Viking Cinderella sais tulla helsinkiin ja korvata joko: Mariellan tai Gabriellan, jomman kumman noista, eli siis Cinderella ajais joko Gabriellan tai Mariellan kanssa Helsinki - Maarianhamina - Tukholma reittiä. Mariella tai Gabriella jompi kumpi noista sais korvata nykyisen Cinderellan reitin Tukholma - Maarianhamina.
Viking Cinderella helsinkiin!
55
3609
Vastaukset
Minkäs takia? Minusta Mariella ja Gabriella ovat molemmat hyviä laivoja. Cinderellasta ei kyllä ole kokemusta, mutta olen kuullut, että kyseiselle paatille ei saada ottaa edes omaa limukkaputelia tai karkkipusssia. Itse en kyllä halua kyseisen laivan kyytiin.
- Anonyymi
Kannttaa käydä kyseisellä laivalla, niin voi mieli muuttua! Onhan kyseinen laiva elämää nähnyt, ja kyllä se näkyy sisätiloissa. Mutta, jos tätä alusta pitää verrata esim Viking Graceen, vie tämä 100000-0 voiton! Ei ole tylsä, on mukavan sokkeloinen, ei liian muovinen, vaan sopivan kasari, ei edes sisustaltaan yritä olla "TEKOHIENO VÄRILÄISKÄ" vaan hillityn tyylikäs alus. :) Tässä on kaikki mitä ruotsinlaivalta vaaditaan. Ei ylisuurta tax-freetä, (kallista on ihan sama mikä laiva on kyseessä) ja ei ole järin korkea laiva, mutta tästä laivasta näkee TODELLA HYVIN SAARISTON! ei ole saatanan rumia peltihotellikkunoita jotka on gracella, eikä luojan kiitos täysin pyöreitä ikkunoita. Hyttien ikkunat samanlaiset kuin muillakin sen ajan viking linen aluksilla. (Siis pyöristetyt hienot tilavat ikkunat, joista näkee hyvin ulos) Hytit ovat tyylikkäät (No osa ehkä kaipaisi hieman jakoavainta, ja ruuvimeisseliä tekniikan osalta). mutta nämä eivät ole "muoviset" mitä taas gracen hytit ovat. näissä on tunnelmaa, ei ole yritetty tunkea mitään helvetin rumia tauluja somisteeksi, kun eivät sellaisia edes tarvitse. Ja muutenkin tunnelma koko laivalla on todellakin "ruostsinlaiva" tunnelma. saatat herätä yöllä koneiden meluamiseen, ja laivan tärinään. mutta sehän kuuluu asiaan. Myös hyttipuhelimet toimivat (gracessa ei toiminut) Joten jos aitoa ruotsinlaivameininkiä etsit, niin täältä sitä varmasti löydät :) Varmasti on viihtyisämpi alus kuin joku hemmetin paskakasa grace, jonka saisi ajaa alangiin samantien. se on kyllä vikingin paskoin laiva ikinä. ei voi muuta sanoa.
Nimenomaan MIKSI?
Nyt jo hesasta lähtee (anteeksi väärät termit)
- 3 Tallinkia
- 3 Vikinglineä
- 2 Siljaa
- 1 Eckeröline
- 1 St Peterline
laivoja joihin ei pääse kuin ammatillinen liikenne
Joten onhan tossa valinnan varaa... Tosin hesalaiset monellakin palstalla kaipaa vikinglineltä laivaa joka tekeisi vuorokauden risteilyitä
Tosin jos helsinki-tukholma välillä tulisi LISÄÄ yksi laiva, vaikkapa cinderella, niin saataisi tuplattua lähtöjen määrä hesasta ja tulkholmasta, vaikka palstan hörhöjen mukaan se olisikin mahdotonta :D- Pientä-tarkennusta
Yksi pieni täsmennys pohdintaasi:
Jos Vikingiltä lähtee yksi alus pois ja tilalle tulee yksi Vikingin alus, niin kyllä siinä kaikkien varustamojen alusmäärät pysyvät aivan samoina. - Lisätarkennus
Pientä-tarkennusta kirjoitti:
Yksi pieni täsmennys pohdintaasi:
Jos Vikingiltä lähtee yksi alus pois ja tilalle tulee yksi Vikingin alus, niin kyllä siinä kaikkien varustamojen alusmäärät pysyvät aivan samoina.Unohtui:
Unohdit Lindan. Lisätarkennus kirjoitti:
Unohtui:
Unohdit Lindan.Piti kirjoittaa siis "aluksia joilla voi tehdä "risteilyn ilman maihinnousua""
Joo, tiedetään, voihan Lindallakin ostaa edestakaisen matkan :)- Matkustajas
St peter linellä on myös spl Pricess Anastasi Pietari-helsinki-tukholma-tallinna-pietari reitillä eli 2 st speter lineä!
Matkustajas kirjoitti:
St peter linellä on myös spl Pricess Anastasi Pietari-helsinki-tukholma-tallinna-pietari reitillä eli 2 st speter lineä!
Eli hemmetin monta vaihtoehtoa tehdä risteily... Silti se ei riitä hesalaisille koska ei ole VIKINGLINEN laivaa joka tekisi "vuorokauden" risteilyitä
- StadistaVuorokaudeksi
Pakettiautomaatti kirjoitti:
Eli hemmetin monta vaihtoehtoa tehdä risteily... Silti se ei riitä hesalaisille koska ei ole VIKINGLINEN laivaa joka tekisi "vuorokauden" risteilyitä
Eiköhän viking XPRS:llä ole mahdollisuus kuitenkin tehdä vuorokauden mittainen risteily, ainakn vikingin linen markkinoinnissa on sellainen tarjolla www.vikingline.fi
- StadistaVuorokaudeksi
StadistaVuorokaudeksi kirjoitti:
Eiköhän viking XPRS:llä ole mahdollisuus kuitenkin tehdä vuorokauden mittainen risteily, ainakn vikingin linen markkinoinnissa on sellainen tarjolla www.vikingline.fi
Lisään vielä tämän edelliseen
Tässä vielä viking linen markkinoinnin ilmoitus 23 tunnin risteilystä tallinnaan, vaikka pakettiautomaatti yrittää muuta selitellä tietämättömyyttään, tai sitten hän tukeutuu taas väärin ymmärrettyyn termiinsä ....
Päivä Tallinnassa -matka Helsingistä, yöpyminen menomatkalla laivalla
Lähtö Helsingistä klo 21.30. Tallinnassa hytit luovutetaan klo 6.45 ja laivasta poistutaan viimeistään klo 07.30. Matkatavarat otettava maihin, niitä ei voi jättää laivalle. Paluulähtö Tallinnasta klo 18.00, saapuminen Helsinkiin klo 20.30. Huom! Paluumatka ilman hyttiä. Muista passi tai kuvallinen henkilökortti.
tämä tosin kertoo jotta viking linellä on tarjolla helsingistä tallinnaan vuorokauden risteily (23 h) , vaikka pakettiautomaatin "termit sanoisi" muuta StadistaVuorokaudeksi kirjoitti:
Eiköhän viking XPRS:llä ole mahdollisuus kuitenkin tehdä vuorokauden mittainen risteily, ainakn vikingin linen markkinoinnissa on sellainen tarjolla www.vikingline.fi
Ei kai sillä voi tehdä vuorokauden risteilyä, vaan sellaisen että lähdetään illalla ja ollaan aamipäivällä takas???
"vuorokauden" risteily on taasen niin että lähdetään aikaan X ja ollaan takas seuraavan päivän X vähän aiakisemmin
Ja hesalaiset siis kaipaisi vikinglineltäkin sellaista vaikak vaihtoehtoja on vaikka kuinka
- Ajatusleikkiä
Kyllähän Cinderellan tulo Helsinki-Tukholma -linjalle olisi hieno asia. Siinä Gabriella voisi siirtyä Turku-Tukholma -linjalle, jolloin siinä olisivat sisaralukset. Grace siirtyisi Cinderellan tilalle Maarianhamina-Tukholma -linjalle. Grace siksi, että svedut ja affenanmaalaiset eivät hevin luopuisi Cinderellasta, on sen verran laadukas paatti. Mariella taas pysyy Helsingin linjalla mukavana meriromantiikan aluksena.
Ajatusleikkiähän tuo on. Viking Line nojaa tietenkin taloudellisiin kalkyyleihinsä.Se taasen ei ole ajatusleikkiä että silloin alkaa firma olemaan aika lopussa kun aletaan sumplilaan laivoja tai vaikkapa autoja reitiltä toiselle toiselle....
Silloin hommat on kunnossa kun tilataan uusi laiva tai ostetaan käytetty jos joltain reitiltä uupuu paatti...
No vikinglinekin on tohon vaihteluun tottunut hieman... Vähemmän kuin "TallinkSilja"Pakettiautomaatti kirjoitti:
Se taasen ei ole ajatusleikkiä että silloin alkaa firma olemaan aika lopussa kun aletaan sumplilaan laivoja tai vaikkapa autoja reitiltä toiselle toiselle....
Silloin hommat on kunnossa kun tilataan uusi laiva tai ostetaan käytetty jos joltain reitiltä uupuu paatti...
No vikinglinekin on tohon vaihteluun tottunut hieman... Vähemmän kuin "TallinkSilja"palstan hörhö voikin kertoa kuinka monen sadan tuhannen euron remontti tehtiin Turun terminaaliin että sillat saatiin sopimaan Graceen :)
- Mietit-kaiken-pieleen
Pakettiautomaatti kirjoitti:
palstan hörhö voikin kertoa kuinka monen sadan tuhannen euron remontti tehtiin Turun terminaaliin että sillat saatiin sopimaan Graceen :)
No nyt ei tarvitsisi laittaa centtiäkään likoon, jos Grace alkaisi ajaa väliä Maarianhamina-Tukholma. Miettisit edes pikkasen mitä kirjoitat äläkä kirjoita mitä mietit.
Sittenpä alkaisi Viikinkikin vaihdella aluksiaan eri reiteille Tallinkin tapaan! Mietit-kaiken-pieleen kirjoitti:
No nyt ei tarvitsisi laittaa centtiäkään likoon, jos Grace alkaisi ajaa väliä Maarianhamina-Tukholma. Miettisit edes pikkasen mitä kirjoitat äläkä kirjoita mitä mietit.
Sittenpä alkaisi Viikinkikin vaihdella aluksiaan eri reiteille Tallinkin tapaan!totta, mitä nyt turun terminaaliin on (sun sanojen mukaan) tehty satojen tuhansien euroja remontti koska gracehan ei (sun sanojen mukaan) sovi Amorellan siltaan :D Aika hukkaan olisi ne rahat mennyt...
Vitun pelle- Itse-puhuit
Pakettiautomaatti kirjoitti:
totta, mitä nyt turun terminaaliin on (sun sanojen mukaan) tehty satojen tuhansien euroja remontti koska gracehan ei (sun sanojen mukaan) sovi Amorellan siltaan :D Aika hukkaan olisi ne rahat mennyt...
Vitun pelleSinähän se noista terminaalimuutostöistä puhuit. Minä en ole koskaan ottanut niihin mitään kantaa eli en ole vielä koskaan niihin kommentoinut. Mitä totesin, että laivareittimuutosten takia ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään muutostöitä terminaaleihin.
Koeta nyt kantaa vastuu edes omista puheistasi. - Vitun-pelle
Pakettiautomaatti kirjoitti:
totta, mitä nyt turun terminaaliin on (sun sanojen mukaan) tehty satojen tuhansien euroja remontti koska gracehan ei (sun sanojen mukaan) sovi Amorellan siltaan :D Aika hukkaan olisi ne rahat mennyt...
Vitun pelleAi niin, kuka se pelle siis onkaan!
Itse-puhuit kirjoitti:
Sinähän se noista terminaalimuutostöistä puhuit. Minä en ole koskaan ottanut niihin mitään kantaa eli en ole vielä koskaan niihin kommentoinut. Mitä totesin, että laivareittimuutosten takia ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään muutostöitä terminaaleihin.
Koeta nyt kantaa vastuu edes omista puheistasi.Kaivetaanko viesti esille jossa kerroit "Grace ei voi käyttää Heasan vikinglinen terminaalia koska se vaatii omanlaisen kulkusillan. Tämän vuoksi mm. Turkuun tehtiin satojen tuhansien remontti"
Noh, hyvinhän se grace siihen amorellan siltaan sopii :)- Eipä-ollut-minulta
Ei ole minun kirjoitukseni.
Miksi minä välittäisin jotain siitä, mitä Turussa touhutaan! - MikäänEiMuutu
Vitun-pelle kirjoitti:
Ai niin, kuka se pelle siis onkaan!
Tässä avauksessa siitä näyttäin kilpailevan kaksikin kommentoijaa, jos siis yksi ja sama ei komppaa itseään ikävystyksissään. Ainainen jankutus tyhjänpäiväisyydestä, aina yksi ja sama tekijä mukana: Pakettiautomaatti kirjautuneena (ja kirjautumatta?), ikään ei muutu, jatka(kaa) tappelua(nne)
- Juupa-juu-tai-jaa
MikäänEiMuutu kirjoitti:
Tässä avauksessa siitä näyttäin kilpailevan kaksikin kommentoijaa, jos siis yksi ja sama ei komppaa itseään ikävystyksissään. Ainainen jankutus tyhjänpäiväisyydestä, aina yksi ja sama tekijä mukana: Pakettiautomaatti kirjautuneena (ja kirjautumatta?), ikään ei muutu, jatka(kaa) tappelua(nne)
Eli sinä ja Pakettiautomaatti.
Vai oletko sinä Pakettiautomaatti? - Joqiwss
Mietin vaan että kannattaisiko laittaa niinkin iso laiva kuin Grace lyhyelle Tukholma-Marianhamina reitille?
- Isolaiva
Joqiwss kirjoitti:
Mietin vaan että kannattaisiko laittaa niinkin iso laiva kuin Grace lyhyelle Tukholma-Marianhamina reitille?
Ei se Viking Cinderellakaan mitään Rosellan kokoa ole.
Mutta Grace vastaisi svenskien ja ahvenanmaalaisten laatuvaatimuksia. - virolaisittain
Pakettiautomaatti kirjoitti:
Se taasen ei ole ajatusleikkiä että silloin alkaa firma olemaan aika lopussa kun aletaan sumplilaan laivoja tai vaikkapa autoja reitiltä toiselle toiselle....
Silloin hommat on kunnossa kun tilataan uusi laiva tai ostetaan käytetty jos joltain reitiltä uupuu paatti...
No vikinglinekin on tohon vaihteluun tottunut hieman... Vähemmän kuin "TallinkSilja""silloin alkaa firma olemaan aika lopussa kun aletaan sumplilaan laivoja reitiltä toiselle toiselle"
Noinhan tallink on juuri toiminut turussa ja muillakin reiteillään: Silja festival > Galaxy, regina baltica > silja festival, silja europa > baltic princess, silja europa > baltic queen , jne ... virolaisittain kirjoitti:
"silloin alkaa firma olemaan aika lopussa kun aletaan sumplilaan laivoja reitiltä toiselle toiselle"
Noinhan tallink on juuri toiminut turussa ja muillakin reiteillään: Silja festival > Galaxy, regina baltica > silja festival, silja europa > baltic princess, silja europa > baltic queen , jne ...nimenomaa. Vikingline ei ole tähän sortunut niin pahasti...
Sama juttu oli jo konkurssiin meneen kuljetusliikkeen kanssa jossa olin hommiassa... Kun tuli uusia paikkoja yhdelle lenkille ja tarvittiin isompi auto, niin autot vaihtui 2-4 lenkiltä, ja joka lenkillä liian isoon tai pieneen... Sen sijaan että olisi tilattu yksi uusi sopiva....
Eli uskoisin että jos vikinglinelle tulee tarvetta uudelle reitille, niin tilataan uusi laiva, tai jopa ostetaan sopiva käytetty
- Autolautta
Cinderella on tehty risteily- ja bilelaivaksi...
Tukholmareitillä on autopaikkojen tarve merkittävä ja Cinderellaan on ilmoitettu 100 henkilöautopaikkaa, kun esim. Mariellassa on 430.- Kyllä.mahtuu
Muutettu Maarianhamina-Tukholman välille.
Itse muistan, kuin Muugaan mentäessä auto oli edullisempaa ottaa mukaan kuin jättää parkkiin Katajanokalle. Silloin auto ajettiin ylähyllylle. Nyt kaiketi poissa käytöstä. Johan sinne ylähyllylle mahtui tuo sata henkilöautoa. - Miksi-anonyyminä
Kyllä.mahtuu kirjoitti:
Muutettu Maarianhamina-Tukholman välille.
Itse muistan, kuin Muugaan mentäessä auto oli edullisempaa ottaa mukaan kuin jättää parkkiin Katajanokalle. Silloin auto ajettiin ylähyllylle. Nyt kaiketi poissa käytöstä. Johan sinne ylähyllylle mahtui tuo sata henkilöautoa.Mitä! Taas KroisosPennonen anonyyminä!
- RautalankaVääntö
Cinderella ei todellakaan sopisi Helsinki-Tukholma -liikenteeseen, koska sen autokansia on jouduttu pienentämään merkittävästi kun sinne asennettiin sponsonit vakauden parantamiseksi.
Toiseen asiaan: Kyllä Turun terminaalia remontoitiin Gracea varten. Sinne esimerkiksi rakennettiin uusi kulkusilta Gracea varten.- Älä-tyhmyile
Muutettu voidaan muuttaa takaisin. Cinderella ajoi pitkään ja menestyksellisesti Helsinki-Tukholma linjaa.
Mieti edes vähän ja kirjoita vasta sitten. - EttäMinne
Älä-tyhmyile kirjoitti:
Muutettu voidaan muuttaa takaisin. Cinderella ajoi pitkään ja menestyksellisesti Helsinki-Tukholma linjaa.
Mieti edes vähän ja kirjoita vasta sitten.Ajoi pitkään risteilyjä Tallinnaan Hesasta, eikä Tukholmaan...
Aikana ennen Viron EU-aikaa, jolloin piti olla se tietty tuntimäärä pois hesasta, jotta sai tuoda taxfree tuomiset...
Gabriella ja Mariella ne on ajanut pitkään sitä Tukholman reittiä. - Käytä-järkeäsi
Niin että kun kerran hitsauspilli on sihissyt, se ei voi sihistä uudelleen.
Kyllä sulla noita tyhmiä ajatuksia riittää. Ei ole pelkoa niiden loppumisesta. - Siinä-faktaa
EttäMinne kirjoitti:
Ajoi pitkään risteilyjä Tallinnaan Hesasta, eikä Tukholmaan...
Aikana ennen Viron EU-aikaa, jolloin piti olla se tietty tuntimäärä pois hesasta, jotta sai tuoda taxfree tuomiset...
Gabriella ja Mariella ne on ajanut pitkään sitä Tukholman reittiä.Cinderella tuli Helsinki-Tukholma -reitille 8.11.1989, sitten 6.9.1994 alkoi ajaa Helsinki-Tallinna -reittiä, 12.6.1995 Turku-Tukholma, 24.8.1995 Helsinki-Muuga, 17.6.1996 Turku-Tukholma, 22.9.2000 Helsinki-Tallinna, 2.9.2003 alkoi ajaa reittiä Maarianhamina-Tukholma, mikä osoittautui lähes kultakaivokseksi.
Välillä alus on tehnyt erikoisristeilyjä, lähinnä Riikaan.
Ennen Maarianhamina-Tukholma -ristelyalustoimintaa alus koko melkoisen remontin ja kastettiin Viking Cinderellaksi. - Niin.miksi
Profiil KroisosPennonen, miksi kirjoitit tuon anonyyminimimerkillä?
- Huonot.on
Älä-tyhmyile kirjoitti:
Muutettu voidaan muuttaa takaisin. Cinderella ajoi pitkään ja menestyksellisesti Helsinki-Tukholma linjaa.
Mieti edes vähän ja kirjoita vasta sitten.Profiililla KroisosPennonen on huonot tiedot laivamatkailusta.
- Mietittäväksesi
Älä-tyhmyile kirjoitti:
Muutettu voidaan muuttaa takaisin. Cinderella ajoi pitkään ja menestyksellisesti Helsinki-Tukholma linjaa.
Mieti edes vähän ja kirjoita vasta sitten."Cinderella ajoi pitkään ja menestyksellisesti Helsinki-Tukholma linjaa."
Jos noin on näkemyksesi mukaan, miksi se on otettu pois "menestykselliseltä" reittiliikenteen suhteen, olisiko ollut kuitenkin jotain ongelmia aluksen suhteen tuolla "menestyksellisessä" toimessa mainitsemallasi reitillään, olisiko kenties ollut jotain ongelmaa, mm. rahdinkuljetukseen soveltumattoman rakenteensa vuoksi.
Tuottavuus ja menestys on tullut kuvaan vasta aluksen siirreyttyä takaisin risteilyliikenteeseen jossa se oli pääasiallisesti myös alkuaikoinaan. Isabellahan tuli korvaamaan Cinderellan vuonna 1994, Isabellahan oli alkujaan suunnuiteltu Naantali - Kapellskär reitille isoine autokansineen, 5 kansihan oli Amorellan tapaan Isabellalla alkujaan kolmantena autokantena - Mietittäväksesi
Mietittäväksesi kirjoitti:
"Cinderella ajoi pitkään ja menestyksellisesti Helsinki-Tukholma linjaa."
Jos noin on näkemyksesi mukaan, miksi se on otettu pois "menestykselliseltä" reittiliikenteen suhteen, olisiko ollut kuitenkin jotain ongelmia aluksen suhteen tuolla "menestyksellisessä" toimessa mainitsemallasi reitillään, olisiko kenties ollut jotain ongelmaa, mm. rahdinkuljetukseen soveltumattoman rakenteensa vuoksi.
Tuottavuus ja menestys on tullut kuvaan vasta aluksen siirreyttyä takaisin risteilyliikenteeseen jossa se oli pääasiallisesti myös alkuaikoinaan. Isabellahan tuli korvaamaan Cinderellan vuonna 1994, Isabellahan oli alkujaan suunnuiteltu Naantali - Kapellskär reitille isoine autokansineen, 5 kansihan oli Amorellan tapaan Isabellalla alkujaan kolmantena autokantenajatkan vielä:
Cinderellahan liikennöi alussa vain kerran viikossa Helsingistä Tukholmaan ja viitenä päivänä teki 24 tunnin risteilyn Tallinnan Edustalle. Säännöllisessä liikenteessä Tukholmaan Helsingistä Cinderella oli tosin vain noin vuoden ajan, korvasi tuolloin Olympian jonka Tilalle piti tulla Europa jonka tulo kariutui Sliten konkurssiin - Siinä-tietoa
Mietittäväksesi kirjoitti:
jatkan vielä:
Cinderellahan liikennöi alussa vain kerran viikossa Helsingistä Tukholmaan ja viitenä päivänä teki 24 tunnin risteilyn Tallinnan Edustalle. Säännöllisessä liikenteessä Tukholmaan Helsingistä Cinderella oli tosin vain noin vuoden ajan, korvasi tuolloin Olympian jonka Tilalle piti tulla Europa jonka tulo kariutui Sliten konkurssiinSiinä sinulle tietoa, jos vaan lukutaito riittää.
Kyllä Cinderella alkuun ajoi Helsingistä Tukholmaan joka toinen päivä.
1989 04 15. Sjösatt.
Fastnade på varvet pga. Wärtsilä Marines konkurs. Det var oklart till det sista huruvida CINDERELLA skulle levereras eller fastna för konkursboet.
SF-Line hade dock ett kontrakt som innebar att fartyget övertogs stegvis under bygget, de ägde alltså fartyget vid konkursen. Det gick rykten att SF-Line hade skickat en komplett besättning i smyg, och att om ej allt klarnar, skulle man skära av trossarna och avgå utan lots till någon okänd hamn, troligtvis Stockholm. Blev dock något försenad, innan hon levererades. Kontraktspris ca 850 miljoner SEK.
Levererades 7 november 1989 till SF-Line Ab, Mariehamn, Finland.
1989 11 08. Insatt i Viking Lines trafik Stockholm - Helsingfors/Stockholm - Helsingfors - Tallinn (Fartyget klarerade in i Tallinn men la aldrig till, detta arrangemang var till för att kryssningsresenärer skulle kunna få köpa ut en Tax-free ranson).
1993 04 23. Insatt mellan Helsingfors - Stockholm
1994 09 06. Insatt mellan Helsingfors-Tallinn.
1995 04 12. Deltog CINDERELLA i sökandet av en passagerare som föll överbord från SILJA FESTIVAL.
1995. Firmanamnet ändrar till Viking Line Ab, Mariehamn, Finland.
1995 06 12 - 1995 08 23. Insatt mellan Åbo - Mariehamn - Stockholm.
1995 08 24. Insatt mellan Helsingfors-Tallinn/ Muuga.
1996 06 17 - 1996 08 18. Insatt mellan Åbo - Mariehamn - Stockholm.
2000 01 01. 70 par gifter sig ombord på fartyget. Nattklubben har byggts om till Kapell för det tillfället.
2000 08 28. Ombyggd vid Turku Repair Yards, Nådendal, Finland. Det gjorde en allmän uppfräschning på fartyget.
2000 09 22. Insatt mellan Helsingfors - Tallinn.
2001 05 25 - 2001 05 28. Utchartrad på special kryssning till Stockholm med Finska travvänner.
2001 11 15. Krockade med kajen när hon skulle lägga till i hårt väder, Svetsades ihop och avgick någon timme försenad.
2002 03 08. På resa Helsingfors - Tallinn fick fartyget brand ombord i nattklubben, Branden kunde släckas snabbt, men fartyget återvände till Helsingfors.
2002 05 24 - 2002 05 27. Utchartrad på special kryssning till Stockholm med Finska trav vänner.
2002 06 - 2002 08. Vissa turer, trafik mellan Helsingfors - Riga.
2002 12 24 - 2002 12 26. Julkryssning mellan Helsingfors - Riga.
2003 05 23 - 2003 05 26. Utchartrad på special kryssning till Stockholm med Finska trav vänner.
2003 06 14 - 2003 08 02. Vissa kryssningar mellan Helsingfors - Riga.
2003 08 17. Sista dagen i trafik mellan Helsingfors - Tallinn, avgick därefter Helsingfors mot Nådendal.
2003 08 18. Ombyggd vid Turku Repair Yards, Nådendal, Finland.
2003 08. Överförd till Viking Rederi Ab, Stockholm. Omdöpt till VIKING CINDERELLA.
2003 08 31. Avgick Nådendal mot Åbo.
2003 09 02. Avgick Åbo via Mariehamn mot Stockholm.
2003 09 03. Ankom Stockholm.
2003 09 04. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn.
2003 12 23 - 2003 12 25. Julkryssning mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm..
2004 06 17. På resa från Mariehamn till Stockholm, så vart det fel på styrsystemet för roderna. Fick igång det hela efter en stund, men Kapten valde att gå in till Kapellskär i stället för Stockholm, så man kunde undersöka det hela ordentligt. Passagerarna ombord fick åka buss in till Stockholm. Avgick samma kväll till Mariehamn.
2004 06 - 2004 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2004 09 03 - 2004 09 05. Utchartrad för en resa mellan Stockholm - Helsingfors.
2005 01 09 - 2005 01 20. ombyggd i Stockholm.
2005 06 - 2005 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2006 01 15 - 2006 01 17. Fick fartyget fel på ena propellern och ställde in två avgångar.
2006 06 10 - 2006 06 21. Varvsöversyn i Nådendal..
2006 06 - 2006 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2006 12 23. Ingen avgång till Mariehamn.
2007 01 08 - 2007 01 12. Ur trafik för ombyggnad.
2007 04 16 - 2007 04 18. Kryssning till Tallinn.
2007 05 21 - 2007 05 23. Kryssning till Tallinn.
2007 06 - 2007 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2008 04 - 2008 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm/ Stockholm - Tallinn - Mariehamn - Stockholm.
2008 08 24 - 2008 08 26. Kryssning till Tallinn.
2009 05 31. Avgick Stockholm mot Landskrona.
2009 06 01. Ankom Öresundsvarvet, Landskrona.
2009 06 18. Åter i trafik.
2009 06 - 2009 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2010 06 - 2010 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2011 06 - 2011 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2012 06 - 2012 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2013 05 30 - 2013 06 08. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn/ Långnäs - Åbo.
2013 06 - 2013 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - (Visby) - Mariehamn - Stockholm.
2013 12 - Jo-on-satua
Mietittäväksesi kirjoitti:
"Cinderella ajoi pitkään ja menestyksellisesti Helsinki-Tukholma linjaa."
