Nissan on ohittanut Toyotan Euroopassa ja lehti kertoo syyksi vanhentuneet mallit ja jälkeenjääneen tekniikan.
Missä vika todellisuudessa? Onko kupla vihdoin puhjennut ja vanha maine mennyt?
Suosio laskussa
15
<50
Vastaukset
- nousuaOdotellessa
Väistämätön tulema tuolla säästölinjalla, laatu mennyttä.
Tuotekehitys moottoripuolella on jäänyt jälkeen ja ilmeisesti valittu väärä linja, eli hybridit pääpainopisteeksi.- Fuulaavain
Hybridit ovat raskaita ja bensasäästöt hankintahintaan nähden liian pienet. Pistokehybridit toimivat parhaiten kaupunki-asujalla, mutta mistäs kerrostaloasukki lataa autonsa? Tai töissäollessaan?
Lisäksi ympäristötietoinen ihminen tietää että akkujen valmistus ja hävittäminen jättää suuremman jalanjäljen kuin mitä bensaa hybridin elinaikana säästyy. Pelkkä mainoskikka tuo hybridin ympäristöystävällisyys.
Parempi ratkaisu on kevyempi pienikulutuksinen auto. - disauruksetSukupuutossa
Totta turiset.
- jytujyjytjj
disauruksetSukupuutossa kirjoitti:
Totta turiset.
Jokin Tesla ei mikään ongelma jos käy "oikeissa" töissä ja virtaa saa verstaalta ihan 63 amppeerinkin edestäkin.Tietenkään ei varaa ja käyttäjät tuskailevat sitten toimiston lamppusähkön taikka 16ah kanssa.
- markkinointitempaus
Fuulaavain kirjoitti:
Hybridit ovat raskaita ja bensasäästöt hankintahintaan nähden liian pienet. Pistokehybridit toimivat parhaiten kaupunki-asujalla, mutta mistäs kerrostaloasukki lataa autonsa? Tai töissäollessaan?
Lisäksi ympäristötietoinen ihminen tietää että akkujen valmistus ja hävittäminen jättää suuremman jalanjäljen kuin mitä bensaa hybridin elinaikana säästyy. Pelkkä mainoskikka tuo hybridin ympäristöystävällisyys.
Parempi ratkaisu on kevyempi pienikulutuksinen auto.Hybridit ovat myös tekniikaltaan tarpeettoman monimutkaisia ja kalliita. Taitaa tojo edelleen myydää niitä pienemmällä katteella ellei peräti tappiolla.
Joten... ei niitä hybrideitä ole tarkoitettukaan massatuotteeksi. Ne ovat markkinoititemppu, viherpesua, millä luodaan egologista mainetta ja saadaan näkyvyyttä lehdissä. Minkä seurauksena vaarit sitten ostaa niitä hinnat alkaen peruskarvalakkeja.
Vrt. moni muu merkki rakentaa imagoa urheilullisilla malleilla. Tojolla niitä ei ole, joten keksittiin tällainen niksi. - virtaaKorvienVäliin
jytujyjytjj kirjoitti:
Jokin Tesla ei mikään ongelma jos käy "oikeissa" töissä ja virtaa saa verstaalta ihan 63 amppeerinkin edestäkin.Tietenkään ei varaa ja käyttäjät tuskailevat sitten toimiston lamppusähkön taikka 16ah kanssa.
Opettele nyt hyvä poika kirjoittamaan ymmärrettävää tekstiä.
- voimavirta
jytujyjytjj kirjoitti:
Jokin Tesla ei mikään ongelma jos käy "oikeissa" töissä ja virtaa saa verstaalta ihan 63 amppeerinkin edestäkin.Tietenkään ei varaa ja käyttäjät tuskailevat sitten toimiston lamppusähkön taikka 16ah kanssa.
Petterin iskä on siellä "verstaalla" töitä kattelemassa ja kuvittelee kaikkien muidenkin olevan "verstaalla oikeissa töissä" Oiskohan petterillä rippikoulukin vielä kesken?
- 2.4STW
Ei laadussa mitään ongelmaa ole mutta autot eivät ole kiinnostavia. Tai no osa malleista myy hyvin mutta uudistuminen on liian hidasta.
Tojo pistin kaiken hybridikortin varaan mutta unohti että ihisten halut muuttuu. Nyt halutaan voiman tuomaa vaivattomuutta ajamiseen (ei välttämättä suuria huipputehoja). Tojolla ei ole mitään tarjottavaa.
Lisäksi muotoilu ja ergonomia on ollut hakusessa.
Volkkaria myydään euroopassa edelleen hyvin vaikka vakavia teknisiä vikoja on viime aikoina ollut runsaasti. Niinpä voisi päätellä että pelkkä laatu ei takaa myyntiä. Tosin Volkkari myös mainostaa hyvin paljon.- Laatu-laaja_käsite
"Volkkaria myydään euroopassa edelleen hyvin vaikka vakavia teknisiä vikoja on viime aikoina ollut runsaasti. Niinpä voisi päätellä että pelkkä laatu ei takaa myyntiä. Tosin Volkkari myös mainostaa hyvin paljon."
Juuri laadun (laatu=tuote vastaa ostajan odotuksia) vuoksi Volkkaria myydään Euroopassa paljon. Toyota taas ei laaduttomuutensa takia mene kaupaksi sillä hinnalla mitä siitä pyydetään. Toyotan laadussa on vain yksi osatekijä kunnossa, vikojen määrä avoneuvoa kohti on melko pieni. Kaikki muut laatutekijät ovat Volkkariin verrattuna huonommalla tolalla ja tämä ei voi olla näkymättä merkin huonossa suosiossa ja sen hiipumisessa edelleen. Ei tarvitse ihmetellä Nissaninkaan menestystä, koska sillä on selkeästi Toyotaa kiinnostavampi mallisto edullisempaan hintaan. Maine tosin Suomessa on vähän niin ja näin.
Mitä tulee mainostamisen määrään, Toyotan voittanutta ei ole Suomessa, eikä globaalistikaan. Toyotan mainosta pukkaa joka mediassa tauotta. Muutama vuosi sitten oli lehdistössä artikkeli tutkimuksesta, jossa verrattiin eri autovalmistajien panostuksia markkinointiin. Toyotan käyttämä euromäärä/valmistettu auto oli aivan omaa luokkaansa. Tarkkoja lukuja ei tullut painettua mieleen, mutta se jäi, että Volkkariin verrattuna Toyota käytti yli kaksinkertaisen määrän euroja markkinointiin.
- Varikselle
Jos kehityksen ratas olisi tuonut VAG konsernin "bugit" Japanilaisiin olisimme lirissä , ihmiset jotka tarvitsevat ylläpidoltaan edullisen ja varmatoimisen kulkineen . Olen funtsinut että MB lienee ainoa vaihtoehto nykykaaralleni , johtuen siitä etten ole harakka joka kiinnostuu &%?¤¤ näppylöistä .
- fjsklfjsdl
Toyotan X-design keula on niin hirveä että ei mikään ihme kun autot eivät käy kaupaksi, kukaan ei kestä katsella omanaan tuollaista rumilusta.
- PappamuotoilustaLapsiin
Koittivat kosia nuorisoa tuolla keulalla ja kovalla mainonnalla, mutta taitaa toimia ja tehota vain maissa joissa Pokemon ja Tamagotshit puhuttelee.
Muotoilu on mennyt siis vaarilookista suoraan tarhaikäisten kastiin, ei ihme jos ei toimi.
- tarkkanäköinen
Hirveä ,todella hirveä. !!!!!
- Lähestymiskieltoko
Käytännössä suosion laskun huomasin siitä, että tojokauppias yritti väkisin saada myytyä minulle Tojon. Lähetteli ensten kirjeitä ja kun en reagoinut niihin mitenkään, alkoi soittelurumba. Sanoin lopuksi myyjälle, ehkä volymitasolla 18, että EI KIINNOSTA. Älysi lopettaa ahdistelun.
- Totuuttaon
Aikanaan oli hyvässä maineessa. Nyt vaarien auto ja jopa kia mennyt ohitse ajat sitten malliston kiinosta uudessa. Tojoltaha tuli tämä "urheiluauto" gt mikä lie joka kiihtyy automaatilla huikeat 8,2sek sataseen ja autossa 200hv ja kamala kulutus kun on alle 200nm vääntöäkin. Volvolla menee iha perus diesel D4 sen 7,4 sataseen ja kulkee muutenkin ihan eri tavalla ja kuluttaa löhes puolet vähemmän kun toi bensatojo. Sama muilla merkeillä. Dieselit jyrää koko tojon malliston kumoon. Tojo on vajonnut dacian kanssa samalle tasolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.
Onko kenellekään yllätys?1952689Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!
Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten2362577Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en652337Synnittömänä syntyminen
Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.1911808Mitä tämä tarkoittaa,
että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?411354Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla
"Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"121318Nukkumisiin sitten
Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny41297Syö kohtuudella niin et liho.
Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on211259Muistatko komeroinnin?
Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu481225Venäjän sissit lakkojohtajat
Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.31128