Kiukutteleva mies

Sukuvikaako

Kertokaa,mitä pitäis tehdä ,kun mies päivittäin kiukuttele jostain pikkuisesta asiasta.Iän karttuessa tilanne vaan pahenee.Hänellä on kyllä aina ollut huono itsetunto,muttei myönnä sitä ääneen.Vika löytyy yleensä muista ihmisistä. Tosi rasittavaa ,täytyy olla vain vaiti,kun ei jaksa kuunnella niitä raivokohtauksia.
Ulkoisesti kaikki on hyvin,siisti koti,rahaa riittävästi,terveys ok jne.Itse olen todella kiitollinen kaikista noista asioista,mutta rasittavaa tuo negatiivisuus päivästä toiseen.
Olemme keskustelleet asiasta,hän ei ymmärrä ,että hänessä mitään vikaa olisi.En jaksa vuosikymmeniä pönkittää tuota heikkoa itsetuntoa. Eikä jaksa enää erotakkaan.

105

1769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jospa hänellä on jonkinlaiset Vaihdevuodet -- niitähän syytetaan kun naisella on tämä sama vika . Hormoonihäiriö --toivottavasti . Naista sellaista hellää ja rakasta hän kaipaaa !!!!

      • BIG.DICK

        Tai sitten vika on siinä, että se mies tulisi toimeen ainoastaan täysjärkisen naisen kanssa ja sellaista akkaa ei ole vielä kukaan nähnyt.


      • Akaton.elämä
        BIG.DICK kirjoitti:

        Tai sitten vika on siinä, että se mies tulisi toimeen ainoastaan täysjärkisen naisen kanssa ja sellaista akkaa ei ole vielä kukaan nähnyt.

        Siksi juuri uusi avioliittolaki on niin tärkeä. Luomakunnan kruunuilla pitää olla oikeus sitouta yhteiselämään ilman naisväen asiaan puuttumista.
        Onnea BigDickille.


      • upeetamahtavaa

        :)))


      • BIG.DICK
        Akaton.elämä kirjoitti:

        Siksi juuri uusi avioliittolaki on niin tärkeä. Luomakunnan kruunuilla pitää olla oikeus sitouta yhteiselämään ilman naisväen asiaan puuttumista.
        Onnea BigDickille.

        Arvelinkin , että joku imbesilli vetää herneet nenään kun ämmistä jonkun totuuden paljastaa.


      • vaheneminen

        Tästähän tuli joku ohjelma jokunen viikko sitten oisko ollu mtv studio55/aamu-tv,en muista mistä sairaudesta siinä puhuttiin,mutta jotain tyylin vanhentuessa aivoissa tapahtuu neurologisia muutoksia,jolloin siitä mukavasta pullantuoksuisesta mummosta tulee kärttyinen ja kiukkuinen(ärähtelevä)koskee myös miehiä.suututaan aivan pienistä asioista,esim kun tavarat tippuu käsistä!ja tämä liittyi nimenomaan iän tuomiin muutoksiin aivoissa.


      • hohoi
        BIG.DICK kirjoitti:

        Tai sitten vika on siinä, että se mies tulisi toimeen ainoastaan täysjärkisen naisen kanssa ja sellaista akkaa ei ole vielä kukaan nähnyt.

        Ei ole nähtyviellä täysijärkistä naista, mutta ei myöskään täysijärkistä miestä!!!


      • kovakankinen

        Tai sitten miehet osaa esittää täysjärkistä huomattavasti paremmin kuin naiset.


      • tallaillaan

        hohoi, sinulle tämä. On varmaan todella raskasta olla ainoana täysijärkisenä täällä maan päällä.


      • realitycheck007

        Varmasti tosi ikävää ja sinuna sanoisinkin hänelle (siis keskustelun aloittajalle tarkoitettuna), että et jaksa kuunnella moista aiheetonta kitinää, vaan olet ajatellut lähteä eri teille. Tällainen kommentti usein saa ainakin inisijän reagoimaan asiaan.


      • kovakankinen

        Onneksi akat kiukuttelee tärkeistä asioista kuten ikkunaverhot, käsilaukun ja kenkien värierosta ja vaatekaapista joka on täynnä ei mitään päällepantavaa.


      • ellunkanako

        Käy vieraissa se piristää kummasti ja saa nautintoa,taas jaksaa.Ylättävän moni nainen ja mies tekee sitä,sen takia on juuri pitkät avioliitot kestävät.Erityisesti kolmenkimppa ja ryhmäseksi muutti minun elämäni,kyllä osaan nauttia nyt elämästä aivan täysin rinnoin :D


    • Mitenpäin

      Vaikea varmaa olla hellä ja rakastava tuommosen kanssa.

      • Millaisen kanssa?


      • ^Tuommoisen kiukuttelijan.


      • kokeiltu

        Kyllä varmasti on kyseessä hormoonin puute. Miesten hormoonit laskevat keski-ikään tultaessa, ja se aiheuttaa mielialan muutoksia. Henkilö ei itse huomaa käytöksessään tapahtunutta muutosta. Lääkäriin ja kokeet selventävät tilanteen


    • asia-onkin-käänteinen

      oleppas alottaja itsellesi rehellinen, katsoppa itseäsi peiliin,
      on ihmisiä jotka " ilkeyttään " kyllästyessään ärsyttää aivan pienin elein aina tahallaan puolisoa, kun olet huomannu mistä toinen ärsyyntyy ja saa kiukunpuuskia,
      olet itse tympääntyny, eikä myönnä sitä edes itsellesi, heh



      Taitaa olla alottajassa ittessään vikaa,
      et näköjään huomaakaa, sinähän itse syytät puolisoasi ainaisesta kiukuttelusta,
      ilmeiseti puolisollasi on syytä kiukutella, kun olet noin ymmärtämätön, ilmeisesti salaat häneltä jotain, itse varmasti tiedät mitä salaat,

      ( psygologia on totuutta )


      " kuaan ei riitele yksin "
      tilanne teillä on noidankehä, josta ei ole ulospääsyä , kuin vain terapian kautta,

      • No jo oli törkeä mielipide,sitä ollaan niin psykoanalyytikkoja,tuntematta koko tapausta,tämä sama fariseus paasaa jokaiseen mielipiteeseen oman negatiivisen kannanottonsa,saisit hävetä asia-onkin-käänteinen.
        Mieheni oli samanlainen ja hänellä todettiin Alzheimer,siis alkava muistisairaus,sairalloinen mustasukkaisuus kuului myös taudinkuvaan.

        Ei siinä sairaudessa joka etenee jokaisella eri tahtiin,mitkään ylilempeydet auta,toivon sinulle voimia ja jaksamista,tiedän tasantakkaan mitä joudut kestämään.Kaksivuotiaan tasoista kiukkupussia kun hoitaa,niin näkee asian aivan toisessa valossa


      • etäisyyttä

        Itselläni ei ole kokemusta, mutta mieleeni tuli em. sairaus. Miten olisi loma erillään toisesta?


      • Käytös
        rituliini_38 kirjoitti:

        No jo oli törkeä mielipide,sitä ollaan niin psykoanalyytikkoja,tuntematta koko tapausta,tämä sama fariseus paasaa jokaiseen mielipiteeseen oman negatiivisen kannanottonsa,saisit hävetä asia-onkin-käänteinen.
        Mieheni oli samanlainen ja hänellä todettiin Alzheimer,siis alkava muistisairaus,sairalloinen mustasukkaisuus kuului myös taudinkuvaan.

        Ei siinä sairaudessa joka etenee jokaisella eri tahtiin,mitkään ylilempeydet auta,toivon sinulle voimia ja jaksamista,tiedän tasantakkaan mitä joudut kestämään.Kaksivuotiaan tasoista kiukkupussia kun hoitaa,niin näkee asian aivan toisessa valossa

        Niin aivan oikein. Ei pidä arvostella kun ei tiedä taustaa. Alzheimer on oman laatuinen asia jota ei voi lääkkeillä parantaa. Vain hidastaa sairautta.
        Käytöstä voi ohjailla lääkkeillä mutta ei turraksi lääkitä ennen kuin on pakko ettei muuten tule toimeen sairaan kanssa. Kuka ei tiedä taustaa turha syytellä ja yleensä syytellä tietämättä.
        Lisäksi naisellakin oikeutensa tressaantumatta liikaa.


      • rituliini_38 kirjoitti:

        No jo oli törkeä mielipide,sitä ollaan niin psykoanalyytikkoja,tuntematta koko tapausta,tämä sama fariseus paasaa jokaiseen mielipiteeseen oman negatiivisen kannanottonsa,saisit hävetä asia-onkin-käänteinen.
        Mieheni oli samanlainen ja hänellä todettiin Alzheimer,siis alkava muistisairaus,sairalloinen mustasukkaisuus kuului myös taudinkuvaan.

        Ei siinä sairaudessa joka etenee jokaisella eri tahtiin,mitkään ylilempeydet auta,toivon sinulle voimia ja jaksamista,tiedän tasantakkaan mitä joudut kestämään.Kaksivuotiaan tasoista kiukkupussia kun hoitaa,niin näkee asian aivan toisessa valossa

        ..;;))) "rituliini_38" , olen täysin samaa mieltä Sinun kanssasi tuosta ääliöstä joka moitti omalla kannan otollaan alkuperäistä asiaa..;;)))
        On se kumma että jotkut tollot ukkelit eivät tajua pitää turpaansa kiinni ja moittia toista ihmistä - tässä tapauksessa NAISTA - ja "muka" olemalla itse aina oikeassa.
        Minulla oli vastaava tilanne viime syksynä, vaimoni oli ja on edelleen hyvin kylmä ja mustasukkainen nainen. Aina "v...uili" joka asiasta, mitään en osannut tehdä kunnolla ja siksi tiemme erosivat siten että muutin asumaan toiselle paikkakunnalle. Hän jäi asumaan yhteiseen - minun rakentamaani taloon - ja nyt on minun oloni ihanaa kun ei tarvi kuunnella jatkuvaa nalkutusta.