Jos noin on näkemyksesi mukaan, miksi se on otettu pois "menestykselliseltä" reittiliikenteen suhteen, olisiko ollut kuitenkin jotain ongelmia aluksen suhteen tuolla "menestyksellisessä" toimessa mainitsemallasi reitillään, olisiko kenties ollut jotain ongelmaa, mm. rahdinkuljetukseen soveltumattoman rakenteensa vuoksi.
Tuottavuus ja menestys on tullut kuvaan vasta aluksen siirreyttyä takaisin risteilyliikenteeseen jossa se oli pääasiallisesti myös alkuaikoinaan. Isabellahan tuli korvaamaan Cinderellan vuonna 1994, Isabellahan oli alkujaan suunnuiteltu Naantali - Kapellskär reitille isoine autokansineen, 5 kansihan oli Amorellan tapaan Isabellalla alkujaan kolmantena autokantenaIhanko itse keksit tuollaisia? Vailla mitään faktapohjaa!
- Mietittäväksesi
Siinä-tietoa kirjoitti:
Siinä sinulle tietoa, jos vaan lukutaito riittää.
Kyllä Cinderella alkuun ajoi Helsingistä Tukholmaan joka toinen päivä.
1989 04 15. Sjösatt.
Fastnade på varvet pga. Wärtsilä Marines konkurs. Det var oklart till det sista huruvida CINDERELLA skulle levereras eller fastna för konkursboet.
SF-Line hade dock ett kontrakt som innebar att fartyget övertogs stegvis under bygget, de ägde alltså fartyget vid konkursen. Det gick rykten att SF-Line hade skickat en komplett besättning i smyg, och att om ej allt klarnar, skulle man skära av trossarna och avgå utan lots till någon okänd hamn, troligtvis Stockholm. Blev dock något försenad, innan hon levererades. Kontraktspris ca 850 miljoner SEK.
Levererades 7 november 1989 till SF-Line Ab, Mariehamn, Finland.
1989 11 08. Insatt i Viking Lines trafik Stockholm - Helsingfors/Stockholm - Helsingfors - Tallinn (Fartyget klarerade in i Tallinn men la aldrig till, detta arrangemang var till för att kryssningsresenärer skulle kunna få köpa ut en Tax-free ranson).
1993 04 23. Insatt mellan Helsingfors - Stockholm
1994 09 06. Insatt mellan Helsingfors-Tallinn.
1995 04 12. Deltog CINDERELLA i sökandet av en passagerare som föll överbord från SILJA FESTIVAL.
1995. Firmanamnet ändrar till Viking Line Ab, Mariehamn, Finland.
1995 06 12 - 1995 08 23. Insatt mellan Åbo - Mariehamn - Stockholm.
1995 08 24. Insatt mellan Helsingfors-Tallinn/ Muuga.
1996 06 17 - 1996 08 18. Insatt mellan Åbo - Mariehamn - Stockholm.
2000 01 01. 70 par gifter sig ombord på fartyget. Nattklubben har byggts om till Kapell för det tillfället.
2000 08 28. Ombyggd vid Turku Repair Yards, Nådendal, Finland. Det gjorde en allmän uppfräschning på fartyget.
2000 09 22. Insatt mellan Helsingfors - Tallinn.
2001 05 25 - 2001 05 28. Utchartrad på special kryssning till Stockholm med Finska travvänner.
2001 11 15. Krockade med kajen när hon skulle lägga till i hårt väder, Svetsades ihop och avgick någon timme försenad.
2002 03 08. På resa Helsingfors - Tallinn fick fartyget brand ombord i nattklubben, Branden kunde släckas snabbt, men fartyget återvände till Helsingfors.
2002 05 24 - 2002 05 27. Utchartrad på special kryssning till Stockholm med Finska trav vänner.
2002 06 - 2002 08. Vissa turer, trafik mellan Helsingfors - Riga.
2002 12 24 - 2002 12 26. Julkryssning mellan Helsingfors - Riga.
2003 05 23 - 2003 05 26. Utchartrad på special kryssning till Stockholm med Finska trav vänner.
2003 06 14 - 2003 08 02. Vissa kryssningar mellan Helsingfors - Riga.
2003 08 17. Sista dagen i trafik mellan Helsingfors - Tallinn, avgick därefter Helsingfors mot Nådendal.
2003 08 18. Ombyggd vid Turku Repair Yards, Nådendal, Finland.
2003 08. Överförd till Viking Rederi Ab, Stockholm. Omdöpt till VIKING CINDERELLA.
2003 08 31. Avgick Nådendal mot Åbo.
2003 09 02. Avgick Åbo via Mariehamn mot Stockholm.
2003 09 03. Ankom Stockholm.
2003 09 04. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn.
2003 12 23 - 2003 12 25. Julkryssning mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm..
2004 06 17. På resa från Mariehamn till Stockholm, så vart det fel på styrsystemet för roderna. Fick igång det hela efter en stund, men Kapten valde att gå in till Kapellskär i stället för Stockholm, så man kunde undersöka det hela ordentligt. Passagerarna ombord fick åka buss in till Stockholm. Avgick samma kväll till Mariehamn.
2004 06 - 2004 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2004 09 03 - 2004 09 05. Utchartrad för en resa mellan Stockholm - Helsingfors.
2005 01 09 - 2005 01 20. ombyggd i Stockholm.
2005 06 - 2005 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2006 01 15 - 2006 01 17. Fick fartyget fel på ena propellern och ställde in två avgångar.
2006 06 10 - 2006 06 21. Varvsöversyn i Nådendal..
2006 06 - 2006 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2006 12 23. Ingen avgång till Mariehamn.
2007 01 08 - 2007 01 12. Ur trafik för ombyggnad.
2007 04 16 - 2007 04 18. Kryssning till Tallinn.
2007 05 21 - 2007 05 23. Kryssning till Tallinn.
2007 06 - 2007 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2008 04 - 2008 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm/ Stockholm - Tallinn - Mariehamn - Stockholm.
2008 08 24 - 2008 08 26. Kryssning till Tallinn.
2009 05 31. Avgick Stockholm mot Landskrona.
2009 06 01. Ankom Öresundsvarvet, Landskrona.
2009 06 18. Åter i trafik.
2009 06 - 2009 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2010 06 - 2010 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2011 06 - 2011 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2012 06 - 2012 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - Mariehamn - Stockholm.
2013 05 30 - 2013 06 08. Insatt mellan Stockholm - Mariehamn/ Långnäs - Åbo.
2013 06 - 2013 08. Även vissa resor mellan Stockholm - Riga - (Visby) - Mariehamn - Stockholm.
2013 12Itse asiassa tiedän hyvinkin Cinderellan tarinan,ilman tuota FOF:n kerrontaakin, Sattumoisin olen sattunut matkustamaan 90 luvun vaihteesta alkaen Cinderellalla,
Ehkäpä pyytäisin sinua lukemaan tuosta FOF:n lainauksestasi tämän kohdan:
"1989 11 08. Insatt i Viking Lines trafik Stockholm - Helsingfors/Stockholm - Helsingfors - Tallinn (Fartyget klarerade in i Tallinn men la aldrig till, detta arrangemang var till för att kryssningsresenärer skulle kunna få köpa ut en Tax-free ranson)."
Tosin sen verran korjaan tuota omaani aikaisempaa tekstiä: Cinderella ajoi lisälaivana helsingistä tukholmaan ma, ke ja pe iltaisin, Sunnuntaisin käytiin tallinnan edustalla kääntämässä.
Cinderella ei siis liikennöinyt alussa tukholmaan kuin kolmasti viikossa, ei joka tonen päivä kuten sinä olit tuon FOF:n sivun tulkinnut, molemmat siis osittain oikeassa, osittain väärässä
tässä vielä viking linen 50 vuotishistoriikistä sama tieto Cinderellan kohdalta:
1989 - 1993 Helsinki - Tukholma/Helsinki - Tallinnan Edusta
1993 - 1994 Helsinki - Tukholma
1994 - 1995 Helsinki _ Tallinnan edusta
1995 Turku - Maarianhamina - Tukholma
1995 - 1996 Helinki - Muuga
1996 Turku - Maariahamina Tukholma
1996 - 1999 Helsinki - Muuga
2000 - 2003 Helsinki - Tallinna
2003 - Tukholma - Maarianhamina/Tukholma - Riika(kesä)/Tukholma - Tallinna(kesä)
Jos joskus vielä lainaat FOF:n sivuilta kommenttisii tueksi, kannattaa lukea se lainaus tarkasti ennen kuin alat turhaan tyhjästä vänkäämään.
Huvittavinta oli vielä mainintasi tähän malliin: "Siinä sinulle tietoa, jos vaan lukutaito riittää." kuitenkin tuo tieto Cinderellan vaiheista löytyi myös sinun kopiomastasi faktasta. Oma lukutaitosi ei siis riittänyt kääntämään tuota ruotsinkielistä tekstiä ymmärrettäväksesi, tyvärr! - Lisää-mietittävää
Mietittäväksesi kirjoitti:
Itse asiassa tiedän hyvinkin Cinderellan tarinan,ilman tuota FOF:n kerrontaakin, Sattumoisin olen sattunut matkustamaan 90 luvun vaihteesta alkaen Cinderellalla,
Ehkäpä pyytäisin sinua lukemaan tuosta FOF:n lainauksestasi tämän kohdan:
"1989 11 08. Insatt i Viking Lines trafik Stockholm - Helsingfors/Stockholm - Helsingfors - Tallinn (Fartyget klarerade in i Tallinn men la aldrig till, detta arrangemang var till för att kryssningsresenärer skulle kunna få köpa ut en Tax-free ranson)."
Tosin sen verran korjaan tuota omaani aikaisempaa tekstiä: Cinderella ajoi lisälaivana helsingistä tukholmaan ma, ke ja pe iltaisin, Sunnuntaisin käytiin tallinnan edustalla kääntämässä.
Cinderella ei siis liikennöinyt alussa tukholmaan kuin kolmasti viikossa, ei joka tonen päivä kuten sinä olit tuon FOF:n sivun tulkinnut, molemmat siis osittain oikeassa, osittain väärässä
tässä vielä viking linen 50 vuotishistoriikistä sama tieto Cinderellan kohdalta:
1989 - 1993 Helsinki - Tukholma/Helsinki - Tallinnan Edusta
1993 - 1994 Helsinki - Tukholma
1994 - 1995 Helsinki _ Tallinnan edusta
1995 Turku - Maarianhamina - Tukholma
1995 - 1996 Helinki - Muuga
1996 Turku - Maariahamina Tukholma
1996 - 1999 Helsinki - Muuga
2000 - 2003 Helsinki - Tallinna
2003 - Tukholma - Maarianhamina/Tukholma - Riika(kesä)/Tukholma - Tallinna(kesä)
Jos joskus vielä lainaat FOF:n sivuilta kommenttisii tueksi, kannattaa lukea se lainaus tarkasti ennen kuin alat turhaan tyhjästä vänkäämään.
Huvittavinta oli vielä mainintasi tähän malliin: "Siinä sinulle tietoa, jos vaan lukutaito riittää." kuitenkin tuo tieto Cinderellan vaiheista löytyi myös sinun kopiomastasi faktasta. Oma lukutaitosi ei siis riittänyt kääntämään tuota ruotsinkielistä tekstiä ymmärrettäväksesi, tyvärr!Niin, jutyussa lukee "la aldrig till" eli ei tuolloin koskaan kiinnittynyt laituriin. Itse asiassa ei menty kuin Viron aluevesille niin pitkälle, kunnes luotsivene toi luotsin kuittaamaan laivapaperit, jonka jälkeen luotsi poistui ja Cinderella meni kellumaan keskelle Suomenlahtea. Minusta se luotsivene vaikutti enemmänkin armeijan partioveneeltä
Autonkin sai ottaa mukaan matkalle. Maksoi muistaakseni 50 mk. Ei ollut parkkipaikkahuolia. - Mietittäväksesi
Niinhän tuo maksoi tuon 50 markkaa, oltiin myös alkuvuodesta 1990 tuollaisella 24 tunnin risteilyllä. Alkujaanhan tuon risteilyn piti kestää 25 tuntia, mutta muutettiin melko nopeasti tuntia lyhyemmäksi jotta saataisiin enemmän kääntöaikaa Tukholmaan lähdölle Katajanokalla. Itsekin ihmettelin ensi kertaa Cinderellalla ollessani (vuodenvaihde 1989/90) satamassa oloa tuntia ennen imoitettua, mutta syy oli kyseinen.
niin onhan se tallinnan edustakin viron aluevesillä joka oli käynnin syynä tuolloin verovapaan myynnin edellytyksenä.
Yksi asia joka tuosta ensimatkasta Cinderellalla on jäänyt mieleen on näkymä aamulla krapulassa hytin ikkunasta näkyä Sally Albatross, pari päivää myöhemminhän SA paloi Finnbodan telakalla Tukholmassa. Kaikenlaisia muistoja noista reissuista jää
- Tuotto-ratkaisee
Turhaa haihattelua. Rikkaat ruotsalaiset ja äveriäät ahvenanmaalaiset tuottavat Vikingille enemmän kuin köyhät suomalaiset. Joten laiva on ja pysyy nykyisella reitillään.
- Tule-erhe
Sori, olisi pitänyt lukea lähdekoodia tarkemmin.
Koskee asiaa profiilista KroisosPennonen. - matkallalla
Matkustin kesällä Cinderellalla reittimatkan välillä Tukholma-Maarianhamina. Edellisen kerran olin kyseisellä laivalla 90-luvulla kun seilasi väliä Helsinki-Tukholma. Muistissani laiva oli paljon kivempi kun nyt viimeisimmän kokemukseni mukaan oli. Toki näköalahissit olvat edelleen mukavat, mutta esim. tila jossa lasten discoa pidettiin oli huonokuntoinen ja kolkko.
Hankalaa oli myös löytää Maarianhaminassa autokannelle, kun ei sinne päässytkään kun yhdellä hissillä ja yhdestä ovesta. Tästä ei ollut tietoa missään, paitsi laivan infosta kysyttäessä se selvisi. Oli muitakin kuin vain minä jotka ihmettelivät samaa asiaa Maarianhaminaan saavuttaessa.
Vähän jäi ikävä maku laivasta sekä palvelusta. Plussat kyllä siitä että hyttikäytävillä oli todella rauhallista, joten nukkuttua sai erittäin hyvin! - Jo-on-kriteeri
Vai että "vain yhdellä hissillä autokannelle" tekee laivasta ei-viihtyisän.
No, joku kriteeri täytyy kai aina olla, mutta tuollaiset kannattaisi pitää mahassaan.- Mölyjä_mahasta
"tekee laivasta ei-viihtyisän"
kyllähän kulkumahdollisuudet ja niiden määrät ovat suoraan verrannollisia kohtia viihtyisän matkan teon kannalta, tämänkin tietäisi jos olisi matkannut laivoilla hieman enemmäkän kuin mitä kirjoittajan "Jo-on-kriteeri" antaa kirjoittajastaan ymmärtää, hyvin vähäistä lienee kirjoittajan "Jo-on-kriteeri" matkustaminen laivoilla, jos sitten on yleensäkään yhtään aiempaa matkustusta laivalla taustana - Hah-hah-hah
Mölyjä_mahasta kirjoitti:
"tekee laivasta ei-viihtyisän"
kyllähän kulkumahdollisuudet ja niiden määrät ovat suoraan verrannollisia kohtia viihtyisän matkan teon kannalta, tämänkin tietäisi jos olisi matkannut laivoilla hieman enemmäkän kuin mitä kirjoittajan "Jo-on-kriteeri" antaa kirjoittajastaan ymmärtää, hyvin vähäistä lienee kirjoittajan "Jo-on-kriteeri" matkustaminen laivoilla, jos sitten on yleensäkään yhtään aiempaa matkustusta laivalla taustanaJuu, etenkin kun siellä autokannella ravataan ihan alvariinsa koko matkan ajan.
- Paras.alus
Risteilyistä paras alus.
No, Grace on aika lähellä. - vitunvitunvittu333
Kyllähän tuohon hki-tll reitille tarvittaisiin risteilyalus, joka olisi suomen lipun alla. Europalle en enää astu niiden hapannaamojen joukkoon. Tällä tarkoitan Tallinkin virolaista henkilökuntaa, jotka huutavat asiakkaille tai muuten käyttäytyvät epäsovinaisesti.
- Anonyymi
Kannattaan. Tosin varustamo osaa paremmin laskea kannattavuuden.
- Anonyymi
Cinderella Hki-Tukholma hienoa, että saatiin toinen laiva Gabriellan lisäksi. Erittäin hyvä palvelu ja ruoka eriomaista. Vahtimestari/järjästyksenvalvoja vanhempi isokokoinen mies jolla kaksi raitaa paidankauluksessa erittäin epäkohtelias ei tervehdi matkustajia eikä kysyttäessä tule vastausta mumisee vain jotain ? Olimme isomman keski-ikäisen seurueen kanssa matkalla ja jokaiselle tuli sama tunne ei tullut tervehdystä laivaan tullessa vain yrmeä katse. Tuli tunne olisiko ammatinvalinta virheellinen vai eikö Vikingillä ole henkilökunnan koulutusta kohdata asiakkaita jää arvoitukseksi ? Toista on Gabriellalla tulee tunne, että on tervetullut jo sisääntullessa laivaan.
- Anonyymi
OK siis tilaamme matkamme Gabriellalle se on tuttu hyvä ruoka ja palvelu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067