Meillä on täällä pieni tuholaisongelma. Oravia ollaan ruokittu vuosia mutta nyt ne alkavat hyppiä niskaan ikkunoissa ja kattopaaruissa, sisällekkin tulevat. Onko kellään ansoista kokemusta?
Oravan häätäminen?
3
192
Vastaukset
- pitäisvähäaatella
Itsekkö te niitä ruokitte? Jos,niin eipä tarvi valittaa jälkeenpäin.
- melu_poisto
Radio suomi soimaan yötäpäivää. Kohta on vintillä talvipesä !
Orava kesyyntyy. Lapsena oli jopa mummolla koti-orava, mutta silmille ei sentään hyppiny.
Sehän on keväällä todellinen munarosvo pikkulintujen pesillä
https://fi.wikipedia.org/wiki/Orava#Ravinto
- kirvesmiehenmuija
Meillä oli yhtä röyhekä kurre aikanaan. Mutta kun tuli liian lähelle näpäytin sitä sormella kuonolle (ei kovaa) niin pian se oppi mitä saa tehdä ja mitä ei. Itse syötämme edelleenkin oravia pihapiirissä. Mutta jos tulevat terassille niin silloin häädämme ne pois siitä. Hyvin on oppineet mihin saa tulla mihin ei. Meillä myös on pesiny aitan vintillä jo useana vuonna orava. Ei siitä ole ollu muuta haittaa kuin silloin kun ne poikaset yöllä leikkivät. Sillon joutuu koputtamaan seinään jotta osaavat olla hiljaa. Ja hyvin on nekin oppinu. Orava on tosi viisas eläin. Meillä ei ole ollu haittaa heistä enään muutamaan vuoteen kun ensin itse opimme että ei pidä liian kesyksi päästää. Yleensä meissä ihmisissä se vika on kun kesytellään eläimiä luonnosta.
Jos haluat häätää kokonaan pois niin nyt on oiva aika tehdä se. Aina kun tulee lähelle häädätte pois ettekä enää anna ruokaa.
Ei mene kauaa kun lähtevät kokonaan pois tontin lähettyviltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 285410
- 1621860
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1571515Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141314Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike231185- 941125
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.711088viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2101033Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan40946- 38885