Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Turkin matka harkintaan lokakuulle

Kyselevämatkailija

Olemme kolme aikuista ja yksi 11v lapsi. Olemme matkustelleet runsaahkosti eri puolilla, mutta emme koskaan Turkissa. Voitteko suositella Turkkia lokakuun puolivälissä. Arvostamme lämpöä, turvallisuutta ja aktiviteetteja. Emme kaipaa paahtavaa hellettä, mutta kivat shortsi elit ja uinti mahdollisuus muuallakin kuin hotellin altaalla.
Onko Alanya esim sopiva paikka ja jos niin mikä olisi tasokas hyvän palvelun hotelli, jota voitte suositella.

19

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen ollut Alanyassa lokakuussa kaksi kertaa, silloin on vielä säät lämpimät ja meri lämmin. Kleopatran ranta on parempi kuin itäinen ranta. Aktiviitteja ei kaupungissa paljon ole. Itse siirryin lomailemaan Kreetalle, kun kyllästyin siihen jatkuvaan ostamisen tuputtamiseen. En lomaillut erityisen tasokkaissa hotelleissa, niitäkin sielä varmaan on.

    • toertjrekltjkjf

      Side ehdottomasti parempi tuon ikäisen lapsen kanssa kuin Alanya.
      Pienempi paikka, vähemmän pakkomyyntiä mutta yhtä lämmin ja samat rannat.
      Valitkaa joku vesipuistohotelli/vesiliukumäellinen hotelli, niin on lapsellakin omin päin tekemisestä, kun aikuisten seurassa matkustaa.

    • Lämminmeri

      Pojan kanssa syyslomaa vietetty Turkissa muutaman kerran: Marmaris, Kemer. Kelit ovat olleet sopivat ja meri lämmin. Lyhyt lento myös ehdoton plussa. Alanyaa en valitsisi ensimmäisenä, mutta makukysymyksiä. Side saa myös täältä peukutusta :)

    • Harkinnassa

      Millaista sää siellä yleensä on lokakuun puolivälissä?

    • Matkaaja666

      Alanyassa on turistikausi jo päättynyt tuolloin, joten minkäänlaista tupittamista siellä ei kylläkään tuolloin ole. Kelit on ihan ok, kunhan varautuu pieniin sadekuuroihin välillä.
      Illalla saa olla nuttu jos menee ulos syömään. Päivällä tarkenee t-paidassa ja shortseissa ihan hyvin. Itsellä on illalla aina sellainen ohut toppaliivi t-paidan kanssa, hyvin tarkenee. Meri on todella lämmin. Omasta mielestäni rantojen ero on vain siinä, että toisessa on hienompi hiekka.

      • Ileppmot

        Ei sitä tuputtamista ole kuin turisteille tarkoitetuissa kaupoissa ja ravintoloissa. Siirtymällä etäämmälle basaarialueesta saa kulkea rauhassa, jos ihmisten tervehtiminen häiritsee.


      • Matkaaja666

        Niin, mutta edes turistialueilla ei ole tuputusta sesongin ulkopuolella. Olen käynyt useasti silloin kun muut ovat jo lähteneet. Vai onko se pärstäkertoimesta kiinni? Eivät ne ainakaan minua ole ahdistelleet yhtään vaikka olen nainen ja saatan jopa lähestyä liikettä osoittaen selvää mielenkiintoa jotain tuotetta kohtaan mikä on siinä kadulla myymälän edessä. Tervehtiivät kyllä mutta eivät todellakaan tuputa.


    • Belekiin

      Perheen kanssa voisitte miettiä myös sellaista kohdetta kuin Belek. Siellä on myös Troyn vesipuisto, ja rannatkin ovat loistavat. Se on hieman uudemman polven lomakohde, ja loistavasti kehitetty. Kyllähän muutkin kohteet hyviä ovat, ja Turkin suosituimmista voittekin lueskella jo ennen päätöksen tekoa sivulta:

      http://turkki.matkalippu.info/

    • kesäkuussa

      Myös Konakli ok,Blue village hotelli, lähialueilla pientä kaikki, bussilla pääsee huristelemaan Alanayaan, kun tahtoo enemmän shoppailua, ruokapaikkoja ja vaihtelua rannallaoloon. Itse ostaisin all inclusiven, koska harmitonta syödä ja juoda niin paljon kuin ehtii ja jaksaa päivän aikana. Jos taas omatoimimatkailee, lähdettävä aamiaisen voimin liikkeelle ja iltapäivällä jo etsittävä ruokapaikka, lähellä muutama, illalla uusi nälkä, hotellilla parhaat eväät aamusta iltaan. Kuka mistäkin tykkää. Lapsiperheiden suosikkipaikka oli Finnmatkojen hotelli. Ikäosesi lapselle paljon vesijuttuja ja kyllä altailla viihtyy aikuinenkin.

    • efesos

      En veisi tuon ikäistä lasta ollenkaan Turkkiin ja etenkin Alanyaan. 11-vuotias on herkässä tilassa vaikutteiden suhteen ja hänen parisuhdekäsityksensä on vielä äitikeskeisesti liian romanttinen. Hänen ei ole syytä nähdä äitiään vanhempien kottaraisten julkista käpälöintiä lähes lapsenikäisten kurdipoikasten kanssa. Epätoivoiset turkkilaiset köyhät ovat epätoivossaan valmiita ihan mihin tahansa ja vieläpä minkäikäisten ja -näköisten kanssa. Ei ole lasten katseltavaa touhua, aikuisiakin on alkanut iljettämään ja välttävät jo tätä lomakohdetta. Lortto-osasto saa pitää omanaan, mutta kiinnostaako enää kun näytelmän yleisö katoaa?

      • 22222222222222

        Ahistaako, efesos?


      • impiumpilampi12

        Kesällä oltiin 10v pojan kanssa Alanyassa ja koko perhe nautittiin lomasta, uimista aurinkoa, vesipuistoja ja shoppailua.
        Ja juu, emme huomanneet "kottaraisten julkista käpälöintiä" yhtään..


    • eri81

      Pelkäättekö noita Isis-juttuja?

      • tietäjä__

        Kannattaisi. Turkki on ajautumussa väkivallan kierteeseen jos operaatio PKKta ja ISIStä vastaan jatkuu. Todennäköisesti PKK ei iskisi turistikohteisiin, mutta ISIS tulee tekemään sen varmasti. Varovaisuutta siis noudatettava, etenkin jos tilanne pahenee.


    • Urpå69

      Kelit voi tuohon aikaan olla heikkojakin. Tai ainakin jotain muuta kuin pelkkää aurinkolomaa. Jos on viileämpää, aamulla esim 14c ja päivällä runsaat 25 c. Syksy tuo sateita, mutta ei välttämättä. Mikään takuuvarma auringon suhteen tuo Lokakuun puoliväli ei ole. Tämä on itse koettua.
      Kannattaa tsekata pelkkien lentojen hinnat matkanjärjestäjiltä ja hotels.comista tai vastaavasta hotellivaraus. Lisäksi tarvitsee kentältä kyydin, joita on myös tarjolla.
      Jos haluaa vain rauhallista hotellin allas rantalomaa ja vähän aktiviteetteja, voi mennä Sideenkin.
      Esim. All Inclusive -huoneistohotellin sai pari vuotta sitten combolle 2 aikuista 3 lasta viikoksi runsaalla 700 eurolla.

    • seijaf

      Minä menisin Alanyan Obaan jos olis penska mukana. Olin Avena Resort & Spa -hotellissa ja siellä oli yli 10 kansallisuutta. Paljon lapsia joille allaspojat järkkäs ohjelmaa aamusta iltaan.
      Hyvät altaat ja keskustaan vaan 10 minuutin bussimatka. Hotellilla hyvä ranta ja turvallisesti
      pääsi alikulkukäytävää pitkin. Safkat sanoin kuvaamattoman hyviä. Toukokuun alussa tuolla ja itäisellä puolella lokakuun 2. viikolla. Päivällä oli mulle liian kuuma mutta illat ja yö sopivan vilpoisia. Tänäkin vuonna lähden lokakuussa jonnekin. Hyvää lomaa!

    • turkinkävijä

      Myös meidän viisihenkinen perhe lähdössä lokakuussa Turkkiin. Kelit voivat tosiaan olla jo vaihtelevat, mutta koskaan ei ole reissu mennyt pilalle sateen vuoksi. tämä on neljäs Turkin reissu. Olemme olleet Belekissä, Sidessä ja Alanyan kupeessa, nyt menemme Okurcalariin, joka on Siden ja Alanyan puolivälissä. Itse valitsisin jonkun muun kohteen, kuin Alanya. Turkissa on paljon pienempiä, loistavia paikkoja käydä.

      Ja Isisiä tm. emme pelkää. Nehän voivat periaatteessa iskeä mihin vain ja yhtä hyvin voin huomenaamulla jäädä kotitiellä postiauton alle..

    • HolliDay

      Täälä myös matka varattu lokakuulle. ISIS on itärajalla ja kaakoisrajalla, jonne en menisi. Yksittäisiä tyyppejähän voi olla missä vain, kuten Suomessakin värväilemässä. Lokakuussa on hinnat kohdillaan, palvelu toimii ja mahtuu kulkemaan joka paikassa. Kukaan ei tuputa! Kokeiltu on useasti. Meiltä lähtee 2 aikuista ja 2 lasta. Hyvää lomaa kaikille lokakuun matkailijoille, ja tietty muillekin!

    • Sikäläinen

      Lokakuu on yksi parhaimmista kuukausista viettää lomaa eteläisessä Turkissa. Lämpötila on sopiva, meri vielä lämmin ja turistiruuhkat ovat poissa. Tervetuloa tänne auringon hellimään Turkkiin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe