Windows kaatuilee

yhyyy..._

Vika ei ole windowsissa koska ohjelmat kaatavat sen. Yhyy yhyy ..

T:Karvajalka

Yhyy.. yhyy..

Ruutu sinisenä, mutta vika ei ole windowsin. .. ei(pä)

55

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ketäs_syyteltäis

No kenen vika se sitten oikein on?

• Käyttäjää. Oma vika aina niin kauan kunnes voi todistaa, että vika on jossain muualla.

Windowsissa on mahdollista saada sininen ruutu viallisen raudan tai viallisen ajurin avulla. Ajurin tavoin toimivat ohjelmat voi tehdä myös sen, kuten kaikennäköiset "tietoturva" viritykset, tai jos käyttäjä on itse säätänyt ja "siivonnut" koneen rikki. Haittaohjelma voi aiheuttaa sinisen ruudun ja ne ovat yleensä käyttäjien itse asentamia. Samoin yhteensopimattomat ajurit ovat käyttäjien itse asentamia.

Windowsissa oleva vika voi myös aiheuttaa sinisen ruudun mutta se on äärimmäisen harvinaista. Ei nyt ole viimeiseen viiteentoista vuoteen Windowsit tehneet sellaista ensimmäisen service packin asennuksen jälkeen.

• vastuun_pakoilu

Vika on niin kauan windowsissa kunnes pystyt todistamaan että vika on käyttäjässä.

• vastuun_pakoilu kirjoitti:

Vika on niin kauan windowsissa kunnes pystyt todistamaan että vika on käyttäjässä.

Se vika on AINA oletusarvoisesti käyttäjässä. Urpot aina itse sotkevat koneitaan ja sitten taas toisilla ei ole ikinä mitään vikaa kun käyttävät järjestelmiä kuten on tarkoitettukin.

Tästä syystä kaikki vikailmoitukset sun muut käsitelläään niin, että ensiksi pyydetään käynnistämään laite uusiksi. Jos se ei auta niin sitten pyydetään palauttamaan kaikki laitteet tehdasasetuksille.

Jos vika on edelleen, vika on laitteessa mutta ohjelmien vikoihin on voinut tulla korjaukset. Eli seuraavaksi asennetaan kaikki korjauspäivitykset mitä on tehty tarkistetaan tilanne. Jos vielä on vikaa niin sitten voi olla ohjelmien vika oikeasti muualla kuin käyttäjässä.

Tilastollinen todennäköisyys määrittää sen oletuksen. Tee vaikka vikailmoitus Elisalle tai mihin tahansa niin aina se asiakaspalvelu pyytää käynnistämään laiteen uusiksi.

Kyllä niissä ohjelmissakin voi olla vikaa mutta ensiksi pitää huolehtia kaikki sotkut pois ja asentaa korjaukset, ja sen jälkeen vika pitäisi saada toistettua.

• BingBongPum

Vika on käyttäjässä, mitäs käyttää Windowsia.

• M-vääräässä_taas
        M-Kar kirjoitti:

Käyttäjää. Oma vika aina niin kauan kunnes voi todistaa, että vika on jossain muualla.

Windowsissa on mahdollista saada sininen ruutu viallisen raudan tai viallisen ajurin avulla. Ajurin tavoin toimivat ohjelmat voi tehdä myös sen, kuten kaikennäköiset "tietoturva" viritykset, tai jos käyttäjä on itse säätänyt ja "siivonnut" koneen rikki. Haittaohjelma voi aiheuttaa sinisen ruudun ja ne ovat yleensä käyttäjien itse asentamia. Samoin yhteensopimattomat ajurit ovat käyttäjien itse asentamia.

Windowsissa oleva vika voi myös aiheuttaa sinisen ruudun mutta se on äärimmäisen harvinaista. Ei nyt ole viimeiseen viiteentoista vuoteen Windowsit tehneet sellaista ensimmäisen service packin asennuksen jälkeen.

Yhteensopimaton ajuri asentui ihan windowsin toimesta ilman minun tekemisiäni, vikaa etsin pitkään mitta nyt alustuksen jälkeen asia varmistui, rauta on kunnossa ajurit kaatoi myllyni.

• M-vääräässä_taas kirjoitti:

Yhteensopimaton ajuri asentui ihan windowsin toimesta ilman minun tekemisiäni, vikaa etsin pitkään mitta nyt alustuksen jälkeen asia varmistui, rauta on kunnossa ajurit kaatoi myllyni.

Se on sitten hemmetin kummallista että minulle ei käy ikinä tuollaisia ihmeellisyyksiä. Windows ollut käytössä W 3.11 For Workgroups alkaen.

• M-vääräässä_taas kirjoitti:

Windowsiin ei asennu itsekseen mitään ajureita. Kyllä se tarvitsee ihmisen tekemään sen asennuksen.

• M-väärässä_taas
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

Se on sitten hemmetin kummallista että minulle ei käy ikinä tuollaisia ihmeellisyyksiä. Windows ollut käytössä W 3.11 For Workgroups alkaen.

Se oli hemmetin kummallista tosiaan, kyse on Windows 8.1 versiosta joka toimi vuoden ainakin ongelmitta, näihin aikoihin kun tuli se windows 10 päivitys valmistelut mistä on ollut puhetta alkoi blue screenit koneessani.
        Se että sinulla jossakin vanhassa windowsissa ei ole ongelmia ei liity tähän mitenkään, aloitko trollamaan?
        Windows 7 muuten ei kaatuillut kun oli tuossa dual bootissa.

Ja M-Kar voi lopettaa tuon ölinän kun jutuissasi ei ole taaskaan päätä eikä häntää.

• f.e.d._
        M-väärässä_taas kirjoitti:

Se oli hemmetin kummallista tosiaan, kyse on Windows 8.1 versiosta joka toimi vuoden ainakin ongelmitta, näihin aikoihin kun tuli se windows 10 päivitys valmistelut mistä on ollut puhetta alkoi blue screenit koneessani.
        Se että sinulla jossakin vanhassa windowsissa ei ole ongelmia ei liity tähän mitenkään, aloitko trollamaan?

Ja M-Kar voi lopettaa tuon ölinän kun jutuissasi ei ole taaskaan päätä eikä häntää.

Mikä hemmetin ajuri tuo päivitys muka on? Eipä tuo ole kenellekään muulle mitään haittaa aiheuttanut.

• M-väärässä_taas kirjoitti:

"Se oli hemmetin kummallista tosiaan, kyse on Windows 8.1 versiosta joka toimi vuoden ainakin ongelmitta, näihin aikoihin kun tuli se windows 10 päivitys valmistelut mistä on ollut puhetta alkoi blue screenit koneessani."

Niin, voihan se Windows 10 olla yhteensopimaton sen tietokoneesi kanssa ja se ei ole mikään vika jos eivät lupaa sen toimivan. Siinä Windows 10:n valmisteluissa tiettävästi on jotain tarkistusjuttuja, että tarkistelee onko yhteensopiva se laite. Siellä on helposti kernel tason koodia.

• M-väärässä_taas
        M-Kar kirjoitti:

"Se oli hemmetin kummallista tosiaan, kyse on Windows 8.1 versiosta joka toimi vuoden ainakin ongelmitta, näihin aikoihin kun tuli se windows 10 päivitys valmistelut mistä on ollut puhetta alkoi blue screenit koneessani."

Niin, voihan se Windows 10 olla yhteensopimaton sen tietokoneesi kanssa ja se ei ole mikään vika jos eivät lupaa sen toimivan. Siinä Windows 10:n valmisteluissa tiettävästi on jotain tarkistusjuttuja, että tarkistelee onko yhteensopiva se laite. Siellä on helposti kernel tason koodia.

Windows 10 en ole asentanut, eikä se ole asentunut itsestäänkään, enkä tule koskaan asentamaankaan.
        Toisin sanoen Windows rikkoo koneeni päivityksillä joita en halua / tarvitse.

• kyljämptionnii
        M-Kar kirjoitti:

Se vika on AINA oletusarvoisesti käyttäjässä. Urpot aina itse sotkevat koneitaan ja sitten taas toisilla ei ole ikinä mitään vikaa kun käyttävät järjestelmiä kuten on tarkoitettukin.

Tästä syystä kaikki vikailmoitukset sun muut käsitelläään niin, että ensiksi pyydetään käynnistämään laite uusiksi. Jos se ei auta niin sitten pyydetään palauttamaan kaikki laitteet tehdasasetuksille.

Jos vika on edelleen, vika on laitteessa mutta ohjelmien vikoihin on voinut tulla korjaukset. Eli seuraavaksi asennetaan kaikki korjauspäivitykset mitä on tehty tarkistetaan tilanne. Jos vielä on vikaa niin sitten voi olla ohjelmien vika oikeasti muualla kuin käyttäjässä.

Tilastollinen todennäköisyys määrittää sen oletuksen. Tee vaikka vikailmoitus Elisalle tai mihin tahansa niin aina se asiakaspalvelu pyytää käynnistämään laiteen uusiksi.

Kyllä niissä ohjelmissakin voi olla vikaa mutta ensiksi pitää huolehtia kaikki sotkut pois ja asentaa korjaukset, ja sen jälkeen vika pitäisi saada toistettua.

Eli oletusarvoisesti sinä olet syyllinen nettihäirintään, sillä monista kehotuksista huolimatta et lopeta paskan jauhamista

• kyljämptionnii kirjoitti:

Eli oletusarvoisesti sinä olet syyllinen nettihäirintään, sillä monista kehotuksista huolimatta et lopeta paskan jauhamista

Minä kerron vain totuuden enkä häiriköi. Asiaton syyttely Windowsista olevista vioista on häirintää. Siitä tähämä alkoi kun urpot väittää, että on muka vikaa mutta sitten ei kerro miten vika toistetaan. Silloin se on oma vika.

• Dvd_hiomapaperi
        M-Kar kirjoitti:

Minä kerron vain totuuden enkä häiriköi. Asiaton syyttely Windowsista olevista vioista on häirintää. Siitä tähämä alkoi kun urpot väittää, että on muka vikaa mutta sitten ei kerro miten vika toistetaan. Silloin se on oma vika.

Totuudenko?
        Jos puhuu asioista joista ei ole kokemusta ei yleensä ole välttämättä totuus edes.

Linux on käyttöjärjestelmä jossa ladataan ohjelmat ilman nettiä omalta kiintolevyltä jonne on ilmaisetkin ohjelmat ostettu.

• Dvd_hiomapaperi kirjoitti:

Totuudenko?
        Jos puhuu asioista joista ei ole kokemusta ei yleensä ole välttämättä totuus edes.

Linux on käyttöjärjestelmä jossa ladataan ohjelmat ilman nettiä omalta kiintolevyltä jonne on ilmaisetkin ohjelmat ostettu.

"Jos puhuu asioista joista ei ole kokemusta ei yleensä ole välttämättä totuus edes."

Totuutta voidaan päätellä. Tähän perustuu myös matematiikka.

"Linux on käyttöjärjestelmä"

Käyttöjärjestelmä on sana jolla on kaksi merkitystä. Vähän niin kuin sana "kuusi", jolla on kolme merkitystä. Riippuu asiayhteydestä.

Jos käyttöjärjestelmällä tarkoitetaan sellaita johon voi asentaa ohjelmia niin silloin käyttöjärjestelmällä tarkoitetaan sitä laajempaa kokonaisuutta jossa käyttäjä voi hallita tietokonettaan jollain käyttöliittymällä. Linux ei ole sitä, joten valehtelet. Sellaista käyttöjärjestelmää ei ole olemassa kuin Linux johon voisi ladata jotain ohjelmia.

• kannu

Windowsiin saa niitä ohjelmia, kuulemma.

• helkolmut

Vika on aina windowsissa, kunnes windows pystyy todistamaan että vika on käyttäjässä!

• Windows toimii miljoonilla kuten pitääkin ja niillä joilla ei toimi, ovat sitten itse sotkeneet koneen. Jos siinä Windowsissa on jokin vika, niin sitten pitää kyetä kertomaan miten vika toistetaan. Jos ei kykene vaan selittelee jotain niin sitten se on käyttäjän vika. Koita vaikka palauttaa tehdasasetuksille jos olet sotkenut sen.

• Yleensäkin jos jos joku väittää jossain olevan vikaa niin sen pitää kyetä todistamaan se.

Windows ei väitä sinussa olevan vikaa. Sinä kuitenkin huutelet jotain niin ne tarvitsisi voida todistaa jotenkin.

• M-väärässä_taas
        M-Kar kirjoitti:

Windows toimii miljoonilla kuten pitääkin ja niillä joilla ei toimi, ovat sitten itse sotkeneet koneen. Jos siinä Windowsissa on jokin vika, niin sitten pitää kyetä kertomaan miten vika toistetaan. Jos ei kykene vaan selittelee jotain niin sitten se on käyttäjän vika. Koita vaikka palauttaa tehdasasetuksille jos olet sotkenut sen.

Enhän minäkään mitään ollut sotkenut vaan viat alkoi itsestään, tosin päivitykset oli automaatilla ja lupa oli asentaa kaikki automaattisesti.
        Kuinka sinä tämän selität?

Enhän minäkään mitään ollut sotkenut vaan viat alkoi itsestään, tosin päivitykset oli automaatilla ja lupa oli asentaa kaikki automaattisesti.

"Windows 10 en ole asentanut,... enkä tule koskaan asentamaankaan."

Mikähän asia tuossa lauseessa mahtaa haista läpi.

Ei tarvitse vastata.

No ota sitten ne päivitykset pois jos epäilet olevan niissä. Sitten jos toimii ja laita uudetaan takaisin ja jos taas reistaa, niin sitten vaan vaihe vaiheelta ohjeet miten saadaan toimimaan väärin.

"itsestään alkoi jotain vikaa" on aivan liian epämääräinen. Pitäisi olla vaikka niin, että v"etämällä selaimen ikkunan riittävän paljon oikealle ulos näkyvältä alueelta ja klikkaa "file" sieltä menusta niin selain kaatuu".

Sitten sen voi joku toinenkin huomata ja todeta, että se vika oikeasti on.

Että nyt edelleen odotetaan, että mitä vikaa siinä nyt sitten muka on.

• olet_tumpelo

Eli olet pakottanut Windowsin ajamaan koneelle sellaisia päivityksiä, mitkä saattavat aiheuttaa ongelmia? Sinun vikasi.

Et osaa käyttää konettasi. Voin auttaa asiassa ja tarkistaa koneesi vaikka joka kuukausi, että hommat ovat ok. 40€ per tarkistus, varsin kohtuullinen hinta

• M-väärässä_taas
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

"Windows 10 en ole asentanut,... enkä tule koskaan asentamaankaan."

Mikähän asia tuossa lauseessa mahtaa haista läpi.

Ei tarvitse vastata.

Niin, koneessani on kasi ja seiska, kumpaakin tyrkytetään päivotylsellä kymppiä.

• Haistahan
        olet_tumpelo kirjoitti:

Eli olet pakottanut Windowsin ajamaan koneelle sellaisia päivityksiä, mitkä saattavat aiheuttaa ongelmia? Sinun vikasi.

Et osaa käyttää konettasi. Voin auttaa asiassa ja tarkistaa koneesi vaikka joka kuukausi, että hommat ovat ok. 40€ per tarkistus, varsin kohtuullinen hinta

Osaan ihan varmasti paremmin käyttää konetta kuon sinä ja kaikkia lisälaitteita, siitä ei ole epäilystäkään.

Et edes tajua että windowsissa on sitä varten automaattiset päivitykset että se päivottyy ja pysyy ajan tasalla.
        Minä voin rakentaa sinulle koneen jolla saat tehtyä muitakin kuin trollata palstalla.

• olet_tumpelo
        Haistahan kirjoitti:

Osaan ihan varmasti paremmin käyttää konetta kuon sinä ja kaikkia lisälaitteita, siitä ei ole epäilystäkään.

Et edes tajua että windowsissa on sitä varten automaattiset päivitykset että se päivottyy ja pysyy ajan tasalla.
        Minä voin rakentaa sinulle koneen jolla saat tehtyä muitakin kuin trollata palstalla.

Et näytä osaavan, kun tumpuloit käyytöjärjestelmän sekaisin. Tarjoukseni on edelleen voimassa.