      • Höhöhöhöhö__
        Pusumies kirjoitti:

        ..;;))) "rituliini_38" , olen täysin samaa mieltä Sinun kanssasi tuosta ääliöstä joka moitti omalla kannan otollaan alkuperäistä asiaa..;;)))
        On se kumma että jotkut tollot ukkelit eivät tajua pitää turpaansa kiinni ja moittia toista ihmistä - tässä tapauksessa NAISTA - ja "muka" olemalla itse aina oikeassa.
        Minulla oli vastaava tilanne viime syksynä, vaimoni oli ja on edelleen hyvin kylmä ja mustasukkainen nainen. Aina "v...uili" joka asiasta, mitään en osannut tehdä kunnolla ja siksi tiemme erosivat siten että muutin asumaan toiselle paikkakunnalle. Hän jäi asumaan yhteiseen - minun rakentamaani taloon - ja nyt on minun oloni ihanaa kun ei tarvi kuunnella jatkuvaa nalkutusta.

        Mutta tämähän juuri todistaa että yleensä nainen on syypää,joko tietäen tai tietämättään.


      • kokeiltu2

        Voihan persuus sun autuuttas tietämättömyyttäs, jonka niin viisaasti kerrot totuutena. Armoitettu on sun asuinkumppanisi.


      • Mitäsäsanoit

        Niin tyypillistä! Mies ei voi olla väärässä. Vaimo se ärsyttää, niin että on ihan inhimillistä miehen ärsyyntyminen.
        Kuinkahan monta sataa raivokohtausta on näillä argumenteilla kuitattu!
        Itse olen alkanut ihmetellä, miksi ei yksinkertaisintakaan keskustelua voi käydä.
        "Small took" ei onnistu. Mies myös saattaa kimpaantua siitä, että en tajua, mistä hän puhuu. Olen havainnut, että hän ajattelee jotain asiaa itsekseen, ja sitten kysyy tai kommentoi kesken aprikoimisensa. Ja minun pitäisi arvata, mistä on kysymys ja osata vastata oikein.
        Typerää on sanoa, että kukaan ei riitele yksin, sillä monissa tilanteissa vain toinen ärsyyntyy. Rauhaa rakastava osapuoli ei jatka keskustelua, jos ei saa vastaukseksi muuta kuin ärtyneitä tokaisuja. Mutta keskustelu tyrehtyy alkuunsa.
        Ikävää, että elämä tuhlataan turhanpäiväiseen tiuskimiseen.


      • anttirokka
        rituliini_38 kirjoitti:

        No jo oli törkeä mielipide,sitä ollaan niin psykoanalyytikkoja,tuntematta koko tapausta,tämä sama fariseus paasaa jokaiseen mielipiteeseen oman negatiivisen kannanottonsa,saisit hävetä asia-onkin-käänteinen.
        Mieheni oli samanlainen ja hänellä todettiin Alzheimer,siis alkava muistisairaus,sairalloinen mustasukkaisuus kuului myös taudinkuvaan.

        Ei siinä sairaudessa joka etenee jokaisella eri tahtiin,mitkään ylilempeydet auta,toivon sinulle voimia ja jaksamista,tiedän tasantakkaan mitä joudut kestämään.Kaksivuotiaan tasoista kiukkupussia kun hoitaa,niin näkee asian aivan toisessa valossa

        Pöön out? Tasan takkaan kuin juutalaiset pari vuotta sitten?(kirj virheesi?)
        Kyllähän se niin on, että mielipiteitä maailmaan mahtuu ja yhä enemmän niiden puolesta taistelevia. Mutta loppujen lopuksi, minkä vuoksi ja mitä saavuttaen?
        Vähän erilaisia päihteitä tähän soppaan ja sivilisaatio kokee kohtalon jonka edellisetkin.
        Hyvää yötä pöljät!


      • Kyllä maalla viisaita ollaan,kun merellä haveri sattuu.Minulla mieheni sai raivokaohtauksensa onneksi vuodeosastolla,jossa kävi potilaiden kurkkuun kiinni ja taltutettuna kysyi montako tapoin?
        Ei siinä ärsytystä tarvitse,kun ihminen on mielellisesti sairas,Sanonta ei ollut oma itsensä,kaiketi on puolustuksenpuheenvuorona klisee,tilanne on aivan toinen,kun omalle kohdalle sattuu.


      • Pusumies kirjoitti:

        ..;;))) "rituliini_38" , olen täysin samaa mieltä Sinun kanssasi tuosta ääliöstä joka moitti omalla kannan otollaan alkuperäistä asiaa..;;)))
        On se kumma että jotkut tollot ukkelit eivät tajua pitää turpaansa kiinni ja moittia toista ihmistä - tässä tapauksessa NAISTA - ja "muka" olemalla itse aina oikeassa.
        Minulla oli vastaava tilanne viime syksynä, vaimoni oli ja on edelleen hyvin kylmä ja mustasukkainen nainen. Aina "v...uili" joka asiasta, mitään en osannut tehdä kunnolla ja siksi tiemme erosivat siten että muutin asumaan toiselle paikkakunnalle. Hän jäi asumaan yhteiseen - minun rakentamaani taloon - ja nyt on minun oloni ihanaa kun ei tarvi kuunnella jatkuvaa nalkutusta.

        Kiltit tytöt pääsee taivaaseen,mutta minne ne pahat akat joutuu?
        Minä olen niin kovan elämänkoulun läpi käynyt lähes kokonaa,että jos minulle siitä on sisua kasvanut,niin nään sen positiivisenä elämänasenteena,en nalkutuksena.
        No onneksi kuulijakuntana ovat vain koira ja muutama kissa,joten riitaa ei pääse syntymään.
        Kyllä sivustaohjattuelämä on pahinta mitä tiedän,en minä suostuisi jatkuvallasyötöllä elämänohjeita vastaanottamaan,että tee nyt niin älä tee noin.
        Yksinasumisen ihania puolia ovat,että saan olla pitkin tai poikin ja olen omanitseni herra,minkhäntähden ei rouva,siinäkin naisia sorretaan


      • vahvasti-tätä-mieltä
        rituliini_38 kirjoitti:

        Kiltit tytöt pääsee taivaaseen,mutta minne ne pahat akat joutuu?
        Minä olen niin kovan elämänkoulun läpi käynyt lähes kokonaa,että jos minulle siitä on sisua kasvanut,niin nään sen positiivisenä elämänasenteena,en nalkutuksena.
        No onneksi kuulijakuntana ovat vain koira ja muutama kissa,joten riitaa ei pääse syntymään.
        Kyllä sivustaohjattuelämä on pahinta mitä tiedän,en minä suostuisi jatkuvallasyötöllä elämänohjeita vastaanottamaan,että tee nyt niin älä tee noin.
        Yksinasumisen ihania puolia ovat,että saan olla pitkin tai poikin ja olen omanitseni herra,minkhäntähden ei rouva,siinäkin naisia sorretaan

        Rituliiniki tekee kaikkensa näyttääkseen paremmalta
        ja " täysin viattomalta " vaimokkeelta,
        totuus kuitenki on että rituliinilläki taatusti on kiukkunen persoona jota ei tuo julki, vaan piilottaa miehensä kiukutelun ja syylisyyden varjoon,
        aatella ettei rituliini yhtää ärsytä, johan on täydelinen ihminen,heh,
        -- inhimillisenä ihmisenä tiedän ja kokemuskseta, että varmasti myös vaimoissa on vikaa kun mies ärsyyntyy,
        Rituliinin kannatas olla itselleen rehellinen, sitten ymmärtäisi myös miksi puoliso ärsyyntyy,
        väitän:
        täydellistä ihmistä ei maa päällään kanna, vikaa löytyy aina molemmista aviopuolisoista.


      • Tämä fariseus,hän jatkaa vain sinnikkäästi omaneduntavoitteluaan,että mun mielipiteet ovat alta lipan ja hänen ne ainoat oikeat.
        Mitenkähän minun mielipiteeni nyt osoitautuikin tärkeimmäksi,enhän minä tätä aloutusta ole tehnyt.

        Miehelleni ainoa oikea diagnoosi on tehty tammikuussa 2004 siis alkava Alzheimer ja se tehtiin aivokuvauksen perusteella,joten kenen syy ja seuraus jätän nämä kommentit aivan omaan arvottomuuteensa.
        Minä en nyt todellakaan ymmärrä,kuinka tätä yksilöä nyt kiehtoo minun persoonani ylitse muiden,että jatkuvasti täytyy puolustuksella puheenvuoroaan tuoda tänne julkiselle sektorille.

        Minä puolustin minenomaisesti aloitteentekijää ja kannustin ja kerroin oman henkilökohtaisen omaishoitajuustarinani,tosin osan siitä.
        Sinäkö nyt olet oikea henkilö arvioimaan minun henkilökohtaisen luonteeni,luonneanalyysin voin maksua vastaan tilata astrologilta ja tee sinä samoin,sitä toivoo ama


    • Itelkii.siinä.ja.siinä

      Antaa vain päivän mennä toisen tulla. Jos tulisi tuleviin päiviin joku hyvä hetki.

    • VanhaVaari

      Kautta maailmansvun on naisilla ollut tapa pitää mies tyytyväisenä...

      • kanava

        Vanhemmat miehet, kun kunto rapistuu, eikä pysty enää sänkyhommiin.
        Niin juuri nuo vanhatvaarit purkavat turhautuneisuuttaan vaimoihinsa.

        Jos et jaksa erota.
        Hommaa oma asunto ja vietä siellä välillä rauhallisia aikoja.

        Huomaa ne vanhat vaaritkin, että miten mukava se vaimo sittenkin on.


    • Myötätuulia

      Aloittaja. Koeta jaksaa loppuun asti. Ikääntyminen muuttaa meitä aviopuolisoinakin ja ne ikävuodet tuo aina avioliittoon kaikkea sellaistakin, mitä emme välttämättä olisi osanneet odottaa. Olemme kuitenkin luvanneet rakastaa, myötä ja vastoinkäymisissä.
      Koetetaan muistaa tämä, silloin kun on vaikeaa. Aviopuolison tuki vastoinkäymisissä on arvokasta ja tärkeää. Kaksi on aina vahvempi, kuin yksi. Auta miestäsi mäessä ja koeta löytää jostain mielekkyyttä yhdessä jatkamiseen.

      • punajuuripersilja

        Olen samaa mieltä myötätuulen kanssa. Mutta on tärkeää huomata jos on tullut jotain muuta muutosta hänen elämäänsä. Jos sellaista erilaista minkä olet huomannut ja joka ei ole tai tunnu häneltä. Sitten ehkä kannattaa kysyä muualta apua. Kun vanhemmaksi tulemme luonteemme voi muuttua jonkun sairauden mukana yllättäväksi. Kaikki muut vaihtoehdot sulkekaa pois jos teillä on vielä välit riittävän hyvät. Kannattaa kysyä olisi pieni tauko, aika hengähtää, teille molemmille hyväksi ja tarpeellinen. Ja mitä tunteita se herättää.


    • vaihda miestä

    • Epävakaa-persoonallisuus
    • Vaihdevuodet

      Onko sinulla vaihdevuodet, jotka raivostuttavat sinua itseäsi?

      PMS-oireisiin suhtauduttava vakavasti
      Julkaistu 30.11.-1 Kuukautisia edeltävä mielialavaihtelu ja erilaiset fyysiset oireet saattavat joissakin tapauksissa ennakoida vakavaa oireyhtymää, joka voi taudinkuvaltaan muistuttaa depressiota, pitkittynyttä alakuloisuutta tai paniikkihäiriötä. Oireet kuitenkin kestävät vain kuukautiskierron keltarauhasvaiheen ajan ja päättyvät muutama vuorokausi kuukautisten alkamisen jälkeen. Tällaisesta vakavasta epämiellyttävien tuntemuksien oireyhtymästä kärsii arviolta 3-8 prosenttia hedelmällisessä iässä olevista naisista. Oireet alkavat usein parikymppisenä ja pahenevat iän karttuessa. Useimmiten nainen hakeutuu lääkärin vastaanotolle vasta lähestyttäessä 40 ikävuotta. Tuolloin hoitava lääkäri saattaa helposti erehtyä luulemaan, että potilas kärsii alkavasta menopaussista.
      New England Journal of Medicinessa esitellään potilas, joka kärsi huomattavasta ärtyneisyydestä, itkuisuudesta, mielialan heilahteluista, vakavasta väsymyksestä ja ruokahalun kasvamisesta. Normaalia elämää vakavasti häirinneet oireet alkoivat viikkoa ennen kuukautisia ja kestivät pari päivää vuodon alkamisen jälkeen. Naisella ei ollut todettu psykiatrista sairautta. Tapauksesta raportoiva lääkäri suosittaa tapausselostukseen liittyvässä katsauksessa tarkan kuukautispäiväkirjan pitämistä ja periodiin liittyvien epämiellyttävien oireiden kirjaamista vähintään kahden kierron ajan, jotta oireyhtymä voidaan erottaa muista vastaavalla tavalla oireilevista sairauksista.

      Mikäli kyse on tavallista vakavammasta PMS-oireyhtymästä, kirjoittaja suosittelee hoidoksi aluksi kahvin, valkaistun sokerin ja suolan välttämistä sekä B-6 vitamiini- ja kalsiumkarbonaattihoitoa. Myös serotoniinin takaisinoton estäjistä (SSRI), erityisesti fluoksetiinista ja sertraliinista, on tutkimuksissa todettu löytyvän helpotusta oireisiin. SSRI-lääkkeitä kannattaa tutkimuksen kirjoittajan mukaan käyttää PMS-oireissa jaksottaisesti siten, että lääkkeitä aletaan nauttia ovulaatiovaiheessa, noin kaksi viikkoa ennen laskettua kuukautisten alkamispäivää. Hoitoa tulee jatkaa siihen asti, kunnes kuukautiset alkavat ja toistaa tämä seuraavan kierron aikana. Tuloksia voidaan joutua odottamaan 3-9 kuukautta, joten hoitoa ei kannata hetimiten keskeyttää, vaikkeivät oireet helpottuisikaan. Muut masennuslääkkeet ja hormonit aiheuttanevat niin paljon haittavaikutuksia, ettei niitä kannata suositella hoidoksi kuin ääritapauksissa tarkan harkinnan jälkeen.

      Uutispalvelu Duodecim
      (NEJM 2003; 348: 433-438)
      ------------------------------------------------------

      • ErikII

        Varo vaan ettei sinua lynkata TOTUUDESTA kuten kävi asia-onkin-käänteinen nimimerkille... Lynkkaajat tunnistivat itsensä ja kävivät toimeen kun eivät totuutta kestä.

        Taivahan tosihan se on että riitaan tarvitaan aina kaksi osapuolta, noh skitsofreenikot tietty eriasia.


      • höpöhöpööö

        Vaihdevuoset olleet palstaikäisillä jo 30 v sitten .


      • gamlagubbe.74
        ErikII kirjoitti:

        Varo vaan ettei sinua lynkata TOTUUDESTA kuten kävi asia-onkin-käänteinen nimimerkille... Lynkkaajat tunnistivat itsensä ja kävivät toimeen kun eivät totuutta kestä.

        Taivahan tosihan se on että riitaan tarvitaan aina kaksi osapuolta, noh skitsofreenikot tietty eriasia.

        Hyvän sanan sanoit erikll. Riitelen mielelläni itsekseni kuin muija jo kyllästy pahantuulisuuteeni.
        Haukun itseäni jo vanhaksi lahoksi ja tönkkösuolatuksi pukiksi, joka pitäisi viedä minkeille rehuksi, jauhettuna.

        Oikein hyvät ja hienot päikkärit vetäisin. Jos nukonta on jäänyt jotenkin vähiin, olen erityisen kiukkuinen.
        Löysin muijan vanhan keräilykolikkojemman. Ihan varmasti siitä saa yli 100 isorupiaa. En puhu tästä sille koskaan mitään.


      • Hiiponen
        ErikII kirjoitti:

        Varo vaan ettei sinua lynkata TOTUUDESTA kuten kävi asia-onkin-käänteinen nimimerkille... Lynkkaajat tunnistivat itsensä ja kävivät toimeen kun eivät totuutta kestä.

        Taivahan tosihan se on että riitaan tarvitaan aina kaksi osapuolta, noh skitsofreenikot tietty eriasia.

        Te taas näiden internet "totuuksienne" kanssa :D Oikein huumorveikkoja.

        Ehkäpä kannataisi käyttää tuota totuus sanaa hieman harkitummin sekä vähentää sitä toisten psykoanalysointia yhden viestin perusteella. Voi vähetä se "lynkkaaminenkin". Jostain ihmeen syystä juuri niillä tyypeillä joilla on tapana julistella sitä TOTUUTTA kovaan ääneen, näyttää olevan vähiten varaa sitä julistaa.
        Mutta tässähän on sinullekin hyvä paikka esittää ne todisteet totuuden takaa, että me muutkin alamme uskoa. Jos se kerta totta on, niin todistaminen ei pitäisi olla äärettömän vaikeaa?

        Kannattaa myös käydä vähän selvittämässä myös mitä lynkkaamisella tarkoitetaan, kun tuntuu olevan termit pielessä, niin ei tule sekoitettua oikeasti vakavaa asiaa siihen että joku tuntematon on kanssasi eri mieltä internetissä.

        Tuossa aloittajan viestissä ei mikään erityinen vaikuttanut automaattisesti siltä että hän yrittäisi erityisesti vierittää koko kasaa puolisonsa niskaan ja vaikka näin olisikin, sitä ei ruudun kautta voi kukaan meistä sivullisista tietää. Jos asia oikeasti kiinnostaa, niin ehkäpä siinä tapauksessa kannattaisi vähän kysellä aiheesta enemmän ja tehdä noita pika-analyysejä vähän vähemmän.

        Ja myös tuo taivahan totesi jatkaa taas tuolla kuuluisalla "totuus"linjalla.

        Riitelyyn tarvitaan kaksi, mutta riidan tai vaikka tappelun aloittamiseen on aina riittänyt yksi. Riitelyksi ja tappeluksi se muuttuu vasta kun siihen vastaa ja on hyvin paljon kiinni paikasta ja tilanteesta ja mitä on tapahtunut ennen kuin lähtisin automaattisesti tuomitsemaan molempia yhtä syyllisinä. Jossain vaiheessa vain sitä raja tulee vastaan kaikille suht normaalipinnaisille.


      • Viihdevuotinen

        "Höpöhöpööön" kannattaa tutustua aiheeseen paremmin ennen kuin näpyttelee julkiselle foorumille höpinöitään.


