Joo elikkäs, huomasin vessassa käydessäni että alushousuihini oli tullut jotain kellertävää vuotoa (olen 13-vuotias tyttönen). Vuoto oli hieman kellertävää, ja no hieman tahmeaa. Ja ei ole kutissut. Olen ajatellut sanoa tästä äidilleni mutta en vain ole uskaltanut kertoa asiasta (minua ällöttää sanoa äidilleni tästä asiasta, koska silloin hän tietää että olen katsonut alushousuihini oikein tarkkaan.. Ällöttää vain). Päätin tulla tänne apua kysymään, koska minua huolettaa kyseinen asia. Olisiko mitään "kotihoito" keinoja mitä voisin yrittää? Unohdin mainita että minulla oli puoli vuotta sitten sama homma, ja se meni vain odottelemalla pois. Kertokaa mitä voisin tehdä.. Pelottaa :(
Kellertävä vuoto?
5
96
Vastaukset
- naistenriesojavaa
Kerro vaan äidillesi.Kaikki naisethan joutuu pöksyihin katsomaan.Ei siinä ole mitään noloa.Tuo kellertävä vuoto voi olla tulehdusperäistäkin.Aina kannattaa tarkistuttaa. :)
- 13v
Mullakin tuli pari päivää sitte kellertävää vuotoo. Voiko johtua siitä kun ekat menkat alko eilen? Sitä keötasta tulee vieläkin vähä :( Ei kai se oo vaarallista??
- olerauhassa
No ei se varmaankaan mitään vaarallista ole.Ennen menkkoja yleensä valkovuoto lisääntyy.
- 15v
Luultavasti menkat alkamassa, tai sitten valkovuodon seassa on tullu epäpuhtauksia pois. Tuskin on mitää vakavaa, uskosin että on kuukautiset alkamassa parin viikon sisällä
- hklähäjä
Muistan, että silloin kauan kauan sitten ennen kuukautisten alkamista oli runsaasti valkovuotoa. Kuuluu siis asiaan. Eipä siinä ole mitään noloa sanoa äidillesi asiasta. Minusta on vaan parempi, ettei tarvise salata naiseksi kasvamiseen liittyviä asioita.
Sen muistelen, ja asiasta on joskus käyty keskusteluitakin, että joskus valkovuoto lähtee huonosti pesussa pois. Kuten verikin voi lähteä huonosti, sitten kun kuukautiset alkavat. Valkuainenhan (mitä veri ja valkovuoto sisältävät) liukenee paremmin kylmään veteen. Äitisi varmasti huomaa kehityksesi, etenkin jos pesee kaiken pyykkinne, joten parempi olisi kertoa hänelle asiasta. Ehkä hänellä on jopa hyviä neuvoja sinulle. Onhana hänkin ollut joskus teini-ikäinen, vaikka sinun voi olla vaikeaa ajatella niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot25718146Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss7610353Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3446857Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai574843Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki344576Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.793318"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1172952Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen952460Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit291947MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä241762