Olen vuosia sitten käynyt 40 tunnin kurssin ja sen perusteella voin toimia vuodessa neljä kuukautta vartijana. Niin ainakin silloin aikoinaan sanottiin, en tiedä miten nykyään on.
Miten siis saan sen kortin poliisilaitokselta, riittääkö todistus siitä että on käynyt kurssin, kuvia ei tarvitse? Saan sitten jonkun lapun joka on se "kortti"?
Entä ensi vuonna, pitääkö se taas hakea uudestaan vai voinko sillä samalla lapulla olla silloinkin neljä kuukautta töissä?
Väliaikainen vartijakortti
1
138
Vastaukset
- kikulililu
Jos se on 2002 vuoden jälkeen suoritettu, se ei enää vanhene.
Ensin otat mukaan alkuperäisen todistuksen.
Menet valokuvausliikkeeseen, jossa lähettävät ottamansa naamakuvan sinusta sähköisesti suoraan poliisien kuvapalveluun.
Otat mukaasi kuvausliikkeestä saamasi koodi ja menet poliisiasemalle.
Jonotuksen jälkeen lataat tiskille henkkarin, todistuksen ja varmuuden vuoksi saamasi koodin valokuvaasi varten.
Täytät virkailijalta saaman lomakkeen ja maksat 39e.
Virkailija kertoo monenko viikon päästä saat väliaikaisen kortin haettua. Tod näk parin viikon sisällä.
Huomannut, että jos lähetät sähköisesti kuvasi poliisille, tulee kortit nopeammin.
Jos ei mikään kiire, voit säästää ja otat fyysiset versiot jossain aseman kuvakopissa.
Kysy viimeistä asiaa virkailijalta. Itse en nyt muista. Katsot vain tarkkaan kortista milloin se loppuu. Se 4kk ei ala siitä kun varsinaisesti teet töitä, vaan kun hakemus on jätetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341656- 391581
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa621328- 681285
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2071092Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2661057- 691044
- 74945
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää17907Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106868