Muutokset ja kuoleminen käsitelty.

Syksyä.pukkaapi

Olisiko aika ajatella tulevan syksyn pukeutumista. Onhan vaatetus jo valmiiksi otettu esille.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kitisevä

      Älä höpötä. Vastahan kaivettiin sortsit ja hellemekot naftaliinista.

    • Psykoterapeutitar

      Meillä suomalaisilla tuntuu aina olevan kaipaus jostain jonnekin. Elämä on eletty! Kaikki annettu! Tää oli tässä!
      Dösäpysäkillä viereeni istui elämän kuluttama veikkonen, joka jutteli lapsuudesta Lapissa, hillamaista, laulaa luritti pätkän jotain melankolista suomi-iskelmää, kertoi kaipauksesta lapsuuteen ja niihin maisemiin ja sanoi lopuksi, ettei sinne enää koskaan pääse.
      Tuttu tuli pysäkille ja juttelin hänen kanssaan ja kohta tuli dösäkin ja katsoin vain, että veikkonen oli jonnekin hävinnyt. En ehtinyt hänelle hyvästejä sanoa, mutta jotenkin vain tapahtuma jäi mieleeni sen syvän, koskettavan kaipauksen tähden. Se oli jotenkin niin suomalaista sielunmaisemaa.

      • mennyt.huikkanen

        Kyl sinne lappiin pääsisi jos oikein tahtoo, ei ole pakko ryyppiä kaikkia rahojaan. VR kampanjoi halvoilla lipuilla. Vinetto pullon hinnalla pääsee jo pitkälle.


      • Psykoterapeutitar

        Noh, mutta sehän on just sitä suomalaista nostalgiaa ja kansanperinnettä ja -luonnetta! Kännissä, koko elämänsä juoneena kaiholla menneisyyden muistelu.
        Kuka siihen nyt voi sanoa, että halvalla pääsee ja mitäs juot! Olisit nauttinut elämästä, etkä dokannut sitä! Ehei! Alkoholi antaa kaiholle syvyyttä ja ymmärtämystä menetetyistä mahdollisuuksista.
        Sitäpaitsi, kuka Lappiin selvinpäin lähteekään?


      • "Psykoterapeutitar"

        Tekisikö mielesi laittaa myös jotain ruumis-musiikkia :)

        H.


      • Psykoterapeutitar

        Kuuntele vaikka tää; Infected Mushroom/Becoming Insane! Posiitiviisuutta päivään :-)


    • henrjii

      Huomenna tulee kaksi päivää siitä kun otin sisäisen villapaidan NiittaMixsin yllyttämänä

    • Taidan vetää ruskareissun pari vuotta sitten ostamallani Haltin Drymax-puvulla. Se yllään patikoi näkymättömiin pitkin poikin tuntureita.
      Muuta ei tarvitse vetääkään.
      Vaan nyt on kiva istua tässä laiturilla ja antaa auringon lämmittää. Uimapukukin on liikaa.

      • henrjii

        Pikinit kun olisi, niin ylä, tai alaosan voisi vähentää pois, se ainakin auttaisi puolella


      • Piki-mies

        Minulla on pikinit. Piki rukkaset.


      • henrjii kirjoitti:

        Pikinit kun olisi, niin ylä, tai alaosan voisi vähentää pois, se ainakin auttaisi puolella

        Voi kun olisi bikinit, vaan kun ei ole. Riittävän noloa, kun uimapukusillaan esiintyy.
        Piki-miehelle sanoisin, että pikirukkaset on kyllä kätevät. Niillä saa kohteesta napakan ja pitävän otteen.


      • Piki-mies

        :D Ei taitaisi moni daami tykätä kun rintaville laskeutuisi pikirukkanen.


      • henrjii
        Piki-mies kirjoitti:

        Minulla on pikinit. Piki rukkaset.

        taidat olla pienviljeliä


    • tiedoksi-tämmöstä-nyt

      Alotukseen :

      Jooooo, minulla ei ole mitään päällepantavaa, apuwaaa,
      mitä ostaisn,
      no mutta ku kaupoissa ei ikinä ole mitään sopivaa, aina joku kiinalainen mahan mitta estää kivan vaatteen oston, tai muu kiinalainen mitostus, ku suomen tyttö ei ole kuin kiinalainen, pieni ja kaunis,
      suomen tyttö on " pulleat purjeet, ja valtava peräsin " tai sitten
      " pienet hinkit ja suurempi peräsin",
      osta siinä sitten kauniita uusia vaatteita, EI onnistu niinkauan enennkuin
      muotia ja vaatteita suunitellaan ja valmistetaan suomalaisen naisen mitotuksen mukaan,
      usein liian usein naisasiakas harmistuu vaateostoksilla, ku ei mahdu jostaki kohtaa, niin ei mahdu, eikä istu,
      terveiset s i s ä ä n o s t a j il l e,,, ostakaa suomalisille vartaloille sopivaa mallistoa,
      kiinan mitotukset EI SOVI suomalaisille naisille,

    • ent.siivoojaparka

      Minä olen ollut kaukaa viisas, enkä ole laittanut vielä talvitamineitanikaan kesäsäilöön. Talvikengätkin on tuossa esillä, mutta vähän miettinyt, että tulisikohan ostettua uusia, jos nuo nyt heittää roskiin. Vai pitäisikö vielä antaa olla, jos ehtii talvi yllättämään ennenkun saan persiini ylös tästä tuolista. Parempi se siinä tapauksessa olisi resuisetkin kengät kuin ei kenkiä ollenkaan.
      Jouluverhotkin on jo valmiiksi keittiön ikkunoissa.
      Tuon joululiinan taidan kyllä kohta jo heittää menemään, kun otin pakasteesta puolukoita sulamaan ja niistä on valunut sellaista punaista tahmeaa pitkin pöytää, ihan kun veressä pöytä. Viitsi ruveta pestä läträämään...

      • Turhaa-työtä-välttää

        Olet kuin minä. Keväällä potkaisin talvikengät jaloistani eteisen nurkkaan välioven taakse saranapuolelle katsottuna. Siinä ne ovat melkein sentilleen samassa kohtaa, mitä nyt imurin suulakkeella olen niitä töninyt, silloin tällöin. Talvitakki on hengarissa, villatakki eteisen naulassa, pitkiä aluskalsareita (puhtaita tietty, ei "munaamiseni" jäljiltä) korissa eteishyllyn päällä laudealusten vieressä. Villasukat on omassa korissa, puuvillasukat omassaan, vaatekaapissa.
        Mökillä joulu on laitettu niin valmiiksi, viime joulun jäljiltä, että töpselit pistokkeisiin ja joulu syttyy alle sekunnin. Joulutähden irroitin pois ja jouluisen kapan sekä joulupöytä liinan.

        Koskaan ei kannata heittää entisiä roskiin ennen kuin uudet on hankittu. Toissa talvena itselleni kävi tuiskut, edellisenä keväänä olin heittänyt kahdetkin talvikengät menemään, että ostan sitten syksyllä uusia. Mutta kun iski ensimmäinen ankara lumipyry niin kesälenkkareissahan sinne joutui tarpomaan.


    • Viatonsivullinen

      Voi että, niin pal' kelju on tämmönen kesä.

      • Muutokset ja kuolema ovat niin *subjektiivisiä asioita, että niitä nyt käsitellään tämän tämän, mutta syksykin tulee, oikeassa olet. Tiedän entisen työni vielä muistaen, että syys-, ja talvimallistot on tehty ja tulevat kauppoihin, tuskin kesähelteet on edes alkaneet, kun nähdään syksyn trendivärit. Sehän näkyy tv.ssä ihan kohtsillään, kun koulut alkaa, aamu-, uutis-, ja ajankohtaistoimittajien yllä.
        Poimitaan nyt edes mansikat ja mustikat ensin, ai niin Lapissahan useat ei selvinpäin ole käyneet kertaakaan, tuskin osaisivat sinne selvinpäin.


      • Kyllä-se-siit-

        Juu ja poronsarvijauheesta eivät ole kuulleetkaan saati että kaamasen tiellä ei seiso. Ei porot, ei autot, ei viisarikaan.
        Kesä on ollut "kelju" siitä ei pääse edes sateelta pakoon. Mutta sehän on vaan suhtautumiskysymys, ei masennuksen aihe.


      • Kyllä-se-siit- kirjoitti:

        Juu ja poronsarvijauheesta eivät ole kuulleetkaan saati että kaamasen tiellä ei seiso. Ei porot, ei autot, ei viisarikaan.
        Kesä on ollut "kelju" siitä ei pääse edes sateelta pakoon. Mutta sehän on vaan suhtautumiskysymys, ei masennuksen aihe.

        Totta, meillä ei ole vaihtoehtoja, paitsi jos katsoisi aamulla maailmankarttaa ja singahtaisi omalla suihkarilla otollisille alueille. Melanoomahan siinä tulisi tai tylsistyisi ainaisesta paisteesta - tänne jäädään suosiolla sään vaihteluista johtuvien valitusten keskelle.


      • kawe kirjoitti:

        Totta, meillä ei ole vaihtoehtoja, paitsi jos katsoisi aamulla maailmankarttaa ja singahtaisi omalla suihkarilla otollisille alueille. Melanoomahan siinä tulisi tai tylsistyisi ainaisesta paisteesta - tänne jäädään suosiolla sään vaihteluista johtuvien valitusten keskelle.

        En ole tästäkään kesästä enkä etenkään säästä keksinyt pienintäkään valittamisen aihetta. Sää on asia jolle ei mitään voi tehdä, joten valittaminen on täysin turhaa. Ellei sopeudu säähän, on vaihdettava paikkaa, aina sitä aurinkoa ja kuumuutta jostain päin maailmaa löytyy.


    • niinpäjoopa

      Sääihminen varoitteli että lapissa on kuivuutta koska on metsäpalovaroitus voimassa.

    • 1eero

      Lappiin tuskin en mee samoilemaan enään, turistikohteet ei koskaan kiinnostahtaneet muutakuin ohimennen.
      Luulen elokuussa näämme helteet eikä tässä vielä hiihtokeliäkään ole kovin hyvät.

      • onni.onnenkantamoinen

        Sanoin jo vappuna, muutamille immeisille, sään merkit ja näkyjä näin, että ainakin kesäkuu on keskiarvolla vilpoinen ja ei heinäkuukaan näytä parasta leninkiään. Mutta elokuussa iskee kunnon helteitä, on ennenkin elokuussa rikkoutunut jopa lämpöennätyksiä. On minulla oma onni ojassa sen verran, että elokuussa mökkeilen hieman pidempään.


    • Viatonsivullinen

      Kyllä vielä tulee lämpimät. Hain varastosta farkkutakin laitan sen pienikukallisen kotelomekon kanssa. Näin naistenlehdessä kivan kuvan ja
      hoksasin että noin minäkin voin laittaa. Naistenlehdissä on kivoja
      vinkkejä. Eihän syksyä vielä ajatella.

      • Aika hauska matkavinkki eteläeurooppalaisille (kova helle siellä) Matkustakaa pohjoismaihin, siellä on viileää.
        Meripäivät täällä tällä viikolla (to-su) aina ollut hellettä koko ajan, ??!!


      • Syysleudompi

        Joo. Esimerkiksi Roomassa 40 asteita. Ei himoita lähteä helle lomille.


    • sibyllavon

      Mulla on joka vuodenaikaan, joka säähän, jokaiseen tilaisuuteen ja juhlaan sopiva vaatetus. Ei tarvitse miettiä, mitä päälleen panisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe