Opiskelijaviisumi?

Ksksks

Olen siis lähdössä lukion jälkeen opiskelemaan näyttelemistä Amerikkoihin (luultavast New Yorkkiin) jos tämän hetken suunnitelmat pitää ja mietin vaan, että onko opiskelijaviisumia kuinka vaikea saada? Että siis jos pääsisin kouluun sisään niin oisko se viisumi melkein selvä juttu sitten?
Ja opiskelijaviisumillahan ei kai saa tehdä töitä(?) mutta millä sais tehä töitä?
Kiitos jos joku osaa asiallisesti vastata.

7

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • actor

      Ei sen opiskelijaviisumin lisaksi mitaan tyoviisumia saa. Opiskelijaviisumilla saa tehda toita ainoastaan kampuksella eika niilla hommilla itseaan elata.
      Oletko katsonut lukukausimaksuja?

    • Kysy99

      Tiedätkö vuokra-asuntojen hinnat? Sairaskuluvakuutus? Miten osoitat selviäväni taloudellisesti?

    • Kyyninen_ihminen

      Kustannuksia muodostuu, mutta myös opetus on aivan toisella tasolla hyvissä yliopistiossa kuin Suomessa. Kampusten infra on parempi ja opetusryhmien koko pienempi. USA:ssa on lukuisia huippuyliopistoja, suomalaiset ovat kaikki yhtä huonosti rahoitettuja ja yhtä huonoja, siis tasa-arvoisia.

      Toki on myös Suomen kanssa saman tasoisiakin yliopistoja, jolloin ainoa hyvä puoli näyttelijäopinnoissa on kielialue. Toisaalta kyllä kilpailukin kovempaa. Pelkästään yhdessä Disneylandin show'ssa on enemmän ja vähintään yhtä hyvätasoisia tanssijoita kuin Kansallisbaletilla täällä!

      • PissisTaitaaLuulla

        Hah hah hah. Opetuksen taso on Amerikan historia. Suomessa on yksi maailman parhaita opiskelutaso. Kysy jenkeiltä missä suomi on. i lived and worked there three years.


      • citizenofUSofA
        PissisTaitaaLuulla kirjoitti:

        Hah hah hah. Opetuksen taso on Amerikan historia. Suomessa on yksi maailman parhaita opiskelutaso. Kysy jenkeiltä missä suomi on. i lived and worked there three years.

        Suomen sijainnin tietaminenko on joku yleissivistyksen mittari? Maailman parhaiksi rankattujen yliopistojen karjessa on suurin osa amerikkalaisia, suomalaiset nipin napin pasevat sadan parhaan joukkoon,joskus ei sitakaan.

        Kolmen vuoden kokemuksella en paljon leveilisi, ensimmainen vuosi menee totutteluun. Ei tuo oma suomen kielen taitosikaan kehuttava ole.
        Sijoitapas sina Burundi kartalle ja kerro siita jotain.


      • Kyyninen_ihminen
        PissisTaitaaLuulla kirjoitti:

        Hah hah hah. Opetuksen taso on Amerikan historia. Suomessa on yksi maailman parhaita opiskelutaso. Kysy jenkeiltä missä suomi on. i lived and worked there three years.

        Suomessa on monta asiaa hyvin, yliopisto-opetus ei kuulu niihin. Sekä Ruotsilla että Tanskalla on sentään yksi huippuyliopisto. Suomi kuuluu samaan sarjaan Norjan kanssa. Meillä on yliopistoja. Huiput ovat kaukana. Tukholmassa asti.

        Erot johtuvat sekä infrasta että opetusryhmien koosta. Suomessa rahoitus on valtiojohtoista ja tasa-arvoista, eli yksikään yliopisto ei saa olla toisia parempi. Suomessa on muutama yksikkö, joilla kampusinfran puolesta olisi ehkä mahdollisuuksia tulla joksikin. Turku ja Oulu ovat infraltaan tyypillisiä pikkukaupunkiyliopistoja, joihin satsaamalla voitaisiin päästä tuloksiin. Aaltoyliopisto on kolmas mahdollinen menestyjä, mutta se vaatii rutkasti rahaa, kun kaikki opetus, asuminen ja sosiaalinen elämä siirretään Otaniemeen.

        USA:n koulutus on maailman parasta kaikilla mittareilla. Se ei ole ehkä tasa-arvoista tai tasalaatuista, mutta se on parasta. Suomen koulutus voi olla jollain mittarilla tasa-arvoista, eli se on yhtä huonoa kaikille. Sitäkö oikeasti haluamme?


    • CaliSurfer

      Yliopistoja on monen tasoisia. Itse opiskelin Kaliforniassa 6 vuotta ja sen jalkeen ovet aukeni. Saat hyvat suosittelut proffalta ja tyon hakeminen on helpompaa. Olen itse ollut toissa monessa huippufirmassa ja Suomen opiskelulla ovet ei aukene, kilpailu on paljon kovempaa kuin Suomen yliopistoissa, taalla proffa voi heittaa sinut ulos kurssilta jos katsoo ettet ole hyvaa materiaalia. Tentit on vaikeita ainakin science puolen opiskelijoilla ja olin yksi neljasta opiskelijasta jojtka vaivaituivat menmaan lopputenttin, siis jos et ole 100 prosenttisesti opiskelija ala vaivaudu. Siis nyt itse asun Kaliforniassa ja Los Angelesissa on muutamia hyvia kouluja tulevaisuuden nayttelijoille. Toivottavasti olet erittain extrovertti silla taalla ilmaisulla on paljon painoa. Jos sinut hyvaksytaan koululle niin viisuumi on melkein selva jos sinulla ei ole rikosrekisteria. Toita teet yliopistolla ja jos haluat tehda toita muualla voit hakea tyolupaa erikseen ja joudut menemaan ja esittamaan asiasi miksi tahasi eivat riita kun se tulee olemaan yksi kritiikeista ulkomaalaisille etta ottavat sinut opiskelijaksi, joskus antavat luvat tehda rajoitetusti toita jos saan koululta suositukset myos etta olet erittain hyva opiskelija. Mutta yleensa et tyolupaa saa opiskellessasi ulkomaalaisena. Otapa yhteytta paikallisiin suomalaisiin niin he ehka voivat auttaa asiassasi kun ovat asuneet siella kauan. Katso netista paikallisia suomalaisia seuroja ym. Onnea matkaan ja opiskeluillesi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe