Merkonomi tutkinnolla saa hyvän loppu elämän

Äo2015

Paras ja luotettavin reitti nuorilla on päästä huippuvirkoihin on Liiketalouden perustutkinnolla, eli Merkonomi tutkinnon kautta. Tämä onnistuu vaikka peruskoulupohjalta.

Merkonomi helpottaa pääsyä niihin talous- , kauppa- , raha- , sijoitus- ja johtamis tehtäviin joihin vaaditaan tasokasta osaamista kaikin puolin.

Kauppatieteisiin on monivalinta kysymyksiä, joten Merkonomi koulutuksesta on kovasti hyötyä kun sen käy kunnolla. Voisin melkein vannoa, että kauppatieteelliseen pyrkivälle on paljon enemmän hyötyä Merkonomin papereista kuin lukion papereista (lukio on vähemmän haluttu, suppeampi tutkinto).

Tradenomi puolelle taas tarvitaan Merkonomi koulutuksesta seuraavat osa-alueet: Huippu taloustieteet, tilastotieteet ja vahva valuutta oppi, jotka ovat aika ehdottomia. Toki löytyy myös Yrittäjän tutkinto - Markkinointi-instituutti ( loistava pohja yrittäjyydelle).

Itse kävin Merkonomin ja kauppakorkean Svenska handelshögskolanissa (diplomiekonomi) ja olen vahvasti sitä mieltä, että nämä tutkintoni ( Merkonomi ja Kauppatieteiden maisterin tutkinto) olivat mulla todellinen lotto voitto, sillä pärjään taloudellisesti loistavasti. Lukio ei olisi tarjonnut läheskään niin tasokasta, monipuolista ja innovatiivista koulutusta, kuin Merkonomi.

Suosittelen lämpimästi kaupallista koulutusta, sekä kaupallista korkeakoulututkintoa kaikille, jotka tahtovat pärjätä, sekä menestyä elämässään.

13

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saanarebekka

      Olen taloustieteitä ja kauppatieteitä opiskellut 19v nainen. Yrityksen perustaminen kiinnostaisi mutta entä joku menee pieleen mitä teen?

    • niitänähty

      Äo2015 ei osaa suomen kielen kirjoitussääntöjä. Huipputehtäviin ei ole asiaa Suomessa. Omassa firmassa voi olla toimitusjohtaja peruskoulupohjalla ja voi jopa pärjätä ihan hyvin.

      Ruotsin taito Äo2015:lla lienee suomea parempi. Ja todellakin merkonomin tutkinto on oikein hyvä perusta kauppakorkeakouluun.

      • 00Tarjahalonen00

        Miks oot tollanen häiriintynyt älyvapaa, joka vetää tosissaan noita sekakättö mömmöjä juttuja, eikä tiedä yhtään mitään normaali elämästä? Ymmärtäähän sen kun omaa uraa ei tuolaisella vammaisella (niitänähty) voi koskaan itsellään olla. Totuushan on se että nuo ylioppilaat ovat alioppilaita ja ovat täysiä kehareita. Taidat olla sinäkin (niitänähty) klomosomi kehari kuin noin vauhkoat siellä. Ota jo ne psykolääkkeesi tai hakeudu lääkärille, joka tekisi sinulle tänä päivänä poikkeus luvalla Lobotomian.


      • Taramax

        Tiedän tuon "niitänähty" henkilön ja kerronkin tässä hänen elämänsä tosiasiat. Lapsesta asti olen tiennyt että hän ei ole terve. Hän on aina ollut erittäin itsekeskeinen ja harjoittanut fyysistä/henkistä väkivaltaa sukuani kohtaan. Ulkopuoliset ihmiset taas ovat pitäneet häntä älykkäänä, hauskana ja karismaattisena ihmisenä. Kun asia paljastui myöhemmin kukaan ei ollut uskoa asiaa todeksi.

        Itse olen kauan tienny totuuden, että hän on narsisti. Hänellä on suuri pätemisen tarve, luulee kaikkien kadehtivan häntä, haluaa muiden ihmisten jatkuvaa ihailua, ei ole koskaan väärässä eikä hänestä löydy koskaan pienintäkään virhettä, esim. pahoipitelytkin ovat hänen mielestään oikeutettuja ja ansaittuja. Häntä ei koske samat yhteiskunnan säännöt ja kuvittelee olevansa muiden yläpuolella, hänellä ei ole kykyä empatiaan ja muutenkin suurin osa tunteista on näyteltyä(muokkaa itseään tilanteen mukaan saadakseen sen mitä haluaa).Hän myös on jatkanut vanhempien eron jälkeen vuosia meidän riivaamista ja vainoamista. Uhkaillut pahimmillaan murhilla ja tappamisella.

        Hän on myös nuoresta asti ollut alkoholista riippuvainen, nykyään alkoholisti ja menettänyt työnsä. Eikä tälle vainoamiselle tai ilkeilylle näy loppua..hän on piinannut vuosien ajan muitakin hänen elämäänsä tulleita ihmisiä, olen katsonut sivusta ja toivonut heidän näkevän hänen todellisen luonteen ajoissa, hän on kaikkia naisystäviä/vaimoja alistanut ja pahoinpidellyt, kokee omistavansa nämä naiset. Tätä jatkui esim. äitini kanssa siihen pisteeseen että hänen minuus ja omatahto oli täysin kadonnut, jotenkin viimeisillä voimillaan sai eron tehtyä mutta se ei piinaamista lopettanut päinvastoin. Meni vuosia että saimme olla välillä rauhassa hänen etsiessä uusia uhreja ja heitä on vuosien aikana riittänyt.

        Hänelle on diagnosoitu kaksisuuntainenmielenhäiriö johon söi hetken aikaa lääkkeitä, itse tiesin diagnoosin olevan väärä. Hän erosi silloisesta naisestaan ja jätti lääkkeet. Alkoi juomisen lisäksi poltella kannabista säännöllisesti. Siitä lähtien meno on vain pahentunut. Vainoaminen ja uhkailu ihmisiä kohtaan lisääntynyt. Päätin kerran mennä katsomaan kuinka hän voi, kun pisin suhde äitini jälkeen oli päättynyt. Oli selvästi mennyt huonopaan suuntaan, pian kävi ilmi että hänellä on paljon harhoja jotka kokee täytenä totena. Kuten se että häntä seurataan, puheluita kuunnellaan, kameroita asennettuna kämppään, pelkäsi henkesä puolesta. Hänen juttunsa oli muutenkin erittäin sekavia ja pian hän kuvitteli että olin tullut tappamaan hänet, joten pahoinpiteli ja kuristi minua. Sen jälkeen olen katkaissut yhteydet häneen. Mutta en voi olla kuulematta hänen sekoiluista. Uhkailee ihmisille milloin mistäkin(pahimmillaan tapolla), on yrittänyt ajaa ihmisen yli, pahoinpidellyt naisia (koko elämänsä), ajanut törkeän rattijuopumuksen useaan kertaan (jäänyt kiinni 2 kertaa), uhkaillut puukon kanssa ihmisiä, sekä auton sabotointia siinä toivossa että sattuisi onnettomuus. Hän on vaarallinen itselleen ja muille. Mitä pitää vielä tapahtua että hänet viedään hoitoon? onko kellään kokemuksia tälläisestä perhehelvetistä joka jatkuu ja jatkuu. Joudun vuodesta toiseen katsomaan sivusta kun hän löytää uudet uhrit ja jatkaa sairasta toimintaansa. Tuntuu toivottomalta, tiedän että hän kuuluu pakkohoitoon, vaikka tiedän myös että tälläisestä pahasta persoonallisuushäiriöstä ei parannuta, kuitenkin muiden ihmisten piinaaminen loppuisi ennenkuin tapahtuu jotain peruuttamatonta.

        Kokemuksia narsistien uhreilta ja mielellään myös siitä kuinka loppu viimein asia on hoidettu, vai onko narsisti saanut rauhassa jatkaa samaa rataa?


