiehenmieli

Ja metsästäjät (ne oikeat) eivät ole sisäänlämpiävää sakkia kyllä ne neuvovat ja opastavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7996
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3782
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3289
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      253
      2528
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2175
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2025
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      28
      1950
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1912
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1783
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1778
    Aihe