Linssileikkaus

Linssileikattu

Minulle on tehty linssileikkaus viime syksynä eli oma mykiö on korvattu monitehotekomykiöllä ja tarkoituksena oli päästä eroon silmälaseista. Nyt tuo tavoite ei ole kuitenkaan toteutunut. Jostain syystä aivot eivät ilmeisesti osaa tulkita, koska katsotaan lähelle ja koska kauas vaan nuo sekoittuvat ja nyt ne yrittävät katsoa kauaskin käyttäen sitä lähikatselupuolta. Ja tämä aiheuttaa sen, että näkö ei ole hyvä kauas katsottaessa, vaan osittain sumea (tosin toisaalta näen erittäinkin hyvin esim. autojen rekkarit, mutta niiden ympärillä oleva on epäselvää ja sumuista!!). Lisäksi jostain syystä tämä korostuu, kun valaistus huononee ja ihan pimeässä en näe mitään vaan silloin on joka tapauksessa käytettävä silmälaseja, että pystyy mm. autoa ajamaan. Kirkkaalla ilmalla näkeminen suhteellisen hyvä. Olisi kiva kuulla, onko kenelläkään, jolle on tehty linssileikkaus, samanlaista ilmiötä ja onko aivot lopulta jossakin vaiheessa tottuneet tähän uuteen optiikkaan. Vai onko vain todettava, että ei sopinut minulle tämä leikkaus ja palata vanhaan eli ottaa taas silmälasit käyttöön...

2

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyytyväinen90pros

Näin maallikkona vaikuttaisi siltä, että sinulle on kehittynyt jälkikaihi. Se on kuitenkin hoidettavissa kädenkäänteessä eikä vaadi kuin vartin elämästä.
      Turha kärvistellä asian kanssa vaan lääkärille lämps!

Minulle vaihdettiin molemmat kerralla ja totutteluun ei mennyt päiviä vaan ehkä tunteja. Ajoin seuraavana päivänä autolla ilman ongelmia.

Voi olla että soputumistani nopeutti monitehopiilarit, joita olin käyttänyt jonkun vuoden.

• Oikein_tyytyväinen

Minulla on sellainen varma havainto linssileikkauksen jälkeen, että liika kostutus teki kaukonäön sameaksi. Kuivahkoilla silmillä näen oikein hyvin. Nyt kostutan korkeintaan 5x/vrk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      93
      1071
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      732
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      614
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      546
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      490
    6. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      48
      482
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    8. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      441
    10. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      38
      434
    Aihe