      • kiopå
        Taramax kirjoitti:

        Tiedän tuon "niitänähty" henkilön ja kerronkin tässä hänen elämänsä tosiasiat. Lapsesta asti olen tiennyt että hän ei ole terve. Hän on aina ollut erittäin itsekeskeinen ja harjoittanut fyysistä/henkistä väkivaltaa sukuani kohtaan. Ulkopuoliset ihmiset taas ovat pitäneet häntä älykkäänä, hauskana ja karismaattisena ihmisenä. Kun asia paljastui myöhemmin kukaan ei ollut uskoa asiaa todeksi.

        Itse olen kauan tienny totuuden, että hän on narsisti. Hänellä on suuri pätemisen tarve, luulee kaikkien kadehtivan häntä, haluaa muiden ihmisten jatkuvaa ihailua, ei ole koskaan väärässä eikä hänestä löydy koskaan pienintäkään virhettä, esim. pahoipitelytkin ovat hänen mielestään oikeutettuja ja ansaittuja. Häntä ei koske samat yhteiskunnan säännöt ja kuvittelee olevansa muiden yläpuolella, hänellä ei ole kykyä empatiaan ja muutenkin suurin osa tunteista on näyteltyä(muokkaa itseään tilanteen mukaan saadakseen sen mitä haluaa).Hän myös on jatkanut vanhempien eron jälkeen vuosia meidän riivaamista ja vainoamista. Uhkaillut pahimmillaan murhilla ja tappamisella.

        Hän on myös nuoresta asti ollut alkoholista riippuvainen, nykyään alkoholisti ja menettänyt työnsä. Eikä tälle vainoamiselle tai ilkeilylle näy loppua..hän on piinannut vuosien ajan muitakin hänen elämäänsä tulleita ihmisiä, olen katsonut sivusta ja toivonut heidän näkevän hänen todellisen luonteen ajoissa, hän on kaikkia naisystäviä/vaimoja alistanut ja pahoinpidellyt, kokee omistavansa nämä naiset. Tätä jatkui esim. äitini kanssa siihen pisteeseen että hänen minuus ja omatahto oli täysin kadonnut, jotenkin viimeisillä voimillaan sai eron tehtyä mutta se ei piinaamista lopettanut päinvastoin. Meni vuosia että saimme olla välillä rauhassa hänen etsiessä uusia uhreja ja heitä on vuosien aikana riittänyt.

        Hänelle on diagnosoitu kaksisuuntainenmielenhäiriö johon söi hetken aikaa lääkkeitä, itse tiesin diagnoosin olevan väärä. Hän erosi silloisesta naisestaan ja jätti lääkkeet. Alkoi juomisen lisäksi poltella kannabista säännöllisesti. Siitä lähtien meno on vain pahentunut. Vainoaminen ja uhkailu ihmisiä kohtaan lisääntynyt. Päätin kerran mennä katsomaan kuinka hän voi, kun pisin suhde äitini jälkeen oli päättynyt. Oli selvästi mennyt huonopaan suuntaan, pian kävi ilmi että hänellä on paljon harhoja jotka kokee täytenä totena. Kuten se että häntä seurataan, puheluita kuunnellaan, kameroita asennettuna kämppään, pelkäsi henkesä puolesta. Hänen juttunsa oli muutenkin erittäin sekavia ja pian hän kuvitteli että olin tullut tappamaan hänet, joten pahoinpiteli ja kuristi minua. Sen jälkeen olen katkaissut yhteydet häneen. Mutta en voi olla kuulematta hänen sekoiluista. Uhkailee ihmisille milloin mistäkin(pahimmillaan tapolla), on yrittänyt ajaa ihmisen yli, pahoinpidellyt naisia (koko elämänsä), ajanut törkeän rattijuopumuksen useaan kertaan (jäänyt kiinni 2 kertaa), uhkaillut puukon kanssa ihmisiä, sekä auton sabotointia siinä toivossa että sattuisi onnettomuus. Hän on vaarallinen itselleen ja muille. Mitä pitää vielä tapahtua että hänet viedään hoitoon? onko kellään kokemuksia tälläisestä perhehelvetistä joka jatkuu ja jatkuu. Joudun vuodesta toiseen katsomaan sivusta kun hän löytää uudet uhrit ja jatkaa sairasta toimintaansa. Tuntuu toivottomalta, tiedän että hän kuuluu pakkohoitoon, vaikka tiedän myös että tälläisestä pahasta persoonallisuushäiriöstä ei parannuta, kuitenkin muiden ihmisten piinaaminen loppuisi ennenkuin tapahtuu jotain peruuttamatonta.

        Kokemuksia narsistien uhreilta ja mielellään myös siitä kuinka loppu viimein asia on hoidettu, vai onko narsisti saanut rauhassa jatkaa samaa rataa?

        00Tarjahalonen00 eli Taramax, miksi kerrot omaa elämäntarinaasi täällä? Siinä ei ole mitään palstan aiheeseen liittyvää.


      • Kiopålle
        kiopå kirjoitti:

        00Tarjahalonen00 eli Taramax, miksi kerrot omaa elämäntarinaasi täällä? Siinä ei ole mitään palstan aiheeseen liittyvää.

        Jotta sinä voisit tappaa ittes, widun kusipaa mulkku baska ählämi!


    • juupaskaa

      Ei voi kuin nauraa. T. Aallon kylteri

      • herkemminviisas

        Aallole ei voi kun nauraa. T. Viennan Yliopiston aloitteleva.


      • viisasvaityhmä
        herkemminviisas kirjoitti:

        Aallole ei voi kun nauraa. T. Viennan Yliopiston aloitteleva.

        Mikä on Viennan Yliopisto?


      • Luulen_vain
        viisasvaityhmä kirjoitti:

        Mikä on Viennan Yliopisto?

        Se on siinä Colognen yliopiston vieressä, aika lähellä Florencen ja Turinin yliopistoja.


      • viisasvaityhmä
        Luulen_vain kirjoitti:

        Se on siinä Colognen yliopiston vieressä, aika lähellä Florencen ja Turinin yliopistoja.

        Kiitos tiedosta. Niin arvelinkin.


      • Tyttö97.19v

        kuulen ääniä koko ajan, en saa niiltä hetkeäkään rauhaa, ne puhuvat itsensä tappamisesta ja hiljaisuudesta, en saa kertoakaan kenellekkään niistä, mutta tottahan ne puhuvat ja niitä on uskottava,oikeassahan ne ovat
        sitten näen kämppäni ulkona ihmisiä jotka vaan tuijottavat minua, niissä pari kuoleena olevaa ihmistä, suljen silmät ja siellähän ne ovat,en pääse niistä eroon...pelottaa olla tälläinen paska ihminen,pelottaa olla yksin mutta vielä vaikeempaa olla toisten ihmisten kanssa..mutta täähän on ihan normaalia, olen terve ihminen...


    • AktiivinenpuupääAB

      Moi!

      Olen aloittamassa syksyllä Merkonomiksi ensimmäisen vuoden. Olen valinnut taloustieteet mutten kirjanpitoa tai markkinointia. Olen kiinnostunut opiskelemaan Merkonomi opintojen jälkeen ekonomiksi talousjohtamista. Haluaisin varmuuden,että pitäisikö minun ottaa vielä markkinointia tai kirjanpitoa Merkonomina. Haluaisin nimittäin hyvät mahdollisuudet pääsykokeen lisäksi päästä esim. Helsingin kauppakorkeaan.

      Minua myös kiinnostaisi tietää, minkälaista työtä ja minkälaisissa paikoissa talousjohtajat työskentelevät opiskelun jälkeen ja onko heillä hyvä työllisyystilanne ?

      Minkälaiset arvosanat ovat riittäviä Merkonomina, jos haluaa hyvän pohjan ekonomien pääsykokeeseen?

      Onko atk:n hyvä hallinta erityisen tarpeellista talousjohtajana?

      Kiitos jo valmiiksi, toivon, että saan vastauksen mieltäpainaviin kysymyksiin rentoutuakseni kesälomalla. Kai markkinoinnin tai kirjanpidon voi valita vasta lukukauden alussa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe