minua alkoi eilen vähän tuntumaan alavatsassa ja sattumaan ja näin, kävin vessassa ja vilkaisin alushousuihin, ne olivat emättimen kohdalta ruskeat (ei punertavat vaan ruskeat) ihan kuin valkovuotoa mutta ruskeana, ja ei, se ei ollut ulostetta. eli emättimestäni tuli jotain rusehtavaa. tänään tuntuu taas vatsassa mutta en ole varma onko alushousuissa jotain kyllä varmaankin en ole katsonut, voisikohan se tarkoittaa et menkat ovat alkamaisillaan? vai onko jokin vialla?! olisi ihanaa jos joku voisi vastata tai kertoa jos on edes jotain aavistusta mistä on kyse(: (olen 13 alle puolen vuoden päästä täyttävä 14 vuotias)
TARVITSEN APUANNE
7
57
Vastaukset
- nainen39v
Sulla taitaa alkaa kuukautiset.Olen jo 39 vuotias ja aikoinaan kun mulla alkoi kuukautiset niin ekaks tuli ruskeaa vuotoa.Eli ihan normaalia.Ei sun tarvitse huolestua.
- 4685
Ruskea vuoto on valkovuotoa, johon on sekoittunut hyvin pieni määrä jo kuivahtamaan ehtinyttä verta. Aika monella naisella menkat alkavat (ja loppuvat) juuri noin. Sen ruskean vuodonkin määrä voi vaihdella. Käytä pikkuhousunsuojaa tai sidettä.
- ernunen
olen käyttänyt nyt sidettä ja vaihtanut sen välillä, mutta siteessä on nyt aina ollut vähän pikmenttisempää ruskeaa mönjää joka kuivahtaa aina siteeseen jonkin ajan päästä mutta siteessä on myös aina ollut ei kuivahtanutta (kuullostaa hassulta :D). mutta se on ollut niukkaa, ja eli ollut nyt kohta 3 päivää samaa, mistä on kyse eikö kunnon kuukautisvuodon pitäisi jo tulla?
- 48651
Siis....? Ymmärräthän, että vuoto on aina "märkää" vaikka se olisi pääosin kuivahtanutta verta? Ei sieltä alapäästä ulos tule mitään kuivan näköistä tai tuntuista. Edelleenkin ruskea vuoto kuuluu asiaan. Siinä on hyvin niukasti verta, mutta sitäkin enemmän valkovuotoa yms. Myös tuon ruskean vuodon määrä voi vaihdella, jonain päivänä tulee vain ihan vähän ja toisena enemmän. Kaikki ihan normaalia. Vuoto voi jatkua useita päiviä.
Ei muuten käy ilmi aloitusviestistäsi, että onko sinulla siis ollut joskus kuukautiset vai odotatko ihan ensimmäisiä (kunnolla) alkavaksi.
- ernunen
Ei mulla siis ollut vielä alkanut menkat sen takia huolestuinkin, ja se oli sen 4 päivää samaa mitä ylemmäs kirjoitin ja sitten se loppui ja tuli vain tavallista valkovuotoa niinkuin nytkin, mistä on kyse miks vain muutaman päivän ajan tuli ruskeaa vuotoa ja sitten se loppui eli menkkani eivät alkaneetkaan??? Ehdin jo sanoa äidillenikin joka oli tosin kova paikka minulle, ja äiti osti siteet ja kaikki mutta turhaan, WHATS GOING ON?
- älänytpanikoisiinä
toi tapahtuu pari kertaa, ei vaan tullu paljoo verta.
- näinsinulla
Sinulla alkoi kuukautiset. Vuoto oli sen verran niukkaa, että se oli ruskeaa. Kuukautisvuoto voi vaihdella ruskeasta tumman ja helakan punaiseen jopa yhden vuotokerran aikana. Ruskea vuoto on tyypillistä alussa ja lopussa, mutta joskus vuoto on koko ajan niin niukkaa, että se näyttää ruskealta.
Kaikki on ihan ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455070Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481249Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753