Androgyyni vai murheenkryyni

m2f

Hei kaikki!
Olen vähän yli parikymppinen hyvännäköinen ja -oloinen androgyyni.
Fyysisiltä ominaisuuksiltani olen mies, mutta ajatusmaailmaltani ja käyttäytymiseltäni olen täysin naisellinen.
Olen harkinnut sukupuolenvaihdosleikkausta vakavasti ja käynyt siitä juttelemassa asiantuntijoiden kanssa, mut se ei olekaan ihan yksinkertainen juttu, joten olen toistaiseksi luopunut ajatuksesta.
Olisi mukava tietää kiinnostaako naisia seurustella/kaveerata mun tapaisen kaverin kanssa, vai olenko tuomittu ikuiseen pimeyteen?
Vastatkaa mulle pliis! Kiitos!

32

4074

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimeydestä valoon

Täällä vähän vastakkainen tapaus. Olen tyttö ja ajatusmaailmaltani kovin poikamainen. Silti olin aina ollut vain pojista kiinnostunut, kunnes Suuri Kyselykausi alkoi. Et maininnut kirjoituksessasi oletko kiinnostunut miehistä. Itse olen kyseenalaistanut sekä sukupuoltani että seksuaalisuuttani.

Lopputuloksena on ollut että kunhan on itsellään hyvä olo, niin muulla ei ole väliä. Pojat ovat minusta aivan yhtä kiinnostuneita kuin ennenkin, ja joskus jopa tytötkin. Uskon että sinusta kiinnostuneita kyllä riittää, kunhan olet vain oma itsesi. Eli tuskin olet tuomittu ikuiseen pimeyteen.

Sukupuolta tärkeämpänä pidän ihmistä, ja sitä että ymmärtää toista. Kumpa tämä(kin) keskustelufoorumi tajuaisi ja sisäistäisi sen.

• m2f

Terve "pimeydestä valoon" ja kiitos vastauksestasi!
        Minä olen ollut aina vain kiinnostunut tytöistä.

Joudun jatkuvasti miettimään eri tilanteissa, että miten minun pitäisi käyttäytyä, koska naisilla ja miehillä on erilaiset käyttäytymismallit.
        Pelkään sitä, että jos käyttäydyn naisellisesti, eli omana itsenäni, niin minua aletaan pilkata ja pitää tyhmänä.
        Minun kaveripiirissäni saan kuitenkin olla melko oma itseni, mutta tuntemattomat ihmiset eivät ehkä käsitä minunlaistani henkilöä.

• pimeydestä valoon
        m2f kirjoitti:

Terve "pimeydestä valoon" ja kiitos vastauksestasi!
        Minä olen ollut aina vain kiinnostunut tytöistä.

Joudun jatkuvasti miettimään eri tilanteissa, että miten minun pitäisi käyttäytyä, koska naisilla ja miehillä on erilaiset käyttäytymismallit.
        Pelkään sitä, että jos käyttäydyn naisellisesti, eli omana itsenäni, niin minua aletaan pilkata ja pitää tyhmänä.
        Minun kaveripiirissäni saan kuitenkin olla melko oma itseni, mutta tuntemattomat ihmiset eivät ehkä käsitä minunlaistani henkilöä.

Minäkin koen sukupuoliroolit toisinaan hyvin ahdistaviksi juuri sen takia, että meiltä oletetaan biologisen sukupuolemme mukaista käytöstä. Joskin tytöillä rajojen ylittäminen on kyllä paljon helpompaa, kuin pojilla. Miksi näin sitten ylipäätään on.. en tiedä. Enkä siitä ylipäätään välitä.

Itse en ole mikään siilitukkainen "jätkä" rekkalesbostereotypia, kaikkea muuta. Silti tyttöjen hömpötykset eivät minua juurikaan kiinnosta ja esim. meikkiä käytän vain sen verran että näytän huolitellulta. Mutta kukin näyttäköön siltä mikä parhaimmalta omasta itsestä tuntuu, en todellakaan ketään tuomitse.

Sitäpaitsi tytöt todellakin rakastavat tyttöjen "hömpötyksistä" keskustelemista, joten kyllä kavereita löytyy varmasti ihan tavallisista tytöntylleröistäkin.

Ja tutkaile nettiä, kyllä kaltaisillesi löytyy keskustelufoorumeita. En viitsi tähän linkkejä kirjoittaa, tiedät kyllä miksi..

Hyvää jatkoa sinulle, ole oma itsesi. Sen enempää ei kellään olekkaan.

• m2f
        pimeydestä valoon kirjoitti:

Minäkin koen sukupuoliroolit toisinaan hyvin ahdistaviksi juuri sen takia, että meiltä oletetaan biologisen sukupuolemme mukaista käytöstä. Joskin tytöillä rajojen ylittäminen on kyllä paljon helpompaa, kuin pojilla. Miksi näin sitten ylipäätään on.. en tiedä. Enkä siitä ylipäätään välitä.

Itse en ole mikään siilitukkainen "jätkä" rekkalesbostereotypia, kaikkea muuta. Silti tyttöjen hömpötykset eivät minua juurikaan kiinnosta ja esim. meikkiä käytän vain sen verran että näytän huolitellulta. Mutta kukin näyttäköön siltä mikä parhaimmalta omasta itsestä tuntuu, en todellakaan ketään tuomitse.

Sitäpaitsi tytöt todellakin rakastavat tyttöjen "hömpötyksistä" keskustelemista, joten kyllä kavereita löytyy varmasti ihan tavallisista tytöntylleröistäkin.

Ja tutkaile nettiä, kyllä kaltaisillesi löytyy keskustelufoorumeita. En viitsi tähän linkkejä kirjoittaa, tiedät kyllä miksi..

Hyvää jatkoa sinulle, ole oma itsesi. Sen enempää ei kellään olekkaan.

Hei!
        Sinä kuulostat mukavalta tyypiltä.
        Saanko kysyä missäpäin Suomea asustelet?
        Itse asustelen Oulun tienoilla. Vois olla ihan mukavaa saada kaveri samanhenkisestä ihmisestä.
        Ymmärrän kuitenkin kyllä, jos et halua sanoa.
        Kiitos vastauksistasi!

Hyvää jatkoa myös sulle ja onnea elämälle!!

• pimeydestä valoon
        m2f kirjoitti:

Hei!
        Sinä kuulostat mukavalta tyypiltä.
        Saanko kysyä missäpäin Suomea asustelet?
        Itse asustelen Oulun tienoilla. Vois olla ihan mukavaa saada kaveri samanhenkisestä ihmisestä.
        Ymmärrän kuitenkin kyllä, jos et halua sanoa.
        Kiitos vastauksistasi!

Hyvää jatkoa myös sulle ja onnea elämälle!!

Olen kyllä huomattavasti etelämmästä kuin Oulu, mutta jos haluat, niin laita sähköpostiosoitetta näkyviin, niin kirjoitellaan siellä lisää. Vaikutat itsekkin kovin mukavalta ihmiseltä.

Ja jos et halua tämän enempää viestiä, niin ok ja oikein hyvää jatkoa myös Sinulle.

• m2f
        pimeydestä valoon kirjoitti:

Olen kyllä huomattavasti etelämmästä kuin Oulu, mutta jos haluat, niin laita sähköpostiosoitetta näkyviin, niin kirjoitellaan siellä lisää. Vaikutat itsekkin kovin mukavalta ihmiseltä.

Ja jos et halua tämän enempää viestiä, niin ok ja oikein hyvää jatkoa myös Sinulle.

Tässä on mun sähköpostiosoitteeni:
        [email protected]

Meilaillaan!!

• Lilith

Androgyyni on suomeksi miesnainen, eli anatomisesti kaksineuvoinen (käytännössä yleensä rinnat siitin). Tai sitten psyykkisesti sekä miehen että naisen identiteetin yhdistävä/sekoittava henkilö. Tai jotain...

No tuo oli kyllä pilkun hiplaamista...

Itselläni on XY-kromosomit ja niiden mukainen anatomia. Psyykeeltäni olen nainen ja lesbo (tai bisse, tutkin asiaa). Käyn par'aikaa läpi psykiatrisia tutkimuksia, tavoitteenani aloittaa hormonihoito ja mennä lopulta leikkaukseen. Prosessi on parhaimmillaankin pitkä ja hankala, mutta ainakin minulle se on ainoa vaihtoehto. Ristimänimeni (pojan) olen vaihtanut maistraatissa sukupuolineutraaliin, tarkoitus ottaa myöhemmin myös naisen etunimi. Henkilötunnus on vielä miespuolinen.

Jos kaipaat neuvoja, klikkaa

http://www.seta.fi

ja sieltä Transtukipiste. Sopii myös läheisillesi. Toinen paikka on Trasek-potilasyhdistys mutta poliittinen aktiivisuus tekee sen ilmapiiristä usein aika karun. Varovaisuutta noudatettava.

Pistin omankin spostiosoitteeni (yhden niistä) jos jotakuta kiinnostaa. Kontakteja ei ole koskaan liikaa...

• Lilith

Eikös spostiosoitteet enää toimi? Tehdään sitten vanhanaikaisesti...

[email protected]

Siltä varalta että yksinäisyys tulee ikkunan taakse...

• MissShemale

Tarviiko nykyään käydä läpi psykiatriset tutkimukset päästäkseen hormonihoitoon? Ennen oli vähän toisin...

Entä mistä tiedät olevasi psyykeeltäsi nainen? Yllättävän moni transseksuaali nainen (siis synnäinen mies, joka tuntee olevansa nainen) on omien havaintojeni mukaan vähemmän nainen, jos luonteenpiirteistä puhutaan...

• m2f
        MissShemale kirjoitti:

Tarviiko nykyään käydä läpi psykiatriset tutkimukset päästäkseen hormonihoitoon? Ennen oli vähän toisin...

Entä mistä tiedät olevasi psyykeeltäsi nainen? Yllättävän moni transseksuaali nainen (siis synnäinen mies, joka tuntee olevansa nainen) on omien havaintojeni mukaan vähemmän nainen, jos luonteenpiirteistä puhutaan...

Hei missShemale!

Tiedän olevani nainen psyykkeeltäni, koska se kohdistuu jokapäiväiseen elämääni ja käyttäytymiseeni.

Pidän kaikesta naisellisuuteen liittyvästä; hienoista vaatteista, meikkauksesta jne.

Olen monesti joutunut tilanteeseen, jossa olen joutunut miettimään, että miten käyttäydyn; käyttäydynkö miehekkäästi vai naisellisesti? Se on minulle joskus ongelmallista, koska minulla on hämärtynyt raja miehisessä ja naisellisessa käyttäytymisessä/pukeutumisessa.

Olen vuosikausia nyppinyt kulmakarvojani ja partakarvoja päivittäin. Tuhlaan aikaa peilin edessä päivittäin vähintään puoli tuntia pelkästään nyppimällä kaikki mustat partakarvat pois, koska inhoan niitä.
        Eniten kuitenkin inhoan säärikarvojani. Ostin viime keväänä epilaattorin, jolla sitten epiloin sääreni.
        Huomasin kuinka tuttavani ihmettelivät sileitä sääriäni, mutta ainoastaan mun hyvä ystäväni kehtasi sanoa siitä mulle.
        Nyt olen kuitenkin antanut karvojen kasvaa sääriini toistaiseksi, jotta saisin edes vähän rauhaa omituisilta katseilta.
        Minulla on myös ollut pitkät hiukset jo noin seitsemän vuotta, joita pidän pitää erilaisilla kampauksilla esim.letillä. Kun lähden ihmisten ilmoille laitan kuitenkin vain pelkän poninhännän.

Olen myös vuosia käyttänyt naisten deodorantteja, koska pidän niiden tuoksusta paljon enemmän kuin miesten.

Ihmiset myös uskaltavat avautua minulle ja kertoa intiimejä asioita itsestään, koska he tietävät, että olen naisellinen ja empaattinen persoonaltani. Olenkin monen ihmisen tukipilari kaikenlaisissa elämäntilanteissa.

Tässä oli vain muutamia esimerkkejä persoonastani.

Ottakaa kantaa!! :)

Terveisin.m2f

• Lilith
        m2f kirjoitti:

Hei missShemale!

Tiedän olevani nainen psyykkeeltäni, koska se kohdistuu jokapäiväiseen elämääni ja käyttäytymiseeni.

Pidän kaikesta naisellisuuteen liittyvästä; hienoista vaatteista, meikkauksesta jne.

Olen monesti joutunut tilanteeseen, jossa olen joutunut miettimään, että miten käyttäydyn; käyttäydynkö miehekkäästi vai naisellisesti? Se on minulle joskus ongelmallista, koska minulla on hämärtynyt raja miehisessä ja naisellisessa käyttäytymisessä/pukeutumisessa.

Olen vuosikausia nyppinyt kulmakarvojani ja partakarvoja päivittäin. Tuhlaan aikaa peilin edessä päivittäin vähintään puoli tuntia pelkästään nyppimällä kaikki mustat partakarvat pois, koska inhoan niitä.
        Eniten kuitenkin inhoan säärikarvojani. Ostin viime keväänä epilaattorin, jolla sitten epiloin sääreni.
        Huomasin kuinka tuttavani ihmettelivät sileitä sääriäni, mutta ainoastaan mun hyvä ystäväni kehtasi sanoa siitä mulle.
        Nyt olen kuitenkin antanut karvojen kasvaa sääriini toistaiseksi, jotta saisin edes vähän rauhaa omituisilta katseilta.
        Minulla on myös ollut pitkät hiukset jo noin seitsemän vuotta, joita pidän pitää erilaisilla kampauksilla esim.letillä. Kun lähden ihmisten ilmoille laitan kuitenkin vain pelkän poninhännän.

Olen myös vuosia käyttänyt naisten deodorantteja, koska pidän niiden tuoksusta paljon enemmän kuin miesten.

Ihmiset myös uskaltavat avautua minulle ja kertoa intiimejä asioita itsestään, koska he tietävät, että olen naisellinen ja empaattinen persoonaltani. Olenkin monen ihmisen tukipilari kaikenlaisissa elämäntilanteissa.

Tässä oli vain muutamia esimerkkejä persoonastani.

Ottakaa kantaa!! :)

Terveisin.m2f

Tässä vähän kummallekin edelliselle kirjoittajalle:

Miksi ts-naisen pitäisi olla "perinaisellinen", naisellisempi kuin syntyperäiset naiset?!? Minäkin tykkään pukeutua kauniisti, meikata ja noin pois päin mutta naiseuteni löysin ensin. Tajusin että en ollut mies. Huomasin että ajattelin eri tavalla kuin kukaan tuntemani mies, olin empaattisempi ja solidaarisempi. Huomasin pelkääväni miehiä. Huomasin että en vain pitänyt penistäni turhana vaan halusin siitä eroon, lopullisesti.

Olen pelannut jalkapalloa, käynyt armeijan, kirjoittanut laudaturin matematiikassa ja suorittanut keltaisen vyön karatessa. Mikä laki kieltää nämä jutut naiselta?

Olen nainen koska tunnen niin. SUKUPUOLTA EI PYSTY KUKAAN MUU SANOMAAN KUIN IHMINEN ITSE!

• m2f
        Lilith kirjoitti:

Miksi ts-naisen pitäisi olla "perinaisellinen", naisellisempi kuin syntyperäiset naiset?!? Minäkin tykkään pukeutua kauniisti, meikata ja noin pois päin mutta naiseuteni löysin ensin. Tajusin että en ollut mies. Huomasin että ajattelin eri tavalla kuin kukaan tuntemani mies, olin empaattisempi ja solidaarisempi. Huomasin pelkääväni miehiä. Huomasin että en vain pitänyt penistäni turhana vaan halusin siitä eroon, lopullisesti.

Olen pelannut jalkapalloa, käynyt armeijan, kirjoittanut laudaturin matematiikassa ja suorittanut keltaisen vyön karatessa. Mikä laki kieltää nämä jutut naiselta?

Olen nainen koska tunnen niin. SUKUPUOLTA EI PYSTY KUKAAN MUU SANOMAAN KUIN IHMINEN ITSE!

Olen samaa mieltä kanssasi Lilith, siitä, että ihmisiä ei voi jakaa vain ja ainoastaan kahteen sukupuoleen. Politiikka vaan (ikävä kyllä) vaatii, että ihminen luokitellaan joko mieheksi tai naiseksi, jotta luokittelu yhteiskunnassa olisi helpompaa.
        Se on kyllä aika raaka jako nykypäivänä, kun ihmiset ovat seksuaalisesti vapautuneempia kuin ennen vanhaan.

Minä olen myös harrastanut kaikenlaisia harrastuksia välittämättä saako nainen tai mies niitä harrastaa, esimerkiksi jalkapallo, Taekwon-do, biljardi ja rullaluistelu.

Lisää kannanottoja ihmiset!!!

Terveisin m2f

• MissShemale
        Lilith kirjoitti:

Heippa Lilith,

Kiitos vastauksesta. Aihe on vaan niin mielenkiintoinen, että en malta olla jatkamatta. En nimittäin ole aivan varma, pystynkö allekirjoittamaan väitettä, että sukupuoli on tunneasia.

Itse selitin itselleni nuorena samantapaisesti: ihmisten väliset yksilölliset erot ovat määräävämpiä kuin sukupuolen mukaiset erot. Kyseenalaistin kokonaan väitteen, että on olemassa erikseen miehisiä tai naisellisia luonteenpiirteitä tai ominaisuuksia. Enää en ole asiasta niinkään varma. Olen vakuuttuneempi siitä, että naiset ja miehet ovat erilaisia. Oletko sinä samaa mieltä? Ainakin itse perustelet sukupuoltasi vedoten naisellisiin luonteenpiirteisiin (empatia), mutta sitten taas koet että miehiset piirteesi (matemaattinen lahjakkuus) eivät määrittele sukupuoltasi. Lisäksi kerrot tajunneesi olevasi nainen nimenomaan näiden luonne-erojen takia.

Itse olen huomannut transseksuaalinaisissa hyvin voimakkaita perinteisesti miehisyyteen liitettyjä luonteenpiirteitä: ennen kaikkea loogisuus, älyllisyys, matemaattisuus, teknisyys, kilpailullisuus, johtajuus. Välillä jopa tuntuu, että ainoa selkeästi naisellinen tekijä on se subjektiivinen tunne.

Erikoisin tapaus lienee miehestä naiseksi leikattu transseksuaali, joka on käyttänyt leikkauksen jälkeen mieshormoneja kasvattaakseen lihasmassaa. Hän on siis kehonrakentaja. En ymmärrä. Miksi joku syntyperäinen mies, joka on halunnut naiseksi, haluaa naisena (yli)korostaa miehistä puoltaan?

Mielestäni sen sijaan, että puhuttaisiin biologisen sukupuolen vastaisesta tunneperäisestä sisäisestä sukupuolesta, tulisikin puhua - kaikessa yksinkertaisuudessaan - halusta elää vastakkaisen sukupuolen roolissa. Sen kummempia selittelemättä. Mutta ehkä se olisi liian radikaalia, ja siksi, että tavallinen kansa ymmärtäisi ja antaisi hyväksynnän, alleviivataan sitä sisäistä tunnetta.

• Lilith
        MissShemale kirjoitti:

Heippa Lilith,

Kiitos vastauksesta. Aihe on vaan niin mielenkiintoinen, että en malta olla jatkamatta. En nimittäin ole aivan varma, pystynkö allekirjoittamaan väitettä, että sukupuoli on tunneasia.

Itse selitin itselleni nuorena samantapaisesti: ihmisten väliset yksilölliset erot ovat määräävämpiä kuin sukupuolen mukaiset erot. Kyseenalaistin kokonaan väitteen, että on olemassa erikseen miehisiä tai naisellisia luonteenpiirteitä tai ominaisuuksia. Enää en ole asiasta niinkään varma. Olen vakuuttuneempi siitä, että naiset ja miehet ovat erilaisia. Oletko sinä samaa mieltä? Ainakin itse perustelet sukupuoltasi vedoten naisellisiin luonteenpiirteisiin (empatia), mutta sitten taas koet että miehiset piirteesi (matemaattinen lahjakkuus) eivät määrittele sukupuoltasi. Lisäksi kerrot tajunneesi olevasi nainen nimenomaan näiden luonne-erojen takia.

Itse olen huomannut transseksuaalinaisissa hyvin voimakkaita perinteisesti miehisyyteen liitettyjä luonteenpiirteitä: ennen kaikkea loogisuus, älyllisyys, matemaattisuus, teknisyys, kilpailullisuus, johtajuus. Välillä jopa tuntuu, että ainoa selkeästi naisellinen tekijä on se subjektiivinen tunne.

Erikoisin tapaus lienee miehestä naiseksi leikattu transseksuaali, joka on käyttänyt leikkauksen jälkeen mieshormoneja kasvattaakseen lihasmassaa. Hän on siis kehonrakentaja. En ymmärrä. Miksi joku syntyperäinen mies, joka on halunnut naiseksi, haluaa naisena (yli)korostaa miehistä puoltaan?

Mielestäni sen sijaan, että puhuttaisiin biologisen sukupuolen vastaisesta tunneperäisestä sisäisestä sukupuolesta, tulisikin puhua - kaikessa yksinkertaisuudessaan - halusta elää vastakkaisen sukupuolen roolissa. Sen kummempia selittelemättä. Mutta ehkä se olisi liian radikaalia, ja siksi, että tavallinen kansa ymmärtäisi ja antaisi hyväksynnän, alleviivataan sitä sisäistä tunnetta.

En minä halua elää vastakkaisen sukupuolen roolissa vaan naisena. Haluan eroon peniksestä ja tilalle vaginan sekä rinnat. Siinä ei ole paljon tulkinnan varaa.

Luulen että ihmisen luonteenpiirteet sinänsä ovat yhteisiä eri sukupuolille mutta ne painottuvat eri tavoin. Esimerkiksi naiset ovat empaattisempia, miehet loogisempia. Sinun vertauksesi minusta taas menee pieleen. Olen paljon empaattisempi kuin veljeni tai isäni. He taas ovat minua parempia matematiikassa jne. On typerää väittää että en voi saada seiskaa parempaa matematiikasta jos olen tyttö. Edelleen huomiosi ts-naisista selittyvät varsin pitkälle kasvatuksella. Heitä on yleensä kasvatettu kuin poikia ja he ovat joutuneet elämään miesyhteisöissä. Niin minulle kävi ja opin pitämään puoleni, kilpailemaan, sittemmin myös johtamaan. Osaan olla looginen ja rationaalinen koska isäni on sen minulle opettanut. Se ei vähennä empaattisuuttani hilkun vertaa. Edelleen: etkö ole havainnut näitä "miehisiä" piirteitä yhdessäkään syntyperäisessä naisessa?

Kehonrakentattaresta: minäkin olen fyysinen ja pidän urheilusta. Olen vahva ja pidän siitä. Treenaan edelleen. Eikö kukaan muu nainen maailmassa ole tällainen? Vai ovatko kaikki urheilijat ts-miehiä?

Olen elänyt vastakkaisen sukupuoleni roolissa 20 vuotta. Se voi olla hauskaa silloin tällöin, eli ymmärrän kyllä tiittejä. Mutta kun vaihtoehtoja ei anneta ja anatomia on päin helvettiä, hauskuus loppuu lyhyeen.

• MissShemale
        Lilith kirjoitti:

En minä halua elää vastakkaisen sukupuolen roolissa vaan naisena. Haluan eroon peniksestä ja tilalle vaginan sekä rinnat. Siinä ei ole paljon tulkinnan varaa.

Luulen että ihmisen luonteenpiirteet sinänsä ovat yhteisiä eri sukupuolille mutta ne painottuvat eri tavoin. Esimerkiksi naiset ovat empaattisempia, miehet loogisempia. Sinun vertauksesi minusta taas menee pieleen. Olen paljon empaattisempi kuin veljeni tai isäni. He taas ovat minua parempia matematiikassa jne. On typerää väittää että en voi saada seiskaa parempaa matematiikasta jos olen tyttö. Edelleen huomiosi ts-naisista selittyvät varsin pitkälle kasvatuksella. Heitä on yleensä kasvatettu kuin poikia ja he ovat joutuneet elämään miesyhteisöissä. Niin minulle kävi ja opin pitämään puoleni, kilpailemaan, sittemmin myös johtamaan. Osaan olla looginen ja rationaalinen koska isäni on sen minulle opettanut. Se ei vähennä empaattisuuttani hilkun vertaa. Edelleen: etkö ole havainnut näitä "miehisiä" piirteitä yhdessäkään syntyperäisessä naisessa?

Kehonrakentattaresta: minäkin olen fyysinen ja pidän urheilusta. Olen vahva ja pidän siitä. Treenaan edelleen. Eikö kukaan muu nainen maailmassa ole tällainen? Vai ovatko kaikki urheilijat ts-miehiä?

Olen elänyt vastakkaisen sukupuoleni roolissa 20 vuotta. Se voi olla hauskaa silloin tällöin, eli ymmärrän kyllä tiittejä. Mutta kun vaihtoehtoja ei anneta ja anatomia on päin helvettiä, hauskuus loppuu lyhyeen.

Haluaisin nyt hieman täsmennyksiä transseksuaalin määritelmään.

1) Kuinka olennaista transseksuaalisuuden määrittelyssä on suhtautuminen omiin sukuelimiinsä?

1) Onko sellainen ihminen transseksuaali, joka elää naisena, mutta ei koe tarvetta hankkiutua hoitoihin, ei ehkä edes haluaa hormonihoitoa tai leikkausta?

2) Missä vaiheessa ihmisen elinkaarta ihminen saa transseksuaalin "statuksen"? Voiko olla transseksuaali tiedostamatta sitä? Ovatko kaikki muut paitsi hoitoon hankkiutuneet trans-ihmiset, joitain muita kuin transseksuaaleja?

Mielenkiintoinen tämä kysymys luonteenpiirteistä. Ilmeisesti ei ole olemassa mitään virallista totuutta siitä, onko enemmän kyse synnynnäisistä ominaisuuksista vai ympäristön muokkaamista. Oletko kuullut, että Polynesiassa (on ollut tapana että,) perheen ensimmäinen lapsi kasvatetaan tytöksi? En tiedä itse onko kyseessä fakta, mutta näin ainakin eräs Polynesiassa töissä ollut tuttuni kertoi. Mistä tämä taas sitten kertoo?

Entä mistä luulet taas johtuvan, että moni homoseksuaali on naisellisempi (elekieli, luonne jopa ruumiinrakenne) kuin moni transseksuaali (oma havaintoni)?

• Lilith
        MissShemale kirjoitti:

Haluaisin nyt hieman täsmennyksiä transseksuaalin määritelmään.

1) Kuinka olennaista transseksuaalisuuden määrittelyssä on suhtautuminen omiin sukuelimiinsä?

1) Onko sellainen ihminen transseksuaali, joka elää naisena, mutta ei koe tarvetta hankkiutua hoitoihin, ei ehkä edes haluaa hormonihoitoa tai leikkausta?

2) Missä vaiheessa ihmisen elinkaarta ihminen saa transseksuaalin "statuksen"? Voiko olla transseksuaali tiedostamatta sitä? Ovatko kaikki muut paitsi hoitoon hankkiutuneet trans-ihmiset, joitain muita kuin transseksuaaleja?

Mielenkiintoinen tämä kysymys luonteenpiirteistä. Ilmeisesti ei ole olemassa mitään virallista totuutta siitä, onko enemmän kyse synnynnäisistä ominaisuuksista vai ympäristön muokkaamista. Oletko kuullut, että Polynesiassa (on ollut tapana että,) perheen ensimmäinen lapsi kasvatetaan tytöksi? En tiedä itse onko kyseessä fakta, mutta näin ainakin eräs Polynesiassa töissä ollut tuttuni kertoi. Mistä tämä taas sitten kertoo?

Entä mistä luulet taas johtuvan, että moni homoseksuaali on naisellisempi (elekieli, luonne jopa ruumiinrakenne) kuin moni transseksuaali (oma havaintoni)?

Toissukupuolisuutta ei ole määritelty kunnolla yhtään missään ja aiheesta yritetään vääntää lakia. Tässä minun henkilökohtaiset arveluni:

1. Sukuelimet. Toissukupuolinen ei ole tyytyväinen genitaaleihinsa ja/tai rintarauhasiinsa. Myös neutrit ja androgyynit (hermafrodiitit) voidaan näinollen lukea toissukupuolisiksi.

2. Naisen roolissa elävä, ruumiiseensa tyytyväinen mies ei ole toissukupuolinen vaan mahdollisesti ristiinpukeutuja, genderblender tms.

3. Ihminen on toissukupuolinen alusta asti, kyseessä on syntymävamma. Tiedostaminen riippuu lähinnä henkisistä ominaisuuksista ja ympäristöstä. Tiedonsaannin osuus on merkittävä.

• MissShemale
        Lilith kirjoitti:

Toissukupuolisuutta ei ole määritelty kunnolla yhtään missään ja aiheesta yritetään vääntää lakia. Tässä minun henkilökohtaiset arveluni:

1. Sukuelimet. Toissukupuolinen ei ole tyytyväinen genitaaleihinsa ja/tai rintarauhasiinsa. Myös neutrit ja androgyynit (hermafrodiitit) voidaan näinollen lukea toissukupuolisiksi.

2. Naisen roolissa elävä, ruumiiseensa tyytyväinen mies ei ole toissukupuolinen vaan mahdollisesti ristiinpukeutuja, genderblender tms.

3. Ihminen on toissukupuolinen alusta asti, kyseessä on syntymävamma. Tiedostaminen riippuu lähinnä henkisistä ominaisuuksista ja ympäristöstä. Tiedonsaannin osuus on merkittävä.

Mielenkiintoista todellakin! Määritelmien laatiminen on ilmeisesti ikuisuusongelma ja riippuu vähän siitäkin kuka sattuu kulloinkin olemaan johdossa transyhteisössä... Termistökin on muuttunut vuosien saatossa, huomaan: aikoinaan puhuttiin transseksuaalisuudesta, sittemmin transsukupuolisuudesta ja nyt törmään uuteen termiin, toissukupuolisuus.

En tiedä kuulitko viime sunnuntain Yölinjan, mutta sinne soitti eräs ihminen, joka kertoi olevansa traumahermafrodiitti. Miten tämä eroaa toissukupuolisuudesta, vai eroaako? Kyseiselle ihmiselle oli tehty jo leikkauksia (naisesta mieheksi), mutta nämä olivat epäonnistuneet.

Muutama huomio määritelmistäsi:

"Naisen roolissa elävä, ruumiiseensa tyytyväinen mies ei ole toissukupuolinen vaan mahdollisesti ristiinpukeutuja, genderblender tms."

Tunnen jonkin verran yllä olevan määritelmän kaltaisia ihmisiä. Jos tällainen ihminen tuntee olevansa nainen kaikista muista "puutteista" huolimatta", niin hän ei siis ole toissukupuolinen? Siis toissukupuolisuuden määritelmän lähtökohta ei olekaan oma subjektiivinen tunne sukupuolesta (kuten aikaisemmin mainitsit)?

Sitten haluaisin vielä kysyä erästä asiaa: millaiset ovat toissukupuolisten ja transvestiittien välit Suomessa? Onko totta, että nämä ryhmät eivät tule toimeen keskenään? Tällaisen käsityksen olen saanut lukemalla mm. Trasekin keskustelupalstaa. Mistä mahtaa olla kyse tässä ristiriidassa?

• Lilith
        MissShemale kirjoitti:

Mielenkiintoista todellakin! Määritelmien laatiminen on ilmeisesti ikuisuusongelma ja riippuu vähän siitäkin kuka sattuu kulloinkin olemaan johdossa transyhteisössä... Termistökin on muuttunut vuosien saatossa, huomaan: aikoinaan puhuttiin transseksuaalisuudesta, sittemmin transsukupuolisuudesta ja nyt törmään uuteen termiin, toissukupuolisuus.

En tiedä kuulitko viime sunnuntain Yölinjan, mutta sinne soitti eräs ihminen, joka kertoi olevansa traumahermafrodiitti. Miten tämä eroaa toissukupuolisuudesta, vai eroaako? Kyseiselle ihmiselle oli tehty jo leikkauksia (naisesta mieheksi), mutta nämä olivat epäonnistuneet.

Muutama huomio määritelmistäsi:

"Naisen roolissa elävä, ruumiiseensa tyytyväinen mies ei ole toissukupuolinen vaan mahdollisesti ristiinpukeutuja, genderblender tms."

Tunnen jonkin verran yllä olevan määritelmän kaltaisia ihmisiä. Jos tällainen ihminen tuntee olevansa nainen kaikista muista "puutteista" huolimatta", niin hän ei siis ole toissukupuolinen? Siis toissukupuolisuuden määritelmän lähtökohta ei olekaan oma subjektiivinen tunne sukupuolesta (kuten aikaisemmin mainitsit)?

Sitten haluaisin vielä kysyä erästä asiaa: millaiset ovat toissukupuolisten ja transvestiittien välit Suomessa? Onko totta, että nämä ryhmät eivät tule toimeen keskenään? Tällaisen käsityksen olen saanut lukemalla mm. Trasekin keskustelupalstaa. Mistä mahtaa olla kyse tässä ristiriidassa?

Käytän sanaa toissukupuolinen (engl. transsexual) nimenomaan sellaisista ihmisistä jotka eivät ole tyytyväisiä anatomiaansa. He itse ovat toista sukupuolta kuin ruumiinsa, eli toissukupuolisia, muuta sukupuolta kuin miltä näyttää. Määritelmänä on kunkin oma, subjektiivinen tuntemus itsestä (missä yhteydessä olen väittänyt muuta?). Toissukupuolisuus itsessään ei näy päällepäin.

Jos taas ihminen on ruumiinsa sukupuolisiin tunnusmerkkeihin tyytyväinen, käytetään jotain muuta termiä. Ehkä "kaksisukupuolinen", "ristisukupuolinen", "vaihtosukupuolinen" tai jotain...

Sitten ts:ien ja tv:ien riitoihin. Ensinnäkin kumpaakin ryhmää ärsyttää tavattomasti se, että tietämätön yhteiskunta ei osaa erottaa heitä toisistaan. Tämä johtaa joskus sentapaisiin lausuntoihin kuin "ME ei olla mitään pervoja vaatefetisistejä/itsensäsilpojia" (kärjistys kirjoittajan). Homoseksuaalit ovat muuten sopassa mukana. Nämä kolme ryhmää haluavat erottau toisistaan yhteiskunnan silmissä ja unohtavat autuaasti että kyseessä on KOLME AIVAN ERI ASIAA. Itse olen toissukupuolinen ja homoseksuaali. Olen kuullut ts-miehestä joka on myös transvestiitti. Ja niin edespäin.

Älkäämme unohtako henkilökohtaisia tunteita ryhmien ristiriitojen syinä. Itseäni kaivelee joidenkin transvestiittien viljelemä liturgia siitä kuinka hyvin he ymmärtävät toissukupuolisia. Toki he ymmärtävät meitä paremmin kuin vaikka miehet keskimäärin mutta paljon lähemmäs ts:n sielunelämää pääsee fyysisestä kehitysvammasta tai syövästä kärsivä ihminen, ja nimen omaan nainen, jos kysymys on ts-naisesta kuten minusta. Kärjistäen: ruumiini on pahin viholliseni. Tätä ei kuka tahansa tajua.

Vielä trans-maailman hajanaisuudesta: Trasek on poliittinen yhdistys eikä maailman muuttaminen ole kilttien ihmisten puuhaa. DWC:n tapainen kerho taas on enempi mukavuudenhaluinen ja yllä mainitsemieni sekaannusten takia se pelkää Trasekin pilaavan transvestiittien maineen. Ristiinpukeutuminen ON harmiton ja mukava piirre mutta toissukupuolisuus ei ole. Molemmat porukat tietävät tämän ja yrittävät vetää omaa linjaansa, joskus kovinkin ottein.

Lyhyesti: Ristiriita on se että kyseessä on kaksi eri asiaa joilla ei olisi mitään tekemistä keskenään jo yhteiskunta ei olisi tunkemassa niitä samaan ahtaaseen karsinaan.

• m2f
        Lilith kirjoitti:

Käytän sanaa toissukupuolinen (engl. transsexual) nimenomaan sellaisista ihmisistä jotka eivät ole tyytyväisiä anatomiaansa. He itse ovat toista sukupuolta kuin ruumiinsa, eli toissukupuolisia, muuta sukupuolta kuin miltä näyttää. Määritelmänä on kunkin oma, subjektiivinen tuntemus itsestä (missä yhteydessä olen väittänyt muuta?). Toissukupuolisuus itsessään ei näy päällepäin.

Jos taas ihminen on ruumiinsa sukupuolisiin tunnusmerkkeihin tyytyväinen, käytetään jotain muuta termiä. Ehkä "kaksisukupuolinen", "ristisukupuolinen", "vaihtosukupuolinen" tai jotain...

Sitten ts:ien ja tv:ien riitoihin. Ensinnäkin kumpaakin ryhmää ärsyttää tavattomasti se, että tietämätön yhteiskunta ei osaa erottaa heitä toisistaan. Tämä johtaa joskus sentapaisiin lausuntoihin kuin "ME ei olla mitään pervoja vaatefetisistejä/itsensäsilpojia" (kärjistys kirjoittajan). Homoseksuaalit ovat muuten sopassa mukana. Nämä kolme ryhmää haluavat erottau toisistaan yhteiskunnan silmissä ja unohtavat autuaasti että kyseessä on KOLME AIVAN ERI ASIAA. Itse olen toissukupuolinen ja homoseksuaali. Olen kuullut ts-miehestä joka on myös transvestiitti. Ja niin edespäin.

Älkäämme unohtako henkilökohtaisia tunteita ryhmien ristiriitojen syinä. Itseäni kaivelee joidenkin transvestiittien viljelemä liturgia siitä kuinka hyvin he ymmärtävät toissukupuolisia. Toki he ymmärtävät meitä paremmin kuin vaikka miehet keskimäärin mutta paljon lähemmäs ts:n sielunelämää pääsee fyysisestä kehitysvammasta tai syövästä kärsivä ihminen, ja nimen omaan nainen, jos kysymys on ts-naisesta kuten minusta. Kärjistäen: ruumiini on pahin viholliseni. Tätä ei kuka tahansa tajua.

Vielä trans-maailman hajanaisuudesta: Trasek on poliittinen yhdistys eikä maailman muuttaminen ole kilttien ihmisten puuhaa. DWC:n tapainen kerho taas on enempi mukavuudenhaluinen ja yllä mainitsemieni sekaannusten takia se pelkää Trasekin pilaavan transvestiittien maineen. Ristiinpukeutuminen ON harmiton ja mukava piirre mutta toissukupuolisuus ei ole. Molemmat porukat tietävät tämän ja yrittävät vetää omaa linjaansa, joskus kovinkin ottein.

Lyhyesti: Ristiriita on se että kyseessä on kaksi eri asiaa joilla ei olisi mitään tekemistä keskenään jo yhteiskunta ei olisi tunkemassa niitä samaan ahtaaseen karsinaan.

Olen oppinut sinulta paljon uutta asiaa trans-ihmisistä. Etenkin uusi termi "toissukupuolisuus" on sinänsä kiinnostava, koska se kuvaa eniten minua.
        Tähän asti olen pitänyt itseäni lähinnä transseksuaalina/transsukupuolisena, mutta em. termi sopii minulle paremmin.

Olet aivan oikeassa siitä, että yhteiskunta ei ymmärrä eroa eri trans-ihmisten välillä. Onhan se ihan ymmärrettävää, koska väkisinkin siinä menee sekaisin, ellei tosiaan perehdy asiaan.
        Varmaan asiaa auttaisi jos siitä tiedotettaisiin ihmisille enemmän. Mutta hienovaraisesti, koska nyky-yhteiskunta ei ole vielä valmis vastaanottamaan kovin aggressiivista lähestymistä trans-asioihin.
        Mutta onhan ihmiskunta tullut kuitenkin huomattavasti suvaitsevaisemmaksi/älykkäämmäksi parin viimeisen vuosikymmenen aikana, joten voihan olla, että parinkymmenen vuoden kuluttua trans-ihmisiä ei enää pidettäisi kovinkaan "outoina".

Tulevaisuus näyttää, mutta siihen asti "meidän" ei auta kuin ponnistella urheasti eteenpäin!!! :)

Terveisin m2f

• MissShemale

Heippa m2f,

Mielenkiintoinen keskustelunavaus. Itse olin jokseenkin samanlaisessa elämäntilanteessa sinun ikäisenä; aloitin jopa hoidot, jotka sittemmin kyllä keskeytin.

Nyt kolmikymppisenä kyselen edelleen, mitä haluan olla, miten elää. En ole koskaan alistunut elämään stereotypioden mukaan. Olen siinä mielessä säilyttänyt itsemääräämisoikeuden ja vapauden olla oma itseni, mutta toisaalta sillä on ollut hintansa. Aikuiselle ihmiselle ei nimittäin suoda samanalaista vapautta kuin nuorelle. Nuoren on hyväksyttyä olla boheemi, originelli tai kapinallinen (näin androgyynisyys kansan silmissä näyttäytyy), mutta aikuisuus tuo velvollisuuksia, niistä tärkeimpänä työelämä. Sukupuolisena rajatapauksena työelämä ei ole helpoimmasta päästä, ainakaan omien kokemuksieni mukaan.

Myös seurusteluun sukupuolinen epäselvyys tuo omat ongelmansa. Seurustelulla kun yleensä on myös statussymbolimaisia piirteitä, toisin sanoen seurustelukumppani on itsen kuva, seurustelukumppani kertoo jotain sinusta ympäristölle. Onnesi on, että seksuaalinen mielenkiintosi kohdistuu naisiin: naiset nyt ylipäätänsä ovat ymmärtäväisempiä ja joustavampia.

Ehkä neuvoni on, että kannataa tarttua rohkeasti härkää sarvista: kysellä ja miettiä perinpohjin (vaikka ammattiauttajan avulla), mitä haluaa olla, miksi haluaa tulla, millaisen elämän haluaa. Kannattaa mysö hakeutua toisten samoin tuntevien seuraan, kyselemään ja tutkimaan, sekin saattaa auttaa ymmärtämään omaa itseään. Mutta kannattaa myös muistaa, että mitään yhtä tapaa elää tai edes olla trans-jotain ei ole olemassa.

• Canim

hei,
      olen 36 vuotias helsinkiläisnainen ja eronnut joku vuosi sitten bi-miehestä, joka ilmeisesti käytti lisäkseni vain miehiä ja tekee niin edelleen. olen tapaillut aina välillä mukavia transihmisiä ja lähes koko ystäväpiirini koostuu homoista ja biseksuaaleista. kuulostat viestisi perusteella sympaattiselta henkilöltä, jonka kanssa olisi kiva vaihtaa ajatuksia. laitoin sulle maili-osoitteen, viestittele, jos kiinnostaa, niin treffataan vaikka punkkupullon tai kahvikuppien ääressä ja parannetaan maailmaa.

• m2f

Mihin sää laitoit sun email-osoitteesi? En ole saanut sitä!
        Voitko laittaa sen uudestaan?

Terveisin, m2f!

• Canim
        m2f kirjoitti:

Mihin sää laitoit sun email-osoitteesi? En ole saanut sitä!
        Voitko laittaa sen uudestaan?

Terveisin, m2f!

moi,
        voit laittaa mulle postia osoitteeseen [email protected]. mulla on siellä käyntikortti, jos haluut käydä vilkaseen tykkäätkö naamasta...
        vointeja

• m2f

Olen lukenut vastauksianne ja olen erittäin yllättynyt, positiivisesti viesteistänne.
      Enpä olisi arvannut, että kaskustelu menisi näinkin syvälliseksi.

Olen todellakin oppinut uusia näkökantoja vaikka olen jo yli kymmenen vuotta itsekin ollut transseksuaali.

Kiitos kuuluu suurilta osilta Lilithille ja MissShemalelle, koska te molemmat olette selvästikin asiantuntijoita ja pidemmällä prosessissanne kuin minä.

Jatkakaa vaan keskustelua. Tsekkaan melkeinpä päivittäin tämän palstan ja nakkaan oman kommentin, jos tarve vaatii.

Ystävällisin terveisin, m2f :)

• MissShemale

Tänään Naistenpäivän kunniaksi Radiomafian Pressiklubilla oli vieraana transsukupuolinen nainen. Sattuiko kukaan kuulemaan ja voisiko referoida keskustelun? Ainakin puffin mukaan aiheena oli mm. millaista on kuulla joka päivä kommentteja ulkonäöstään ja hyväksyykö naiset tällaisen naisen siskokseen.

• m2f

Harmi ku en sattunut kuulemaan kyseistä ohjelmaa. Ois ollut todella kiinnostavaa kuulla hänen mielipiteitään ja mietteitään asiasta.
        Tosiaankin, jos joku lukijoista kuuli kyseisen ohjelman ole kiltti ja kirjoita siitä vaikka lyhennelmä tänne.
        Terkkuja missShemalelle ja Lilithille!!

Terveisin m2f

• dsfdhhd

Minulle kelpais! mikään ei olisi hienompaa kuin mies joka ymmärtää täydellisesti naisia!

• Erilaisuus rikkaudek

Nyt yli nelikymppisenä muistan, kuinka kouluaikoina pilkattiin homoksi naismaisen käytöksen takia.
      En edes ihan ymmärtänyt homouden sisältöä, vaikka tiesin jo silloin, että tykkää samasta sukupuolesta. Itselleni
      kehittyi homoidentiteetti myöhemmin.

Jotenkin koen yhteiskunnan ja siinä vallitsevan heteronormatiivisen mallin ahtaana ja vaatimuksen siihen asettautumisesta julmana. Ihminenhän on sitä miksi muotoutuu syntyessään ja sen jälkeenkin. Nyt kun on jo elämänkokemusta osaan arvostaa erilaisuutta ja sen tuomaa rikkautta myös itsessäni.

Crace Jones laulaa hyvin yhden laulunsa sanoissa : Use your force, use your effects, then your gonna be a star.

• loveme92

Tuo on niin outoa että tuollaista kysytään, kun itse olen tyttö joka rakastaa juuri tuollaisia miehiä :D Minun on niin vaikea kuvitella että tuollainen mies epäilee mahdollisuuksiaan, minulle ainakin kelpaisi :D

• 3+6

Hieman jäi häiritsemään nuo miesmääritelmät tuolla edellä: "Lahjakkuus matematiikassa, johtajuus". Minä tunnen vaikka kuinka monta matemaattisesti lahjkasta naista. Itse puolestani olen osaan johtaa, mikäli sellainen vastuu minulle annetaan. Se ei tee minusta miestä. Ajattelen myös vähemmän tunteellisesti. Se ei silti tee minusta miestä, olen nainen ja sellaisena aion myös pysyä.

• mikä sukupuoli?

en koe pääni sisällä sen koommin sukupuolta kuin että normaalin kehityksen yhteydessä alkoi vastakkainen sukupuoli kiinnostaa enemmän. olen aina pitänyt feminiinisistä ja pehmoista miehistä enemmän kuin karskeista äijistä. Ite olen nainen, mutta sellanen "poikatyttö." Inhoan sukupuolirooleja ja naisten hömppöpömppöä! Olen herkkä ja tunteellinen mutta varsin looginen, kylmän viileä tarvittaessa, määrätietoinen.
      Ihmisistä löydän aina älykkäimmät yksilöt. Ne tyypit yleensä tiedostaa juuri sen, ettei sukupuolten välillä ole juuri kuin sen minkä biologia on määrännyt; toiselle kohdun ja rinnat ja toiselle siittimen kiveksineen. Muuten ovat aika identtisiä, ajatusmaailma, kokemusmaailma jne.

• Ei normeille

En usko että kovinkaan moni ihminen oikeasti on kotonaan heteronormatiivisuudessa. Etenkään ajattelultaan. Monet ehkä pyrkii siihen korostamalla niitä miehekkyyden tai naisekkuuden piirteitä itsessään, mutta eivät ole sisäisesti tyytyväisiä. Ehkä juuri sen vuoksi on niin paljon ahdistuneita ja epävarmoja miehiä sekä naisia. Identiteettikriisi on rankka asia ja voi johtaa monenlaisiin ongelmiin.

Itselläni on hiukan sama tilanne kuin aloittajalla, olen fyysisesti mies, mutta en ole koskaan psyykkisesti kokenut yhdenmukaisuutta vallitsevan (macho)mieskuvan kanssa. Mutta olen oppinut että mun ei täydykään sopia siihen. Ei mun täydy seurata huonoja esimerkkejä ja muoteja. Voin olla sen sijaan ihan vapaasti oma itseni. Joskus itsekin ajattelin että olenkohan transsukupuolinen, mutta sitten tajusin että se ajatus johtui vaan siitä kun en sopinut yleiseen miehen malliin.

Yksi hyvä lääke siihen ahdistuneisuuteen mitä heteronormatiivisuus aiheuttaa, on TV:n sulkeminen. Sieltähän ne useimmat mallit meille on opetettu "viihteen" muodossa. Miehet on kovia, naiset taas avuttomia "prinsessoja". Paskaahan se on!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8093
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5667
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5023
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4973
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3747
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      56
      2970
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2687
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2518
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2452
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      43
      2411
    Aihe