En tajuu oikee et onks lapsi alle 18v vai alle 13v xd
Minkä ikäiset määrittelet vielä lapsiksi?
4
101
Vastaukset
- jotaitällaista
Mun mielestä lapsi on alle 13v. Siit ylöspäin on nuori. Ja 18v ylöspäin nuori aikuinen, keski-ikäinen... jne.
- Niin.tota.Juu.tota
Riippu tilanteest. Esim. Tupakka, Alkoholi tai muut nii lapsi alle 18
Sit tällein muute aika lail lapsi alle 13v. - thyfjv
En sotkisi täysi-ikäisyyden (18v.) käsitettä epämääräisiin vauva-lapsi-teini-määritelmiin. Alle 13v. on lapsi, 13-19v. teini ja sitten ollaan nuoria aikuisia. Tosin kaikkien kohdalla aikuisuudenkin käsite voi olla vähän ylilyönti.
- bilse
Tarkkoja ikärajoja on mielestäni mahdotonta määritellä, koska käytettävä nimitys riippuu tilanteesta. Jos jonkinlaiset määritelmät on aikaiseksi saatava, vosi mielestäni yläasteikäistä ihmistä, eli siis noin 13-vuotiasta, alkaa kutsumaan lapsen sijasta nuoreksi. Parikymppistä voisi sitten alkaa kutsumaan nuoreksi aikuiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921786- 851262
- 1101123
- 72975
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 36742
- 47741
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673