Vinkkejä japanin lomalle?

Meloetta

Oltaisiin sikon kanssa lähdössä ensimmäistä kertaa maaliskuussa 2016 Japaniin, Tokioon viikoksi. Kaipailisimme vinkkejä kaikesta mahdollisesta japanin matkalle.
Tarkoituksena olisi pyöriä viikko Tokion alueella ja ehkä naapurikaupungeissa. Ja siis kyseessä on kaksi opiskelijaa, joten nähtävyydet, majoitus ja ruoka saisi olla aika halpaa, muttei kuitenkaan laadultaan huonoa.
Kapselihotellia ei oikein haluttaisi, jos joku muu edullinen majoituspaikka löytyisi.


Ensisijaisen tärkätä olisi tietää:
Matkabudjetti (johon lasketaan majoitus, päivittäiset kustannukset (kuten tuliaiset) ja ruokakustannukset, nähtävyydet)
Onko Japan rail pass ja metrokortti kannattava hankinta näin lyhyelle ajalle?
Hyvä ja kohtalaisen halpa majoitus.
Mitä kivoja nähtävyyksiä Tokiossa ja sen ympäristössä on?
Hyviä ruokapaikkoja joissa opiskelijabudjetilla pärjää?
Minulla on passi joka menee vanhaksi 3.6.2016, kelpaako se vai täytyykö hommata uusi passi ennen matkaa?

Kaikki muutkin vinkit mitä ikinä tulee mieleen, otetaan innolla vastaan.

Yritin etsiä tietoa vanhemmista ketjuista, mutta suurin osa oli useamman vuoden takaa, tai niissä oli sitten tarkoituksena palloilla ympäri Japania, useammassa kaupungissa.

7

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nipponmanju

      "Matkabudjetti (johon lasketaan majoitus, päivittäiset kustannukset (kuten tuliaiset) ja ruokakustannukset, nähtävyydet)"

      60€ päivässä selviää omien kokemuksien mukaan hyvin, 40-50€ riittää, mutta alkaa jo vaatimaan kapselihotelleja.

      "Onko Japan rail pass ja metrokortti kannattava hankinta näin lyhyelle ajalle?"

      Metrokortti kyllä, JR Pass jos matkaat kauemmaksi, esim. pelkkä Tokio - Kioto - Tokio maksaa 201€, viikon JR passi 211€

      "Hyvä ja kohtalaisen halpa majoitus."

      Oma suosikkini on http://first-cabin.jp/

      "Mitä kivoja nähtävyyksiä Tokiossa ja sen ympäristössä on?"

      Liikaa listattavaksi.

      "Hyviä ruokapaikkoja joissa opiskelijabudjetilla pärjää?"

      Suurin osa ketjuravintoloista, joissa ruoka tilataan automaatista ja annetaan suoraan kokille. Useimmat nuudelipaikat myös, ostarien foodcourtit jne.

      "Minulla on passi joka menee vanhaksi 3.6.2016, kelpaako se vai täytyykö hommata uusi passi ennen matkaa?"

      Uusi passi, sillä passin on oltava voimassa 6kk matkalle lähdön jälkeen.

      "Kaikki muutkin vinkit mitä ikinä tulee mieleen, otetaan innolla vastaan."

      Lueskele http://www.japan-guide.com/ kaikkea mahdollista, opettele sanomaan ainakin sumimasen.

      Katso tämä video https://www.youtube.com/watch?v=M8-vje-bq9c

      • Vähintää100egeepäivä

        Tokio on kallis kaupunki. kengän nauhojako söit kun 40-40 € /vrk riitti?


      • Nipponmanju
        Vähintää100egeepäivä kirjoitti:

        Tokio on kallis kaupunki. kengän nauhojako söit kun 40-40 € /vrk riitti?

        yhdys sana.

        Olen käynyt Japanissa kolme kertaa. Toki, Tokio on kallis kaupunki, mutta asumiskulut ja matkustelu on aivan eri asia. 40€ on itselle ollut täysin realistinen luku. Japan-Guiden foorumeilla porukka väittää pärjäävän 30 dollarilla, mikä on myös mahdollista - riippuu täysin omista aktiviteeteista, missä syö, nukkuu, miten liikkuu paikasta toiseen. Taksit ja hotellit on vitun kalliita, eli ne ovat iso EI tällä budjetilla.

        Itse olen mennyt lähinnä kapselihotelleihin. Tsukijin, Akihabaran ja Asakusan alueelta 20€ yö, kauempaa Tokiosta halvemmalla. Jos haluaa säästää vielä enemmän, sänky keskivertohostellin dormroomista irtoaa 10-15€ per pää.

        Metroihin menee useimmiten yhteen matkaan se 1.5€ suunta, parilla eurolla voi vetää nuudeleita tahi hommata jostain vaikka halvan bento lunchboxin. Tapoja on monia, 100€ päivä on enemmänkin aurinkopakettimatkaajan budjetti, ei opiskelijan tai reppureissaajan, eikä siinäkään mitään pahaa ole.


      • Marimokkori

    • peepingtommi

      Juuri mietin samoja asioita kun aloittanut :) Täällä vasta on suunnitteilla vihdoin ja viimein lähteä Tokioon.

    • inuarashi

      Ennen matkaa kannattaa tutustua japanin kulttuuriin vaikka kirjojen kautta tai kattomalla youtube videoita !
      Kirjoista suosittelen ainakin Umami, japanilainen ruokakulttuuri -kirjaa (pölkki, valkama)
      Ja kannattaa opetella käyttään syömäpuikkoja :-D
      Majoitusta varten suosittelen kattomaan airbnb.comin tarjonnan !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe