Hain opintotukea pelkän opintorahan verran (ilman lainaosuutta) sillä en tule todennäköisesti vielä hetkeen muuttamaan omaan kämppään (yksiöjonoissa aikamoiset jonotusnumerot). Pystynhän kuitenkin hakemaan lainaosuutta heti kun pääsen muuttamaan? Ja eihän tämä huononna mitenkään etujani esim. lainan takaisinmaksun suhteen? (eli tarviiko lainaa hakea HETI kun aloittaa opinnot?)
Toki opintolaina infoja on tulossa kun opinnot vaan alkavat, mutta tajusin tämän vasta jo kun olin hakemuksen lähettänyt..
Opintotuki
3
246
Vastaukset
- itämaantietäjä12345
Opintolainan valtiontakaus myönnetään korkeakouluopiskelijalle automaattisesti ilman hakemusta. Kun haluat nostaa opintolainaa, teet hakemuksen siihen omassa verkkopankissasi.
- hiukakorj
Opintolainan valtiontakaus siis myönnetään opintotuen myöntämisen yhteydessä. Se kuuluu osana opintotukeen kuten opintorahakin ja asumislisä, jos asumislisään on oikeus.
- ghujb
Lainaa ei tarvitse hakea heti eikä sen hakematta jättäminen vaikuta mitenkään myöhemmin haettavan ehtoihin. Kun saat lainantakauspäätöksen sen opintorahapäätöksen kanssa, voit sen jälkeen hakea lainaa koska tahansa itsellesi sopii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3171747Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751264Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831257- 1331136
- 71865
- 82833
- 48823
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro117777- 48770
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60716