Hieman juttua putkahommista ja Ruotsinlaivoista ylipäänsä: Putka: Olen olut kerran -80 luvulla Diana II:sen tai Turellan putkassa. Ja ihan syystä; olin ylimmällä aurinkokannella kauheesa kusihädässä. Menin sisälle en löytänyt vessaa, joten päätin kusevani reelingin (kravut:LAITA) yli. Niin luulin tekeväni kunnes huomasin kusevani alemmalle aurinkokannelle, missä makasi n. 30 ruotsalaista bodaria ottamassa aurinkoa; vähän havahduin kun ne kaikki pomppas ylös "jävla pissare...", nyt lähti henki mentaliteetilla. Onneksi paikalle saatui 2 järjestysmiestä jotka kiikuttivat mua putkaan turvaan. Siis umpikännissähän mä olin. Ja se "putka" oli aivan samanlainen kun tämän päivän laivoissakin: Ei vettä, kusi/paskantamispönttöä. Pelkkä 2x2 metrinen valaistu koppi, ei "sänkyä" ei mitään, jouduinkin kusemaan lattialle. Kapellskärissä j-miehet avasivat oven ja pyysivät anteeksi sitä ankeeta koppia. Meikä vastasi "ei mitään, koska te ilmeisesti PELASTITTE HENKENI! Kiittivät ja sanoivat et nyt maihion vaan; Minä: "entäs ne tappajabodarit?". Ei hätää ne oli odottanu 45 min. et laiva varmasti tyhjä. Suuri kiitos heille. Ja sit muutama juttu teille maakravuille -itse olen seilannut 10v aikoinani ja Isä koko työikänsä: Laivalla ei ole yhtään vahtia, järjestysmiehiä kylläkin. Eikä laivapoliisejakaan mistä jotkut jutteli vielä 10v sitten (tietenkin laivalla voi olla matkustajana poliisi joka tarvittaessa kyllä autaa, samoin kuten esim. lääkäri. JA PARI ASIAA JOTKA ÄRSYTTÄÄ: Laivalla ei ole yhtään henkilökuntaa; löytyy ainoastaan Päällystö ja Miehistö. Hyteissä (hyvä kun ette kutsu niitä huoneiksi, heh, ei ole yhtään ikkunaa; ne ovat venttiileitä. Eikä siellä pysty siirtyä kerroksesta toiseen, laivalla on vaan eri kansia. Että näin. Lukeekaa muutama laivakirja, ja menkää turvalliselle matkalle!
LAIVAPUTKAT
Ex-Seilori
1
<50
Vastaukset
- Helpottikos
Helpottikos?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996023
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804782Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282833Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774