• windowsin_syy
        M-Kar kirjoitti:

Windows toimii miljoonilla kuten pitääkin ja niillä joilla ei toimi, ovat sitten itse sotkeneet koneen. Jos siinä Windowsissa on jokin vika, niin sitten pitää kyetä kertomaan miten vika toistetaan. Jos ei kykene vaan selittelee jotain niin sitten se on käyttäjän vika. Koita vaikka palauttaa tehdasasetuksille jos olet sotkenut sen.

Väärin. Vika on käyttöjärjestelmässä joka kaatuilee, ei käyttäjässä. Silloin windowsin pitää pystyä kertomaan mitä käyttäjä on "muka" tehnyt väärin. Monestihan esim. vika voi olla windowsissa niin että reikäjuustosta mennään läpi ja sen takia alkaa blue screeneily.

• siinähän_se
        M-Kar kirjoitti:

Yleensäkin jos jos joku väittää jossain olevan vikaa niin sen pitää kyetä todistamaan se.

Windows ei väitä sinussa olevan vikaa. Sinä kuitenkin huutelet jotain niin ne tarvitsisi voida todistaa jotenkin.

Todiste on kaatuilu.

• aina_käyttäjän_syy

Käyttäjän syy, että windows sotki itse itsensä.

• buahhaahaa
        olet_tumpelo kirjoitti:

Sinun apuasi tuskin tarvitsee edes sokea kissa.

• windowsin_syy kirjoitti:

Väärin. Vika on käyttöjärjestelmässä joka kaatuilee, ei käyttäjässä. Silloin windowsin pitää pystyä kertomaan mitä käyttäjä on "muka" tehnyt väärin. Monestihan esim. vika voi olla windowsissa niin että reikäjuustosta mennään läpi ja sen takia alkaa blue screeneily.

Käyttöjärjestelmä kaatuu aivan normaalisti jos laite on rikki tai kernelitasolla toimiva koodi toimii väärin. Vika on käyttöjärjestelmässä vain silloin jos se on käyttöjärjestelmän koodi mikä aiheuttaa kaatumisen.

Katsos kun kyse on PC laitteista niin silloin niissä ei ole rajoitteita käyttäjälle mitä tekevät ja väärinkäyttö onnistuu myös.

• siinähän_se kirjoitti:

Todiste on kaatuilu.

Minun yksi Windows laite ei kaatuile. Jos se Windows kaatuilee sinulla niin se johtuu sitten sinusta eikä Windowsista.

Tai sitten kerrot mitä pitää tehdä, että minun Windows laitteen saa kaatumaan Windowsissa olevan vian takia.

• väärin_tehty
        M-Kar kirjoitti:

Minun yksi Windows laite ei kaatuile. Jos se Windows kaatuilee sinulla niin se johtuu sitten sinusta eikä Windowsista.

Tai sitten kerrot mitä pitää tehdä, että minun Windows laitteen saa kaatumaan Windowsissa olevan vian takia.

Jos digikamera on rikki ei käyttöjärjestelmän kuulu kaatua. Silloin se on tehty väärin.

• väärin_tehty kirjoitti:

Jos digikamera on rikki ei käyttöjärjestelmän kuulu kaatua. Silloin se on tehty väärin.

Älä sekoile jos et ymmärrä tekniikkaa. Vialliset laitteet ja ajurit ei ole käyttöjärjestelmän vika eikä käyttöjärjestelmiä ole useinkaan edes mahdollista järkevästi tehdä niin, että voisivat olla kaatumatta.

Sitten varmaan itkettäisiin sitä, kun käyttöjärjestelmä toimii 100x hitaammin jos siihen tehdään hidastavaa tekniikkaa suojaamaan sitä kaatumiselta.

Eli lopeta siis se paskan jauhaminen. Viallinen digikamera ei ole käyttöjärjestelmän vika. Käyttöjärjestelmä on suojattu muiden vioilta seuraavissa tilanteissa:

1. Prosessin muistiavaruus: Jokainen prosessi on eristetty toisistaan.

2. Käyttäjätilit: Jokainen tavallinen käyttäjätili on eristetty toisistaan.

Kernelitason jutuissa virheet voi kaataa ja pääkäyttäjän oikeuksilla voi sotkea ja se on täysin normaalia eikä ole mitenkään käyttöjärjestelmän vika.

• näin_se_vain_on
        M-Kar kirjoitti:

Älä sekoile jos et ymmärrä tekniikkaa. Vialliset laitteet ja ajurit ei ole käyttöjärjestelmän vika eikä käyttöjärjestelmiä ole useinkaan edes mahdollista järkevästi tehdä niin, että voisivat olla kaatumatta.

Sitten varmaan itkettäisiin sitä, kun käyttöjärjestelmä toimii 100x hitaammin jos siihen tehdään hidastavaa tekniikkaa suojaamaan sitä kaatumiselta.

Eli lopeta siis se paskan jauhaminen. Viallinen digikamera ei ole käyttöjärjestelmän vika. Käyttöjärjestelmä on suojattu muiden vioilta seuraavissa tilanteissa:

1. Prosessin muistiavaruus: Jokainen prosessi on eristetty toisistaan.

2. Käyttäjätilit: Jokainen tavallinen käyttäjätili on eristetty toisistaan.

Kernelitason jutuissa virheet voi kaataa ja pääkäyttäjän oikeuksilla voi sotkea ja se on täysin normaalia eikä ole mitenkään käyttöjärjestelmän vika.

