Ite yllätyin, että ne tehoovat vaikka aliarvioin ne pelkiksi mainostahnoiksi.
Kivuista inhottavimpia ovat leposäryt.
Keskeyttävät tärkeät aamuyön unet. Löysin yöpöydän laatikosta vaikka kuinka vanhan Mobilan tuubin.
Jo illalla sitä levitän olkavarren uusiutuvalle kipualueelle. Ei kokonaan poista kipua, mutta Mobi-käsitelty alue ei herätä unesta.
Vuosia sitten kortisonipiikki piti treeniharjoituksessa rikkomani olkavarren kivun kauan oireettomana.
Auttavatko kipugeelit teitä mitenkään?
14
224
Vastaukset
- kokenutkin
Mobilat on hyvä, kyllä auttaa, antaa tosiaan nukkumarauhan.
On minulla myös Volttaren tulehdusgeeliä, se auttaa todella hyvin, ainut huono puoli siinä on, ettei sitä voi oikein pikään käyttää, n. pari viikkoa korkeintaan ja sitten tauko.
Verenkierron mukana se imeytyy, eikä suuria alueita saa voidella kerralla.
Mopilat on vaarattomampi! Haluan uskoa vaikutukseen. Todellisuudesta en osaa sanoa mitään.
Mobilatin totesin aikanaan täysin tehottomaksi. Kyynärtaipeeni jännepuoli kipeytyi vuosikymmenten jälken aloitetuista rinnallevedoista. Nyt parhaillaan kokeilen leikkaamattomaan olkapäähäni Voltaren Fortea. Jos on vaikutusta niin kovin on marginaalista mutta muutakaan en nyt tiedä.
Tehokkainta olisi jättää tekemättä punnerrukset mutta sellaista uhrausta en tee!
Aikanaan olkapäähäni tarjottiin kortisonia mutta eihän se korjaa jänne-, nivelside- saati luumuutoksia joten puukko oli tehokas parantaja.Minullakin ehjä olkapää olisi kestänyt nuo painot, mitä minulla oli, mutta ne toistot mursivat jonkun pienen luun, joka näkyi rtg-kuvassa.
Niin se se olkapään "ehjyys". Siinä on hoitamaton ns. jäätynyt olkapääjuttu.
Nyt kun peilikuvassa katson, lannerangan skolioosi vinouttaa tukirankaa vasemmalle. En uskalla mennä sitäkään oikaisuttaan.
Tuollanen susitukiranka on lopunikäinen itehoidettava. Kun treenit lopettaa, rollaattori-liikkuminen on seuraava liikkumismuoto.- jakolasku
Onko sulla toinen takajalka luonnostaan lyhyempi? Mulla on n. sentti vasen takajalka lyhyempi oikeaa ja lannerangan skolioosi.
- capt-cöpenick
jakolasku kirjoitti:
Onko sulla toinen takajalka luonnostaan lyhyempi? Mulla on n. sentti vasen takajalka lyhyempi oikeaa ja lannerangan skolioosi.
Toki on lyhyempi. Käytän tukipohjallisia, jotka työnantajan vakuutus korvaa. Raajojen eripituisuus aiheuttaa tukirangan lisävinoutumista.
- jakolasku
Huomannut saman ikä painaa toista puolta alemmas ja toista ylemmäs. No tämähän on lahjaksi saatu rakennevika.
- leikattuna.huonompi
Tiedän monia kirurgisesti hoidettuja haittoja, jotka ovat vain pahentaneet tilannetta verrattuna aikaan ennen leikkausta.
Nämä kylläkin selkärangan nikamien luudutusleikkauksissa.
- Magnesiumöljy
Vuosia olen käyttänyt Mobilatia, Voltarenia yms. , auttavat hetkellisesti, mutta nyt oeln käyttänyt magnesium suihketta ja se on kyllä ollut parasta kaikista. Suosittelen!
Mangnesiumöljy
Näin sitä oppii netinkin kautta. Ensikertaa kuulen ja näen kirjoitettuna että tuollainenkin aine on olemassa.
Olen kärsinyt kovista leposäryistä monta kuukautta putkeen. Kun alkoa vähensin, kivut yltyivät.
Huomenna menen apteekista kysymään tai googlelta tuosta ihmeaineesta. Kiitoksia vinkistä!
- kenut
Alko onkin aika huono lääke, silloin ei osaa varoa riittävästi noita kipukohtiaan,
sehän ottaa myös kipua pois ja silloin ei ole itellä kontrollia kuinka voimakkaita
liikkeitä tekee!
Sen jälkeen huomaakin, että voi p..veli!Niin se apteekkireissu unohtui, vaikka siellä päin liikuin. Ajattelin että huomanna laitan fillarin sarveen vaikka teipillä muistutusklapun.
Kipu ei ole niin kova kuten joillakin ihmisillä saattaa olla, että se ajaa kesken unien kävelemään.
Katsoin tuota geeliputkiloa just; näyttää mennen se tuoreustakuu vanhaksi yli 2v. sitten. Eihän tuollainen tuote kai miksikään muutu.
Kremppapaikkojen treenaaminen on kakstahoinen juttu. Monelta ovelta olen voinut peräytyä kun olen huomannut, että menee "yli".
Kuitenkin lossiksi lyöminen tekisi meikästä satavarman putoajan yhteiskunnan huoltoverkostoon. Kipuja tulee kestää tiettyyn rajaan.
- Auttoise
Monta vuotta sitten hiihtoreissulla uusien monojen kanssa oli probleema; jalkaan oli vaikea saada mutta pois ottaminen aiheutti toiseen nilkkaan nivelsiteiden venähdyksen. Se ei kipuillut heti, mutta saunasta tultuani matkakaveri kysyi: "miksi sinä olet niin kuin lakana".
Hetken ihmeteltyäni alkoi päässä huipata ja sitten huomasin, että nilkassa on tuntemuksia jotka eivät sinne kuulu. Aika pikaisesti järjestäydyin lumihankeen seisomaan kun muuta kylmää en keksinyt. Hyvä ystävä lähti ensiapupaikasta hakemaan särkylääkettä ja toi myös jotain kylmägeeliä.
Itkukin taisi harmituksesta lirahtaa, sillä luulin että illaksi suunnitellusta menosta ei tulisikaan mitään. Mutta mitä vielä; geeli ja harvoin, tuskin ikinä, nautittu särkylääke auttoivat siinä määrin että parin tunnin levon jälkeen korkkarit jalkaan ja baanalle. Vauhti ei ollut yhtään sen hiljaisempi kuin yleensäkään.- capt-cöpenick
Olen kylmägeelistä kokenut kuin pienen ihmeen. Polven proteesileikkauksen kuntouttaminen ei eidistynyt. Polvi ei taipunut riittävästi.
Sitten fysioterapeutti laittoi siihen kylmägeeliä. Parin päivän jälkeen raaja taipui 90 asteeseen. Sitä päiviteltiin.
Kipugeeleissä ja suihkeissa on myös tulehduskipulääkettä, joka imeytyy verenkiertoon ihon kautta. Sellaista on kokeiltavana.
- tietoksi
Ei ne sillon auta, jos tuupit ja törpöt ovat missä lie kun kipuloo. Net pittää olla yöpöytän lootassa tai sen tyhjän kaljakorin lähettyvillä sänkyn vieressä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847