Saamenmaa itsenäiseksi

Suvereniteetti

Siellä pohjoisimmassa Suomessa valitetaan etelän herrojen ja EU:n määräävän Lapin asioista. Tehdään asiasta kerralla loppu. Annetaan napapiirin pohjoispuoliselle alueelle itsenäisyys eikä oteta tätä valtiota EU:n jäseneksi.

Samalla vedetään pois kaikki Suomen valtion ja EU:n investoinnit, virastot, lakkautetaan tuet, armeija vetäytyy uuden Suomen rajojen sisäpuolelle jne.

Sitten ei pitäisi teillä arvoisilla Lapin yli-ihmisillä olla valittamista. Saisitte järjestää asianne niin kuin teitä huvittaa. Elantonnekin saisitte hankkia markkinatalouden lakien mukaisesti kuten muutkin. Samalla loppuisi myös etelän veronmaksajien valitus.

Saamenmaan hallintoonkin löytyisi helposti ratkaisu. Kyllä Saamenmaan keisarin viran aina joku sisarusten keskinäisen seksin tuloksena siinnyt nilsaslakki ottaa vastaan.

19

1778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123

      olet täysin hullu!

    • Áhkos

      Voi purkautua myös ruokottoman viestin muodossa. Suveriniteetista ei mitään pahaa, mutta insesti-syytökset kielivät, että viha ja katkeruus ovat saaneet itsesäätelyjärjestelmäsi sekaisin.Tunnen syvää sääliä, toivottavasti voitat vihasi.

      • Suvereniteetti

        En syytä enkä vihaa, faktat vain saattavat olla joillekin tuskallisia. Tutkimuksen mukaan useiden Lapin (kuten muunkin Suomen/maailman syrjäisten) kylien väestö on peräisin 200-300 vuotta sitten paikalle muuttaneen yhden ainoan pariskunnan jälkeläisistä, jotka ovat sitten keskenään lisääntyneet.

        Asia on pitkään ollut tabu (Timo K Mukkakin lähes lynkattiin kun uskalsi aihetta sivuta), mutta kyllä asiasta tietoa saa jos viitsii etsiä. Tästä perimäaineksen kapeudesta johtuvat monien periytyvien fyysisten ja psyykkisten sairauksien yleisyys isoloituneissa populaatioissa.

        Hyvä Áhkos, kyllä se suvereniteetti ilman ulkopuolista (Suomen, EU:n) taloudellista tukea laskisi huomattavasti maamme pohjoisosien asukkaiden elintasoa (ja nostaisi eteläisen Suomen asukkaiden elintasoa)


      • Áhkoš
        Suvereniteetti kirjoitti:

        En syytä enkä vihaa, faktat vain saattavat olla joillekin tuskallisia. Tutkimuksen mukaan useiden Lapin (kuten muunkin Suomen/maailman syrjäisten) kylien väestö on peräisin 200-300 vuotta sitten paikalle muuttaneen yhden ainoan pariskunnan jälkeläisistä, jotka ovat sitten keskenään lisääntyneet.

        Asia on pitkään ollut tabu (Timo K Mukkakin lähes lynkattiin kun uskalsi aihetta sivuta), mutta kyllä asiasta tietoa saa jos viitsii etsiä. Tästä perimäaineksen kapeudesta johtuvat monien periytyvien fyysisten ja psyykkisten sairauksien yleisyys isoloituneissa populaatioissa.

        Hyvä Áhkos, kyllä se suvereniteetti ilman ulkopuolista (Suomen, EU:n) taloudellista tukea laskisi huomattavasti maamme pohjoisosien asukkaiden elintasoa (ja nostaisi eteläisen Suomen asukkaiden elintasoa)

        Viimeisessä lauseessa sanot sen,minkä moni muukin pohjoisen suomalainen hokee. On helppo jakaa maa, kun sen ensimmäiset asukkaat on ajettu reservaattiin. Muistuttaa apartheidia ja kertoo paljon kirjoittajan humanismin asteesta.
        p.s. voisitko mainita yhdenkin lähteen siitä, mihin insestiväitteesi perustuvat?


    • Tatti

      Tuo oli hyvä ajatus. Minä olisin valmis pressaksi. Itsenäisyysjuhlat Saamelaismuseossa Inarissa. Sopisin hyvin koska hallitsen tuon EU-byrokratian. Olen työssäni hakenut erilaisia EU-tukia suuriinkin projekteihin. Hallitsen monia kieliä ja kulttuureita ja olen korkeasti koulutettu. Itse kuulun maamme alkuperäisväestöön. Porojakin olen nähnyt kahvipannussa ja muuallakin. Politiikkaan sopisin hyvin näin stand-up koomikon kokemuksella. Eikun Saame itsenäiseksi ja vallataan sitten Suomi ja tehdään siitä takapajula.

      • giellavealgu

        kannatettava idea. mites nyt suu pannaan,
        minä ;-)))


    • Mie

      Tosi hyvä idea. Päästäisiinpäs niistä junteista eroon:) Ja pyydettäis Suvereniteetti keisariksi.

      • Tatti

        Ei suvereenia keisariksi sillä minä haluan uuden Lapplandian tai Saamelandian Diktaattoriksi. Voisin Suvereenista tehdä pääministerin.


    • LATAA!VARMISTA!TULTA!LATAA!...

      jos ne haluais itsenäistyä niin totta kai ne silloin julistautuis itsenäiseksi ja sota syttyis. niitä on 0,03% suomen väestösrä, noin 5000, eli ne sais sotilaita tuollaiset 2000 eli reilun 2 pataljoonaa eikä rajaakaan olis puolustettavana kuin 350 kilsaa... suomella 750.000 reservissä varusmiehet. toki saa hyökätä jos uskaltaa, suomella vaan sattuu oleen suhteellisesti maailman suurin armeija. jos yhdysvalloissa olis yhtä suuri prosentti miehistä armeijan käyneitä niin siellä olis jotain 80-100 miljoonaa sotilasta, siel ei ole kuin muutama miljoona...

      • Áhkoš

        Suomalaista kansallisuhoa täynnä...juttuna hyvä, vaan saamelaisetpa eivät halua sotaa. Väistymme ja väistämme, sillä se kannattaa, vaikka reviirimme pienentyy. Voimme elää yhdessä muiden kansallisuuksien kanssa, pyydämme vaan oikeutta elää.Maassammehan on jo viisi miljoonaa pakolaista. Buori Odda Jagi!


      • Tatti

        Saamelaisten puolelle menisi moni lantalainenkin. Minä ja moni muu. Heittäisin suopungin sinun nilkkoihisi ja vetelisin poron perässä pitkin Tuntsanlatvan erämaita. Veisin Korvatunturille ja käärisin joulupaperiin, sitten lähettäsin Taimyriin. Tiedätkös missä se on. Kyllä Siperia opettaa.
        Mitäs Möllikkä siihen sanot?


      • LATAA!VARMISTA!TULTA!
        Áhkoš kirjoitti:

        Suomalaista kansallisuhoa täynnä...juttuna hyvä, vaan saamelaisetpa eivät halua sotaa. Väistymme ja väistämme, sillä se kannattaa, vaikka reviirimme pienentyy. Voimme elää yhdessä muiden kansallisuuksien kanssa, pyydämme vaan oikeutta elää.Maassammehan on jo viisi miljoonaa pakolaista. Buori Odda Jagi!

        no siis läppä se vaan oli maassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto =D


    • maailmaakatsellen

      Jo vain suvereeniksi!

    • ei sampi

      lappilaiset-lantaliset ja saamelaiset on vähän eri asia ,saamel..saa avustuksia talohin ym.. porot tallaa perunamaat ja kaikki...
      ja nyt ne tullee meille ukiksi ja anopiksi..saamelaiset ovat nykyään niin kuuluisia että ne on melkein pyhiä otuksia...

    • Áhkoš

      Olet oikeassa. Ja kaikki pyhät tarvitsevat erityiskohtelun, niin me saamelaisetkin. Ymmärtäisivätpä muutkin postiivisen diskriminaation oikeutuksen kohdallamme.

      • TAJUATKO

        TURPA KIINNI


      • Áhkos
        TAJUATKO kirjoitti:

        TURPA KIINNI

        taas arkaan paikkaan. Viestisi on juuri niitä, joita kylillä kuulee alvariinsa. Vaan ajatpa ovat muuttuneet emmekä me enää käskystä vaikene. Et enää polje minua "It sat duolmma mu", aivan kuten suuri kansallissankarimme Mari Boine laulaa.
        Voi hyvin rakas ihminen!


      • kojko
        Áhkos kirjoitti:

        taas arkaan paikkaan. Viestisi on juuri niitä, joita kylillä kuulee alvariinsa. Vaan ajatpa ovat muuttuneet emmekä me enää käskystä vaikene. Et enää polje minua "It sat duolmma mu", aivan kuten suuri kansallissankarimme Mari Boine laulaa.
        Voi hyvin rakas ihminen!

        Niin nyt kun teillä on suomessakin oikeuksia niin noustaan heti kovana kapinaan vai? Aletaan heti vaatimaan aina lisää ja lisää oikeuksia niin että teillä on enemmän oikeuksia kuin valtaväestöllä, ettekä sittekään tyydy? Olenko mä joskus sua polkenut? Milloin, olis kiva tietää...


      • dfdf
        kojko kirjoitti:

        Niin nyt kun teillä on suomessakin oikeuksia niin noustaan heti kovana kapinaan vai? Aletaan heti vaatimaan aina lisää ja lisää oikeuksia niin että teillä on enemmän oikeuksia kuin valtaväestöllä, ettekä sittekään tyydy? Olenko mä joskus sua polkenut? Milloin, olis kiva tietää...

        Voisihan sen rajan virittää tuohon Simon ja Kuivaniemen väliin. Siitä pohjoisempana olisi itsenäinen Lappi.

        Alueelle ei sitten jäisikään kuin kolme helvetin isoa metsäteollisuusfirmaa ja yksi Suomen kannattavimmista firmoista, nimittäin Outokumpu Oy:n terästehdas.

        Voisi olla että niillä miljardeilla tahkottaisiin vaurautta enemmänkin koko Lapin alueelle, koska nyt kaikki tehtaiden pääoma valuu Helsingin herrojen kulutettavaksi...perkele!

        Veikkaan, että pieniä ovat tukimiljoonat sen rinnalla mitä tehtaat tuottavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3537
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1389
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1219
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1124
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      52
      904
    Aihe