Vialliset laitteet eivät ole käyttöjärjestelmän vika, vaan sen takia sen ei kuulu kaatua, tai silloin järjestelmässä on jotain vikaa.

• näin_se_vain_on kirjoitti:

Vialliset laitteet eivät ole käyttöjärjestelmän vika, vaan sen takia sen ei kuulu kaatua, tai silloin järjestelmässä on jotain vikaa.

Aha, tämähän tarkoittaa sitä, että sinun mielestäsi auton ei kuulu pysähtyä jos sen ajaa seinää päin satasta?

Sinun mielestäsi auton pitää kulkea 1km/h että sille ei käy mitään osuessaan seinään. Käyttöjärjestelmän tulee myös toimia 100x hitaammin että voidaan estää viallisten laitteiden vaikutukset.

Se vaan on niin, että et ymmärrä tekniikkaa ja syytät omista hölmöilyistä ja viallisista laitteista hyvälaatuisia ohjelmistoja.

• siinä_se_ero
        M-Kar kirjoitti:

Aha, tämähän tarkoittaa sitä, että sinun mielestäsi auton ei kuulu pysähtyä jos sen ajaa seinää päin satasta?

Sinun mielestäsi auton pitää kulkea 1km/h että sille ei käy mitään osuessaan seinään. Käyttöjärjestelmän tulee myös toimia 100x hitaammin että voidaan estää viallisten laitteiden vaikutukset.

Se vaan on niin, että et ymmärrä tekniikkaa ja syytät omista hölmöilyistä ja viallisista laitteista hyvälaatuisia ohjelmistoja.

Ei vaan jos auton tuhkakuppi on täynnä, niin jarrujen ei kuulu mennä pohjaan aivan automaattisesti kysymättä kuskilta kysymystäkään.

• Hän_On_aloittelija
        siinä_se_ero kirjoitti:

Ei vaan jos auton tuhkakuppi on täynnä, niin jarrujen ei kuulu mennä pohjaan aivan automaattisesti kysymättä kuskilta kysymystäkään.

Tuskinpa hän ymmärtää näistä asioista enempää kuin DVD levyjen säilytyksestäkään.

• siinä_se_ero kirjoitti:

Eipä vaan ole käyttöjärjestelmässä mitään tuollaista. Edelleenkin vialliset laitteet ja muut ulkoiset tekijät eivät ole käyttöjärjestelmän vika jos käyttöjärjestelmä ei suojaa mitenkään näissä olevilta vioilla.

• Haistahan
        olet_tumpelo kirjoitti:

Et näytä osaavan, kun tumpuloit käyytöjärjestelmän sekaisin. Tarjoukseni on edelleen voimassa.

Kuten lukutaitoisemmat saattoi lukea niin viat syntyivät itsestään.
        Kerta väität osaavasi korjata ongelman niin annahan tulla tänne se mitä olisit tehnyt kun koneeni saattoi yhtäkkiä kaatua siniseen ruutuun Won 8.1 puolella mutta ei Windows 7 puolella?

muuten et ole pätevä korjaamaan ihmisten koneita, tuskin edes osaat windowsia käyttää.

• missä_räkytät_taas
        Haistahan kirjoitti:

Kuten lukutaitoisemmat saattoi lukea niin viat syntyivät itsestään.
        Kerta väität osaavasi korjata ongelman niin annahan tulla tänne se mitä olisit tehnyt kun koneeni saattoi yhtäkkiä kaatua siniseen ruutuun Won 8.1 puolella mutta ei Windows 7 puolella?

muuten et ole pätevä korjaamaan ihmisten koneita, tuskin edes osaat windowsia käyttää.

Vastausta ei näy eikä kuulu, joten eiköhän se taas siltä näytä ettei mitään järkevää sanottavaa löydykkään.

• Hyvä_kun_ymmärsit

"No ota sitten ne päivitykset pois jos epäilet olevan niissä. Sitten jos toimii ja laita uudetaan takaisin ja jos taas reistaa, niin sitten vaan vaihe vaiheelta ohjeet miten saadaan toimimaan väärin."

Kyllähän moni osaa tämän tehdä, mutta kaikki eivät osaa. Ja silloin windowsin kaatuilu on aivan windowsin omaa syytä, eikä käyttäjän.

• fdsafdsa

1) Jos tulee bluescreen, silloin on raudassa tai ajureissa vika
        2) Vaikka kone olisikin toiminut vuoden verran hyvin, se ei tarkoita etteikö rauta olisi voinut hajota sen vuoden jälkeen (joku halpa kone, niin se on jopa todennäköistä)
        3) Windows-updaten kautta ei pidä asentaa ajureita varsinkaan jos on tehdasvalmisteinen läppäri, koska niissä on kaikkia viritelmiä joihin voidaan tarvita tehtaan oma ajuriviritelmä. Ajurit asennetaan valmistajan sivulta (pöytäkoneissa voi varsin usein käyttää Windowsin updatea tai asentaa referenssiajurin kyseisen piirin valmistajan sivuilta, kuten AMD, Intel, Nvidia)

• fdsafdsa kirjoitti:

1) Jos tulee bluescreen, silloin on raudassa tai ajureissa vika
        2) Vaikka kone olisikin toiminut vuoden verran hyvin, se ei tarkoita etteikö rauta olisi voinut hajota sen vuoden jälkeen (joku halpa kone, niin se on jopa todennäköistä)
        3) Windows-updaten kautta ei pidä asentaa ajureita varsinkaan jos on tehdasvalmisteinen läppäri, koska niissä on kaikkia viritelmiä joihin voidaan tarvita tehtaan oma ajuriviritelmä. Ajurit asennetaan valmistajan sivulta (pöytäkoneissa voi varsin usein käyttää Windowsin updatea tai asentaa referenssiajurin kyseisen piirin valmistajan sivuilta, kuten AMD, Intel, Nvidia)

1) Jokin "tietoturva" ohjelma voi tehdä tuon myös kun niissä on ajureiden tapaan toimivaa koodia. Samoin haittaohjelma voi tehdä tuon. Normaali vikaselvitys onkin poistaa kaikki tietoturvaohjelmistot, ajaa muisti- ja levypinnan tarkistukset läpi ja tarkistaa että ajureiden versiot on toimiviksi testattuja.

3) Yleisesti ensiksi asennetaan laitevalmistajan päivitystyökalulla ajurit. Sen jälkeen Microsoft updatella tarjotut ajurit mutta näytönohjainajurit jätetään rauhaan. Pöytäkoneissa jos on erillinen näytönohjain niin nVidian ja AMD:n näytönohjainajurit sitten ladataan näiltä.

• No aina voi palauttaa tehdasasetuksille ja asentaa päivitykset uusiksi, ja testata jatkuuko vika silloin.

Jos ei osaa niin sitä varten voi ostaa IT-tukea.

• fdsafdsa
        M-Kar kirjoitti:

1) Jokin "tietoturva" ohjelma voi tehdä tuon myös kun niissä on ajureiden tapaan toimivaa koodia. Samoin haittaohjelma voi tehdä tuon. Normaali vikaselvitys onkin poistaa kaikki tietoturvaohjelmistot, ajaa muisti- ja levypinnan tarkistukset läpi ja tarkistaa että ajureiden versiot on toimiviksi testattuja.

3) Yleisesti ensiksi asennetaan laitevalmistajan päivitystyökalulla ajurit. Sen jälkeen Microsoft updatella tarjotut ajurit mutta näytönohjainajurit jätetään rauhaan. Pöytäkoneissa jos on erillinen näytönohjain niin nVidian ja AMD:n näytönohjainajurit sitten ladataan näiltä.

Eipä ole virustorjuntasoftat minulle tuollaista aiheuttaneet >20 vuoden aikana, mutta onhan se teoriassa mahdollista varsinkin jos on epäyhteensopivat ohjelmat, kuten ZoneAlarm palomuuri ja Avast-virustorjunta. En silti tiedä, ovatko enää nykyään epäyhteensopivat.

"Normaali vikaselvitys onkin poistaa kaikki tietoturvaohjelmistot, ajaa muisti- ja levypinnan tarkistukset läpi ja tarkistaa että ajureiden versiot on toimiviksi testattuja."

Sinulla on ihan omia tapoja tehdä asioita :)

Yritysmaailmassa pöydälle nostetaan uusi identtinen kone ja hommat jatkuu heti tai jos ei ole kiirettä, voidaan levyn sisältö vetää uusiksi työntekijän käydessä lounastauolla ja jos toimii sillä niin asia kunnossa. Jos ei toimi, niin uusi kone ja vanhaa joku voi testailla uusilla muistikammoilla tms. koska se on paljon nopeampi tapa selvittä asia kuin se, että aletaan ajaa testejä jotka voivat kestää tuntikaupalla.

Kotikäytössä taas kannattaa aloittaa siitä, että jos vika ilmestyi jonkin päivityksen tai muun muutoksen yhteydessä, perutaan muutos ja testataan. Jos toimii niin sitten kokeillaan päivitystä uudelleen ja jos ei toimi, niin sitten vasta ruvetaan käyttämään järeämpiä keinoja.

• fdsafdsa kirjoitti:

Eipä ole virustorjuntasoftat minulle tuollaista aiheuttaneet >20 vuoden aikana, mutta onhan se teoriassa mahdollista varsinkin jos on epäyhteensopivat ohjelmat, kuten ZoneAlarm palomuuri ja Avast-virustorjunta. En silti tiedä, ovatko enää nykyään epäyhteensopivat.

"Normaali vikaselvitys onkin poistaa kaikki tietoturvaohjelmistot, ajaa muisti- ja levypinnan tarkistukset läpi ja tarkistaa että ajureiden versiot on toimiviksi testattuja."

Sinulla on ihan omia tapoja tehdä asioita :)

Yritysmaailmassa pöydälle nostetaan uusi identtinen kone ja hommat jatkuu heti tai jos ei ole kiirettä, voidaan levyn sisältö vetää uusiksi työntekijän käydessä lounastauolla ja jos toimii sillä niin asia kunnossa. Jos ei toimi, niin uusi kone ja vanhaa joku voi testailla uusilla muistikammoilla tms. koska se on paljon nopeampi tapa selvittä asia kuin se, että aletaan ajaa testejä jotka voivat kestää tuntikaupalla.

Kotikäytössä taas kannattaa aloittaa siitä, että jos vika ilmestyi jonkin päivityksen tai muun muutoksen yhteydessä, perutaan muutos ja testataan. Jos toimii niin sitten kokeillaan päivitystä uudelleen ja jos ei toimi, niin sitten vasta ruvetaan käyttämään järeämpiä keinoja.

Tuosta on kuule ollut uutisissakin kun F-secure pistää ruutua mustaksi, siniseksi ja jättää Windowsin ikuiseen silmukkaan missä se yrittää käynnistyä. Kyllä noita sattuu.

"Yritysmaailmassa pöydälle nostetaan uusi identtinen kone ja hommat jatkuu heti"

Ei pienemillä yrityksillä ole aina mitään varakoneita. Pienimmät yritykset ovat itseasiassa täysin samalla tasolla tässä kuin kotikäyttäjät. Suurin osa yrityksistä on pieniä ja keksisuuria yrityksiä, tiedoksi vaan.

• toosan_vika
        M-Kar kirjoitti:

No aina voi palauttaa tehdasasetuksille ja asentaa päivitykset uusiksi, ja testata jatkuuko vika silloin.

Jos ei osaa niin sitä varten voi ostaa IT-tukea.

Tietenkin voi ostaa tukea, tai voi ostaa uuden tietokoneenkin, mutta ei se sitä ratkaise kenen vika se on.

• toosan_vika kirjoitti:

Tietenkin voi ostaa tukea, tai voi ostaa uuden tietokoneenkin, mutta ei se sitä ratkaise kenen vika se on.

Yleensä aina vika on käyttäjässä joka haluaa sotkea koneensa.

Sitä varten ne voi palauttaa tehdasasetuksille että voi helposti palauttaa sellaiseksi mitä oli ostohetkellä. Jos toimii silloin niin sitä suuremmalla syyllä käyttäjä on jotain sotkenut.

Lopullinen varmistus saadaan kun tehdasasetuksille palautuksen jälkeen aletaan asentamaan päivityksiä. Sitten voi vika olla tuotteessakin jos vaadittavat päivitykset ei asennu.

Käyttäjän vastuulla on kuitenkin varmistuksista huolehtiminen ja jos ei osaa käyttää niin se on myös käyttäjän oma ongelma.

Valmistajan vastuulla on se, että kun ohjelmat on varmasti kunnossa (ehjä kone, ohjelmat tehdasasetuksilla) niin vaadittavien päivitysten pitää toimia.

Valmistajan vastuulla on myös tehdä turvapäivitykset kuluttajansuojalain edellyttämällä tavalla tai sopimusten mukaisesti, sekä huolehtia muuten virhevastuusta. Tuotteessa olevat vakavat viat pitää siis korjata. Sitä varten niitä päivityksiä tehdään.

Se vastuu aika on pari vuotta ostohetkestä ellei muuta luvata.

• ei_se_vaikeata_ole
        M-Kar kirjoitti:

Yleensä aina vika on käyttäjässä joka haluaa sotkea koneensa.

Sitä varten ne voi palauttaa tehdasasetuksille että voi helposti palauttaa sellaiseksi mitä oli ostohetkellä. Jos toimii silloin niin sitä suuremmalla syyllä käyttäjä on jotain sotkenut.

Lopullinen varmistus saadaan kun tehdasasetuksille palautuksen jälkeen aletaan asentamaan päivityksiä. Sitten voi vika olla tuotteessakin jos vaadittavat päivitykset ei asennu.

Käyttäjän vastuulla on kuitenkin varmistuksista huolehtiminen ja jos ei osaa käyttää niin se on myös käyttäjän oma ongelma.

Valmistajan vastuulla on se, että kun ohjelmat on varmasti kunnossa (ehjä kone, ohjelmat tehdasasetuksilla) niin vaadittavien päivitysten pitää toimia.

Valmistajan vastuulla on myös tehdä turvapäivitykset kuluttajansuojalain edellyttämällä tavalla tai sopimusten mukaisesti, sekä huolehtia muuten virhevastuusta. Tuotteessa olevat vakavat viat pitää siis korjata. Sitä varten niitä päivityksiä tehdään.

Se vastuu aika on pari vuotta ostohetkestä ellei muuta luvata.

Ei se noin mene. Eihän siellä ole ostohetkellä mitään ohjelmiakaan käytössä tai oheislaitteita. Olet nyt älyllisesti kehitysvammainen jutuissasi. Jos käyttöjärjestelmä ei kestä ohjelmien tai oheislaitteiden käyttöä on tällöin vika _aina_ käyttöjärjestelmässä.

• ei_se_vaikeata_ole kirjoitti:

Ei se noin mene. Eihän siellä ole ostohetkellä mitään ohjelmiakaan käytössä tai oheislaitteita. Olet nyt älyllisesti kehitysvammainen jutuissasi. Jos käyttöjärjestelmä ei kestä ohjelmien tai oheislaitteiden käyttöä on tällöin vika _aina_ käyttöjärjestelmässä.

"Jos käyttöjärjestelmä ei kestä ohjelmien tai oheislaitteiden käyttöä on tällöin vika _aina_ käyttöjärjestelmässä."

Juurihan sanoin, että käyttäjärjestelmissä ei yleisesti ole mitään suojauksia sille, että pääkäyttäjän oikeuksilla sotkee sen, on viallinen laite tai koodia ajetaan kernelitasolla.

Katsos kun kyse on PC koneista, käyttäjä ITSE voi hallita niitä ja tehdä mitä huvittaa. Niitä voi siis käyttää väärin ja ne voi sotkea käyttäjän toimesta.

Kyllä ne käyttöjärjestelmät kestää sitä ohjelmien käyttöä ihan hyvin kun käytät niitä suojatusti. Eli sinulla tavallinen käyttäjätili, jossain Windowsissa UAC vipu täysillä ja et missään vaiheessa anna lisää oikeuksia. Koskee myös asennusta. Silloin käyttöjärjestelmä suojaa sen.

Toki jos kyseessä on haittaohjelma vaikka tai viallinen ohjelma niin se voi tuhota kaikki tiedot tältä käyttäjätililtä mutta käyttöjärjestelmä suojaa sen että ei vaikuta muihin tileihin mitenkään eikä itse käyttöjärjestelmään.

Olet itse älyllisesti kehitysvammainen jos kuvittelet, että käyttöjärjestelmien muka pitäisi estää käyttäjää itse sotkemasta omaa tietokonettaan. Siinä on paljon vastuuta käyttäjällä itsellään ja järjestäen ne sotketut koneet ovat sellaisia kun käyttäjä on ladannut jotain ILMAISTA jostain filehiposta tai muulta nettisivulta ja sotkenut sen koneensa, tai on jotain piraatteja asentanut.

Ne on käyttäjän virheitä, ei käyttöjärjestelmän. Käyttäjän tehtävä on huolehtia siitä, että siinä ajetaan luotettavaa koodia. Käyttöjärjestelmä ei voi etukäteen tietää mitenkään onko jokin ohjelma täysin oikein toimiva. Se johtuu tästä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Pysähtymisongelma

Se on siis MAHDOTONTA tehdä ohjelmaa joka ajaisi toista koodia jotenkin niin, että tietäisi sen toimivan täysin oikein. Ainoa tapa suojata on siis rajoittaa kaikkea.

PC on kuitenkin PC eikä iPad, eikä se ole suunnitteluvirhe jos käyttäjä voi asentaa ohjelman vaikka USB-tikulta tai muuttaa vaikka jotain asetusta.

• fdsafdsa
        M-Kar kirjoitti:

Tuosta on kuule ollut uutisissakin kun F-secure pistää ruutua mustaksi, siniseksi ja jättää Windowsin ikuiseen silmukkaan missä se yrittää käynnistyä. Kyllä noita sattuu.

"Yritysmaailmassa pöydälle nostetaan uusi identtinen kone ja hommat jatkuu heti"

Ei pienemillä yrityksillä ole aina mitään varakoneita. Pienimmät yritykset ovat itseasiassa täysin samalla tasolla tässä kuin kotikäyttäjät. Suurin osa yrityksistä on pieniä ja keksisuuria yrityksiä, tiedoksi vaan.

"Ei pienemillä yrityksillä ole aina mitään varakoneita."

Olisi syytä olla. Jos ei ole varakonetta/-eita, niin se on melkein yhtä suuri tyhmyys kuin se jos ei ole varmuuskopioita tärkeistä tiedostoista.

"Pienimmät yritykset ovat itseasiassa täysin samalla tasolla tässä kuin kotikäyttäjät. Suurin osa yrityksistä on pieniä ja keksisuuria yrityksiä, tiedoksi vaan."

En ole alkuunkaan samaa mieltä asiasta. Ensinnäkin yrityskäyttöön kannattaa ostaa yleensä erilainen tietokone kuin kotikäyttöön (kotikäyttöön voi kyllä ostaa yrityskäyttöön tarkoitetun koneen).

Toisekseen vaikka yritys olisi kuinka pieni, jos sen toiminta on mitenkään riippuvaista tietokoneesta, pitäisi yhdenkin tietokoneen kokoisessa yrityksessä olla aina varakone jossa on identtiset softat sisällä koko ajan, että työt voivat jatkua heti vaikka tulisi laiterikko. Peruskoneet ovat niin edullisia, että jos yrityksen talous on siitä kiinni, ei kannata perustaa koko yritystä...

Lisäksi yrityksen koneen pitäisi olla UPS-varmennettu, ellei se ole läppäri.

Vaikka työkäytössä olevia tietokoneita ei olisi kuin 3-5, niin oikeasti se ei maksa mitään että jossain on lakanan alla pölysuojassa yksi kone lisää (P300 keskusyksikkö perusvarustuksella esimerkiksi maksaa n.576€) ja voihan se olla vaikka omistajan/pomon pöydän alla liitettynä samaan monitoriin niin että siihen voi asentaa lennossa samat päivitykset kuin mitä muihinkin koneisiin asennetaan, mutta hieman myöhemmin kun on todettu että kone toimii päivitysten jälkeenkin. Mieti että joku päivitys estäisi firman ainoaa konetta käynnistymästä aamulla... Ei mitään järkeä ottaa sellaista riskiä, vaan varakone pitää aina olla.

24H on-site takuu on ihan hyvä olla, mutta ei se riitä jos on joku pikkufirma jonka toiminta riippuu PC-koneen toimivuudesta. Siinä menettää puolentoista-kahden päivän bisnekset jos ainokainen kone lakkaa toimimasta. Asiakkaat voivat pahimmillaan vaihtaa liikettä kokonaan. Samoin takuupalautusten ja muiden kanssa voi tulla ongelmia ja asiakastyytymättömyyttä ilmestyä kun alkaa selittää asiakkaalle, että "joo en voi tänään ja ehkä huomenna tehdä mitään tämän asian eteen kun firman ainoa tietokone on rikki".

Sen sijaan kotikäytössä maailma ei kaadu siihen jos pitää olla päiviä tai viikkoja ilman kotikonetta. Lisäksi kotikäyttöön hyvin sopivien koneiden hinnat tuppaavat olemaan korkeampia varsinkin jos on tehokas näytönohjain tai muuta sellaista, joten kotikäytössä ei ole järkeä pitää kahta samanlaista konetta vain siksi että toinen olisi varalla.

• klpo

Vie johankin alan liikkeeseen korjattavaksi!

• sinnekö_veisin

Mihin liikeeseen karvajalka pitäisi viedä korjattavaksi? Kenneliin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5896
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2036
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe