En ole löytänyt mistään sellaista maalausohjetta missä opetetaan tekemään valkoinen raita katon ylä osaan ?
Tarkoitan sellaista valkoista raitaa mikä on uusissa asunnoissa maalarien jäljiltä.
Raita tulee kohtaan jossa seinä ja katto yhtyvät. Valkoinen raita tehdään katon reunaan noin 10 milliä leveänä.
Mutta kuinka se tehdään ?
Valkoinen raita kattoon ?
3
371
Vastaukset
- remppamies1
Jaa, minä olen sen tehnyt seinän YLÄOSAAN, katto maalataan "yli" ja seinä rajataan/rajaimella "ali" niin silloin on yleisemmin käytetty maalaustapa käytössä.
Kaikkia voi suunitella/tehdä noin kaikki ammattilaiset tekee. - jappa
Käytä maalarinteippiä.
- raitaajaraitaa
Katto maalataan "yli" eli seinien pintaan ja seinien yläosa yläosa saadaan siistiksi rajaajalla (löytyy rauta- ja maalikaupoista), jossa on pienet pyörät ja sieniosa maalia varten, jolloin seinän maali jää noin vajaan sentin päähän katosta ja loppu osa seinästä maalataan normaalisti telalla.
Jos kyseessä taas on vain katon maalaus niin rajaa katon ja seinän raja maalarinteipillä haluamaksesi ja suojaa seinä muutoinkin, sillä kattoa maalatessa tuppaa aina roiskumaan.
Oikea järjestys huoneen maalauksessa on - ensin katto, sitten seinät ja viimeiseksi lattia ja lattia kannattaa suojata hyvin, sillä molemmat edelliset kyllä aiheuttavat roiskeita sen pinnalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512