Uuden Lumian elinkaari?

aatsipoppeli

Jos ostan uuden Nokia Lumia 635 4G älypuhelimen, kauanko voin olettaa sitä voivani käyttää, siis että siihen saa päivityksiä, laturia tai muuta tarpeellista?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 920

      Kun kerta kysyt tuommosia perinteisten kameroiden osastolla, voin sanoa että filmiä siihen ei enää saa, ei kannata.

      Kännykkäosastolla porukka tietäis varmemmin, mun 920 Lumia kuoli, niin käännin suunnan pois WP-puhelimista. Aikansa kutakin, nimimerkki vain jäi.

      • aatsipoppeli

        Ups, ajattelin samoihin aikoihin kameroita ja kännyä... Ei ollut tarkoitus, kiitos kuitenkin kommentista


    • kirjoittelija--

      Tuskinpa tuon käytöikä poikkeaa muista ja harva käyttää kännykkää 2-3 vuotta pitempään.
      tilanne toki saattaa nyt muuttua, kun kännykät ovat kypsyneet siihen pisteeseen, ettei suuria mullistavia uutuusominaisuuksia ole tulossa. joten vaihtotarvekin pienenee....

      • 16925

        Tilanne muuttui jo muutama vuosi sitten. Ostin ekan älypuhelimeni vuonna 2007. Siinä oli 2 Mpix kelvoton kamera, 320x240-näyttö jossa osoitinta siirrettiin nuolinäppäimillä, hyvin harvat nettisivut toimivat kunnolla, mutta edes sähköposti ja kalenteri toimivat tyydyttävästi Outlookiin synkronoituna. Seuraavan ostin 2-3 vuotta myöhemmin. Siinä oli sentään jo kosketusnäyttö, mutta huonosti toimiva. Erityinen syy uuden hankinnalle oli edelleen aika kömpelösti toimiva nettisurffaus. Pieni kosketusnäyttötikku oli lähes pakollinen lisävaruste. Reilu 3 vuotta sitten ostin ensimmäisten joukossa uuden Samsung Galaxy S3:n. Seuraavan ostan todennäköisesti vasta, kun tuo Samsung hajoaa. Kertaalleen takuuaikana se jo hajosi (ja muuten oli vähällä sytyttää tulipalon), joten tuskin menee montaa vuotta. Ekat kaksi olivat Nokian S60 Symbianeja. Molemmat olisivat edelleen ehjiä, mutta vanhat älypuhelimet eivät oikein käy edes vara- tai kakkoskännyköiksi lyhyen akkukeston takia. Nykystandardeilla niitä ei oikein voi edes verrata Androidiin, iPhoneen ja Windows Phoneen.

        Tuota Lumia 635 mallia myydään näköjään sen verran halvalla, että se saattaa olla ihan kannattava ostos. Itse en maksaisi ainakaan yli sataa euroa Windows Phone puhelimesta. Monet mobiilisoftat tulevat siihen Androidia ja iOS:a myöhemmin tai ei ollenkaan. Myös softien ominaisuudet voivat olla rajoitetummat. Käyttölogiikassa Windows Phonessa on omat hyvät puolensa. Se sopii mielestäni muita paremmin vanhuksille ja muille hitaille oppijoille. Android on muokattavuudeltaan paras.

        (Eihän tällä jutulla nyt perinteisten kameroiden kanssa mitään tekemistä ole, mutta sentään kameroista jotain juttua....) :)


    • 920

      Mun käsittääkseni kalliit Lumiat on aika OK, mutta halvemman pään yksilöihin en rahojani sijoittaisi.
      Oma 920 putoili lattioille sun muualle moneen kertaan, näyttö kesti kaikki kolaukset mutta loppujenlopuksi sivunappulat lakkasivat toimimasta ja korjaus olis ollut kallis.
      Ihan kivoja pikkuasioita siinä oli, mitä nykyisessä rimpulassa ei ole......ja toisinpäin.

    • nokiakestää

      LUMIA620 kestää. Ostin joku vuosi sitten Lumia620, puhelin on putoillut ainakin 20 kertaa ja väliin on kotelo auennut ja akun saanut hakea sängyn alta. Mutta sitkeästi on toiminut ja toimii vieläkin, mutta kun tuli hyvä tarjous, ostin lumia735 joka sekin on jatkanut 620 perinteitä eli on jo muutaman kerran tippunut mutta ei ole toimintaan vaikuttanut. Vanhat nokialaiset toimii edelleen , samoin Asha.

      Eli 5 nokialaista on ollut ja kaikki toimineet hyvin ja toimivat edelleen. Eli ainakin 620 kestoikä on ollu 3 vuotta tosi kovalla käytöllä

      • 920

        Niin. Kyllä munkin Lumia 920 aikansa kolhuja kesti, mutt oli sitten kerralla loppu.
        Somettajan puhelimeksi siitä ei olisi ollut, etukameran objektiivin sisälle meni pölyä, vaikka putsattiin niin oli kuukauden päästä taas tukossa. Mua s3 ei paljon haitannut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe