Katselin tulevaa lukujärjestystä ja se on täynnä hyppytunteja. Wilman sivuilta pystyin täyttämään muutaman hypärin ainetunneilla mutta niitä on vieläkin viisi.
Onko mahdollista, että hyppytunteja olisi muka noin paljon? Esim. aamulla liikuntaa ja sitten seuraava tunti vasta 12.45.
Menen kirjoittajalukioon joten ehkä niiden "hyppytuntien" aikana on kirjoittajakoulutusta mutta miksi ne eivät sitten näkyisi lukujärjestyksessä?
Paljon hypäreitä
6
303
Vastaukset
- ploplop
On ihan normaalia, että lukiossa on hypärejä. Niiden määrä riippuu siitä, kuinka hyvin saat lukujärjestyksesi tehtyä. Minulla on joskus ollut opetusta 8-10 ja 14-16, välissä siis 4h hypäri. Hypäreille on usein helppo keksiä viihdykettä: läksyjä, kokeisiin lukua, kotona käyntiä tai kaverien kanssa juttelua. Hypäreitä voi siis viikossa olla hyvinkin 5h, vaikka enemmänkin. Hypärit kuuluvat lukioon, yritä kestää se.
- Tyhmä1
Juu, okei. :) Aattelin vain, että vähän tyhmästi periaatteessa tehty jos esim. keskellä päivää on ranskaa vaikka eihän sitä opiskele moni. Ois vaikka päivän loppuun/alkuun laittanut. Mutta joo, muutan 500 metrin päähän koulusta ettei hypärit ole mulle ongelma. :) Ihmettelinpä vain.
- ploplop
Tyhmä1 kirjoitti:
Juu, okei. :) Aattelin vain, että vähän tyhmästi periaatteessa tehty jos esim. keskellä päivää on ranskaa vaikka eihän sitä opiskele moni. Ois vaikka päivän loppuun/alkuun laittanut. Mutta joo, muutan 500 metrin päähän koulusta ettei hypärit ole mulle ongelma. :) Ihmettelinpä vain.
Oppituntien paikkoja on vaikea päättää. Ranskan opettajalle ei välttämättä käy opettaminen aamusta/päivän viimeisenä, tai hänellä on tuolloin muutakin opetettavaa. Kurssitarjottimesta voit usein valita jotain muuta hypäreiden paikalle, tai sitten vain käyttää hyppytunnin hyödyksesi. Itse käytin pitkinä päivinä hypäreillä koiran ulkona yms.
- ohijo
Tyhmä1 kirjoitti:
Mutta jos se ranska olisi aamulla kahdeksalta, sitä opiskelisi vielä harvempi. Myös opettajalle saattaa sopia parhaiten keskellä päivää. Opettaja on kai aika tärkeä kuitenkin.
Siis lukiossa on hieman erilaiset lukujärjestykset kaikilla kurssivalintojen mukaan. Itse on yritettävä tehdä ajankäytön kannalta mahdollisimman tehokas lukujärjestys. Aina se ei vaan onnistu millään, koska kaikki opetus ei mahdu olemaan ti, ke ja to klo 10-14.
Totut kyllä pian lukioelämään. - Tyhmä1
Jees, mulle on oikeestaan hyvä että on hypäreitä niin pääsen kotiin lemmikin seuraksi, sen ei tarvitse olla yksin. Ammattikoulus ne oli vähän perseestä kun kotiin olikin sitten matkaa kymmeniä kilsoja.
Tässä oli myös taka-ajatuksena se, että pystynkö valitsemaan jo nyt joitan kursseja hypäreiden tilalle ensimmäisen vuoden ekalle jaksolle.
- Anonyymi
Onko hypäri?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818