Kaikkihan sen tietää ja ainakin osaa googlettaa.
Mutta niin se vaan toimii bisnes. Ei kannata valmistaa tuotetta, joka kestää, kestää ja kestää..
Omatoiminen korjaaja säästää pitkän pennin monissa asioissa, mutta se vaatii osaamista. Ja jos jotain osaa, on osaamattomat aina maireina ympärillä...Sinähän osaat, korjaatko tuon..ja tuon ja tuon...
Mikä on hehkulamppuhuijaus?
24
1341
Vastaukset
- miksikysyä
Näytät tietävän. Miksi kysyt?
- hammasharjasta_tikari
Hehkulamppuhuijaus oli se, jolla saatiin hehkulamput kiellettyä, vaikka haittavero olisi riittänyt. Lobbaamalla onnistuu.
- SäästölamppuHuijaus
Hehkulamput kestivät sentään hintansa edestä. Nyt kun joudumme käyttämään 10 kertaa kalliimpia säästölamppuja, ne eivät kestä 10 kertaa pidempään. Olen jo joutunut monta uusimaan.
- EKnLait
http://www.uusisuomi.fi/asuminen/91369-hs-asuntokohtainen-mittari-onkin-floppi-jonkin-sortin-katastrofi
Yksi niistä EK'n (kauppa ja teollisuus) junailemista laeista - sarjassa 'hehkulamput' ja 'paskalait' .. - aokoihinoneletty
Ns. hehkulamppuhuijaus on nykyisiin mikroaaltouuneihin lisätty suurjännitesulake. Varmaa on, että se menee ennemmin tai myöhemmin, koska sulake heikkenee jokaisessa käynnistyksessä. Ennen sitä ei ollut ja kun esim. dementikot lykkäsivät mikroon teräksisen soppakattilan, kuului vaan sellaista pritinää ja jonkinlaisia valokaariakin näkyi, muttei sulake palanut, kun sitä ei ollut.
- kdbbdndndkdlddn
ei kannata ei. ikuisesti kestäviin tuotteisiin on valtioitakin kaatunut. itä-saksalaisella ompelukoneella juuri pari päivää sitten ompelin telttaa. se on kestänyt vuosikymmenet, vaikka rääkätty sitä on!
melkeinpä joka taloudesta löytyy jotain ddr-tuotteita, jos ei muuta niin joulukynttilät.- DDRSilitysrauta
Nykyään DDR-joulukynttilöihin ei saa enää varalamppuja. Euroopan kahtiajako on ohi!
- ndndnndbdnfxnl
DDRSilitysrauta kirjoitti:
Nykyään DDR-joulukynttilöihin ei saa enää varalamppuja. Euroopan kahtiajako on ohi!
no kun niistä ei ole yksikään hajonnutkaan koskaan. myönnetään nyt kuitenkin, että niiden käyttöaika vuodessa on aikas pieni.
- ghg54y5
jumaleissön
- jessejeesus
moi vilho
- vilperooiii
no perkele
- Elekroonikko
Ilmiselvästi tämä tyyppi nostele vanhentuneita juttujä esiin!
Näinä päivinä meidän pitäisi keskustella elektrolyyttikondensaattorihuijauksesta. - hevonpaskat
Kyllä tuo hehkuamppuhuijaus on aika peliä. Kävin tänään S-marketista hakemassa ikääntyneelle äidilleni pari 60-wattista hehkulamppua, mutta niitä ei edes ollut, vaan piti ostaa vastaavantehoisia kalliita ledilamppuja, jotka maksoivat peräti 8,50 euroa kpl. Kelpaa kai niitä' kalliita sitten myydä, kun halvemmat laitetaan piiloon ihan tarkoituksellisesti.
- OwnNewOldStock
Eihän niitä perushehkulamppuja ole saanut enää pariin vuoteen..., eikä maahantuoda.
Ei ole meidän vika, jos et varastoinut niitä tulevaisuuden tarpeiksi. - Etsiväinen_löytää
Mitäs nuo sitten ovat, ellei hehkulamppuja...
https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/vasaralamppu-osram-centra-60w-240v-e27-himmeä-fs-tärinänkestävä
http://www.kiinnikekolmio.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=3471
http://www.valonetti.fi/hehkulamput-c-127.html - 25Wtai40WlamppujaE14
OwnNewOldStock kirjoitti:
Eihän niitä perushehkulamppuja ole saanut enää pariin vuoteen..., eikä maahantuoda.
Ei ole meidän vika, jos et varastoinut niitä tulevaisuuden tarpeiksi.Mulla on myynnissä hehkulamppuja, kohdelamppuja E14-kannalla 25 ja 40 Wattisia. Isompia ei saa enää.
- Oulun.osakkeesa
Minulla on parikymmentä 40 ja 60 W hehkulamppua. Käy hakemassa, euron kappale.
- Gusetusjatkuu
Sloganin voisi muuttaa led-huijaukseksi...
Ei kestä, valoa huonosti ja ovat kalliita. - yksjukkis
Oikea hehkolamppuhuijaus tapahtui Ameriikassa 20-30 luvuilla, kun eri valmistajat sopivat keskinään, että lamppujen kestävyys pitää lyhentää, jotta valmistus ja kauppa kävisi. Euroopassa viherhörhöt päättivät, että hehkulamput on lopetettava suuren energiakulutuksen vuoksi, no kun asuvat kaupungeissa missä sähkö tulee töpselistä ja valo on lampussa, joka piru lämpiää ja ei osata säätää termostaattia. Maaseulla on ihan sama, kun pitää ihan itse lämmittää, viherhörhö ei ole käynyt 3-kehän ulkopuolella kuin ehkä sienestämässä huumesieniä, tai päästämässä minkkejä vapaaksi, tietämättä mitä nuo tekevät Suomen luonnolle. Sitten vielä ehdoittavat, että puilla ei saa lämmittää, eikä sähkölampulla, vaikka sellaisia tarvitaan mm. pikkukanalassa. Viherhörhö on suurin onnetomuus, mikä kansakuntaa voi kohdata. No nyt tulee ser-romua, joka murskataan ja viedään mm. Intiaaan, no Suomi säästyy heheheheheh
- huonompaanpäin
No nyt olikin jo vihreiden kannatus oikeutetusti laskenut. Mullakin on pumppukopissa navetan nurkassa aina talvet 60-wattinen hehkulamppu lämmittämässä, etteivät putket, painesäiliö ja pumppu jäädy. Milläs senkin sitten korvaa, jos lamput loppuvat?
- 25Wtai40WlamppujaE14
Naapurillani on kylmäsavustuslaite. Siinä piti ennen käyttää 40W hehkulamppua E27-kannalla. Koska sopivalla kannalla olevaa hehkulamppua ei enää saa, möin hänelle 42W halogeenin. Toimii kuulemma hyvin. Valaisee vain turhan kirkkaasti. Kokeilepa 55W halogeenilamppua! Myyn niitä 6kpl kympillä. Jos ei riitä, niin 70W halogeeneja on myös.
- harmillista
Ehkä joku 60-wattinen vanha delta-kolvi lämmittäisi saman verran, mutta kestäisikö se jatkuvassa käytössä, kun ei ole termostaattia ja onko se edes paloturvallinen, jos vaikka hiiri menee siihen itseänsä grillaamaan?
- nekuumiaahitosti
Kyllä LED lamput lämmintä tekee, osassa on jäähdytysrivatkin.
- Kamreeriharjoittelija
Hehkulamppuhuijauksesta on unohdettu yksi fakta. Peruslampun valontuoton "hyötysuhde" kasvaa kun hehkulangan lämpötilaa nostetaan - näin 42W halogeenilamppu vastaa 60W perinteistä. Tietenkin käyttöikä laskee samalla. Jos haluaa ikuisia hehkulamppuja niin kytkee vaikka pari lamppua sarjaan ja kas - voivat hyvinkin palaa sen sata vuotta kuten kuuluisa amerikkalaisen paloaseman lamppu! Ja yhtä kirkkaastikin - 60W lamppu loistaa suunnilleen 15W teholla ;-)
En todellakaan kaipaa hehkulamppuja. Valaistuksen sähkönkulutus on led-lampuilla tippunut noin viides...kuudesosaan entisestä ja Bilteman lampuilla (806...1055 lumenia) on kolmen vuoden takuukin. 1000h käyttöikänsä aikana 75W hehkulamppu aiheuttaisi minulla noin 15 euron sähkölaskun enkä pätkääkään hyötyisi sen lämpöhäviöistä. Vastaava led-lamppu kustantaa sähkölaskussa samana aikana 2,20 euroa (Toteutuva sähkön hinta mulla täällä PK-seudulla hurjasti nousseine siirtomaksuineen ja kaikkine perusmaksuineen on tosiaan jo 20 c/kWh).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803