      • heh-heh-juu-
        Hiiponen kirjoitti:

        Te taas näiden internet "totuuksienne" kanssa :D Oikein huumorveikkoja.

        Ehkäpä kannataisi käyttää tuota totuus sanaa hieman harkitummin sekä vähentää sitä toisten psykoanalysointia yhden viestin perusteella. Voi vähetä se "lynkkaaminenkin". Jostain ihmeen syystä juuri niillä tyypeillä joilla on tapana julistella sitä TOTUUTTA kovaan ääneen, näyttää olevan vähiten varaa sitä julistaa.
        Mutta tässähän on sinullekin hyvä paikka esittää ne todisteet totuuden takaa, että me muutkin alamme uskoa. Jos se kerta totta on, niin todistaminen ei pitäisi olla äärettömän vaikeaa?

        Kannattaa myös käydä vähän selvittämässä myös mitä lynkkaamisella tarkoitetaan, kun tuntuu olevan termit pielessä, niin ei tule sekoitettua oikeasti vakavaa asiaa siihen että joku tuntematon on kanssasi eri mieltä internetissä.

        Tuossa aloittajan viestissä ei mikään erityinen vaikuttanut automaattisesti siltä että hän yrittäisi erityisesti vierittää koko kasaa puolisonsa niskaan ja vaikka näin olisikin, sitä ei ruudun kautta voi kukaan meistä sivullisista tietää. Jos asia oikeasti kiinnostaa, niin ehkäpä siinä tapauksessa kannattaisi vähän kysellä aiheesta enemmän ja tehdä noita pika-analyysejä vähän vähemmän.

        Ja myös tuo taivahan totesi jatkaa taas tuolla kuuluisalla "totuus"linjalla.

        Riitelyyn tarvitaan kaksi, mutta riidan tai vaikka tappelun aloittamiseen on aina riittänyt yksi. Riitelyksi ja tappeluksi se muuttuu vasta kun siihen vastaa ja on hyvin paljon kiinni paikasta ja tilanteesta ja mitä on tapahtunut ennen kuin lähtisin automaattisesti tuomitsemaan molempia yhtä syyllisinä. Jossain vaiheessa vain sitä raja tulee vastaan kaikille suht normaalipinnaisille.

        "Hiiponen komentoi:"

        hiiposen kommentti oli outo, ymmärtääkö ittekää mitä höpisi heh,


    • aikalisä

      Ehkä sen pitäis kokeilla yksin asumista...

    • MiesOnLopenKyllästynyt

      Kun asiat on liian hyvin, niin pitää itse kehittää ongelmia.

      • Riitta-63

        Juuri näin... He, joilla oikeasti on oikeita ongelmia, eivät viitti jokaisesta sormenjäljestä valittaa, tulee vähän laajempi katsantokanta..


    • Äitisikertoo

      Aloittaja lienee henkilö joka päiviä sitten kertoi että MIES on se jonka tehtävä on OMAKOTITALO perheelle laittaa . Tuollainen oli ädin neuvo joten aloitukseenkin kysy äidiltä.

    • MiehesiPuolustaja

      Enhän minä vähän päälle kolmikymppisenä tiedä asioista mitään saattaisi olla kommenttisi, mutta joillekin 70-vuotiaille miehille ois tärkeätä se että makuuhuoneen puolella ois vielä toimintaa. Useasti se toiminta loppuu siihen monilla pariskunnilla kun lapset lähtevät maailmalle ja naisen mielestä tarpeet on tullut täytetyksi lasten hankkimisella ja ajattelematta ollenkaan enää miehensä tarpeita!
      Elämä on mieheltäsi siis tavallaan jo eletty. Nainen päättää melko useasti pariskuntien seksistä, milloin laitetaan "luukut kiinni"/"jalat yhteen" ja se liian usein osuu miehelle liian aikaisin eli seksielämä loppuu tyystin.
      Miehelläsi voi olla joku toinen sinua nuorempi nainen ja siksi äyskii sulle, kunnei pysty sitä sulle sanomaan suoraa - kysy suoraan sitä mieheltäsi! Voi olla myöskin, ettei miehesi halua aina vaan puhua,puhua, puhua tai ääripäässä sitä "jumputusta". Se, että nainen haluaa aina keskustella asioista on jotenkin tympäsevää kun voisi joskus toimiakin yllättämällä miehensä hyvin seksikkäästi ja siten mistä mies kulloinkin pitää..hemmotella miestään! :) Onko siinä jotakin hävettävää että 70-vuotiaat harrastavat seksiä? Suomi taitaa olla sellainen maa, jossa rakastella ei voi kuin nuorena. En halua samaa kohtaloa miehenä koskaan, että vaimoni laittaa luukut kiinni. Tämä poika hankkii sitten välittömästi nuoremman, vaikkei vehje luonnollisesti toimisikaan tai vaimollani olisi "kuiva". :)

    • hersy

      Sen näkee ja kuulee naamasta,milloin lakkaa saamasta,no lie sillä sohvaperunalla jokin sisäinen vika,löytynekkö enään varaosia jos on niin vanha

    • fkperpepr

      Varmaan pakko sitten vain kestää, koska miehesi ei tule muuttumaan...ja yrittää ajatella, tehdä muita asioita ja antaa ukon rätkättää itsekseen..

    • En olisi koskaan saanut tietää --jos ei olisi tätä Tietokonetta --kuinka vaikeaa on kahdella toisiinsa liimutuneella pariskunnalla -- Sitä ihmettelen että jaksaako kukaan vuodesta toiseen elää tuollaista elämää -- Onko se kuitenkin rakkaus Kaikki se kestää ja antaa jopa anteeksi .
      Mutta kuitenkin voin sanoa elämänkokemukseni ja sanoisinko -- sen miestenkanssa tutuksi tulleena (niin kirjoitin monikossa ) --kun se hakupäällä on ollut vuodesta 1974 asti tähänpäivään ..
      Turhaa sitä on rimpuilla suhteessa jos se ei toimi --- sääliksi vaan käy .hukkaan heitettyä elämää näillä jotka elää tällaista Helvettiä -
      Juu --- ennen kärsii yksin puutteestakin --jos ei se kumppaninkaankanssa toimi -
      Kun on vapaa ei ole puutettakaan . Harvoin tässäiässä enään löytää sitä samaa nuoruudenaikaista palavaarakkautta .
      Hetken voi luullakkin -- mutta onneksi järki vie voiton !
      Kyllä niitä oli neuvojiakin -- Sisarenikin ehdotti . että mene nyt sinäkin naimisiin -- Siks toiseks hän oli ollut 4kertaa vihittynä. Onko se sillain parempaA -- ARVATA SAATTAA.

    • ruikutiruikuti

      Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon aloittajan tekstin. Paitsi että minun mieheni on vasta kolmekymppinen, joten nuori mies vielä kyseessä kaiken lisäksi! Olen köyhästä perheestä, jossa edes ruokaan ei ole ollut joka päivä varaa joten pienet ja turhanpäiväiset murheet ei heilauta minun mielialoja suuntaan tai toiseen. On joskus jopa vastenmielistä että aikuinen ihminen ei osaa arvostaa mitään. Meillä on upea talo, vakituiset työpaikat, kaksi autoa, ystäviä ja rakkautta, ruokaa kaapissa ja olemme saaneet olla terveitä, joten mitä meiltä puuttuu? EI MITÄÄN!
      Meidän talossa se on kyllä mies joka kitisee eikä nainen (niinkuin taitaa olla monessa muussakin taloudessa)

      • Elämäntarkoitusta

        "Ei ole ikävää niin kauan kun on ikävyyksiä."

        Monet ihmiset eivät kestä ja jaksa samanlaista tasapaksua, turvallista ja tapahtumatonta arkea päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Kitinä, ininä, yms. itsensä ikävä ilmaisu johtuu siitä, että oma elämä ei ole täyttä. Vaikka kaikki olisi hyvin tai vielä paremmin, niin jotain puuttuu niin kauan kunnes elämä täyttyy sillä aiheella miksi on tänne tellukselle hetkeksi tullut.

        Ja se aihe tai asia on hyvin harvoin materiaa.


    • ruokajaunimielialaan

      Kokeilkaa mölleriä, parsakaalia, paljon eri kalalajeja sekä pähkinöitä että marjoja.

    • Mitä-nikottelua

      Loppuun asti hoidettu suuseksi 69 asennossa laukaisee kireydet ja palauttaa normaalin arjen ja ilon. Sitä vanhukset eivät tajua, paitsi miehet kylläkin. Valtaosa vaivoista ja kireydestä johtuu seksi vähyydestä. Tuskaa!

      • haapeee

        miehet ajattelee alapäällään, ne sotii ja raiskaa, sellainen on mies.


      • JospaTottaToinenPuoli

        Kun nainenkin osaisi ajatella myös alapäällään, maailma olisi paljon paljon parempi paikka elää tasa-arvoisesti.


      • näitä-hulluja-riittää

        " mitä-nikottelua"

        mitä houraat,
        vai suuseksiä heh,
        se on epänormaalia , sairasta,
        etkö tiedä mihin peenis on oikeesti tarkotettu, EI ainakaa suuhun,
        peenikselle on aivan oma paikkansa naisen vaginassa,
        JOS ET enen TIENNY,heh


    • Itsehillintä

      MIEHES ON NARSISTI TAI MUUTEN VAIN ITSETUHOINEN. VINTTI PIMEENÄ KYLLÄ. SE ON SELVÄ.

    • mummohankeen

      Huvittuneena on helppo huomata, kuinka naiskirjoittajat, ikäänkuin loikkaavat yli ne kirjoitukset jossa, todellinen syy löytyy.

      Äkkiä vaan narsistisyytöksiä ja vaikka mitä tahansa, kunhan ei totuutta tarvitse katsoa silmiin.

      • Ooivooi

        Mitä ihmeen totuutta? kysyy mieskirjoittaja.

        Mikä tässä on totuus?

        Aloittaja ei puhu riidasta vaan kiukuttelevasta miehestään. Tällaisia kansanviisauksia kuin "kukaan ei yksinään riitele" ja "metsä vastaa kuin sinne huudetaan" latelevat eivät nyt ole kärryillä.

        Ennenhän esimerkiksi työpaikkakiusaamista ei ollut olemassa. Ennen totuus oli se, että on vain kaksi riitelevää, yhtä syyllistä osapuolta. Siis uhri syyllistettiin, mikä yleensä ajoi hänet itsemurhan partaalle.

        Totta kai, joka tilanteessa, jokaisen on syytä tarkkailla omaakin käytöstä. Selvähän se. Mutta se, että toisen huonon käytöksen syy automaattisesti olisi toisessa, on vähäjärkistä ajattelua.

        Veikkaisin, että miehesi on vain vittuuntunut elämäänsä ja sinä olet helppo kohde purkaa sitä.

        Suosittelen, että kerrot hänelle sen, miten pahalta hänen käytöksensä tuntuu. Älä arvostele häntä, se lisää vain hänen kierroksia. Kerro siis, että hänen käytös loukkaa sinua. Ota puheeksi silloin, kun on hyvä hetki. Puhu rehellisesti mutta ystävällisesti.


    • Mielekästäeloa

      Jos hän ei ole aikaisemmin kiukutellut niin sillä lailla voisi olla varovasti varpaillaan, että tietynlaiset vanhuusiän sairaudet alkavat luonteen muutoksilla. Ne ovat ikään kuin ensimmäinen oire.

      Kyse saattaa tietysti olla ihan vain siitäkin, että siippa on pitkästynyt, turhautunut, kaipaa tekemistä, menemistä, mielenkiinnon kohteita, ajankulua ... eli elämää elämäänsä.

    • erkkiperseenmerkki

      No onhanse selvästi pesän puutetta. Seksi ja eroottiset nautinnot kuuluu parisuhteeseen, niiden puute ajaa aloittajankaltaiseen tilanteeseen.

      • kailakoi

        Tilanne on vaan se, että miesten on turha puhua eroottisista nauttinnoista, jos eivät enää millään tasolla pysty tyydyttämään vaimoaan.

        Eivät osaa näyttää hellyyttä ja seksihommat on menneet sähläämiseksi.
        Sitten jos vielä riitelee joka asiasta, niin ei sellaisen miehen kanssa edes viitsi yrittää.


      • Kokeneena
        kailakoi kirjoitti:

        Tilanne on vaan se, että miesten on turha puhua eroottisista nauttinnoista, jos eivät enää millään tasolla pysty tyydyttämään vaimoaan.

        Eivät osaa näyttää hellyyttä ja seksihommat on menneet sähläämiseksi.
        Sitten jos vielä riitelee joka asiasta, niin ei sellaisen miehen kanssa edes viitsi yrittää.

        Näin on asiat. Helppo vaimoa syyttää vaikka alunperin elimellinen syyt voi löytyä itsestä miehellä. Ei vaimo jaksa olla pelkkä tyydyttäjä kun saa vielä huonoa kohtelua lisäksi.
        Asiaa itse paljon ajatellut kun miehellä monia sairauksia ja ei pystynyt seksualisuutta käyttämään onnistuneesti. Siinä nainen lopulta kyllästyy ja turhautuu. Näin vaan on asia.


      • MiehenPuolella
        Kokeneena kirjoitti:

        Näin on asiat. Helppo vaimoa syyttää vaikka alunperin elimellinen syyt voi löytyä itsestä miehellä. Ei vaimo jaksa olla pelkkä tyydyttäjä kun saa vielä huonoa kohtelua lisäksi.
        Asiaa itse paljon ajatellut kun miehellä monia sairauksia ja ei pystynyt seksualisuutta käyttämään onnistuneesti. Siinä nainen lopulta kyllästyy ja turhautuu. Näin vaan on asia.

        On tainnut olla pitkäkin tauko seksistä, joten kiukuttelua on turha tällöin ihmetellä! Nainen haluaa vain saada lapset ja sitten yhtäkkiä lopettaa miehensä tyydyttämisen. Mieskö ei saa siitä sitten kiukustua?! Ei seksi aikuisilla ole iästä kiinni!


      • Kokeneena

        On se siitä kiinni kun ei onnistu niin ei. Ei toista voi pakottaa vasten tahtoaan seksiin. En ole eronnut ja lapsi jo aikuinen ja omat lapset heillä.
        Sairaudet yksinkertaisesti miehellä syynä ettei toimi kaikki kuten ennen.
        Vaimonko syy sekin ja olen jaksanut muuten olla hänen kanssaan en hylännyt silti.
        Niin kauan kun tuntuu, että jaksaa vuosi vuoden jälkeen kaikkea.
        Nainenkaan ei palvelija jos jää yksipuoliseksi kaikki ja toinen niin sairas on. Muu taho saa hoitaa sitten. Nainenkin itsenäinen päättämään asioista mitä jaksaa.
        Mies siis odottaa palvelua vaikka avioliitto on muuta kuin palvelusuhde.
        Eikö mies muuta halua kuin seksiä vain; oli miten oli muuta asiat ja vaimon jaksaminen?


    • Mistäpä sitä toisten ongelmiin lääkkeitä löytää?
      Kuten yleensä, niin voin vain kuvitella yhteyttä omiin asenteisiini.
      Elämä ilman haasteita ja onnistumisen mahdollisuuksia on tylsää ja saattaa purkautua siihen lähimpään ukkosenjohdattimeen.

      Omat haasteeni haen punttisalilta mutta viime vuosina vain rappeutumista hidastavassa mielessä. On siinäkin haastetta kerrakseen. Kuka löytää haasteensa mistäkin. Vaikka postimerkkeilystä?
      Vähemmän toivottuja haasteita tulee terveyden vaihteluista. Suoliston repimisistä kuntoutuminen oli haaste sinänsä.

      Keväät ja syksyt Espanjassa sekä matkustelu antavat vaihtelua muuten tasaiseen elämään. Siinä, ja monessa muussakin, vaimoni on onnekseni mukana täysillä.

      Stressitön peruselämä ja intiimitoimintojen tasapaino antaa eloon perustyytyväisyyden.

      En yritä tyrkyttää noita miksikään lääkkeeksi. Kuten totesin, yhteys omaan elämäämme löytyy noista. Jos joku niistä häiriintyy pahemmin niin se ilmenee ärtyisyytenä. Viikko on jo pitkä aika ja kolme kuukautta pääosoitteessa vielä pitempi, levottomuutta aiheuttava jakso.

      • Kokeneena

        Onnittelen. Olet löytänyt elämääsi sisältöä ja suhde toimii. Olet ymmärtänyt tärkeitä asioita elämästä löytänyt elämääsi vaihtelua. Se on tärkeää vaihtelu ja
        että on virkistystä elämässä kaikesta huolimatta.


    • Seey

      Minulla on vähän sama tilanne. Mieheni on aina ollut ilkeä, kun pahalla päällä. Kun miestä vituttaa, niin silloin myös muilla on tulee olla paha mieli. Ja silloin minä saan kärsiä henkisesti ei fyysisesti. Olen kestänyt sitä vuosia, koska olen elänyt lapsuuteni narsistin kanssa (äitini) niin olen tottunut siihen että minua kohdellaan huonosti. Seurustelin ennen miestäni tosi mukavan miehen kanssa, mutta pelkäsin että satutan tätä miestä, niin valitsin miehekseni voimakas tahtoisen ihmisen. Mutta viime vuosina on ottanut itselläni koville, kun vuonna 2011 sairastuin vaikeaan masennukseen. Mieheni tuki kyllä minua pahimman masennuksen aikana, viimeiset kaksi vuotta ollut tosi vaikeeta kun mieheni jälleen oma itsensä. Pidin itseäni aina ihmisenä joka ei anna enää kohdella iseään huonosti. Mutta ei se elämä aina mene niin. No tässä jutussa ei ollut mitään neuvoa, mitä tehdä kiukuttevalle ihmiselle.

    • Riiittal

      Luonnekysymys.

    • Boring

      Kyllästynyt se sun äijäsi on. Voi olla kyse jopa masennuksesta. Sitä se teettää kun kaikki on liiankin hyvin. Aivan vitun tylsää sekin on.

    • Alz

      "Mieheni oli samanlainen ja hänellä todettiin Alzheimer,siis alkava muistisairaus,sairalloinen mustasukkaisuus kuului myös taudinkuvaan."
      ***********************************************************************
      Tämä minullekin tuli ekana mieleeni. Oireet sopivat ja persoonan/luonteenmuutoksesta alkaa hiljakseen. Lähiomainen ehkä huomaa ekaksi.

      • Kokeneena

        Näitä olen myös kokenut ja Alzheimer ja muita sairauksia lisäksi.
        Elämä ei ole helppoa alzheimer sairaan kanssa ja vaarassa itsekin sairastua
        kun jo on sairas itsekin. Lisäksi se tressaa henkiseti.


    • Jarja-mummi

      Ihan kuin meidän perheessä. Aina hänen kysymys on kun tulee jotain sanomista " MITÄ MINÄ olen NYT tehnyt". Ei jaksa enää edes kertoa kun sitä vikaa ei hänessä ole. En ole itsekkään täydellinen, mutta aina syyllinen.

    • Mimmukkasii

      Kyse ei varmaan ole keski-iän hormonivaihteluista, koska miehesi on kertomasi mukaan ollut aina pikkuasioiden kiukkuilija. Toki hormonimyrsky voi tilannetta entisestä pahentaa, mutta kyse lienee hänen persoonastaan ja ennen kaikkea piintyneistä tavoistaan. Olet jo keskustellut asiasta hänen kanssaan, ja hän ei tunnista itsessään tätä piirrettä... huono juttu. Yritä ottaa asia uudelleen esille esimerkiksi siten, että kommentoit jonkun muun (tuttavan, elokuvan tiimoilta, kaupan asiakkaan tms.) vastaavan tekemää pikkuasian elämöintiä, jospa miehesi pystyisi peilaamaan tilannetta itseensä.

      Miesystäväni on paljastanut itsessään piirteen, joka ei heti seurustelun alussa tullut esille, mutta nyt suhteen alkuhuuman mentyä on tullut esille: Hän jatkuvasti joutuu kahnauksiin vieraiden ihmisten kanssa, milloin kaupassa tai vapaa-ajanviettopaikoissaan. Minä sitten lähes päivittäin kuuntelen hänen tuohtuneita ajatuksiaan tilanteista, joissa hän on kertomansa mukaan täysin syyttömänä ollut, mutta joku on alkanut häntä niin ärsyttämään, että hän on avannut sanaisen arkkunsa ja antanut kuuluvalla äänellään kuulla vastapuolen kunniansa. Hän kerskuu olevansa niin hyvä suustaan, että hänelle on turha alkaa kenkkuilemaan, koska hän osaa ja pystyy kyllä hiljentämään toisen. Olen tästä hänelle huomauttanut, että aina ei tarvitse ryhtyä moiseen, sillä maailmasta ei lopu hänen kokemansa vääryydet tällä käytöksellä (päinvastoin, hän niitä lietsoo ilmaisemalla samankaltaisuuden samanlaisen törtön kanssa), mutta eipä hän ole uskonut, vaan negatiivinen asenne on hänen leipälajinsa. Vaikka miehessä on hyviäkin puolia paljon, niin silti olen tänä kesänä miettinyt, että en taida jaksaa tällaista pidemmän päälle. On se niin raskasta kuulla jatkuvasti, että "minä se taas jouduin laittamaan ojennukseen sen ja sen tyypin".

    • mököttäää

      Meidän isäntää,kun ottaa päähän se ei puhu eikä pussaa,aikansa mökötettyään onkun mitään ei olisi tapahtunu.

    • Korvien.välissä

      Etkä ole ongelmasi kanssa sitten yksin. Noita kiukuttelevia, nuorempiakin ukkoja on enemmänkin joilla hermot reistailee ja turhasta tehdään toisenkin olo huonoksi kun itsellä on huono olla. Valittamista, toisten ihmisten ainaista haukkumista jopa Tv:tä katsellessa. Mikään ei ole koskaan kohdillaan. Normaalilla äänellä mielipiteensä voi sanoa mutta että oikein hermostutaan ja rähistään, kiroillaankin. Vaimot saa sitten hävetä sellaisten miesten puolesta kun eivät itse ymmärrä että se vika onkin heissä itsessään ja heidän suhtautumistavassa asioihin. Asenne vinksahtanut.

    • ahrt

      Ei piä kahtoa. Jätä ukko kiukuttelemaan ja tule takaisin kun se on myötämielisenä.

    • Ukonalku

      Saisitkohan miehesi esim. kirjoittamaan nuo päivittäiset kiukuttelun aiheet paperille, uskoisin että huomaa siten varsin pian itse kuinka turhaa on pienistä asioista kiukuttella (tässä pahoin sairastuneessa maailmassa..)
      Ja jollei huomaa tuota turhuutta viimeistään silloin kun ranne kipeytyy kirjoittamisesta, niin ainakin teistä molemmat voisivat paremmin, sinä lukisit jos jaksaisit sitten joskus miehesi kiukuttelut paperilta, ja miehesi voisi edelleen kiukuitella asioista jos kokee sen edelleen kovin tärkeäksi..

      Ps. tiedä vaikka näin kaivaisi itsestään varsinaisen kirjailijan esiin.

    • Tiedoksi

      Asuuko teilläkin pirttihirmu?

      Me naiset olemme omaksuneet, ettei naisella ole valtaa. Se on julistettu tosiasiaksi. Psykologi Hannele Törrösen mielestä totuus on päinvastainen: nainen käyttää valtaa joka päivä. Naisen valta on kuitenkin piilotettu. Useimmiten me naiset emme edes huomaa, millä tavalla käytämme valtaa.

      Nainen näkee itsensä huonommin kohdeltuna kuin onkaan ja alkaa uhriutua kotona ja parisuhteessa.

      Uhriksi itsensä tunteva nainen on sokea omalle vallalleen. Hän kompensoi tunnetta vallan puutteesta käskien, jahdaten, mielivaltaisia sääntöjä luoden ja läheisten reviireille tunkeutuen. Lopputulos ei ole tunne tasa-arvosta, vaan vallankäyttö kääntyy naista vastaan.

      Kotona naisesta tulee määräilijä, joka lopulta saa ongelmien syyt niskoilleen, koska on perheenjäsenten mielestä rasittava pirttihirmu.

      Itsepetos näivettää. Se alentaa naista. Naisesta tulee helposti katkera. Hän ei näe omaa vallankäyttöään kritisoitavana, vaan syyllistää muita, yleensä miestään.

      Törrösen mielestä keski-ikä on viimeinen tilaisuus alkaa tutkia omia vallankäytön mekanismejaan.
      Toiset huomaavat omat virheensä ja voivat parantaa ihmissuhteitaan, toiset uhriutuvat loppuelämäksi.
      Mikään ei ole surullisempaa kuin katkeroitunut vanha ihminen, joka aina näkee syyn itsensä ulkopuolella.

      Usein naisen vallankäyttö on verhoiltu kodin sääntöihin. Vaikka kodin pitäisi olla perheen yhteinen paikka, nainen katsoo oikeudekseen määrittää yhteiset standardit.
      Perhe-elämän sääntöjen oheen ilmestyy kummallisia pakkomielteitä, joita muiden pitäisi noudattaa.

      Minä vaadin aikoinaan, että siivouspäivän on oltava perjantai, vaikka meidän perheessä on neljä muuta jäsentä, joilla on omat mielipiteensä asiasta.

      Kun standardit on luotu, nainen valvoo niiden toteutumista. Niistä on pidettävä kiinni, olivat ne kuinka idioottimaisia tahansa. - Nainen on kuin tarkastaja, joka kulkee perässä ja arvioi, miten kotityöt on suoritettu. Jos tulos ei miellytä, nainen ilmoittaa, kuinka kelvoton mies tai lapset ovat.

      Pahimmaksi vallankäyttö äityy, kun perhe-elämässä tapahtuu muutos, josta nainen katsoo tietävänsä enemmän kuin mies.
      Törrönen kertoo tuttavastaan, joka tuli ensimmäistä kertaa isäksi. Miehen vaimo puhui vuoden ajan vain siitä, kuinka huono mies oli. Mies kysyi minulta, tekikö ylipäänsä mitään oikein.
      Mies on naisen oma projekti Kodin sääntöjen lisäksi nainen laatisi myös parisuhteen säännöt.

      Naisella on tapana ilmoittautua parisuhteessa asiantuntijaksi. Nainenhan "tietää", että koska miehellä ei ole tunneälyä, mies ei ymmärrä, miten parisuhteessa kuuluu olla.
      "Tietäminen" johtaa siihen, ettei nainen kunnioita jokaiselle kuuluvaa omaa reviiriä, vaan menee kevyesti rajan yli ja ahdistelee.
      Moni nainen suhtautuu mieheen kuin projektiin - materiaaliin, joka koulitaan sopivaksi.
      Kuinka moni nainen onkaan ystävättärilleen vannonut: "Kyllä minä sen muutan"!

      Suvereenisti nainen puuttuu miehen henkilökohtaisiin asioihin, arvostelee tämän makua ja jopa vaatettaa miestä mieleisekseen.
      Naisen viha syttyy, kun mies ei kouliinnukaan suunnitellussa tahdissa.
      Silloin tavataan naisporukassa, terapoidaan itseä ja toisia eli haukutaan miehiä. - On elämäntilanteita - kuten äidiksi tuleminen tai vaihdevuodet - joissa naisten keskustelut ovat tärkeitä. Mutta yleensä puheet miehistä vain vahvistavat naisten omaa patologiaa. Porukassa miesviha saa entistä absurdimpia muotoja.
      ----------------------------------------------------------------------------

      • Palautit.hänet

        Äitini toit mieleeni elävästi. Karjalassa se joka teki piirakat piti ne tassussa alla ja komenteli muita aivan kuin despootti ja antoi sitten kuumat ppirakat runsaan voisulan kera mahtipontisesti perheväellee.
        Ja jos tytär vallanki yritti hälle pärjätä hän antoi tietää huutia sillä tytär ei ollut mitään verrattuna poikiin,siinä asiassa oli kyllä isäkin samaa mieltä.Kun sellainen kuoleeniin muut ovat eksyksissä että mitä nyt


      • Koettuakoettua

        Koettua koettua ja siksi elämä meni minun osiltanni ohi
        en saanut mitään hää vei kaike.


      • Kuolispa.jo.kaiken.vei

        Juur sellase eukon kuolemaa ootellaan.


      • HYVÄN.isänki

        lannisti se ruoja.


    • Yleisetsyyt

      Veikkaisin kahta asiaa. Syynä kiukutteluun on joko orastava muistisairaus tai mieshormonien vähyys. Mieshormonien vajaus tekee miehestä äksyilevän vanhan naisen. Hoidoksi siis runsaasti mieshormonituotantoa stimuloivaa silmänruokaa tai lääkärin kautta hormonihoitoa. Lääkärissä kannattaa joka tapauksessa käydä, koska kyseessä voi olla muistisairauden oirekin.

    • Tasa-arvo

      LAPSETTOMIEN ISIEN MAA

      Äidit osaavat erotilanteessa temput, joilla isältä viedään yhteys lapsiinsa. Eikä siinä vielä kaikki. Yhteiskunta auttaa heitä siinä, sanovat eroisät.

      teksti Maria Säkö kuvitus Mirka Suikkanen

      VESA JÄI aikoinaan koti-isäksi, kun poika oli vielä vauva. Vaimo Minna opiskeli. Kun lapsi oli parivuotias, Minna ilmoitti haluavansa avioeron. Hän haki apua turvakodista ja syytti Vesaa väkivallasta ja insestistä.

      Vesa oli shokissa väitteistä. Hän vei tutkinta-aineiston Terveydenhuollon oikeusturvakeskukselle (Teo), koska huomasi, ettei Stakesin insestitutkintaan laatimia sääntöjä ollut noudatettu.

      Ydintyöryhmä sai Teolta huomautuksen. Se ei vaikuttanut mihinkään. Vesa ei ole tavannut lastaan vuosiin. Virheellisen tutkinnan tehnyt lääkäri jatkaa työssään.

      Avioeroisien tarinoissa toistuvat samat syytökset: Äiti hakee eroa yllättäen. Hän on suunnitellut eroa pitkään ja ottanut selvää, miten saada yksin- tai ainakin lähihuoltajuus eli lapset luokseen asumaan. Jos tilanne näyttää heikolta, äiti voi aina heittää insestikortin hihasta.

      "Tiedän sairaaloita, joissa lääkärit usein tutkivat insestitapaukset väärin eli eivät noudata suosituksia ja kirjoittavat insestiepäilylausunnot väärin perustein. Ja sosiaalityöntekijöissä on suuria alueellisia eroja", sanoo vapaaehtoistyössä eroisien tarinoita kuunnellut Ari Jousmäki, joka on toimittanut syksyllä ilmestyvän Syytettynä isä -pamfletin.

      "EN OLE KATKERA, mutta kuitenkin / joskus tuntuu että liikaa menetin", tulkitsee Reijo Kallio vuonna 1980 levytetetyssä camp-iskelmäklassikossa Viikonloppuisä. Internetin keskustelupalstat ovat täynnä lapsettomien isien samanhenkisiä tilityksiä. Paitsi, että ne eivät ole ollenkaan camp. Niitä lukiessa kihoavat kyynelet silmiin.

      Eroisien asia on pop. Sitä liputtavat muun muassa vasemmistoliiton ja vihreiden tuoreet miespoliittiset ohjelmat. Mutta onko kyseessä sarja murheellisia yksittäistapauksia vai laaja tasa-arvo-ongelma?

      Tilastot näyttävät tältä: Vuonna 2007 tehtiin Suomessa 34 359 sopimusta lastenhuollosta, joista yhteishuoltoon päädyttiin 31 768 tapauksessa. Yksinhuoltajaksi jäi 2 269 äitiä ja 322 isää.

      Tässä vaiheessa on tarpeen muistuttaa, että vain pieni osa huoltajuuskysymyksistä paisuu riidoiksi. Oikuedessa käsitellään 2 000 huoltoriitaa vuodessa. Niiden osuus vuosittain ratkotuista lapsen huoltoa koskevista asioista on vain 4-5 prosenttia. Sekin on tietysti liikaa.

      Periaatteessa isien asema on kohentunut sitten Viikonloppuisän ilmestymisen. Aiemmin yhteishuoltajuutta ei annettu, jos äiti ei sitä hyväksynyt. Nykyään yhteishuoltajuutta pidetään ensisijaisena vaihtoehtona ja siihen päädytään lähes kaikissa avioeroissa. Tämä ei kuitenkaan ole koko totuus. Käytännössä yhteishuoltajuus on liian usein äitien huoltajuutta ja pikemminkin erottanut isiä lapsista. Yhteishuoltoratkaisuissa 14 670 lasta jäi asumaan äidin kanssa, 3 065 isän kanssa.

      PERUSASIAT. Ehkä joidenkin miesten kannattaisi alkaa niistä. Monet feministit, kuten Anna Moring (vihr.), ovat sitä mieltä, että huoltajuuskiistoissa näkyy se, että isät kantavat pienten lasten hoivavastuusta vain murto-osan. Suomessa naiset käyttivät vuonna 2007 vanhempainpäivärahoista 94 prosenttia, miehet kuusi.

      Arjen tutkijoiden mukaan lastenhoito pysyy äidin työnä myös vanhempainvapaa- ja hoitovapaakausien jälkeen. Jo kahden työssäkäyvän aikuisen perheessä nainen käyttää kymmenen tuntia viikossa enemmän kotitöihin kuin mies. Ennen lasten syntymää naisen rahat ovat naisen rahoja; miehen rahat miehen. Ensimmäisen lapsen synnyttyä naisen rahat muuttuvat jotenkin kummasti perheen rahoiksi, miehen rahat pysyvät miehen rahoina.

      "Jos vallitsisi täysi tasa-arvo perheen työnjaossa, miehet eivät varmasti kokisi niin laajasti tulevansa syrjityksi näissä asioissa", muotoilee Lastensuojelun Keskusliiton eroneuvontaa jakavan Neuvo-projektin johtaja Heikki Koiso-Kanttila.

      Koiso-Kanttila muistuttaa, ettei lasta voi ikään kuin ansaita itselleen. Lapsen suhdetta kumpaankaan vanhempaan tai kummankaan vanhemman sukuun ei saisi katkaista.

      Jos äidit hoitavat lapsiaan enemmän ennen eroa, eikö ole luontevaa, että tilanne jatkuu eron jälkeen samanlaisena? Koiso-Kanttilasta on vanhanaikaista painottaa sitä, että lapsen ympäristö muuttuu mahdollisimman vähän. Nykyisin pidetään tärkeämpänä, että lapsella säilyy yhteys molempiin vanhempiin.

      Siihen, että yhteishuoltajuus on harvoin todellista yhteishuoltajuutta, on historialliset syynsä. Aiemmin lainsäädäntö lähti siitä oletuksesta, etteivät eroavat vanhemmat pystyisi jakamaan huoltovastuuta. Näin luotiin pohja vanhempien väliselle kilpailuasetelmalle. Tällainen ajattelu elää Koiso-Kanttilan mukaansa edelleen sitkeästi huoltajuuskiistoiissa lausuntoja antavien sosiaalityöntekijöiden piirissä.

      "He suosivat edelleen yhteishuoltajuudessa sitä, että lapsella on ikään kuin ykkössijalla oleva vanhempi. Esimerkiksi vuoroviikkoasumista pidetään lähtökohtaisesti usein huonona ratkaisuna."
      --------

      • Lapsenetumukamas

        "Tasa-arvon" tekstiin vedoten kysyn, miten yritetään torpata avioliittolaki siihen vedoten, että lapsilla pitää olla sekä isä että äiti? Avioliitot särkyvät ja lapset menettävän toisen vanhempansa. Onko se kuitenkin oikeampaa, kuin että lapsella olisi kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa kotona?


    • tietääkaiken

      No kyllä miehessä voi olla vikaa kuten naisessakin.
      Tuttavani on mies ja hänellä on tapana mollata vaimoaan ja lähes kaikkia sisaruksiaan ja vaimonsa sisaruksia. Hänellä ei ole yhteyttä siis sisaruksiinsa. Hän ei kestä eriäviä mielipiteitä, on aina itse oikeassa. Hänelle on turha sanoa eri mielipidettä. Kaveri lähestyy ja 68.vuotta. On mielestäni raskasta seurustella hänen kanssaan, kun ei voi sanoa omaa mielipidettäni tai, jos sanoa, niin hän ei koskaan sano, että voihan asia olla niinkin. Kyllä näitä rasittavia persoonia on.

    • Annetaan-olla

      Tiedetään, ''supererinomainen'' fundalistiseen "viidesläisyyteen" kuuluva n.s. "kristitty" pariskunta, molemmat niin ... eipä siitä enempää.
      Annan olla.
      Sen päätöksen teimme jo kauan-kauan sitten.

    • Vaikka pidän itseäni äärimmäisen maltillisena ja kiukuttelusta vapaana niin kannan minäkin oman kiukuttelukorteni kekoon.
      Olosuhteiden pakosta vaimoni joutui eilen tekemään sapuskansa. Hänen valintansa oli eines jauhelihapihvit ja pakaste ramskan perunat. Poikkeaa oleellisesti minun tekemistäni peruspöperöistä.
      Kaksi jauhelihapihviä oli jäljellä ja niitä ei ollut mitään syytä säilytellä joten sovimme, että vaimoni kuumentelee ne itselleen ja minä tulen osille ranskiksiin mutta tökkään oman kaslerini sähkögrilliin.
      Ajoituksesta tuli näkemysero joka johti kiukutteluuni. Annoin oman aikatauluni ja sanoin, etten minä astu nyt keittiöön. Hoitakoon koko homman itse.
      Salaatin olin tehnyt etukäteen.

      Jos ihminen 14 vuoden aikana tekee sapuskan kerran vuodessa, kuten vaimoni, niin ei sellaista pitäisi laskea keittiöön muuta kuin panostamaan ja tyhjentämään tiskikone.
      Sovinismia?

    • eijaksaisenää

      Maailma on täynnä varpaillaan olevia naisia. Pitää toimia niin ja sanoa näin, ettei mies vaan räjähdä. Kauhean raskasta. Ja sairastuttaa ihmisen kun ei saa omassa kodissaan hengittää rauhassa.

    • heivaahemmetisti

      Jos hänellä olisi tuntoa, saattaisi kehkeytyä vaikka trumpetisti. Presidenttipyrkyri Trump on sarjasolvaaja.

    • Pullakuski73

      Jätä se sika.

    • kivipaperisaksetoxxo

      Tutulta tuntuu tuo käytös luin kolme ensimmäistä vastausta riitti oikein hyvin.
      Tuo mielentila on tuttu juttu, puhuin meitä hoitavan lääkärin kanssa tuloksetta, sain lääkäriltä (vanha mies) puolihuolimattomia huomautuksia sänkypuuhista?
      Erosin ja se on sitten asia johon en ketään yllytä, lapset olivat tukemassa ja yövyin usein heidän luonaan koska uhkaukset joita sain eivät olleet vain pelottelua muutama toteutettiin.
      Nyt isäntä on suljetulla osastolla hoivakodissa ja peli jatkuu on joutunut jo muuttamaan muutamaan kertaa, hoitajat eivät jaksa.
      Tähänkin tietty tulee varmasti viisaita mielipiteitä lasken ne samaan luokkaan kuin kertomani potilaan mietteet.

    • sivusta-seuraaja

      Olen seurannut sisareni miestä , 52 on miehellä ikää. Aika kurjaa on seura myös vierestä kun samantyyppisiä kohtauksia tulee, kuin aloittajan miehellä. Kiukuttelut alkaa mitä ihmeellisistä asioista ja harvoin kuulen miehen vastaavan ihan normi kysymykseen kauniisti.

      Olemme puhuneet sisareni kanssa dementian mahdollisuudesta. Pahinta on vain se, ettei mies suostu minkäänlaiseen lääkärintarkistukseen.

    • Äitivammaiset

      Psykiatri Martti Paloheimo käsitteli kirjassaan "Kotivammaisuuden synty- suomalaisen lapsuuden haavat" aika laajastikin vaikeaa äiti tytär suhdetta, josta hän alkoi käyttämään ilmaisua "äitivammaisuus".

      Paloheimon "äitivammaisuus" käsite perustuu hänen psykiatriselle vastaanotolleen hakeutuneiden naisten kertomuksiin omasta äiti-tytär suhteesta, jotka saattoivat olla hyvinkin karmeita tarinoita.

      Kirjassaan sivulla 155-157 osiossa "Äidit" hän toteaa mm. seuraavaa.

      "Olin jo vuosia omassa praktiikassani kiinnittänyt huomiota siihen, miten usein naispotilaani kertoivat joutuneensa oman äitinsä taholtaan kokemaan karua ja suoranaiseen emotionaaliseen hylkäämiseen verrattavissa olevaa moitiskelua, tai piittaamattomuutta. Sellaista nähtiin tapahtuvan ei yksin lapsen ollessa pieni, vaan myöhemminkin, jatkuvasti pitkälle aikuisikään saakka.

      Tämä havainto toistui niin tiheästi, että aloin mielessäni kutsua näitä potilaitani " äitivammaisiksi".

      Tuon sanan keksin jo paljon ennen kuin minulle alkoi hahmottua uusi "kotivammaisuus" käsite. Kun kerran oli keksinyt tämän ajatuksen, rupesin epäilemään, että ehkä juuri äidin aiheuttamat kiusat, lähinnä hänen osoittamansa rakkaudettomuus kaikkine lieveilmiöineen, saattoi olla perimmäinen syy sille, että asianomainen ylipäätään etsiytyi psykiatrin puheille.

      Se ehkä selitti osittain myös, miksi psykiatrien odotushuoneissa aina istui vuoroaan odottamassa enemmän naisia, kuin miehiä.

      Keskustelussa kävikin tavallisesti ilmi, että olin ollut oikeassa. Lopulta uskalsin mennä suoraan asiaan ja tiedustella, minkälainen potilaani suhde äitiinsä oli ollut. Ja lähes aina, epämääräisenkin sairaudenkuvan muodostaman arvoituksen selityksenä on lopulta paljastunut myrkyttynyt äitisuhde. Se säätelee aikuisen naisen elämää lukemattomin tavoin.

      Yritän hahmotella, mitkä seikat olisivat luonteenomaisimpia äitivammaisten tragediassa. Pelkistän havaintoni kolmeen painajaiseen, jotka varjostivat heidän elämäänsä:

      Itseluottamus ja omanarvontunne on pysyvästi vaurioitunut. "En ansaitse itselleni mitään hyvää" . "Minun ei ole lupa olla onnellinen. "Ei minusta ole siihen eikä sellaisiin tehtäviin". " Ei kukaan voi minua rakastaa".

      Mielen taustalla on ärtyisän vihaisen ja usein pilkallisen moitteen pelko -Pelkään jatkuvasti, niin mielettömältä kuin se onkin: Mitähän äiti sanoo!

      Omaleimainen, psyvä surunkaltainen alakuloisuus. Olen jäänyt vaille jotain tärkeätä elämässä, jotain sellaista, mikä on auttamattomasti ohi ja jota en voi koskaan saada. Se on kuin tienvarrelle peruuttamattomasti jäänyt kaunis rakennus, jonne olisin ehkä voinut päästä asumaan, jos minua ei olisi estetty".

      ----------

      • ei.minulle.voi.mitää.oll

        Juuri noin olen kokenut.Aivan yksin maailmassa vanhenemasa.
        en edes naimisiin pääässyt.Ja jotenkin koin ettei minulle voi mitään ollakkaa missää


      • sellane
        ei.minulle.voi.mitää.oll kirjoitti:

        Juuri noin olen kokenut.Aivan yksin maailmassa vanhenemasa.
        en edes naimisiin pääässyt.Ja jotenkin koin ettei minulle voi mitään ollakkaa missää

        äiti-eukko vei kaiken itelleen.


    • Jatta54

      Ollaan oltu aviossa 40 vuotta. Kummankin ikävät luonteenpiirteet näyttävät vain terävöityvän iän myötä. Vietämme liikaa aikaa yhdessä ja ärsyynnymme toisiimme. Mies on kärttyinen ja natisee olemattomista asioista. Itse kerään kiukkua ja sitten kohta räjähtää.

      Vaan kellekäs tässä muuten kiukuttelisi ja ärhentelisi? Karkuun juoksisivat.

      Kaikki tämä liittyy osin huonoihin yöuniin ja muutamaan krooniseen sairauteen, jotka itsessään väsyttävät. Oma peruskonstini on lähteä yökylään ystävättärien luokse silloin, kun alkaa oikein siepata. Lievemmissä tapauksissa teen esimerkiksi pitkän lenkin tai painun kirjastoon muutamaksi tunniksi.

    • Kat-leija

      Aihe on herättänyt runsaasti mielenkiintoa, ja asiantuntijoidenkin tekstejä on ketjuun runsaanlaisesti lainattu.
      Kyllä ihmisten/puolisoiden välit voivat olla kaikenlaisella tasolla äärilaidasta toiseen. Kuinkas muuten kun meitä on niin moneksi. Anna siinä sitten neuvoja. No palstalta neuvoja ja päätelmiä syistäkin on saatu.
      Näissä erillisissä tapauksissa puute on aina se että tässä on vain toisen osapuolen kertomus.
      Välit ovat huonot heillä ja aloittajan nimimerkki kertoo sen että miehen sukukin on mukaan päässyt.
      Kertoneekohan vaimo nyt miehelleen, että hän on heidän asiansa internettiin vienyt ja kertoo mitä muut ovat olleet mieltä miehestä.
      Kiittääkö ukkonsa nyt ja muuttaa tapansa?

    • onkohalukkaita

      Käy vieraissa,harrasta kolmenkippaa tai ryhmäseksiä ja otat äijältä kerranpari viikossa suihin,niin jo on ukko tyytyväinen.Toimii minulla hyvin,eikä tajua mitään olen nauttinut todella elämästä ja olen onnellinen.

      • hulluja-on-monenlaisia

        hulluko olet hyiii , kuka hullu suuhunsa peenistä huolis, täytyy olla jo pahasti päästään vinksahtanu, jos sen tekee, yöööööööökkkkk, ei ikinä suuhun, hyiiiii,


      • terveys-työläinen

        Ei ole terveellistä ottaa alapään bakteereja ja sieniä kielelleen valkoista kasvustoa kasvamaan. Valkokielisiä näyttää riittävän.


    • On-niitä

      No kyllä miehessä voi olla vikaa kuten naisessakin.

      Tuttavani on mies ja hänellä on tapana mollata vaimoaan ja lähes kaikkia sisaruksiaan ja vaimonsa sisaruksia. Hänellä ei ole yhteyttä siis sisaruksiinsa. Hän ei kestä eriäviä mielipiteitä, on aina itse oikeassa. Hänelle on turha sanoa eri mielipidettä. Kaveri lähestyy ja 68.vuotta. On mielestäni raskasta seurustella hänen kanssaan, kun ei voi sanoa omaa mielipidettäni tai, jos sanoa, niin hän ei koskaan sano, että voihan asia olla niinkin. Kyllä näitä rasittavia persoonia on.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe