Alaa vaihtamaan

Olen lähihoitaja ja minua kiinnostaisi vaihtaa kokonaan alaa koska haluaisin pois vuorotyöstä. En kuitenkaan tiedä mihin vaihtaisin, onko aikuiselle hyötyä vielä ammatinvalintatesteistä, kokemuksia? Pitkä koulutuskaan ei kovin houkuttele koska en voi olla vuosia enää opiskelijana.

10

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paluntinkata

Olisko tuosta ohjauksesta erityistä haittaakaan.
      Oletko 3-vuorotyössä? Pystyisikö etsimään 2-vuorotyötä tai päivätyötä, vaihtamaan alan sisällä. Kovin pienellä paikkakunnalla tarjonta voi tieteskin olla kapeampaa, jos sellaisessa asuu.

• iujbn

Haluat pois vuorotyöstä. Helpoiten se onnistuu vaihtamalla päivätyöhön, lähihoitajalle sitäkin varmasti löytyy. Ei tarvitse vaihtaa ammattia.

Päivän perehdytyksellä pääset puhelinmyyjäksi. Sopisiko? Myös kaupan kassaksi pääsee ilman alan tutkintoja. Tosin näissäkin on aamu- ja iltavuoroja, mutta ei yövuoroja.

• Minäopiskelin

Kun vaihdat alaaa, jossa työllistymisesi on satavarma. Niin sinun on mahdollisuus opiskella ansioonsidotulla päivärahalla se 500pv.

• neiton

Mutta onko sitten myös mentävä töihin?

• Hakemuksia178
        neiton kirjoitti:

Mutta onko sitten myös mentävä töihin?

Ei ole. Käy koulusi, töihin menoon tämä sidonnaisuus ei vaikuta eikä pakota.
        Se uusi ammatti PITÄÄ OLLA sellainen, joka mahdollistaisi sinulle työpaikan.

• eikais

Aloittajalla ilmeisesti on työ, mutta se on vuorotyö, ja siksi hän haluasi pois siitä työstä. Ansiosidonnaisella opiskelu ei tällöin voine tulla kysymykseen.

• lilimarleena
        eikais kirjoitti:

Aloittajalla ilmeisesti on työ, mutta se on vuorotyö, ja siksi hän haluasi pois siitä työstä. Ansiosidonnaisella opiskelu ei tällöin voine tulla kysymykseen.

Jos on tarpeeksi työkokemusta ja saa opintovapaata, voi saada ansiosidonnaisen suuruista aikuiskoulutustukea (ennen kuin perskeko eli nykyhallitus ehtii muuttaa tuen ehtoja). www.koulutusrahasto.fi

• can.happen

Lähihoitajat voi tehdä myös päivävuoroa esim osastonsihteerinä teen itse vain 7-15 vuoroa.

• HierojanaTienaaHyvin

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa:
      1. Vaihda päivätöihin, jos haluat vaihtaa päivätöihin. Lähihoitajalle on päivätöitäkin.
      2. Vaihda alaa, jos haluat vaihtaa alaa. Ammatinvalinnan testeistä ja ohjauksesta on hyötyä aikuisellekin.

• Sinä osastonsihteerin töitä tekevä? valitsitko alunperin sen suuntautumisen vai päädyitkö siihen myöhemmin? voikohan osastonsohteeriksi kouluttautua miten? Minkälaista työ on?
      En ole itse törmännyt muihin lhn päivätyömahdollisuuksiin kuin hammashoitaja tai päiväkotityö eikä kumpikaan kiinnosta minua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      73
      5579
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      274
      4890
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      45
      3214
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2653
    5. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      2282
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      2
      1566
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1555
    8. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      29
      1408
    9. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1220
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      127
      855
    Aihe