Hain opintotukea pelkän opintorahan verran (ilman lainaosuutta) sillä en tule todennäköisesti vielä hetkeen muuttamaan omaan kämppään (yksiöjonoissa aikamoiset jonotusnumerot). Pystynhän kuitenkin hakemaan lainaosuutta heti kun pääsen muuttamaan? Ja eihän tämä huononna mitenkään etujani esim. lainan takaisinmaksun suhteen? (eli tarviiko lainaa hakea HETI kun aloittaa opinnot?)
Toki opintolaina infoja on tulossa kun opinnot vaan alkavat, mutta tajusin tämän vasta jo kun olin hakemuksen lähettänyt..
Opintotuki
3
209
Vastaukset
- itämaantietäjä12345
Opintolainan valtiontakaus myönnetään korkeakouluopiskelijalle automaattisesti ilman hakemusta. Kun haluat nostaa opintolainaa, teet hakemuksen siihen omassa verkkopankissasi.
- hiukakorj
Opintolainan valtiontakaus siis myönnetään opintotuen myöntämisen yhteydessä. Se kuuluu osana opintotukeen kuten opintorahakin ja asumislisä, jos asumislisään on oikeus.
- ghujb
Lainaa ei tarvitse hakea heti eikä sen hakematta jättäminen vaikuta mitenkään myöhemmin haettavan ehtoihin. Kun saat lainantakauspäätöksen sen opintorahapäätöksen kanssa, voit sen jälkeen hakea lainaa koska tahansa itsellesi sopii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406355Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483796- 81953
- 52870
- 56826
- 41820
- 68800
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,135792Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14711