Mummopuoli

Kysyy

Olen mieheni lapsenlapselle ns. "mummopuoli".
Pitääkö mummopuolen osallistua esim. lapsen ristiäisiin, jos kutsutaan tai yleensä lapsen hoitamiseen ? Pyydettäessä olen ajatellut osallistua hoitoon, mutta ristiäisiin meneminen ei kai kuulu "mummopuolelle" ? Tunnen itseni jotenkin ulkopuoliseksi tähän tilaisuuteen. Ristiäiset ovat mielestäni suku- ja perhejuhla.

Kommentteja otan vastaan, ettei tule töpättyä !

40

3907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

      Jos sinut on ristiäisiin kutsuttu, niin ajattelisin, että kohteliaampaa on mennä. Jos et mene, voi siitä tulkita aika monta negatiivista asiaa.
      Ja käsitykseni mukaan olet nyt sukua, kun olet mummopuoli. Ainakin ristiäiskutsun perusteella lapsen äiti haluaa sinut sukuun sisällyttää.

      • Anonyymi

        Mä jätän menemättä,jos eksän uusi akka esittää mummopuolta.


      • Anonyymi

        Mitähän sukua? Yleensä suvun juhlahetket ovat vain ihan oikealle suvulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän sukua? Yleensä suvun juhlahetket ovat vain ihan oikealle suvulle.

        Meidän suvussa on niin sairasta,että mummopuoli oli valokuvissa ja Facebookissa ihmiset ihmetteli missä minä olen. Tytär niin nuori,ettei tajua,että kyllä ihmiset huomaa kuvion..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä jätän menemättä,jos eksän uusi akka esittää mummopuolta.

        No juu. Tuo kertoo sinusta aika paljon, että olet ex-muija.


    • tarja

      kyllä tavallaan yhtä perhettä,eli kyllä ristiäisiin "kuuluu" mennä varsinkin jos on kutsuttu.
      Ja lapsen hoitaminen silloin tällöin sopii yleensä ilomielin äidille vaikka ei olisi sukuakaan,sitä vapaa-aikaa kaipaa yleensä.
      Jos ei vaan sitten käy että lapsi olisi jatkuvasti tulossa hoitoon...
      No,toisissa suvuissa tulee töpättyä veti tai työnsi,tiedän näitäkin.

    • mummuli

      Kysy.
      Kukaan ei varmaan pistä pahakseen, jos suoraan kysyt, mitä nuori perhee toivoo. He kuitenkin määrittelevät lapsen lähipiirin. Et voi itseä väkisin siihen työntää, jos tätä ei toivota, mutta voit olla hyvikin toivottu ja aiheuttaa pahaa mieltä, jos jäät "ulkopuolelle".
      Siis kysy ja onnistut varmasti!

      • Anonyymi

        No juuri näin. Mutta minut on jo jätetty ulkopuolelle. Olen vaan rahan antaja.


      • Anonyymi

        No eikös se ole jo määritelty, kun on kutsuttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juuri näin. Mutta minut on jo jätetty ulkopuolelle. Olen vaan rahan antaja.

        Sama täällä. Mutta oman tyhmyytensä näyttävät 😂🙏


    • lapsenlapsi

      Meillä on ollut iät ja ajat niin, että olkoon mummopuoli tai enopuoli, niin yhtälailla kaikki kuulutaan samaan sukuun. En vois kuvitellakaan mummopuoleni jättävän tulematta johonkin minun juhliini. Olen hänelle saman arvoinen lapsenlapsi, kuin "oikeatkin" ja hän on minulle ihka aito mummo.
      Mutta tietenkään kaikki eivät ole yhtä läheisiä.

      • ssh

        Isoäidilläni ja hänen miehellään (joka ei siis ole sukua minulle, mutta on minun vaari:)) on tapana kehuskella että lapsenlapsia on yhteensä 20; mukaanluettuna omat ja varastetut. hihih:) Ja kaikki yhtä tärkeitä.


      • Anonyymi
        ssh kirjoitti:

        Isoäidilläni ja hänen miehellään (joka ei siis ole sukua minulle, mutta on minun vaari:)) on tapana kehuskella että lapsenlapsia on yhteensä 20; mukaanluettuna omat ja varastetut. hihih:) Ja kaikki yhtä tärkeitä.

        Onpa typerää sanoa varastetut.


      • Anonyymi
        ssh kirjoitti:

        Isoäidilläni ja hänen miehellään (joka ei siis ole sukua minulle, mutta on minun vaari:)) on tapana kehuskella että lapsenlapsia on yhteensä 20; mukaanluettuna omat ja varastetut. hihih:) Ja kaikki yhtä tärkeitä.

        Nimenomaan minulta varastettiin lapsenlapsi,mutta jos se on ilo niin pitäköön.


      • Anonyymi
        ssh kirjoitti:

        Isoäidilläni ja hänen miehellään (joka ei siis ole sukua minulle, mutta on minun vaari:)) on tapana kehuskella että lapsenlapsia on yhteensä 20; mukaanluettuna omat ja varastetut. hihih:) Ja kaikki yhtä tärkeitä.

        Juuri noin. Omakin uusiosakki on kaikki samaa porukkaa erittelemättä. On käyty ristiäiset, hautajaiset, rippiäiset, häitä ei vielä valitettavasti ole osunnut kohdalle. Exät ja nyxät, mummut ja papat ja varasellaiset..


    • marella

      Meillä ei "puolikkaita" ole ollut sen jälkeen, kun yhdeltä lapselta kysyttiin, että mitäs tykkäät velipuolesta, ja lapsi vastasi silmät selällään että "ei se ole mikään puolikas!".

    • Mummopuoli

      No nyt ei minulle tullut sitä ristiäiskutsua. Lasta ei ole pyydetty edes katsomaan eikä tuotu meille näytille. Pyydetty on. Päätin sitten, että en halua tuppautua tähän juttuun enää. Antaa ajan kulua ja katsotaan sitten uudestaan missä mennään.

      • ä-puoli minä myös

        Kuulsi pettymys taustalta. Olisit varmaan kuitenkin toivonut kutsua - toivonut mahdollisuutta osallistua ja olla mummontapaisena pienelle, vaikka periaatteessa mitään verisukua et olekaan.

        Minulla on edessä tämä kaikki.
        Miehen lapset tulevat meille joka toinen vkl, ja minun oletetaan huolehtivan heistä yms. aivan normaalisti. Minun oletetaan jopa pitävän heistä, ei vain "sietävän", vaan pitävän.

        Silti - edessä on lasten rippijuhlat, päättäjäiset, yo-juhlat ja/tai ammattitutkintoon valmistuminen, kihlajaiset, häät, kastejuhla ja mitä sitä ihmisen elämässä onkaan.
        Minua tuskin kutsutaan yhteenkään näistä.
        Lasten äiti tuskin minua sinne haluaa.
        Jos isänsä kutsuvat, niin hyvä, mutta että minutkin - ei, en usko.


      • Paha äitipuoli
        ä-puoli minä myös kirjoitti:

        Kuulsi pettymys taustalta. Olisit varmaan kuitenkin toivonut kutsua - toivonut mahdollisuutta osallistua ja olla mummontapaisena pienelle, vaikka periaatteessa mitään verisukua et olekaan.

        Minulla on edessä tämä kaikki.
        Miehen lapset tulevat meille joka toinen vkl, ja minun oletetaan huolehtivan heistä yms. aivan normaalisti. Minun oletetaan jopa pitävän heistä, ei vain "sietävän", vaan pitävän.

        Silti - edessä on lasten rippijuhlat, päättäjäiset, yo-juhlat ja/tai ammattitutkintoon valmistuminen, kihlajaiset, häät, kastejuhla ja mitä sitä ihmisen elämässä onkaan.
        Minua tuskin kutsutaan yhteenkään näistä.
        Lasten äiti tuskin minua sinne haluaa.
        Jos isänsä kutsuvat, niin hyvä, mutta että minutkin - ei, en usko.

        ...että ne miehen lapset elää meillä, koska äiti ei pystynyt huolehtimaan lasten psyykkisestä ja fyysisestä kehityksestä (eli määrättiin meille).

        En voinut mennä miehen vanhimman lapsen rippipyhälle (tosin tämä lapsi ei asunut silloin meillä), kun oikea äiti ja miehen suku (huom! miehen suku)olisi loukkaantunut (paheksunut) minun läsnäoloani siellä. Mutta pitipä poikaa käydä siellä rippileirillä katsomassa, kun eihän se oikea äiti sinne voinut mennä. Ja piti kelvata juoksuttamaan poikaa nuorisopsykiatrisella, kun eihän se oikea äiti sinnekkään lähtenyt.

        No tulipa sitten miehen tyttären rippipyhä - tyttö sanoi että kotonaanhan hän haluaa juhlat pitää missä asuukin (eli meillä oli asunut 4 v.). Vaan siitähän se riita syntyikin - kun miehen suku edelleenkin paheksui - olivat sitä mieltä, että oikealle äidillehän ne juhlat kuuluvat. Ei tullut suku juhliin - juhlittiin ensin meillä kotona - sitten tyttö painui äitinsä luokse, missä miehen suku odotti.

        Ja seuraavaksi sitten ne ylioppilasjuhlat, häät, kastetilaisuudet jne. Onko nämä ihmiset hulluja, vai mitä!?!?? Miten käy näiden lasten / nuorten? Tyttö ainakin itse kärsii tällaisesta vihanpidosta - ihanaa kasvaa "järkevien" aikuisten kanssa.

        Ja minä olen itse välistä aika "loppu". Jos en miestäni rakastaisi, niin iskisin saatana rukkaset tiskiin, ja toivottaisin kaikki alimpaan helvettiin. Mutta minun suvussani on aina ihmisillä ollut sivistyneet käyttäytymistavat riitatilanteissakin, ja korvien välissä kaikki suht koht ok, joten nielen vain kaiken paskan. Tosin nyt minua ei syrjäytä enää oikea äiti, eikä miehen suku. Minä seison kaikesta huolimatta näiden lasten rinnalla - halusivatpa tai ei.


      • Mummopuoli
        Paha äitipuoli kirjoitti:

        ...että ne miehen lapset elää meillä, koska äiti ei pystynyt huolehtimaan lasten psyykkisestä ja fyysisestä kehityksestä (eli määrättiin meille).

        En voinut mennä miehen vanhimman lapsen rippipyhälle (tosin tämä lapsi ei asunut silloin meillä), kun oikea äiti ja miehen suku (huom! miehen suku)olisi loukkaantunut (paheksunut) minun läsnäoloani siellä. Mutta pitipä poikaa käydä siellä rippileirillä katsomassa, kun eihän se oikea äiti sinne voinut mennä. Ja piti kelvata juoksuttamaan poikaa nuorisopsykiatrisella, kun eihän se oikea äiti sinnekkään lähtenyt.

        No tulipa sitten miehen tyttären rippipyhä - tyttö sanoi että kotonaanhan hän haluaa juhlat pitää missä asuukin (eli meillä oli asunut 4 v.). Vaan siitähän se riita syntyikin - kun miehen suku edelleenkin paheksui - olivat sitä mieltä, että oikealle äidillehän ne juhlat kuuluvat. Ei tullut suku juhliin - juhlittiin ensin meillä kotona - sitten tyttö painui äitinsä luokse, missä miehen suku odotti.

        Ja seuraavaksi sitten ne ylioppilasjuhlat, häät, kastetilaisuudet jne. Onko nämä ihmiset hulluja, vai mitä!?!?? Miten käy näiden lasten / nuorten? Tyttö ainakin itse kärsii tällaisesta vihanpidosta - ihanaa kasvaa "järkevien" aikuisten kanssa.

        Ja minä olen itse välistä aika "loppu". Jos en miestäni rakastaisi, niin iskisin saatana rukkaset tiskiin, ja toivottaisin kaikki alimpaan helvettiin. Mutta minun suvussani on aina ihmisillä ollut sivistyneet käyttäytymistavat riitatilanteissakin, ja korvien välissä kaikki suht koht ok, joten nielen vain kaiken paskan. Tosin nyt minua ei syrjäytä enää oikea äiti, eikä miehen suku. Minä seison kaikesta huolimatta näiden lasten rinnalla - halusivatpa tai ei.

        No olisinhan minä sinne ristiäisiin mennyt, mutta kun ei kerran kutsuttu. En nosta tästä mitään isompaa Haloota. Sukujuhla / perhejuhla se on kuin onkin. En ole mitään sukua ja ei kait sinne nyt kutsuta kuin ihan lähimmät sukulaiset.

        Toivottavasti tuovat tätä lasta edes näytille joskus. Mummoksi en silti rupea tälle lapselle, sillä olen mummo vain omien lasteni lapsille sitten joskus, kun se aika koittaa.


      • paha äitipuoli
        Mummopuoli kirjoitti:

        No olisinhan minä sinne ristiäisiin mennyt, mutta kun ei kerran kutsuttu. En nosta tästä mitään isompaa Haloota. Sukujuhla / perhejuhla se on kuin onkin. En ole mitään sukua ja ei kait sinne nyt kutsuta kuin ihan lähimmät sukulaiset.

        Toivottavasti tuovat tätä lasta edes näytille joskus. Mummoksi en silti rupea tälle lapselle, sillä olen mummo vain omien lasteni lapsille sitten joskus, kun se aika koittaa.

        No voisin verrata oman äitini tilannetta sinuun. Miehen lapsilla ei ole oikeastaan mitään muuta mummia ollut, kuin minun äitini. On huolehtinut, ja toimittanut lapsille mummin virkaa 6 vuotta. Siitä huolimatta sukujuhlissa ei "merkkaa" mitään - on kuin tyhjää ilmaa. Lapset / nuoret puhuttelevatkin mummiksi - ja pitävät kyllä sellaisenakin. Mutta sitten tulee se miehen ja oikean äidin suku - mummi on kuin tyhjää ilmaa.


      • ssh
        Paha äitipuoli kirjoitti:

        ...että ne miehen lapset elää meillä, koska äiti ei pystynyt huolehtimaan lasten psyykkisestä ja fyysisestä kehityksestä (eli määrättiin meille).

        En voinut mennä miehen vanhimman lapsen rippipyhälle (tosin tämä lapsi ei asunut silloin meillä), kun oikea äiti ja miehen suku (huom! miehen suku)olisi loukkaantunut (paheksunut) minun läsnäoloani siellä. Mutta pitipä poikaa käydä siellä rippileirillä katsomassa, kun eihän se oikea äiti sinne voinut mennä. Ja piti kelvata juoksuttamaan poikaa nuorisopsykiatrisella, kun eihän se oikea äiti sinnekkään lähtenyt.

        No tulipa sitten miehen tyttären rippipyhä - tyttö sanoi että kotonaanhan hän haluaa juhlat pitää missä asuukin (eli meillä oli asunut 4 v.). Vaan siitähän se riita syntyikin - kun miehen suku edelleenkin paheksui - olivat sitä mieltä, että oikealle äidillehän ne juhlat kuuluvat. Ei tullut suku juhliin - juhlittiin ensin meillä kotona - sitten tyttö painui äitinsä luokse, missä miehen suku odotti.

        Ja seuraavaksi sitten ne ylioppilasjuhlat, häät, kastetilaisuudet jne. Onko nämä ihmiset hulluja, vai mitä!?!?? Miten käy näiden lasten / nuorten? Tyttö ainakin itse kärsii tällaisesta vihanpidosta - ihanaa kasvaa "järkevien" aikuisten kanssa.

        Ja minä olen itse välistä aika "loppu". Jos en miestäni rakastaisi, niin iskisin saatana rukkaset tiskiin, ja toivottaisin kaikki alimpaan helvettiin. Mutta minun suvussani on aina ihmisillä ollut sivistyneet käyttäytymistavat riitatilanteissakin, ja korvien välissä kaikki suht koht ok, joten nielen vain kaiken paskan. Tosin nyt minua ei syrjäytä enää oikea äiti, eikä miehen suku. Minä seison kaikesta huolimatta näiden lasten rinnalla - halusivatpa tai ei.

        Omista yo-juhlista meinas tulla painajaismaiset kun isäni suvun puolelta ilmotettiin, ettei kukaan oikeastaan tule, jos äitini saapuu juhliin miehensä kanssa.

        Naurettavaa, kun kaikilla (isällä,äidillä) on uudet elämät ollu täysillä paäällä jo 10 vuotta...

        Vieläkin raivostuttaa että aikuiset ihmiset pelleilee tommosta. Nykyään kun melkein kaikki elää jos jonkinlaisessa uusioverkostossa (ainakin oma sukuni) niin luulis ymmärtävän ja elävän tilanteen mukaan.

        voimia sinulle.


      • Kommentti
        ssh kirjoitti:

        Omista yo-juhlista meinas tulla painajaismaiset kun isäni suvun puolelta ilmotettiin, ettei kukaan oikeastaan tule, jos äitini saapuu juhliin miehensä kanssa.

        Naurettavaa, kun kaikilla (isällä,äidillä) on uudet elämät ollu täysillä paäällä jo 10 vuotta...

        Vieläkin raivostuttaa että aikuiset ihmiset pelleilee tommosta. Nykyään kun melkein kaikki elää jos jonkinlaisessa uusioverkostossa (ainakin oma sukuni) niin luulis ymmärtävän ja elävän tilanteen mukaan.

        voimia sinulle.

        Miehelläni on ent. liitosta kaksi lasta ja näillä lapsilla on pienet lapset kummallakin.
        Minua ei koskaan kutsuta mihinkään heidän tilaisuuksiinsa, vain mieheni yksin menee sinne.

        Mahtaako tälläinen "puolikas" sitten kelvata muuhun kuin "lastenlikaksi " ? Silloin minut varmaankin huomataan oitis. Olen tässä vähän tuumaillut, että taidanpa kieltäytyä moisesta kunniasta, sillä tiedän senkin ajan vielä tulevan eteen, jolloin tarvitaan hoitajaa näille lapsille.


      • Anonyymi

        Niin,tuppautua ei kannata. Lopettaa vaan yhteydenotto.


      • Anonyymi
        ssh kirjoitti:

        Omista yo-juhlista meinas tulla painajaismaiset kun isäni suvun puolelta ilmotettiin, ettei kukaan oikeastaan tule, jos äitini saapuu juhliin miehensä kanssa.

        Naurettavaa, kun kaikilla (isällä,äidillä) on uudet elämät ollu täysillä paäällä jo 10 vuotta...

        Vieläkin raivostuttaa että aikuiset ihmiset pelleilee tommosta. Nykyään kun melkein kaikki elää jos jonkinlaisessa uusioverkostossa (ainakin oma sukuni) niin luulis ymmärtävän ja elävän tilanteen mukaan.

        voimia sinulle.

        Mä jättäydyin suosiolla noista kuvioista.


    • pitää

      herää suuri kysymys miksi pitää puolitella?
      meillä ainakin isäpuoleni tulee ristiäisistä hautajaisiin ja me käymme hänen suvussa kaikki ne juhlat minhin hänkin menee!!!!

      olen koko naan unohtanut että mullahan on kaksi veliPUOLTA.hmmm olin jo unohtanut että he ovat puolia....ei ei täysiä veljiä ne on vaikka toisella on eri äiti ja toisella eri isä!!!!

      etkö halua kuulua heidän sukuun vai miksi teet siitä nuin vaikeaa!!! mitäs meinasit sanoa kun se kastettu lapsi kysyy että missäs on se papan vaimo kun ei kuvissä näy!!! vastaatko että "tunsin itseni ulkopuoliseksi enkä kuulu sukuun niin päätin olla tulematta"!!!!


      Itse en sietäisi tollasta mummoa sitten puolitettuna!

      • Puolikas

        Kutsumatta ei voi mennä perhetilaisuuksiin, kuten juuri ristiäisiin, rippijuhliin, häihin, hautajaisiin...


      • pitää
        Puolikas kirjoitti:

        Kutsumatta ei voi mennä perhetilaisuuksiin, kuten juuri ristiäisiin, rippijuhliin, häihin, hautajaisiin...

        etkös kuulu perheeseen ja sukuun jos olet yhdessä miehesi kanssa ja menet hänen mukanaan juhliin. täytyyhän perheen ja sukulaisen hyväksyä tuollainen asia! mummoni erosi ukista ja löysi uuden miehen ja olivat kihloissa jonkin aikaa ja kulki mummon mukana juhlissa, eikä kukaan valittanut asiasta! hän kuului perheeseen mummon avopuolisona. sitten mummo kuoli ja siihen mieheen pidetään vieläkin yhteyttä.


      • Alannahi
        pitää kirjoitti:

        etkös kuulu perheeseen ja sukuun jos olet yhdessä miehesi kanssa ja menet hänen mukanaan juhliin. täytyyhän perheen ja sukulaisen hyväksyä tuollainen asia! mummoni erosi ukista ja löysi uuden miehen ja olivat kihloissa jonkin aikaa ja kulki mummon mukana juhlissa, eikä kukaan valittanut asiasta! hän kuului perheeseen mummon avopuolisona. sitten mummo kuoli ja siihen mieheen pidetään vieläkin yhteyttä.

        Ei sinulle tarvitse tulla erikseen kutsua.
        Jokaisella on oikeus (jossain määrin velvollisuuskin) kulkea puolisonsa kanssa perhejuhlissa.

        Sinä olet miehesi perhettä. Hänen puolisonsa. Sinun paikkasi on hänen vierellään, eikä sinua siihen erikseen tarvitse kutsua.

        Jollain voi olla sanomista, mutta siinä kohdassa taas miehesi tulisi seistä sinun rinnallasi ja tehdä muille selväksi, että sinä olet hänen perhettään. Piste.


      • Äiti
        Alannahi kirjoitti:

        Ei sinulle tarvitse tulla erikseen kutsua.
        Jokaisella on oikeus (jossain määrin velvollisuuskin) kulkea puolisonsa kanssa perhejuhlissa.

        Sinä olet miehesi perhettä. Hänen puolisonsa. Sinun paikkasi on hänen vierellään, eikä sinua siihen erikseen tarvitse kutsua.

        Jollain voi olla sanomista, mutta siinä kohdassa taas miehesi tulisi seistä sinun rinnallasi ja tehdä muille selväksi, että sinä olet hänen perhettään. Piste.

        Itse en menisi kutsumatta. Olisi noloa mennä, jos ei olisi kutsua tullut. Jos kerran ei ennenkään ole kutsuttu mihinkään perhejuhliin, niin ei varmaan tulla kutsumaan vastedeskään.


      • Alannahi
        Äiti kirjoitti:

        Itse en menisi kutsumatta. Olisi noloa mennä, jos ei olisi kutsua tullut. Jos kerran ei ennenkään ole kutsuttu mihinkään perhejuhliin, niin ei varmaan tulla kutsumaan vastedeskään.

        Panisin puolisoni seinää vasten.

        Kyllä hänen tulee kunnioittaa minua vaimonaan ja puolisonaan, ja ennenkaikkea perheensäjäsenenä.

        Ei se, että olemme kumpikin olleet ennemminkin naimisissa tee meidän aviosuhteestamme sen vähäpätöisempää.

        Mummopuolen kohdalla peräisin kunnioitusta siis mieheltä.


      • Anonyymi

        Ei ne ole täysiä sukulaisia,kaikki sen tajuaa.


      • Anonyymi
        Äiti kirjoitti:

        Itse en menisi kutsumatta. Olisi noloa mennä, jos ei olisi kutsua tullut. Jos kerran ei ennenkään ole kutsuttu mihinkään perhejuhliin, niin ei varmaan tulla kutsumaan vastedeskään.

        Jotkut menee. Tyhmiä ovat.


    • Anonyymi

      Mummpuolia ei ole olemassa.

      • Anonyymi

        Mutta mielipuolia on 😂😂


    • Anonyymi

      No mua ei pyydetty edes,vaikka olen se täysmummo. Narsistieksä meni kyllä uuden naisen kanssa. Että semmosta.

    • Anonyymi

      Mummopuoli omi lapsenlapsen,tyttäreni tahdosta. Minua ei haluttu ristiäisiin eikä muutenkaan anneta edes vilaukselta nähdä lapsenlasta. Olen niin paska ihminen. Ex mies on narsisti. Hänelläkin lie sormensa pelissä. Mutta luovuin hiljaa sitten mummoudesta. Jännä ettei montaa päivää sattunut sieluun. Onneksi on toisen tyttären lapset ja heitä näen.

    • Anonyymi

      On sitten mummopuoli tai pappapuoli (tai isä-/äitipuoli)ja on kutsuttu, niin kyllä. Sinä mummopuolena et halua mennä, miksi? Tuohan on täysin normaali tilanne tänä päivänä ja parempi sinunkin on vaan hyväksyä asia. Tosin tulee mieleen tuosta vastahankaisuudestasi sellainen asia, että olet ns perheenrikkoja ja nyt hävettää.

    • Anonyymi

      Vai että puolikas mummo!! Mistäs asti sinä itseäsi nimität mummoksi puolikkaaksi toisten lapsille? Oletko itse keksinyt moisen nimen itsellesi, ne lapset ei kuulu sun sukuusi, et ole heille mummo etkä muori, olet perheenrikkoja, isän suttura.

      On törkeetä että kehtaat moista väittää, häpee jos osaat. Sinä et kuulu perheeseen, eikä sulla ole oikeutta juoruta heidän asioitaan kaikille, valheita uskon niin.

      Voi hyvänen aika näitä naikkosia, jotka jaksaa vaahtoo näistä kun kukaan ei heistä tykkää, no ei tykkää jos rikkoo toisten perheen ja vie lapsilta isän!!!

    • Anonyymi

      Ei kannata mennä paikkoihin,joihin ei ole tervetullut. Minä olen järjestänyt kotini niin,että vietän täällä omat juhlat,joulut. Aivan yksin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1786
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1397
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1346
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1273
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1229
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1186
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      632
      1162
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      9
      1044
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      984
    Aihe